Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by D83, Jun 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Ik heb ook besloten om 50,50/56 en 56 bij elkaar te leggen. Wat je zegt krullie per merk scheelt het ook weer zo. De wat grotere dan gewoon omslaan. Al die kleertjes doe ik in de bovenste lades. Wel doe ik korte mouw en lange mouw dan apart.
    In de ondersta la al de 62 kleertjes. Maar daar kan dan ook 62/68 bij hoorde ik.
    Ik plaats ff 2 foto's van m'n wasrekken (ongeveer de helft vd kleertjes, moet nog alle witte dingen), zooooo schattig!!

Ja lins, 32 weken!!! Enneh, nog ff binnenhouden hè?!

@armade: is de taart idd gelukt??!

2. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Haha ja maar heb gewoon echt te veel rompers haha
    We hebben zo staan graaien in die bakken vd Hema toen
    En ik had er toen eigenlijk al genoeg :p
    Heb de rompers 68 en rompers zonder mouwen dus meer van die hempjes in een box gedaan..
    Neemt nu onnodig plek in en zonder mouwen is echt te koud..

Ja dat malen.. Heel herkenbaar.. Vooral als er dingen op m'n to do lijstje staan!

Veel plz bij de zus van j vriend! Voorzichtig rijden he!

Ik denk dat ik vandaag helemaal niks ga doen, behalve babygerelateerde dingen :p zoals laatste strijk, vluchtkoffertj van zolder halen en verder denk ik dat ik VNV sunday Dinner ook Skip en lekker alleen thuis blijf..
    In bed series/films kijken ofzo.
    Even helemaal niks en lekker in m'n Huispak

Jullie?

3. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Zat daar ook nog over te dubben, wel of niet de kaartjes eruit knippen.. De kraamverzorgster zei dat dit niet Perse hoeft omdat de kaartjes over t algemeen heel zacht zijn en j toch wel snel genoeg merkt of t kriebelt/irriteert
    Ik ontzie t meer ook vanwege de grote hoeveelheid aan rompers en kleertjes en ook omdat gezien hoe ik soms iets ergens eruit knip t juist kan gaan irriteren maar ook omdat de wasvoorschrift nog al verschillen (van de kleertjes vnml) kan dat echt niet onthouden
    T een mag echt op 60 t ander max op 30
    Ik zou m'n was binnen mum van tijd big time verpesten :p

Wat ontzettend fijn Krullie! Ben heel benieuwd naar t kamertje daar! Heb j foto's gemaakt? En wat goed om deze week de was en j tas klaar te hebben.. T kan allemaal maar ineens heel snel gaan n dan zeker in combi met verhuizen straks heb j daar geen tijd voor en laat staan dat j er dan van kan genieten..

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Caroline: wooow superleuk die wasrekken! Wat een berg kleertjes ook! :D Zo leuk!!

@Dtje: zijn lange mouwtjes echt elke dag noodzakelijk qua romper?? Ik heb veel meer korte mouw dan lange mouw. Anders moet ik er daar misschien nog een paar van bij halen.

Wat een superlekker idee van je lazy sunday! Lekker thuis blijven in je huispakkie op de bank of in je bed heerlijk films en series kijken! Ik ga het ook maar doen :p

5. sunshineS1976

Oh nee Dtje ik bedoel niet de labeltjes in de kledingstukken. Nee, die laat ik ook allemaal zitten zolang het niet irriteert.
    Bedoelde de prijskaartjes :p Die had ik nog nergens vanaf geknipt, dus was best een heel karwei nu.
    Bij sommige kleertjes moest je echt dat plastic draadje eruit peuteren. De babydump doet het dan weer heel handig met die prijskaartjes; met een kleine veiligheidsspeld vastmaken!

Nee ik heb nog geen foto's gemaakt. Moet eerlijk zeggen dat het ook niet mijn smaak is hoor. Het zijn van die superdonkere meubels... van dat donkere hout wat je vroeger had. K weet niet of t je iets zegt haha
    Ik vind t niet mooi, maar wel heel fijn en ook wel bijzonder dat het bewaard is en nog een keertje gebruikt gaat worden.

6. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    ja eindelijk 32 weken! Leek vannacht wel oud en nieuw haha. Om 00.00 dacht ik eindelijk 32 weken! Heb ook heerlijk geslapen zelfs tot 11.00.
    De stress is er nu af bij mij. Wel grappig want in ziekenhuis zeiden ze als je veel stress hebt krijg je geen weeën dat zeiden ze omdat ik vroeg of al die harde buiken etc toen van dat verwijderen van de aambeien kon komen. Vriendlief zat me vanmorgen op de stang te jagen. ik vroeg waarom doe je dat. Zegt hij dan komen de kleintjes nog niet haha.

Het blijft nu toch afwachten, maar ben blij dat ik gewoon in mijn eigen ziekenhuis kan bevallen nu. Ben ook heel benieuwd of dat pessarium wat doet nu.
    Mijn ribben aan de rechter doen ontzettend pijn. Mijn kleine mannetje trapt de hele tijd tegen mijn ribben. Meisje ligt wat lager dus links is nog intact haha.

Ik heb de rompertjes ook op maat liggen in de kast. Ik heb nu voornamelijk maat 50 en maat 50/56. Die van ons zijn sowieso klein bij de geboorte. Heb nog niks kleiner dan 50.
    Moet nog even samen met mijn vriend kijken wat we nu hebben en wat we eventueel nog nodig hebben.

Vandaag lekker lui dagje in mijn pyjama. Morgen probeer ik wel weer wat dingen te gaan doen.

7. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Oooo dacht al! Haha
    Maar dat is idd ook n werk ja!

Wat betreft lange mouw rompers Krullie.. T Kan ook gauw te warm zijn met nog iets er overheen..
    T ligt er aan wat ik aan doe zeg maar..
    Soms zit er bijv onder een pakje al een truitje met lange mouw dan zou k eerder een romper met korte mouw pakken maar raad je wel aan genoeg rompers met lange mouw te hebben omdat t straks nog winter is en je ze vaak ook na bijv t verschonen of badje even in hun luier en rompertje laat liggen en dan is een lange mouw wel fijn..
    En dan met een broekje erover Heb je dan al snel een Comfi outfitje wat lekker warm is, evt een vestje erover en klaar, vooral lekker voor thuis
    Maar sommige pakjes hebben al een bijpassend Tshirtje en dan kan t Miss weer te warm zijn
    In t voorjaar is t zowiezo lekker dan hoeft er niks meer overheen
    Je hebt nl echt hele leuke!

8. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Jeej linssiej! Happy new year uhhh Week! Hihi :p

Lekker in je eigen zhuis als t zo ver is!
    Heerlijk!
    Doe maar lekker rustig aan hoor!
    Geniet ervan!

Ik wist niet dat stress weeen tegenhield
    Dacht eigenlijk dat t juist opwekte
    Maar anderzijds hoor je vaak dat als mensen pas rust hebben in hun lijf en alles klaar/af is ze zich pas aandienen

Vervelend die pijn in je ribben
    Hier hooguit af en toe een druk
    Maar geen pijn..

9. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Babybump van vorige week..
    Heb n leuke app nu waar je foto's mee kan bewerken..
    Dit is t resultaat haha

10. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik had er wel eens van gehoord. Pas als mensen rust hebben dat het dan begint. Bij veel begint het ook in de nacht of vroege ochtend etc hier bij mensen in omgeving dus zal wel een beetje een kern van waarheid in zitten.
    Ach ja we wachten gewoon af. Ga zo mijn was even aanzetten zodat mijn tas weer gepakt kan worden.

11. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    mooie buik!!!

12. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja dat viel me ook op, dat de vliezen vaak snachts of ochtends breken..
    Nou spannend hoor! Denk dat die van jou Krullie nog wel even blijft zitten tot je in je nieuwe huis zit en je wat meer rust in je lijf hebt!

Ik ga ook eens wat doen, f de droger leegruimen
    Mens is ook verwend he.. Daar soms al geen zin in hebben haha
    Terwijl ik hiervoor alles eerst moest ophangen n soms dagen moest wachten voor t droog was etc
    Dus nee ga nu met plz m'n droger leegruimen :p en weer f strijken!

13. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Thx linss :D

14. sunshineS1976

Geweldig mooie buik Dtje!! Wauw!! Mooi genomen en leuk opgemaakt! Je ziet ook duidelijk die lijn onder je navel lopen!

Ja je heb gelijk wbt rompertjes met lange mouw. Heb er idd al een paar leuke die met een broekje erover zo klaar zijn.

@Linss: happy 32 weeks ja ;) Lekker in je eigen zh bevallen!
    Ze blijven nog wel even plakken hoor! ;)

Idd denk dat jij de komende weken goed doorkomt met maatje 50 en 50/56!

Goh ik dacht ook dat stress juist weeën opwekte!!
    Als dat het geval is blijft mijn kleine meid nog zeker weten de komende 4 weken zitten tot dr mama rust heeft gevonden in een ander huis ;)
    Ik hoop het maar!! Hoe graag ik ook wou dat ze komt zodra het mag (37wkn) nu heb ik echt zoiets van; blijf alsjeblieft zitten tot alles klaar voor je is en ik ook rust gevonden heb!

@Hier: moet nu stoppen met het wassen van de babykleertjes. Morgen weer verder. Heb geen plek meer aan mijn wasrekken!! Vooral die bergen hydrofieldoeken en spuugdoekjes en slabbetjes nemen zoveel ruimte in. De stapel roze was gaat er morgen dan in als het andere droog is. Irri dat het geen zomer is en het in een uurtje buiten droog kan zijn en dat ik geen droger heb...
    Irritante eigenschap van mij; als ik eenmaal een taak in mijn hoofd heb moet die hele taak ook in 1 keer worden afgemaakt...Ook zonder pauze enzo, zodra ik stop heb ik geen zin meer :p

Gisteren twee uur bezig geweest om alle overbodige kleding en beddengoed in dozen en zakken te doen. Dan kan dat ook zo verhuist worden. Bruikbare kleding zit al in de koffers, heb van mezelf nog maar 5 setjes kleding in de kast hangen en van W ook, we zijn hier nog maar kort en dan kan het zo in de koffers erbij en verhuizen maar.

15. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Goed bezig krullie! Heb je straks alleen kaar baat mee!
    Zo heb ik ook ingepakt! Scheelt echt heel veel!

O heerlijk he dat wassen maar heb precies t zelfde! Moet allemaal t liefst in 1 x! Zo gaat t helaas vaak niet ;)
    En dan plan ik middagje bed met films heb k weer geen rust in m'n lijf dus ook nog staan dweilen..
    Ga zo nu eerst even douchen en dan aan de strijk
    Manlief probeert me over te halen mee te gaan naar z'n ouders
    Zit nog te twijfelen..

Maken jullie beneden ook een plekje voor luiers, luierdoekjes etc?
    Leek me wel handig om niet steeds naar boven te moeten mocht k beneden willen verschonen..

Weet nog steeds niet goed wat k nou aan moet doen om in te bevallen
    Zooo lastig
    T meeste Comfi is Miss iets te Comfi?
    Help!

16. sunshineS1976

@Dtje: toch staan dweilen enzo! Muts ;)
    hahaha

Nu rustig aan doen zoals je van plan was! Manlief kan ook best alleen naar zijn ouders ;) Maar als je mee wilt moet je dat ntl lekker doen!

Ja ik heb twee aankleedkussens. Ook eentje voor beneden met idd ook luiers en billendoekjes. Berg het op in de grote kast, kan het zo pakken en op de tafel leggen.

Wbt bevallen heb ik drie dingen klaar liggen; een is een grote oversized pyjama; shirt en broek. Andere twee zijn katoenen japonnetjes tot halverwege bovenbenen en met spaghettibandjes. Lekkere luchtige tops dus. Badjas erbij en dan kan ik ook nog over de gangen struinen of in me pyjama.
    Tijdens het bevallen heb je het zo warm, dan lijkt me zo een ding wat niet te lang is en met spaghettibandjes wel fijn. En ook fijn om na de bevalling en het douchen weer zo'n topje te kunnen aantrekken als je nog even moet blijven; het is altijd zo warm in het zh en vooral op de kraamafdeling!

Lees hier ook vaak genoeg dat vrouwen gewoon helemaal naakt gaan omdat ze het zo warm hebben en niets op/aan hun lijf verdragen :p

17. sunshineS1976

Neem dan voor mezelf niets extra's meer mee aan kleding denk ik. De kleren die ik aantrek op het moment dat ik naar het zh ga is comfi genoeg; een legging en een stretch jurkje/tuniekje. Dat is alles wat ik nog draag nu. Dat kan ik ook weer aan doen als we weer naar huis vertrekken. Maar zou ook best in me pyjama naar huis durven gaan hoor :p Met de rolstoel naar de auto en dan maar 10 min rijden naar huis.

18. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Hoi meisjes, kom ff snel buurten
    Visite is net weg, de mannen zijn zich heerlijk aan t vermaken in de sneeuw en deze mama gaat rusten :)

@rompers, krullie ik zou nog voor wat extra lange mouwen gaan! Baby kan nog wel eens een fijne luier hebben en twee keer op n dag omkleden hoort daar dan ook bij ;)
    Bovendien is t winter nu en die kleintjes kunnen zich nog niet echt warm houden. Altijd voelen in t nekje of ze warm of koud zijn trouwens!

Ik heb de rompers vnml bekeken qua maat ipv t label, want de ene of de andere winkel verschilt erg. Een stapel lange mouw en een stapel korte/zonder mouw (die nog v zoontje waren maar voor nu te koud)
    Maat 50 en 56 bij elkaar. De rest nog niet nodig. En terwijl wij dit dus netjes op maat leggen denk ik dat de meeste mannen al blij zijn als ze t juiste stapeltje weten te vinden :D dus na een x wassen ligt alles door elkaar gok ik zo ;)

Meiden ik kom later terug om op de rest te reageren en foto te plaatsen
    Ben moe

Ps krullie ben blij dat je weer opgewekt klinkt!! :)

19. sunshineS1976

Ik denk dat ik vooral niet moet vergeten om de maxicosi en bijbehorende voetenzak mee te nemen :p Kan me voorstellen dat we dat zomaar vergeten omdat het een los onderdeel is ;)
    Zorgen dat ik die twee dingen naast elkaar zet!

20. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Voedingsbh misschien ook meenemen? Doe ik wel namelijk. En volgens mij is t advies om warme sokken aan te hebben tijdens de bevalling.
    En ff rekening ermee houden dat wat je draagt vies kan worden als de baby bij je wordt gelegd. Niet dat ik dat erg zou vinden, maar dat je dan nog wat schoons hebt.

Oke nu sluit ik echt af;)

Share This Page