Ah mamaatje daar ben je!!! Mooie echo!! Gefeliciteerd! En jeej t hartje klopt!!! Geniet lekker lieverd!!!
Wow mooi echo!! Echt supergefeliciteerd mamaatje!!! Ik herinner me ineens dat ik bij mn eerste zwangerschap ook zo'n pijn heb gehad, ik was op mn werk en kon niet meer blijven staan en viel bijna flauw. Moest toen overgeven van de pijn. Ik moest toen langskomen voor een echo en dit bleek met 7w2d te zijn. Ik mocht dus wel langskomen voor een echo omdat ze dachten dat het een mk kon zijn of bbz. Wat het precies is geweest wisten ze niet, maar ze dachten dat het mn organen waren die opzij moesten. Tja nu is de boel natuurlijk al opgerekt dus ik heb er nu nauwelijks last van... Krullie, ik vind het echt rot dat je zo in onzekerheid moet blijven! Ik zou toch bellen als je weer last krijgt...! En ja misschien idd even langs de huisarts, misschien niet de juiste weg, maar de pijn verzin je niet!
Oja, iemand had het over een inwendige echo (zou ik me maar niet al te druk over maken aangezien je straks met de bevalling het halve ziekenhuis daar onder hebt staan ) Maar ik heb nu met 7w2d een echo gehad en nu met 7w3d en beide keren zeiden ze we proberen het eerst uitwendig en als t niet lukt alsnog inwendig. Het lukte gewoon uitwendig dus ik zou denken dat het met 8w zeker zou moeten kunnen. Waarom het dan verschilt per praktijk, geen idee?!
Mamaatje wat een geweldige echo!!! Gefeliciteerd! Toen ik van mn eerste een echo kreeg, was ik bijna 12 weken, zelfs toen konden ze het niet vanaf de buitenkant zien. Hij zat lekker verstopt onder m'n schaambot. Dus toen kreeg ik alsnog een inwendige echo. Na bijna een jaar MMM ben ik de tel kwijt geraakt zoveel inwendige echo's heb ik gehad, het is voor mij bijna standaard procedure als ik bij de gyn kom . Ik heb er echt geen moeite mee om daar wijdbeens te liggen, is die man/vrouw z'n werk denk ik dan maar.
@Mamaatje: waauw prachtige foto van de kleine beeb!! Gefeliciteerd!! Nu echt lekker genieten!! Dank jullie wel voor de lieve reacties! Inmiddels is de buikpijn weer weg... mocht het erger worden enzo dan bel ik inderdaad gewoon naar de huisartsenpost, dan maar op die manier. De gyn bel ik niet meer... maar komt wel goed denk ik. Als het een bbz was lijkt me dat de pijn er constant moet zijn en ook steeds erger moet worden. Toch??? Ik krijg dinsdag ook een inwendige, tenminste dat werd toen bij het maken van de afspraak verteld. Zit er ook niet mee. Al een heel medisch traject ondergaan om zwanger te worden en zat elke drie dagen bij de gyn met mijn benen wijd. Is zo normaal geworden... en inderdaad bij de bevalling wordt het nog veel "genanter" Maar daar hoeven we gelukkig nog even niet over na te denken
Whooopppppp!! Wat een geweldige echo !! Ben super blij voor je mamaatje!! Gefeliciteerd!!! Ik heb tot nu toe alleen maar inwendige echos gehad Eeh mijn gyn vind dat fijner ( jeetje nu ik dit zo schrijf klinkt dat heel raar hahaha) en je kan er mooiere plaatjes mee schieten zei die .. Over 2 weken gaat ie wel gewoon via buik want dan gaat mijn zoontje mee ! Krullie hoop dat het iets gezakt is , soms vind k het moeilijk om precies te zeggen of het buik is of baarmoeder. Hier is de boel ook aardig op gerekt maar vandaag ook nog zelfs die beruchte menstruatie krampjes weer gehad ( ik haat ze grrr) hou het goed in de gaten en gewoon gaan naar de HA hoor! Ik heb nooit een bbz gehad * gelukkig maar heb van verhalen gelezen en gehoord dat je dan echt dubbel ligt van de pijn . En de pijn is hels . In ieder geval hoop ik dat je je snel weer beter voelt !
Jeetje ik lees weer half , zie dat de pijn al gezakt is ! fijn fijn fijn!! Wakker worden Alicia zucht Ben zo moehoe hahaha !
Fijn dat de pijn minder is Krullie! Hoop dat weg blijft ook! Ik durf niet te zeggen hoe t zou moeten voelen maar ik denk zelf dat je dat continue voelt en t bij jou ook zeker niet t geval is hoor! Bij twijfel of pijn gaan hè! Daar zijn ze voor! Wat gaan jullie eten vandaag? Ik ga tagliatelle koken en dan met roomsaus gevuld met champignons en spinazie.. Zalm erin zou ook wel doen maar heb ik niet in huis.. Jullie nog lekkere tips wat betreft gezonde gerechten? Probeer nu ook wat meer verse groente binnen te krijgen, aan m'n fruit kom ik wel. Zag Op de Appie app ook iets lekkers met spinazie tagliatelle en tomatensaus..
@D83 wij eten ook tagliatelle (verse) met spinazie (diepvries a la creme) en dan kipfilet in stukjes en daar omheen een plakje ontbijtspek, hmmm! Eet smakelijk!
@Alicia: (hoef ik niet meer die getallen op te schrijven ) Als je zoontje meegaat lijkt me een uitwendige wel fijner ja Mooiere plaatjes met inwendig? Ik vind juist dat het minder gaat, als ik de echo's vergelijk van uit- en inwendig. Vreemd. Maar goed ik heb er geen verstand van, dus de gyn zal het wel weten Ik ben ook doodmoe... en de huisarts komt wel goed, heb de neiging om nu al te gaan. Die koppijn is allesoverheersend en word er gek van. Ik voel me zooo moe, zo lamlendig. Weten jullie of je paracetamol mag slikken??? Ik moet vanavond de deur uit, maar trek het niet echt zo...
@D: meid wat eet je weer lekker!! Ben dol op tagliatelle en dan zeker met zalm! Lekker kuipje Boursin erdoor... mjam! Ik heb nu verse frietjes met tilapiafilet en een salade erbij. Ik heb wel wat lekkere gezonde gerechten, zal er eens een paar opschrijven voor je!
@Krullie Ik weet dat je paracetamol mag tijdens je zwangerschap, maar of dat ook in het vroege begin al mag...?? Heb t ff gegoogled, op internet staan dat het mag.... Ik kreeg het ook na mn keizersnee en ik gaf borstvoeding... Kan me voorstellen dat je het liever niet neemt, maar als je je niet lekker voelt en nog wegmoet is het misschien wel fijn! Beterschap!
Oooooh wat eten jullie allemaal lekker! Ik probeer ieder half uur iets te eten maar als mijn man eten aan het koken is maakt de geur me al misselijk. Zou ook wel lekker tagliatelli mer zalm en roomsaus willen eten haha Eet smakelijk dames!
@Armande: dankjewel voor het zoeken Ga er toch eentje nemen, hopelijk verdwijnt die hoofdpijn dan in ieder geval naar de achtergrond. Zit al de hele dag lekker in me joggingpak en nu moet ik mezelf dus naar boven slepen om nette kleren aan te trekken, mijn haar te doen en wat make up op mijn gezicht te smeren. Zooo geen fut voor... Ik wil echt niet zeuren trouwens... zo komt het wel over denk ik. Het is echt een wonder dat ik zwanger ben en niets liever dan een kindje en heb daar veel voor over... hoop maar ik snel op de 12 weken zit, dan worden de kwaaltjes een stuk minder als het goed is. Grappig: op het werk van mijn vriend zijn er deze week 3 aankondigingen van het vaderschap medegedeeld, waarvan de derde dus vandaag. Naast een collega die bewust kinderloos is, is vriendlief de enige die nog geen vader is of wordt. Collega's zitten ook steeds van die opmerkingen te maken nu. Hij zei t net nog tegen me: ze moesten eens weten... Hij heeft vanaf morgen ook vakantie dus hopelijk mag hij het blijde nieuws ook aankondigen als hij weer moet beginnen.
@D: heeft het eten je gesmaakt meis? Ik draag vriendlief ook even op om de ingrediënten te gaan kopen, wil het morgen ook eten! @Miracle: dat is niet lekker als de geur alleen je al misselijk maakt. Jij hebt toch medicatie tegen de misselijkheid of niet? Helpt het je wel iets beter te voelen?
@krullie klopt ik heb zetpillen maar die helpen niet echt Wil ook niet klagen want doe alles voor deze zwangerschap maar af en toe heb ik het echt moeilijk. Helpt de paracetamol al een beetje?
@mamaatje, prachtige echo! @krullie, ik snap je helemaal! Ook al wil ik niet klagen, is echt voor een goed doel en ik ben zonder mmm zwanger geraakt, toch is het lastig als je je niet lekker voelt! @all ik was degene die vroeg over die inwendige/uitwendige echo. Ik heb die inwendige ook wel eens eerder gehad, maar vond het gewoon gek dat elke praktijk dat dus anders doet. Moet nog 1,5 week wachten... En verder ben ik vanochtend naar de ha gebeld, heb vanmiddag medicijnen opgehaald tegen misselijkheid (Emesafene) en moet zeggen dat ik net beetje bami netjes gegeten heb. Wel de hele dag in bed gelegen en niet veel gegeten, maar toch. We shall see! Zou graag alle lekkere recepten klaarmaken die jullie opnoemen! Fijne avond allemaal meiden, wie kijkt er ook Babyboom?