Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

hahaha Armande; helemaal waar wat je zegt wbt onze mannen en de was :p
    Daarom doe ik alles maar liever zelf en kan hij er beter vanaf blijven :p En op de papadagen maar de setjes klaar leggen ofzo haha :p

Ik ga morgen gelijk wat rompers met lange mouw erbij halen! Idd, heb gelezen dat babytjes best eens spuitluiers kunnen hebben, zeker als je bv geeft :p

Leuk dat je mannen lekker buiten gaan spelen!! Maak er goed gebruik van, even lekker rusten!!

2. sunshineS1976

Oh shit ja... een voedingsbh en sokken! Pfff!!
    Heb nog helemaal geen voedingsbh...moet ik ook nog achteraan. Hoeveel hebben jullie er???
    Misschien vind ik bhs dragen straks wel vreselijk...

Ik maak mijn lijstje even compleet hier!

Ja nu je bed in, hup naar boven ;)

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heb er vier die ik bijna heel de zwangerschap draag maar die Avonds zo afknellen dat ik ze bijna uitscheur dus moet zowiezo nog een of twee grotere en ook van die voedingstopjes, die heb ik helemaal nog nog niet
    Iemand tips waar ik die t voordeligst kan halen?

Goeie tip mbt bevallingsoutfits Krullie!
    Ga k achteraan!

M'n koffertjes staan beneden
    Dus ga ze morgen inpakken :D
    Als iemand z'n lijstje op de pc heeft staan wilt diegene m dan f knippen plakken voor me heb nu overal verschillende lijstjes :p

De strijk is klaar alles hangt nu schoon en gestreken in de kast :)

Ga toch maar f mee naar m'n schoonouders
    Hoef ik ook lekker niet te koken en ze waarderen t als k even kom
    Ga ik gewoon wat eerder naar huis..

Armande was je vandaag jarig?
    Iig alvast/alsnog van harte gefeliciteerd!
    Lekker rusten nu! Hoop dat t gezellig was! Laat de mannen maar lekker keutelen hihi

Smakelijk allemaal voor straks!

4. sunshineS1976

Nou lekker Dtje, eten bij je schoonouders. Idd makkelijk, maar maak het dan niet te laat :)

Heerlijk dat de strijk klaar is en lekker in de kast hangt!! Alles is zo goed als gereed voor de beeb! Wanneer o wanneer zal hij komen?! ;)

Kom je weeeeer met iets nieuws! Heb ook geen voedingstops... idd wel handig om er daar ook wat van te hebben. Pff wat moeten we allemaal veel hebben zeg :p

Jeetje het lijkt echt of jouw boobs megagroot zijn geworden gedurende de zwangerschap :p
    Ik vind het wel lastig om nu een voedingsbh te kopen. Of zijn die ook op groei?? Hier niets veranderd, maar stel je voor dat ze straks opeens 2x zo groot zijn door de melkproductie... past die bh straks niet meer ofzo?

Hier lekker een filmpje kijken straks. Balen dat we in de slaapkamer geen film1 hebben, heb last van me rug hier op de bank.
    Morgen toch op tijd mn bed uit omdat ik nog een controleafspraak bij de ortho heb. Bah, maar daarna meteen even langs de hema voor nog wat standaard rompertjes met lange mouw!

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Nou zo erg als t lijkt zijn ze ook weer niet gegroeid maar van 75c naar 80D en dat knelt echt af savonds
    Zoals nu heb ik bewust geen bh aan maar een stevige top onder m'n jurkje omdat t gewoon niet meer lekker zit ;)

Heb heerlijk gegeten zeg! Had ik niet nagedaan :p
    Afghaanse rijst met kip en aubergine met yoghurt en een lekkere salade
    Wat hebben jullie op?

Die voedingstopjes waren me ook Echt f ontschoten hoor
    Goeie van Armande! Anders zit ik zo te klungelen in t zhuis!

Ja, dan zou je echt een kastje boven moeten hebben of met een kabel moeten verlengen..
    Kan ook alleen beneden kijken..
    Ik heb zo n lekkere bank met zo n ligstuk dat is echt m'n plekje maar als ik echt lekker wil liggen lig ik ook liever op bed, dan doe ik lekker m'n voedingskussen achter m'n kussen, heerlijk!

Ja, zijn er helemaal klaar voor :)
    Versiering en beschuit met muisjes zijn ook in huis, dankzij m'n mama ;)

Doen jullie aan versiering ed?

6. sunshineS1976

Oooh lekker heb je gegeten zeg!!

Hier een simpele champignonsoep op. Stond stamppot boerenkool op het menu, maar we hadden vanmiddag laat nog een tosti gegeten en gisteren bij mn ouders ook zoveel op dat we het nu even rustig aan hebben gedaan!

Ik denk dat ze bij de prenatal ook wel voedingsbh's en tops hebben toch? Helaas gaat die op maandag pas laat open denk ik en ik ben al vroeg in de stad. Hema is wel al om 10u open. Ga ook even online snuffelen wat ik kan vinden.

Mooi gegroeid hoor, wauw! Hier 85C, nog steeds. Moet ik dan ook in die maat gewoon een voedingsbh aanschaffen?
    Draag hier ook veel strakke tops ipv bh's, hou er niet zo van :p
    Maar als ik de deur uit ga uiteraard wel.

Ja ik moet de beschuit met muisjes ook nog regelen! Maar pas in een ander huis. Anders kans dat mensen die gaan helpen met verhuizen, schoonmaken en inrichten het tegenkomen en het geslacht weten!

Wbt versiering wil ik echt iets leuks hebben. Sowieso een slinger met "hoera een meisje" :p
    En zou graag zo'n grote opblaasbare ooievaar in de voortuin willen :p Aan W de taak gegeven om die te gaan zoeken en regelen of indien niet mogelijk, iets anders origineels en opvallends!

Hier ook zo'n bank als jullie, maar toch last van me rug. Kan wel even proberen iets meer kussens achter mn rug te proppen. Heerlijk in bed luieren en tv kijken, wel een dvd speler boven, maar geen kastje voor film 1.

7. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ben ik weer ff!
    Voedingshemdjes heb ik bij de h&m gekocht, geloof dat de hema ze ook heeft. Wilde de link erbij doen, maar blijkbaar heeft hm een nieuwe site voor de ipad en die werkt voor geen meter...
    Ik heb heel veel voedingsbhs maar dat is vooral omdat ik zo'n smalle omvang heb en het is lastig om een goeie te vinden. Dus bijna geen een zit er echt lekker zooo irritant...
    Weet eigenlijk niet meer hoeveel maten groter @krullie.... Als je stuwing hebt zit niks lekker, maar ja dat duurt geen weken en bovendien moet je die koolbladeren toch ergens laten ;)
    En je zoogkompressen moeten ook ergens in he ;)
    Ik had heule zere tepels voor een lange tijd dus ik liep echt altijd met zoogkompressen en sliep daar ook mee.

Ik ga ff via mn tel foto's plaatsen en kijken of die link lukt

Oja gefeliciteerd linss!! Go go go!!

8. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    H&M

dit zijn de hemdjes die ik heb
    en dan heb ik ook twee shirtjes van de hm en een van de hema

9. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @caroline, hoe gaat t met je azijnwas?:D
    Leuk hoor al die volle wasrekken! Heb die van mij ook maar geplaatst ;)

Ik heb de knuffeltjes niet gewassen de vorige keer ook niet.... Dat dragen ze niet op de huid zoals kleertjes.
    Ach vroeger lag ik in de reiswieg op de achterbank van de auto, nu liggen ze ingesnoerd... Zoals een mama hier al zei, wij zijn ook groot geworden!

Maarre....volgens mij valt mijn hoeveelheid babykleertjes wel mee als ik zo zie wat @D in de la aan rompers heeft liggen!! Echt hoor! En dan is de helft bij mij nog eens in gebruik voor een tweede keer ;)

@D, je wilde toch een rood onder/hoeslakentje? Die zag ik gister bij de wibra! (zelf ben ik geen voorstander van rood in of bij een bedje omdat het een agressieve kleur is en niet rustgevend is, maar goed dat is mijn mening he ;) dacht ik wil t je toch ff zeggen voor als je nog op zoek zou zijn)

Oja, ff vermelden hoor....laatst zagen wij een vrouw (of miss had ik dit al eens verteld bedenk ik me nu) met een wit voedingsshirt en bh én zoogkompressen erin, vanuit de verte zag je twee grote ronde schijven zitten! Geen gezicht!!!
    Dacht geef t ff mee als tip van de dag ;)

Wilde nog meer reageren en schrijven maar ben t alweer kwijt ;)

Heb nog foto van de taarten geplaatst (geen beklede taarten hoor) en daarbij mn echte geboortedatum (dit ivm met bekenden hier...;))

10. sunshineS1976

Worteltjestaarten! Wat moet ik me daarbij voorstellen?? :p
    T ziet er wel lekker uit zeg allemaal... Echt jouw ding taarten maken!

Leuk die wasrekjes! Zal het morgen ook eens doen!

THnx voor de tip, geen geld die hempjes bij de h&m. Vrees dat die morgenochtend ook nog niet open is, maar ga ze zoeken bij de hema!

hahaha wbt die vrouw... snap ik niet... je kijkt toch wel even in de spiegel als je de deur uit gaat? :p Of hebben we daar ook geen tijd meer voor straks met de beeb? :p :p

Doe mij maar zwarte topjes, love zwart ;)
    Wit verhult te veel :p

Wbt bh's heb je wel gelijk ja...die compressen en bladeren blijven niet echt zitten in alleen een top denk ik.

Lekker slapen meiden!!!
    Leuke dag morgen Armande :D Alvast congrats!!

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    F snel want we gaan onverwacht weer naar de bios..
    We boffen maar met zo n lieve vriend die altijd iedereen verrast en meeneemt! Gaan naar django nog wat met Leonardo dicaprio :p
    Was k zo verliefd op in de tijd van Romeo & juliet
    Die verliefdheid is nu ver te zoeken en val ook veel meer op getinte types maar die ogen... Mmm zo ondeugend :p
    Sorry moest er ff uit :D

Wat schattig al die kleertjes aan de lijn!
    Zal ik ook een dag roze kleertjes aan de lijn hebben hangen?
    Zo schattig! M'n vriendin heeft ook Echt alles roze! Too cute!

Lekker n soepje na zoveel gevrats
    Klap hier nog steeds uit elkaar
    Zelfs beetje misselijk en rennies genomen
    Maar bios vraagt om snoep :p
    Dan maar een Rennie extra muahaha :p
    Bad bad bad

Weer taarten om te verslinden Armande :D
    Heerlijk!

Bedankt voor de tips mbt de hempjes
    Ga ze denk online bestellen
    Ik durf t niet te zeggen welke maat
    Vraag t mezelf ook af?
    Mmm Miss toch maar naar de winkel en f passen..
    Denk dat k ze dan op t laatst moet halen zodat k weet in hoeverre Ik nog groei
    Vraag me af of ze nog groter worden pas juist na de bevalling?
    Dan komt ook pas de productie op gang he..

O god kan zulke mensen wel he
    Hoe vaak ik me niet dood irriteer als k op terras zit of in de stad loop
    Vooral in de zomermaanden
    De mode politie is echt op mijn lijf geschreven haha

Slaap lekker dames
    We zijn er!

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ooooo t is toch Jack reacher geworden
    Django draaide alleen om 8! Jammer!

13. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Goedemorgen meiden,

Hoe is het? Hier weer eens lekker slecht geslapen.... Word dan echt gek van mezelf.... Weet niet hoe ik liggen moet. Nah ja, misschien vndg maar even liggen tussendoor.

Gisteren wel op bezoek geweest, was prima te doen en gelukkig hebben we een grote auto die heel veilig voelt, scheelt ook (Volvo v70 voor degene die het wat zegt ;))

Ik heb nog helemaal geen voedingstops, totaal niet aan gedacht. Blijft fijn zo'n forum ;). Ga ze ook lekker online bestellen denk ik. H en m of Hema denk ik.
    Ik heb nu 2 voedingsbh's van vriendinnen geleend die nog lekker zitten. Maar waarsch wordt je cup iets groter. M'n vk zei op de borstvoedingscursus dat je het prima nog kan bestellen als je weet welke maat je nodig hebt, want het is erg belangrijk ivm borstontsteking om een bh te hebben die absoluut niet knelt bij je borst!
    Trouwens, ik ben van 75b naar 80d gegaan nu, enorme groei dus!! Vind het niet erg als ze straks weer kleiner worden hoor!

@armande: azijnwas ging goed!! Je ruikt het idd niet!!
    Ik heb alleen wat knuffels gewassen die zo enorm naar nieuw ruiken, de rest doe ik ook niet hoor.

Net bij vk geweest, alles was goed. Bloeddruk voor t eerst iets hoger (was telkens 110/60 en nu 110/70, nog steeds goed dus!).
    Hoofdje blijft naar beneden liggen maar is nog niet ingedaald. Komt vanzelf zei ze. En nog ff gehad over thuisbevallen. M'n enige angst uitgesproken (navelstreng om nekje of bloedverlies bij mij) maar ze zei dat navelstreng bijna altijd om nekje zit en dat dat eigenlijk altijd goed gaat en als het dan fout zou zijn dan is de kans in t zh net zo slecht (of goed). Wb bloedverlies, dan kunnen ze je een spuit geven die al wat remt (zorgt voor samentrekken baarmoeder) en ben e nog gewoon op tijd in t zh. Dus nu weet ik t zeker :) en het geboortecentrum blijft altijd een optie!

Zo, ik ga de volgende lading kleertjes strijken.

14. jeanine013

17 jan 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit op 5 weken en 3 dagen, heb al best wat symptomen meer als vorige keer. Vorig jaar een miskraam gehad helaas en toen had ik nergens last van iets pijnlijke borsten maar niet veel. Nu heb ik erg gevoelige borsten en ze zijn ook al opgezet. S´morgens een beetje misselijk en een erg opgeblazen buik. Ook heb ik erg last van geuren die ik opeens heel vies vind ruiken. Ik zit erg snel op de kast en zeg alles wat ik denk haha kan om niks op de kast zitten en kwaad worden verschrikkelijk. dus heb er al wat. Ik ga zo eens bellen naar een verloskundige voor een afspraak. Ben benieuwd wanneer ik mag! Groetjes

Geniet allemaal van de eerste kwaaltjes haha

15. sunshineS1976

Goeiemorgen!

@Dtje: was de film leuk?? Ken ze allebei niet moet ik zeggen :p
    Ben er niet zo in thuis de laatste tijd :p
    Maar idd Leonardo DiCaprio was vroeger erg smakelijk ;)
    Wie is er niet verliefd op geweest ten tijde van Romeo & Juliet en don't forget Titanic?!

Ik val ook op donkere types :p Al is W zo NL als maar zijn kan haha
    Maar donkere mannen.... krijg er bijna een nekhernia van als er mooie exemplaren op straat lopen :p
    Bijv. die van Intouchable... *kwijl* !!!

Heb je ook nog wat lekkers gesnoept? :p Dan maar een extra rennie haha, bij de bios hoort iets lekkers!

@voedingsbh's: heb er net 2 gescoord bij de hema. Alleen maar zonder beugel te vinden, maar dat zal dan wel te maken hebben met wat Caroline zegt; dat ze niet mogen afknellen ivm borstontstekingen.
    Heb er 1 in huidige maat en 1 in een cup groter. Just in case ;)
    Voedingshemdjes moet ik nog achteraan, zag ik er niet liggen. Kijk wel even online. Denk dat je eigen maat prima is, veel stretch toch? En anders 1 maatje groter, zal niet ineens om je lijf slobberen denk ik.

@Caroline: niet lekker dat je wederom slecht geslapen hebt. Overdag even rusten is ook wel lekker hoor, maar in mijn geval slaap ik dan 's nachts helemaal niet meer. En er is niets ergers dan 's nachts wakker liggen vind ik.

Fijn dat het goed te doen was op de weg gisteren. Ik ken de auto ;) Ben ook meer van de grote auto's, voel ik me veiliger in dan een dinkytoy :p

Fijn dat de controle goed was, bloeddruk is nog steeds erg mooi!
    Indalen kan later nog komen, zelfs pas tijdens de bevalling. Wel iets om in de gaten te houden, heb hier ook weer verhalen gelezen van beebjes die gewoon niet wilden indalen en de bevalling ook een drama was met vacuümpomp en al.

Heerlijk die thuisbevalling, daar moet je lekker voor gaan als je dat wilt! Is het zh eventueel goed te doen met de auto als dat nodig zou zijn als het niet goed gaat tijdens de bevalling?
    By the way; jouw boobs zijn ook flink gegroeid zeg!! ;)

@Hier: vanmorgen op controle geweest bij de ortho. Pas over een jaar weer terug nu. Heb de gebitsmodellen meegekregen. Wel erg grappig en onwerkelijk zeg. Ik vond het resultaat nu nog niet echt geweldig, maar meer was er gewoon niet meer aan te doen. Maar als ik dan zie hoe het was, jeetje mina :p Dan ben ik toch wel erg blij dat ik het allemaal gedaan heb.

Daarna bij de hema nog even wat geshopt. Nog twee kruiken gehaald. Had er twee van schoonzus gekregen, maar die zei dat de dop soms lekte. Ja dat wil ik dus niet hebben he, dan gewoon meteen nieuw spul.
    Nog een berg rompertjes met lange mouwtjes ingeslagen, zoogcompressen, kledinghangertjes, washandjes en nog 2 voedingsbh's. Op de tops na, heb ik nu écht alles in huis voor mezelf en de beeb.

Nieuwe was babykleertjes is weer aan het draaien. Ga straks eens beginnen met strijken!

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Goeiemorgen dames, Uh middag inmiddels!

Wat rot caroline Hier best wel goed geslapen al duurde t inslapen even.. Lag ook maar te draaien, en dan moet ik vervolgens veel plassen
    Film was erg goed maar oh wat was t glad/moeilijk rijden op de weg.. Ben blij dat ik nie elke dag van die flinke afstanden hoef te rijden.. Hoewel t op de grote weg wel goed te doen is..
    Aardig wat snoep naar binnen gewerkt, gelukkig geen last van gehad..

Fijn dat j zo goed bent geslaagd Krullie! Lekker om bijna alles in huis te hebben. Lukt t met je wasjes en strijk?

Fijn dat j pas over n jaar terug moet naar de ortho! Hoop dat j toch tevreden bent over j gebit nu, leuk om zo te vergelijken, voor en na..
    Zie j vooral ook goed terug op foto's denk!

Fijn dat alles goed was bij de vlos Caroline
    Mag do.ochtend weer. Fijn dat j met n gerust hart thuis kan bevallen nu! Niks staat j nu nog in de weg denk ik zo!
    Spannend hoor!

17. sunshineS1976

@Dtje: ik mag vrijdag ook weer naar de vk. Heb jij je bevallingsplan al klaar? Ik moet hem echt even af gaan maken nu, want dat moet nu vrijdag wel besproken gaan worden denk ik!
    Want theoretisch kunnen we over 2 weken al bevallen!
    aaaah! :p

Fijn dat je wel lekker geslapen hebt :p
    Door jouw geklets over snoep heb ik zin in zure matten :p

Ga nu eerst een broodje eten en daarna lekker wat strijken ;)

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik heb m bijna klaar, f dat stuk mbt pijnstilling aanpassen maar moet m nog uitprinten..
    Heb geen inkt meer dus moet even kijken of k ergens kan printen...

Jaaaa gaat nu echt zo snel! Komt zo dichtbij! Deze dag vliegt ook echt weer om!

Heb je nog iets gesnoept?
    Wat eten jullie VNV?

19. sunshineS1976

Super dat je m af hebt! Aan de hand van die site?
    Wat ga je nu opschrijven over pijnstilling??

Ik ga zo stamppot boerenkool maken, W's lievelingsfood.
    Ben benieuwd :p Ben niet zo goed in dat NL eten hoor :p

Jullie???

Heb lekkere chocoladekoekjes en zure matten gesnoept :p
    Maar die zure matten waren me eigenlijk iets te zuur, bah.

Doodmoe hier, 2 uur bezig geweest met babykleertjes wassen, ophangen en strijken en nog niet klaar pff

By the way;

Bestaan er geen babystrijkijzertjes???!!

Ik wil elk kreukje er uit hebben maar dat is verdomd lastig met een mega strijkijzer op een ietsiepietsie stukje stof!

20. sunshineS1976

"Er is er 1 jarig hoera hoera "

Gefeliciteerd Armande :D:D

Heb je een leuke dag gehad vandaag??

Deel Deze Pagina