Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik ga zo weer bellen om te vragen waarom dit er nu weer is bijgekomen. Ik wil antwoord waarom het niet in 1x bekeken kan worden wat er nog ontbreekt en als dit het enige is wat ontbreekt, waarom er dan weer een paar werkdagen nodig zijn om het rond te krijgen.
    En hoe groot de kans is dat het wéér gaat gebeuren.

Bah... ik vind het echt naar allemaal. Ik kan echt niet genieten van de zwangerschap en alles zo op deze manier. Kan helemaal niet naar de bevalling en het ouderschap toe leven omdat ik me alleen maar zorgen overal om maak. Voel me echt heel naar en down :(
    Hadden we dit huis nou maar niet verkocht....

Succes met de kraamzorg intake!

2. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Shit mn hele verhaal weg......
    @D ik denk dat je dit 2-Pack Sleeper Gowns | Baby Essentials Preemie bedoelt? Kan je volgens mij niet in ned kopen. Leek me lekker zitten en handig, hoewel mn vriendin zich afvroeg wat ik daar in hemelsnaam mee moest haha

@krullie, hoe moeilijk het ook is, probeer te genieten van je meisje in je buik, je zwangerschap en alles. Ga anders even bewust en op je gemakje je babyspulletjes bekijken, even je gedachten verzetten en je stress verlagen.... Het komt echt goed!! Liever dit huis verkocht, dan straks met dubbele lasten waardoor je geldproblemen zou kunnen krijgen oid....
    Kop op!

3. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    hee meiden de kindjes zijn goed gegroeid
    Gynaecoloog kwam nog met een idee om de druk van de baarmoedermond te halen en zo geboorte uit te stellen. Heb nu een pessarium. Ben heel benieuwd. Was geen fijn gevoel, maar alles voor de kleintjes.

4. sunshineS1976

Je hebt gelijk Armande... maar dat is zo moeilijk.
    Tuurlijk kunnen we altijd wel bij familie logeren als de nood aan de man is... een huurhuis op zo'n korte termijn kun je niet meer regelen en je zit met al je spullen.
    Maar ik wil gewoon mn eigen plekje en alles lekker op orde hebben en dat zit er gewoon niet in lijkt het wel...

Waren we nou maar hier gebleven. Verwijt vriendlief dat hij dit huis perse met alle geweld wou verkopen terwijl ik nog zo twijfelde. Weet ook wel dat hij er niets aan kan doen, maar we zijn allebei zo chaggie en gefrustreerd, dat reageren we op elkaar af... moeten we niet doen, maar zo moeilijk om dit even los te laten.
    Je bent er voortdurend mee bezig in je hoofd...

Werd net weer gebeld door de adviseur. Het kan zo zijn dat de bank volgende week weer belt omdat ze willen weten waar al dat geld ineens vandaan komt. Ze hebben natuurlijke onze bankafschriften en daar stond niet zoveel geld op. Nu hebben we opeens wel zoveel geld. Het kan zijn dat we nog een verklaring moeten tekenen dat het een gift is enz... dus dat het nog langer duurt eventueel... Maar het kan ook dat de bank er verder niet naar om kijkt. Nou ik denk van wel, aangezien ze al behoorlijk moeilijk doen.
    Wacht nu op belletje van de makelaar of we het huis niet nu al kunnen huren zodat we alvast aan de slag kunnen en we in ieder geval een plek hebben voor onszelf, de spullen en de kleine straks. Kan ik iets meer ontspannen.

Zat me ook te bedenken dat je de TNT op tijd moet verwittigen van de verhuizing, liefst een maand van te voren, maar anders uiterlijk een week. Als we niet mogen huren alvast weet ik niet waar de post heen moet... ouders ofzo. Anders missen we straks rekeningen en komen we helemaal in de shit.

5. sunshineS1976

Fijn Linss dat alles goed was, heerlijk!
    Een pessarium?? Apart!! Kan dat geen kwaad voor de kleintjes??

6. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @linssiejj, wat apart!! Hopelijk helpt het....! Voelt het al beter voor je?

@krullie, daarom schreef ik dat ook, even je gedachten verzetten, nu op dit moment. Gewoon ff afleiding anders blijf je malen, wat ook logisch is hoor, kan t me goed voorstellen.
    Nog wel ff een dingetje, je moet even in de gaten houden wb "de gift" want er is een max bedrag dat je belastingvrij mag geven/ontvangen. Anders krijg je dat er straks ook nog bij.... Wil je niet onnodig ongerust maken, maar wil je wel waarschuwen.

@caroline, zie dat ik helemaal over je bericht had heen gelezen!
    De billendoekjes zaten geloof ik in een blije doos. Gebruik ze niet vaak meer natuurlijk. Helaas heeft zoontjelief wat problemen met zn billen, de huid dan. Dus als meneer een grote boodschap heeft gedaan doet t vaak zeer. Was een schimmel zei de ha (je vraagt je af hoe hij aan zoiets komt ;) ) dus wcpapuer schuurt, nat washandje droogt uit en billendoekjes dan maar ter afwisseling...
    Anyway, de meeste doekjes zijn ook geschikt voor handjes en gezicht, kijk maar eens op de achterkant, snoetepoetsers of geef t een naam, zijn dus gewoon leuke geldklopperij ;)
    Ben toch wel voorstander van een nat washandje en straks met de baby ook liever een warm washandje. Maar neemt niet weg dat de doekjes gewoon handig zijn ook onderweg.

@ziekenhuistas, tja ik moest ook even graven, gek dat je dat allemaal weer vergeet...
    Tot nu toe zit erin: 1e pakje en gezien mn vorige bevalling 3 extra setjes al is dat wel veel. Voedingshemdjes, voedingsbh's, nachtkleding, toiletspullen, slippers, winterpak voor baby, dekentje, knuffeltje, zoogcompressen (hebben ze ook in zkh) tijdschrift. Oja ik neem nu floradix dus dat zit er ook al in.
    En nog op mn lijstje, verzkaartje, info vd vk, trouwboekje, fototoestel, vestje (om niet de hele tijd in mn badjas te hoeven lopen)

Ik droeg toen bij mn zoontje bij aankomst een huis/aerobicbroek en n hemdje met een vestje. Wanneer dat uit is gegaan kan ik me niet meer herinneren.
    Na de bevalling toen ik weer uit bed mocht droeg ik ongeveer t zelfde maar dan in voedingsversie ;)

@marlies, we leven met je mee hier, hoe gaat het met je?

Wij gaan even aan het fruit! Tot later!

7. sunshineS1976

Thnx voor de tips wbt de zhtas!
    Ik zag trouwboekje staan en oh ja! Meteen opgeschreven dat voor ons het document van erkenning mee moet. Anders kan W de kleine niet aangeven.
    Wbt de tas:
    Ik heb alleen niet echt een tas... :p
    Wat gebruiken jullie?? Weekendtas of zo'n trolley? Die moet ik anders ff zien te regelen. Kan moeilijk met een grote vakantiekoffer aankomen of wel? :p

Wil genieten dus ik ga morgen ook lekker babykleertjes wassen en strijken. Hoop blijven houden!

Dank je voor de waarschuwing Armande! We moeten idd even uitzoeken hoe en wat. Moet er ook belasting over worden betaald als je het na een week weer terug stort? Nou ja, daar verzinnen we wel wat op!
    En de bank moet niet moeilijk gaan doen. Als ze geld willen zien moeten ze ook niet zeuren waar het vandaan komt. Voor hetzelfde geld komt het uit een oude sok ;)

Sneu van je zoontje! Wel fijn dat die billendoekjes helpen! Niet doorvertellen (haha :p ) maar vriendlief gebruikt ze ook haha
    Heeft ook altijd last na een grote boodschap ;)

8. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    ja gek hè. Er is een onderzoek geweest en bij vrouwen wiens baarmoedermond verkort was hielp deze ring, dus ben benieuwd.
    Nee kan geen kwaad.
    Mijn bloed is ook op mijn verzoek geprikt, ben benieuwd.

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hello Ladies

Was ik ook weer even
    Kraamzorg is geweest.. Meer een formaliteitje eigenlijk.. Gegevens doorgenomen, Paar vragen kunnen stellen en besproken wat we van hen kunnen verwachten na de bevalling etc
    Bed moet wel op klossen, die zijn besteld..
    Worden gratis geleverd ter bruikleen

Verder nog n foldertje gehad over veilig slapen en borstvoeding en een kraamzorgplan waarin alles in de eerste week mbt de baby wordt genoteerd en nog wat handige weetjes ed en mogelijkheden zelf ook t een en t ander te noteren..

Erna even op kraamvisite geweest bij m'n dinnie
    Wat n mopje
    Zal later even foto in m'n album plaatsen hihi

@linssiej; dat t maar mag helpen! Hoe langer ze binnen blijven hoe beter he!

@vluchttas; goeie aanvulling op m'n lijstje, thx!

@krullie; moet ook nog even kijken, of een weekendtas of m'n trolley
    Daar heb je echt mee op n idee gebracht want die zijn nl een stuk schoner dan die weekendtassen..

Ik meen dat dat bedrag waar jullie t over hebben rond en nabij de 20000 eu ligt
    Maar pin me er niet op vast!

Hopelijk is nu echt gauw alles in orde meid! Goed dat je nog even je zegje heb gedaan! Vind t ook echt niet kunnen, zo gaat er onnodig veel tijd overheen en zou net als jou op een gegeven moment er over in zitten!
    Probeer wat met de tips van Armande te doen, ze heeft echt gelijk..
    Hoe meer je er over nadenkt hoe meer negatieve gedachten je aantrekt..
    T verandert nl niks aan t feit dat je hoe dan ook even moet afwachten nu.. Of je nou piekert of t beste er van maakt..

Ik ga even verder met t eten
    Asperges met een lekker sausje krieltjes en kipsnitzel
    Nog nooit zelf asperges gekookt dus ben benieuwd haha

Wat hebben jullie op?
    Wat zijn de plannen voor VNV/weekend

Na t eten gaat manlief even sporten dan strijk ik weer wat weg
    En dan erna lekker filmpje

Morgen gaan we om een roe en steunen voor de siergordijnen rondom t posterbehang en om n kadootje voor m'n man z'n kants neefje
    Die wordt zondag 1..

Morgenavond feestje bij m'n dinnie ivm de 6e dag vd baby
    Worden er soort ritueeltjes ed uitgevoerd, is traditie bij hen en wij kennen iets soortgelijks..
    Lekker eten erbij en veel zoetigheid 😜

Zondag t feestje van m'n neefje dan en t weekend is weer om en dan zitten we in week 35! :D

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zoiets bedoel ik idd! Bij de Hema en hm heb ik er ook veel gezien..
    Stuk goedkoper denk ik ;)
    De kraamverzorgster zij ook dat t meer wordt gebruikt als ze wat groter zijn en dekentjes echt gaan wegtrappen..

11. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    ja hoop dat het werkt, lees er op zich goede verhalen over. Hoop dat hij tot 34 weken kan blijven zitten. Had na het inbrengen menstruatiepijn, dat zakt nu af gelukkig. Had dat ook steeds na het voelen of ik ontsluiting had, wat een rotgevoel.
    Heb ook mijn rolstoel opgehaald. Had wel even schik met mijn vriend. Ik zei dit lijkt net flodder haha ik ben opa en hij moest aan de lunatics denken haha.
    Wel relax die rolstoel want vandaag kon ik amper op mijn benen staan, zo snel duizelig etc.

ik ga maandag me pyjamashirts maar weer wassen etc en hopen dat ik dit keer alles kan laten liggen tot de bevalling want om nou iedere x die tas te moeten pakken is ook niks. Pak hem ook pas volgende week weer in.

12. sunshineS1976

@Dtje: waren je asperges lekker? Echt nog nooit gegeten, lijkt me niets :p
    Hier bloemkool op. Maar wederom totaal geen honger dus bijzonder weinig gegeten vandaag.

Fijn dat de kraamzorg is geweest, kun je ook weer wegstrepen!
    Fijn al die info en boekjes om terug te lezen. Vond het erg overzichtelijk en wel wat nieuwe dingen gelezen die ik nog niet wist.

Heerlijk bij je vriendin op kraambezoek, ben nooit weg te slaan bij babytjes!
    Je hebt een lekker weekend voor de boeg zo te lezen! Druk, maar wel met allemaal leuke feestjes enzo! Gezellig hoor!

Ben wel benieuwd naar de 6e dag van de baby. Waarom wordt dat gevierd en wat voor ritueeltjes dan enzo??

Hier gaan we verder met inpakken en morgenmiddag en avond naar mijn ouders. Even rusten hopelijk, even afleiding.
    Gaan er lekker eten en 's avonds gaan we met zn vieren de film Intouchables kijken. Kennen mn ouders nog niet en ik wil m graag nogmaals zien.

Verder hoop ik ook met mn moeder in de toekomstige babykamer te rommelen. Ze willen de babymeubeltjes van ons opnieuw gebruiken en een babykamer maken. Daar ga ik een beetje vaart achter zetten, zodat ik dat nog als uitvalsbasis heb mochten we het nieuwe huis niet vooraf huren of als het helemaal niet meer (op tijd) door gaat. Dan blijven we voorlopig bij mn ouders en zijn daar in ieder geval wel alle voorzieningen voor de beeb. Ik hoop dat t niet nodig is, maar ik merk gewoon dat ik iets achter de hand moet hebben voor mezelf. Iets waar ik op terug kan vallen en wat me een beetje rust geeft. En als er daar aan kamertje met de benodigde spulletjes klaar staat en een bed waar we kunnen slapen, geeft mij dat wat rust tot we een ander huis hebben.

Geniet lekker met je mannetje van een leuke film vanaaf!
    Hier gaat het vroeg naar bed worden denk ik. Weer de nodige emoties en tranen gehad, dus ben best weer uitgeput...

@Linss: super fijn die rolstoel! Oh hilarisch, kan het me helemaal voorstellen dat je er samen grappen over maakt ;)
    Het zou wel fijn zijn als je nu een tas hebt voor de daadwerkelijke bevalling ja en dat je niet nog tussendoor weer opgenomen moet worden!

13. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @linss vervelend he als ze gaan voelen hoever je bent?! Bah, daar zit ik nu al tegenop :( de vk doet t nog met enig beleid, maar de gyn(man): hoppekee!! Auwwww

@krullie, goeie oplossing! Dat zou mij ook zoveel rust geven!

@D, ons zoontje ging na een paar maanden in een slaapzakje slapen en daar heeft hij tot een jaar geleden in geslapen (wel een grotere hoor ;) ) hij was nogal een draaikont en heb hem een keer met zn hoofdje onder zn lakentje gevonden....en aangezien ik nogal bang ben voor wiegedood...
    Maar goed, dit is geen echt slaapzakje hoor. Je moet t zien als n rompertje in maat 50/56 en dan heel lang en de onderkant open met alleen elastiek. Een soort nachthemd. Meer lekker voor 's nachts en omdat t nu winter is.
    Enne, manlief gaat altijd naar outletmalls in de usa dus die prijzen kloppen niet ;)
    Toen ik van de week de kaartjes van de pakjes knipte stond er vrijwel op alles $20 maar hij had per stuk maar $8 betaald!! Whoehoee

@zhtas, ja idd een goeie die pepermunt!! Ik ben niet echt misselijk geweest (wel gespuugd maar dat hangt met je ontsluiting samen raar maar waar!) en dextro voor jezelf is handig en bv sultana voor je man/vriend.

14. sunshineS1976

Ach bij barbie haalde hij toch shoarmaschotels enz terwijl ze daar lag te puffen?? :p

We bestellen even een pizzakoerier ofzo :p

15. sunshineS1976

Ideaal zo'n slaapzakje hoor! Moet er ook niet aan denken dat ze onder het lakentje/dekentje belanden pff!

Toucheren bedoelen jullie toch? Is hier ook twee keer gedaan nav harde buiken maar vond t niet pijnlijk.
    Maar wellicht was dat ook omdat ik nog niet aan t bevallen was ;)

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O dat zal je goed doen lekker bij je ouders Krullie! Gezellig zo samen met je ouders eten en film kijken en helemaal super om wat in de baby kamer daar te doen! Lekker weg zwijmelen en ten eerste fijn dat als jullie daar komen er ook een kamer is (met jullie oude meubels, hoe speciaal) en voor nood ook een ideale oplossing! Maar desondanks denk k niet dat t zo ver komt..
    Jullie zullen waarschijnlijk alleen nog wel wat te doen hebben de laatste weken van je zwangerschap en de tijd daarna
    Maar je blijft altijd nog wel f bezig na een verhuizing
    Als de belangrijkste dingen maar klaar zijn
    Kraamzorg zei ook vandaag
    Kamertjes zijn meer een luxe
    Al leg je een waskussen op de eettafel en heb je een badje en bedje is t al goed!
    Vind rot dat je zo uitgeput bent van alle zorgen en bijkomende emoties
    Ik kan t me zo goed voorstellen, t is makkelijk te zeggen laat t los, vertrouw er op dat t goed komt. Maar t komt t echt wel! En elk moment dat je niet piekert is er weer een en is tevens weer een moment dichterbij!

Verwen je zelf maar met wat lekkers VNV! N Miss toch nog lekker even een filmpje of leuk programmatje
    Lekker slapen iig morgen weer n nieuwe dag met frisse moed!

Fijn dat je baat hebt bij de rolstoel lins! Kan k me zo voorstellen in jouw situatie! En idd hopelijk pas je tas weer nodig als t echt zo ver is!
    Net besloten dat t de twee trolleys worden
    Een voor de beeb en een voor mij! :p
    Hebben ze nieuw gekocht voor de bruiloft omdat die weekendtassen altijd zo n gesjouw waren..

Asperges waren heerlijk trouwens
    Hebben een kilo weg gegeten samen.. Krieltjes en kipsnitzel erbij maar daar heb ik niet veel van op..

Ga nog even afwassen en strijken en dan voor de buis..

Slaap lekker allemaal en een fijne avond!

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dat toucheren lijkt me idd ook geen pretje! Hoe ver gaan ze en met paar vingers of een hele hand?
    T idee alleen al..

O dat scheelt dan een hoop Armande! Klinkt echt ideaal zo n pakje!

18. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    toucheren deed bij mij echt flink pijn. Kreeg echt enorm pijn in me onderbuik. De ene keer was gemener dan de andere, ligt eraan wie het doet.
    Ach ja hebben we dat ook gehad. Volgens mij waren het een paar vingers ofzo. Ging wel vrij diep naar binnen au.

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Auwwwww :(
    Gemeen zijn ze he..
    Bah! En dat in onze situatie ;)

Ga this Means war kijken..
    Slaap lekker dames!

20. sunshineS1976

Goeiemorgen meiden!

Iedereen lekker kunnen slapen?
    Ik verbazingwekkend genoeg wel. Was gewoon zó moe kennelijk. Sliep zelfs door het geronk van W heen, heeft hij ook eens een rustige nacht kunnen doorslapen zonder blauwe plekken van mij ;)

Ik ben wel weer rustiger geworden eigenlijk. Heb ook lekker met mijn kleintje gepraat en een en ander uitgelegd. Raar en gek misschien, maar het gaf me wel rust. Al was het gesprek eenrichtingsverkeer :p
    Had toch het gevoel dat ik soort van "sorry" moest zeggen voor alle stress die ik al die maanden heb ervaren en dat ik maar hoop dat ze er niets van mee krijgt.

Ik blijf in mijn achterhoofd houden dat het allemaal goed komt. De bank wil gewoon extra zekerheid kennelijk. Er is geen enkele reden waarom we de hypo niet zouden krijgen, dus we moeten van t positieve uitgaan. En straks wat harder aan de slag!
    Hoop dat we maandag een belletje krijgen van de makelaar dat we het alvast mogen huren, dat zou ook een flinke geruststelling zijn. Dan kan die bank bij wijze van spreke nog zeuren wat ze willen, maar heb ik in ieder geval een huis ;)

@Dtje: de kraamzorg heeft ook gelijk wat dat betreft. Een bedje, kleertjes, voeding, dat heeft de kleine nodig en dan komt het verder allemaal wel goed. Kamertjes zijn idd luxe en nog helemaal niet nodig, zeker niet als de kleine in de wieg bij ons op de kamer slaapt. Je kunt ze dan toch ook makkelijk op het aankleedkussen op je bed enz verschonen. Dat idee houd ik ook in gedachten. Het kamertje wil ik af hebben omdat het nou eenmaal zo hoort, maar verder dan de commode en de kleertjes die ik uit de kast haal, zal ik het toch niet gebruiken als ze bij ons slaapt.

Zo een kg asperges! Jeetje :p Moet het ook maar eens proberen, ze schijnen ook best moeilijk te bereiden te zijn. Dan ben je een goeie kok ;)

haha twee trolleys :p Schitterend :p Dtje gaat op vakantie en is bang te weinig bij te hebben :p
    Ik kan t me helemaal voorstellen hoor, sleep liever te veel dan te weinig mee :p

Nog lekker tv gekeken?

@Toucheren: ja met een paar vingers en ze gaan erg diep want ze moeten natuurlijk echt je baarmoedermond voelen. Kan me voorstellen dat het wel een pijnlijke bedoeling gaat worden als je zware weeën hebt en ze steeds je ontsluiting moeten controleren.
    Denk ook wel dat het scheelt wie het doet. Er komt hier geen stagiaire bij in de buurt bijv ;)

Deel Deze Pagina