Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Babykleertjes wassen:

Wat voor wasmiddel gebruiken jullie ook alweer??
    Armande had een duidelijke link een tijd terug hier neergezet, maar heb de pagina helaas niet opgeslagen.

Iets van neutral? Anders moet ik vanmiddag even een fles kopen. Weet niet of ons wasmiddel geschikt is.

2. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Goedemorgen meiden!

Ik zal dit weekend nog weer even op alles reageren maar nu ff kort (ga zo weer verder met strijken :)).
    Je kan gewoon je eigen wasmiddel gebruiken, hoeft echt geen neutral te zijn (zei de kraamverzorgster en m'n vriendin die kraamverzorgster is!). Alleen geen wasverzachter gebruiken. Mocht je kleine meid dan toch er niet tegen kunnen, kan je dan neutral gebruiken maar bijna nooit noodzakelijk! Ik heb gewoon robijn gebruikt :)

@lins: als je kast nog steeds naar hout ruikt, grootmoeders tip: schoonmaken met water en schoonmaakazijn, gaat de geur echt weg! Heb ik nu ook gedaan en de kast staat nog ff open. Straks kleertjes erin en dan met een geurbuideltje denk ik (twijfel nog tussen Zwitsal en robijn...). Dat kan je moeder of man vast wel voor je doen toch?!

@marlies: hoop dat t goed gaat weer i Friesland!!!

Vnvd een verjaardag, gisteren had ik een housewarming, dus beetje druk. Lees wel en zal zeker ook wel nog reageren!!

3. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Wassen jullie de knuffels ook (in een sloop op waszak?) al m'n vriendinnen zeggen dat t niet nodig is, maar lijkt me zo lekker!

@krul: fijn dat je goed hebt geslapen. Je klinkt een stuk positiever, knap van je! Het komt ook echt goed, linksom of rechtsom, maar geniet lekker van die kleine meid in je buik!!!

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Goedemiddag dames!

Voel me niet zo lekker.. Dus hou t even kort want zal me zelf toch door de dag heen moeten slepen want t feestje van m'n neefje wordt toch ook vandaag gevierd dus t wordt n lange dag (eerst om kadootje n een roe bij de bouwmarkt, dan feestje vriendin en dan feestje neefje)
    Hoop dat ik me gauw beter voel wil er wel van genieten, n niet eerder naar huis ofzo
    Weet ook niet hoe ik t echt moet omschrijven, beetje misselijk, beroerd, druk op m'n buik/zware buik, moe n zwaarademig

Wil t liefst blijven liggen maar dat zit er niet in..

Krullie fijn dat j zo goed hebt geslapen en j klinkt een stuk positiever! Hou dat gevoel gevast! En maak er n gezellige dag en avond van!
    Wordt vast heel leuk bij je ouders!

Ik heb alles met neutral gewassen, heb zowel voor gekleurde als witte was
    T ruikt nergens naar maar dat moet ook voor de gevoelige baby huidjes
    De ene baby zal minder gevoelig zijn als de ander maar omdat j dat bij voorhand niet weet raden de meeste neutral aan
    Maar zoals j leest zeggen ze tegen Caroline weer dat r niet uitmaakt zolang j geen wasverzachter gebruikt..
    Ik zou zelf persoonlijk toch gewoon met neutral wassen en idd geen wasverzachter en als ze wat groter zijn weer net gewone wasmiddel

Dames ik laat t echt f hierbij ben echt beetje beroerd en t moet zakken..

Fijne dag allemaal!

5. sunshineS1976

@Caroline: dank je voor de info wbt het wassen! Geen wasverzachter idd, dat was t. Hoop wel dat de pakjes lekker zacht blijven dan! Heb van die heerlijke zachte wikkeldoeken/ badcapes en durf ze niet te wassen omdat ze dan volgens mij nooit zo zacht meer zijn!

Zal schoonmoederstip ook onthouden! Hier moeten ook nog alle meubels in elkaar dus ja...

Fijn weekend en veel plz vanavond!

@Dtje: oh meis das niet zo lekker dat je je niet goed voelt. Zeker niet met al die drukke bezigheden die je dit wknd hebt!
    Wel leuke dingen, maar toch. Hoop dat je je beter gaat voelen in de loop vd dag en je lekker kunt mee feesten met je neefje en nichtje!

Mijn moeder heeft nog een fles neutral staan voor witte was, die kan ik zo meenemen straks. Kwam in een babydoos nog een tab tegen voor de wasmachine. Van Ariel geloof ik, nu ook tabs voor de wasmachine. Die kan ik ook wel proberen morgen.

Fijne dag meiden!

6. sunshineS1976

@Caroline: goh knuffels wassen... nog helemaal niet over nagedacht! Moet dat echt/ raden ze dat aan??
    Wel als er nog zo'n fabrieksluchtje in zit ja, maar ik had een lieve Nijntje bij de babydump gehaald en die ruikt neutraal dus die doe ik dan denk ik niet.

Lief eerste pakje trouwens voor jullie meisje in je fotoalbum! Komt er nog een broekje onder???
    Zo lief die kleurtjes. Als ik zo kijk naar onze pakjes vind ik ze soms nog best groot! Komt een flinke baby uit lijkt dan.
    Wat voor maat is jouw setje? Mijne 56. Zal toch wel passen??

7. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    de kast in schoongemaakt voordat de kleertjes erin gingen en ruikt nu niet meer naar hout.
    Hier alles met gewoon wasmiddel gewassen en heb wasverzachter zonder parfum etc erbij gedaan. Mijn schoonzus gebruikt ook gewoon wasmiddel en zelfs de gewone wasverzachter. Ik heb wel voor de zekerheid wasverzachter gekocht. De knuffels zijn hier nog niet gewassen, maar in ziekenhuis zeiden ze dat je dat wel beter kan doen dus dat ga ik nog even doen
    Mijn ouders zijn even boodschappen halen zodat mijn vriend dat niet meer hoeft na zijn werk vanavond.
    Hier gaat het wel goed. Had vanmorgen nog beetje menstruatiepijn van gisteren, maar na douchen was het helemaal weg. Nu voel ik me vooral moe en beetje afwezig. Was ook misselijk vanmorgen maar waarschijnlijk doordat ik 3 koppen thee op heb haha.
    Voel me ook beetje grieperig dus dat zal het ook wel zijn. En mijn arme ribben doen echt pijn nu:( en ze zijn nog niet uitgegroeid, help haha.

8. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Even snel: je kan azijn gebruiken ipv wasverzachter!! Heb ik nu ook gedaan, maakt het best zacht! Tis sowieso zachter dan wanneer je alleen wasmiddel gebruikt. Zijn een hoop mensen die dit bij iedere wasbeurt doen!

Ga ff verder mn eigen verjaardagstaarten bakken en daarna rusten :)

9. sunshineS1976

@Armande: ja dat heb ik vaker gelezen maar nog nooit geprobeerd. Lijkt me dat je was dan zo gaat stinken! Zal vast wel niet als het vaak wordt gebruikt, maar dat denk ik dan :p

Bakse! Wanneer ben je jarig???

@Linss: lekker rustig aan doen! Fijn hoor dat je ouders zo mee helpen met jullie!
    Ja de kindjes worden nóg groter, bizar he haha :p Vind het ook wel genoeg ;)

Fijn dat je kast nu niet meer stinkt! Je leest altijd zulke tegenstrijdige berichten over kleertjes en knuffels wassen, irritant vind ik dat.

10. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    ja dat vind ik nou ook en mama zei dat het vroeger allemaal niet zo pietluttig was. Wij zijn ook goed terecht gekomen haha.
    Ja heerlijk dat ze zoveel doen en kunnen doen. Geeft mij ook rust.
    De baby's waren vanmorgen lekker rustig, maar nu weer zo ontzettend druk. Ook allebei de hik. Eerst de jongen en nu de kleine meid haha.

11. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @armande: die tip van azijn ken ik idd, maar gaat dat dan niet stinken?
    Ben je idd vndg jarig?? Succes met bakken, zal wel weer iets moois worden.

Knuffels zeggen ze van niet (ff nagevraagd aan vriendin de kraamverzorgster), want ze komen er de eerste tijd toch niet mee in contact en idd moet je ook niet te spastisch met alles doen! Ik doe alleen degene die niet neutraal ruiken!

@lins: waarmee heb jij de kasten dan schoongemaakt? Het ruikt bij mij nu nog steeds klein beetje naar hout...

Hebben jullie de maten bij elkaar, of alles van 50, 50/56 en 56 bij elkaar?
    Kijken ook al enorm veel in 62 en 68 en zelfs al wat grotere dingen (gekregen hoor). Die gaan bij mij niet in de commode maar in de kast.

@krul: mijn pakje is ook 56. Omdat het toch een jurkje is maakt t minder uit als het een beetje wijder is. Mouwen kan je omslaan.
    Er komt een witte maillot onder!

@lins: doe maar rustig aan hoor!

@d: vervelend dat je je zo voelt. Voel je tot niets verplicht hè?! Als je je echt niet lekker voelt dan is het beter om eraan toe te geven. Hopelijk ben je al een beetje opgeknapt!!

12. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    volgens mij is dat met allesreiniger gedaan.
    Ik ruik het hout nu niet meer, maar dat kan ook omdat de geurbultjes zo sterk ruiken.
    Ja in ziekenhuis hadden ze het dan met name over die knuffeldoekjes die bij de kindjes worden gelegd. Ik doe alles maar even in de was, kan geen kwaad.

Morgen de mijlpaal van 32 weken bereikt. Zal blij zijn als deze dag klaar is haha.

13. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Hey famkes,

Even heel snel... hectiek ten top hahahaha, nu we lekker in friesland zijn. De mannetjes doen het prima en groeien goed...

Later meer!

Oant letter!

14. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Nee gaat niet stinken, het ruikt echt alleen maar naar wasmiddel, het heeft wel te drogen gehangen op een wasrek dus niet in de droger, maar ik denk dat je t dan ook niet ruikt (alhoewel je met een droger weer geen wasverzachter nodig hebt)

@marlies, mn fries is niet zo goed ;) maar wat leuk wat van je te horen! Fijn dat ze goed groeien!!

Fijne avond meiden

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    He mopjes kan niet op alles reageren nu hoor want zit op een feestje maar even bijgelezen!

Gaat wat beter m'n humeur is ook bijgetrokken
    Was me toch n partij chagrijnig jeetje viel niks met me te beginnen
    Voelde me echt niet lekker, alles was teveel en had ook verhoging..
    Heb niet meer kunnen tempen, VNV nog maar f doen..

Wanneer ben je jarig Armande?
    Is t gelukt met bakken?

Bijna 32 wk linssiej, super goed! Weer n mijlpaal!

Fijn dat je mannetjes t goed doen liesje!

Hoop dat t leuk was bij je ouders Krullie
    In t kamertje bezig geweest?

Hier letterlijk alles gewassen ook de gekregen fluffies enzo
    Alleen de knuffels nog niet maar ruiken volgens mij ook niet
    Anders nog maar f in de was gooien

Heb de rompers in de commode gesorteerd op 50/56, 56 & 62
    En gesorteerd op korte en lange mouw, en op effen en afdruk/printje

Fijne avond allemaal nog en tot morgen!

16. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Goedemorgen,

Iedereen een beetje geslapen? Hier weer eens uren wakker gelegen, grrrr!

D, voel je je al wat beter?

Marlies, hectiek, dat zal wel ja!! Gaat het goed met je mannetjes??! Hoe gaat het met jou?

Armande, nu een wasje erin zitten met beetje azijn erbij. En benieuwd!

@d, even voor mijn duidelijkheid hoor, heb je alle rompers van 50 apart en dan de 50/56 en dan ook weer 56 apart??!
    Ik krijg tegengestelde adviezen van vriendinnen, de 1 doet het dus zoals ik hierboven zei en de ander zegt dat je 50, 50/56 en 56 bij elkaar kan leggen. Die van 56 kan je dan omslaan als t nodig is.
    Armande, als ervaren moeder :) wat zeg jij??!
    Vind het wel lastig als je die maten echt apart moet leggen en dan ook nog op korte en lange mouw sorteren en hetzelfde weer voor de shirtjes dan...

@d, ik heb dus vannacht ook over de indeling lopen malen, haha, net zoals jij al een x aangaf!

Leuke dag voor de boeg?? Hier vanmiddag op bezoek bij de zus van m'n vriend, wel op een uur rijden, dus heel even afwachten wat het weer doet!

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Morning Ladies

Goed geslapen.. Lag er half twee in en ben nog niet zo lang wakker
    Heerlijk middagje alleen thuis, huishouden heeft manlief zo goed als gedaan, hoef alleen de was uit de droger op te ruimen..

Ik heb de rompers van 50/56 en 56 apart dan stapeltje 62
    Heb onderscheid genaakt in korte en lange mouw
    En effen/print
    Dit omdat ik nl stapeltjes met print heb zowel korte als lange mouw die goed als truitje door kunnen met alleen n broekje zeg maar en als t koud is evt nog met n vestje dan
    Die effen witte met alleen n koetje of hondj bijv vind ik meer voor echt ergens onder of bijv onder n pyamaatje
    Heb de dunne pyjama's/trappelpakjes ook in de la maar de dikkere trappel/luierpakjes in de kast omdat ze zo leuk zijn maar ook ruimte innemen
    Hier een foto vd la met rompers
    Voor is korte mouw achter is lange mouw
    En begint met 50/56 And Then So on

18. sunshineS1976

#4438 sunshineS1976, 20 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2013
    Ha lieve meiden!

Lekker geslapen allemaal??

@Dtje: hoe voel je je meis?? Hoop een stuk beter!

@Marlies: wat leuk om iets van je te lezen meis!! Fijn dat je mannetjes het zo goed doen!! Jij ook??

@Armande: hoe zijn je taarten geworden??
    Ik ga het azijn dan proberen bij de badcapes en wikkeldoeken! Ben benieuwd!

@Linss: jeeh 32 weken vandaag!! :D
    En net wat je zegt... het lijkt wel behoorlijk overtrokken vandaag de dag. Als je ziet dat wij ook zo groot zijn geworden en zelfs ónze ouders ook...

@Caroline: balen dat je minder geslapen hebt, kan me het gemaal heel goed voorstellen!
    Veel plezier vanmiddag, hoop dat het lukt met het verkeer op de weg want het is weer eens hopeloos.

@Sorteren:
    Ik heb maar enkele dingen in 50 en 50/56. Ik leg dit bij elkaar, samen met 56. Verwacht dat de kleine 50 snel kan niet meer aan kan of helemaal kan overslaan zelfs. Al zit ik er qua merken wel veel verschil in. Vond ook twee dingen van de Zeeman in maatje 50 wat net zo groot is als 56, maar die van de Prenatal in 50 is weer zoveel kleiner.

En dan heb ik een stapel rompertjes en broekjes in 62 en een stapel in 68.
    Dus 50-56 is 1 deel apart, dan 62 apart en 68. Grotere maatjes heb ik nog niet.

In de garderobekast doe ik het ook zo.

Maar wat Dtje doet! Oók nog sorteren op korte mouw/lange mouw en opdrukje... jeetje :p Nee hoor dat gooi ik allemaal wel op een hoop. Weet snel genoeg welke uit de stapel korte of lange mouw heeft en welke ik kan pakken.

19. sunshineS1976

@Dtje: fijn dat je goed geslapen hebt!! Voel je je ook weer beter dan gisteren?
    Fijn een lekker rustig dagje! Leuk gehad gisteren en heb je het goed vol kunnen houden?

@Hier: hele gezellige dag bij mn ouders gehad. Babykamer is daar een eind klaar, ze willen alleen een muur nog schilderen en er moet nog een matras voor het ledikantje komen. Fijn voor het oppassen, maar dus ook een mooie uitvalsbasis ivm de woningcrisis :p

Hier vanmorgen samen álle wasgoed kaartjes afgeknipt en gesorteerd. De eerste witte babywas zit er in! :D
    Nu we alle tassen bij elkaar hebben geraapt en alles zo op tafel hebben gelegd, besef ik wel hoeveel we eigenlijk hebben! Maar zo leuk :D Meer is echt niet nodig, heb genoeg t/m 62 en denk ook wel dat we nog heel veel gaan krijgen.

Wel fijn om dit werkje nu alvast te doen. Morgen en dinsdag lekker alles strijken en in plastic boxen doen. Ook de hydrofiel doeken, spuugdoekjes enz. Dan is dat gewoon helemaal klaar en kan direct gebruikt worden, waar we ook zijn.

Gisteren bij mijn ouders nog een handige trolley meegenomen. Die gaat deze week ook goed gevuld worden, zodat mijn zhtas al klaar staat. Verwacht veel hectiek de komende weken, dan is het fijn dat dit in ieder geval gereed is.

20. sunshineS1976

Wauw super hoor Dtje hoe je dat gedaan hebt!!

Deel Deze Pagina