Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Jeeeeeemig zeg, wat spannend van d...!! Hoop dat ze d'r mannetje nog even binnen kan houden en anders is 35 wk ook zeker ver genoeg.

@wrmande: goed dat je iig even ligt in de middag, ik krijg mezelf er nog niet in.... Moet ik wel gaan doen, maar vndg moest ik ook grote boodschappen doen. Wel weer lekker dat die binnen zijn :)

@krul: wat fijn van je hypotheek!!!! Wie heeft er nu gebeld eigenlijk??! 4 dg is niet veel maar gewoon het hoog nodige doen en dan zit je tenminste lekker in jullie huis!!! Super!

@lins: morgen naar gyn, dat is wel fijn, weet je weer een beetje hoe het ervoor staat. Gelukkig pijnlijke harde buiken niet doorgezet!!
    Leuke foto's zeg, wat heb je een grote buik maar zo mooi naar voren!! Snap dat je nauwelijks meer kan lopen hoor!
    Je ledikantjes zijn ook echt te schattig zo, leuk neergezet ook!

Hier vnvd pannenkoeken, had ik zo'n zin in :)

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Vriendlief had gebeld :D Heb m gedwongen haha :p

Uiteindelijk bleek t gisteren ook al rond, maar was onze adviseur er niet en zou een ander ons bellen maar was niet gebeurd. Miscommunicatie... again.
    Vanmiddag bij de post zat notabene al een brief van de bank dat alles rond was en bij de notaris lag ;) :D

Lekker pannenkoeken Caroline!! Mjam!

Hier gaan we naar de mac haha :p

Heb net voor de vorm nog even wat extra sinaasappels geperst :p

3. sunshineS1976

Update Dtje:

- aan de ctg gelegen, leek allemaal goed
    - is nu al heeel lang aan het wachten op de controle van de vk!
    - wat bruinverlies bij plassen, verder alles rustig.
    - enkele kamers verderop is een vrouw aan het gillen, dat maakt dr bang :p Ze wou bijna aan gaan kloppen om te vragen of het nou écht zo'n pijn doet of dat ze zich aanstelt;) :p
    - zij en manlief sterven inmiddels van de honger en hebben net wat lekkere snacks gehaald :p

4. sunshineS1976

@Linss:
    Superleuke foto's! Echt een heel mooi kamertje!!
    Heel neutraal en heel rustig, echt mooi! Mooie kleuren!
    Lieve bedjes! Ik heb dezelfde lakentjes van de babydump voor ons meisje.
    Gaaf badje ook, zo zilver/chroom!
    Heb ze vaker gezien op foto's van babykamers, maar nog niet in de winkel.

Leuke foto van jullie tweeën ook, je hebt echt een mega buik!! :p Spannend of je ze nog 2 weken binnen houdt!! SUcces weer bij de gyn morgen.

@Armande: tuurlijk houd je die van jou ook nog even binnen ;)
    Tot minimaal 37 weken he! ;)

5. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    ja die buik is niet normaal meer en kan me niet voorstellen dat hij nog groter kan worden. Mijn baarmoeder zat op 36.5 cm bij laatste controle en de keer daarvoor 35 cm.
    Heb ook echt last van die grote buik nu en merk ook dat het gewoon krap wordt voor mijn kleintjes. Alle bewegingen voel ik ook zo goed en doet zeer. Lopen dat lukt al bijna niet meer, wordt zo snel duizelig. Ook zitten gaat amper doordat die buik mijn benen af klemt.
    Ja wilde nog even een foto samen maken in de sneeuw. Voor je het weet is mijn buik foetsie.

Spannend voor Dtje, het bloed moet toch ergens vandaan zijn gekomen. Gelukkig hebben ze wat te eten. Om een of andere reden ben ik daar ook steeds rond etenstijd haha
    Hoop ze nog even binnen te houden, maar denk niet dat het nog heel lang duurt. Gynaecoloog was al blij met de 32 weken en nu gaan we voor 34 weken.

Mijn ribben zijn echt pijnlijk. Mijn baarmoeder zit ook zo hoog dat ik me afvraag waar mijn longen etc zijn gebleven haha.

Ach genoeg geklaagd.

Fijn dat de hypotheek rond is krullie!! Dat badje is van prenatal. Ja we hebben het lekker rustig gehouden. Moeten nog wel wat dingetjes opgehangen worden. Maar in grote lijnen zijn we klaar.

Ben wel bij iedere controle bang dat de gynaecoloog mij weer in een bed stopt haha. Maar ze mogen nu toch niet remmen, dus opname zou nutteloos zijn. Ben ook benieuwd of hij kan meten met dat pessarium, hoop het wel.

Wij hebben gisteren mac gegeten, heerlijk.
    Vandaag hoeven we ook niet te koken. Schoonzusje heeft een bak mihoen gebracht.

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Even ego, wel globaal even bij gelezen

Ben weer thuis..

Het is beetje vaag voor m'n gevoel maar m'n vliezen zijn iig NIET gebroken
    Ze denkt aan vaginale afscheiding richting een mogelijke infectie maar ook weer niet omdat k geen klachten heb verder
    Vind beetje vaag..
    Als ik weer roze verlies of meer vocht en/of krampen/weeen krijg moet k contact opnemen..
    Ben beetje van slag..
    Door de vlos vanmiddag en t lezen op internet t gevoel dat er een begin was in die zin dat k vruchtwater verlies en mogelijk m'n prop aan t verliezen ben(hoeft nl niet in 1 x kan ook middels bruine slijmerige afscheiding en dat heb ik sinds ik in zhuis ben)
    Ik ga t gewoon in de gaten houden, rustig aan doen en m'n koffer maar echt vast pakken.
    Bedankt voor de aanvullende tips, weet wat k thuis kan laten
    Zag ze daar ook al met luiers ed lopen
    Ga nu even lekker lang onder de douche
    Wordt vervolgd

Krullie bedankt voor de updates!

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ging net wc en heel de pot vol met kleine witte stolsels hoor
    Weet t echt niet!

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Toch maar f gebeld en ze geeft aan dat t korrelige (restjes) afscheiding is wat ik me uitplas
    Als ik echt in m'n Maandverband vol loop zeg maar dan is t pas vruchtwater verlies, dan blijven er zeg maar steeds golfjes uit komen
    Hou t in de gaten!

9. sunshineS1976

Graag gedaan lieverd ;)

Maar nu heb je weer witte vlokken pff!
    Goed dat je in ieder geval gebeld hebt!

Ga nu maar even lekker douchen en proberen te ontspannen na al die drukte!!

10. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hey d, wel fijn dat je weer thuis bent maar ik snap dat het je onzeker maakt... Alles lijkt ook zo op elkaar. Hopelijk blijft je mannetje nog even zitten!! Spannend allemaal zeg.

@krul: was de mc lekker??!
    De pannenkoeken waren weer heerlijk!! Neem straks ook nog ff bakje yoghurt met fruit extra hoor voor de vitamientjes.

@lins: jouw kleintjes hebben zeker nog maar weinig ruimte zo met z'n tweetjes, wel echt zware laatste loodjes voor jou. Dan te bedenken dat mijn schoonmoeder haar tweeling tot en met 38 wk heeft gedragen (mijn vriend is er 1 van een tweeling, ook meisjes en jongen :))

11. sunshineS1976

@Linss: ben ook erg benieuwd hoe lang het bij jou nog gaat duren! Op een gegeven moment kún je gewoon ook niet meer!
    Idd wat caroline zegt; er zijn er ook die het gewoon tot 37-38 weken volhouden pff!!

Ik heb het nu al zo zwaar met 1tje!!

@Caroline: jaaah het was heerlijk! En heb schandalig genoeg nog steeds honger...maar vandaag verder ook niet echt veel gegeten eigenlijk. Goed idee, ik pak ook nog even een schaaltje yoghurt!

Wat heb je op je pannenkoeken? Ik doe de eerste altijd met stroop en de volgende paar met kaas :p verzot op kaaspannenkoeken mjam hahaha

12. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    poe wat een onzekerheid Dtje.

Tot 38 weken, respect hoor. Ik denk dat wanneer ik de opnames etc niet had gehad dat ik het wellicht nog wel even vol zou kunnen houden. Na de eerste opname kon ik opeens bijna niks meer, terwijl ik de ochtend van de opname nog op de fiets naar de winkel ben geweest.

13. sunshineS1976

Ik heb nu dus potverdorrie wéér die vervelende krampen in buik en rug die komen en gaan... bah voelt echt niet lekker.
    Wil niet weten hoe buik- en rugweeën dan voelen...

14. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @krul: hier ook verzot op kaaspannenkoeken (en daar ook nog stroop op :)) en ook altijd appelpannenkoek met suiker en kaneel.
    Wat balen van die krampen, t zullen vast en zeker voorweeen zijn.... Lekker een kruik maken of heb je een bad waar je in kan?!

@lins: wat gaat je conditie dan snel achteruit hè?! Zit niets anders op dan aan toegeven en anderen mensen dis dingen voor je moeten doen!!

15. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik heb ze ook een aantal uur gehad in het ziekenhuis. Ik dacht toen het is begonnen. Maar alleen maar voorwerk dus we mogen onze borst nat maken haha

16. sunshineS1976

hahaha wat je zegt Linss...als dit het voorwerk is.... vind dit al erg onaangenaam!
    amaaaiii :p

Ooh heerlijk he Caroline die kaaspannenkoeken :p
    Maar mét stroop er ook nog op??? hmm :( :phahaa

Nee helaas geen bad! Hebben we hier toen uitgehaald en vervangen voor een luxe douche omdat we nooit in bad gingen. Gek genoeg als we een weekendje weg gaan doen we dat wel weer altijd in het hotel :p
    Warme kruik helpt wel, sowieso als ik ga liggen zakt het al. Ga straks wel lekker in mijn bedje liggen met een warme kruik :)

17. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    in ziekenhuis kreeg ik ook een warme kruik en toen zakte het. Heerlijk zo'n kruik als je geen bad hebt, wij hebben ook geen bad hier helaas. Nu zou ik het wel lekker vinden, maar normaal gesproken heb ik daar geen geduld voor.

18. sunshineS1976

haha nee ik ook niet :p
    Eerst dat ding helemaal vol laten lopen en dan er dan lekker op je gemakje in gaan liggen, terwijl t water best snel weer afkoelt :p

I love warme kruiken, slaap er altijd met 2 in de winter. Eentje bij me voeten en eentje omhels ik altijd, kan mezelf moeilijk op temperatuur brengen in bed altijd ;)

19. sunshineS1976

Tijdens weeën heeft het zh aangegeven dat je ook in bad mag / mag douchen, maar zodra de bevalling echt begint moet je er wel uit...

20. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @D, jeetje wat spannend.... Bij mij zijn de vliezen door de vk gebroken in t zkhuis, men wat een plons warm water haha! Maar bij mn buurvrouw weet ik dat t de halve dag sijpelde... Moest ik wel gelijk aan denken ;)
    Meid, gewoon aan de bel trekken als je t niet vertrouwd, maar dat doe jij wel :)

@linss wat ontzettend schattig die lakentjes!! Respect voor je gezeul! Je hebt idd n flinke buik, maar ja met twee wondertjes erin kan dat ook niet anders...
    De vk zei laatst dat ik naar binnen draag en omdat ik vrij lang ben (???) ik niet zo'n grote buik heb,... Bij mn zoontje vroegen ze zich in t zkh ook af waar ik hem had gelaten (3800gr) maar de ene keer vind ik mn buik flink en de andere keer weer mini...
    Ik zal nog ff foto plaatsen van mn verjaardag, vind het maar een puntbuik haha

@caroline, tja rusten... Als het me niet opgelegd was, was ik gewoon dag in dag uit doorgegaan met vanalles hoor....! Ben ook heel benieuwd of het nog aan de kleine kant is. Hoop dat gyn gelijk een echo doet maandag!

@krullie, je hebt niet nóg honger van de mac, maar wéér honger ;)
    Wij aten trouwens maandag pannenkoeken ;)
    We kunnen straks wel een ontmoeting/reünie met onze baby's houden in een pannenkoekenhuis met zn allen :D

@bad/douche, ik ben in t zkh wel 10x onder de douche geweest, met heftige weeën, ik zat op een krukje. @krullie is dat miss nu een idee voor je? Op een tuinstoel ofzo? En dan de warme straal op je buik/rug?

@weeën vs harde buiken, ik heb erover nagedacht (jaja met mijn zwangerschapsdementie ;) ) maar als ik harde buiken heb, dan komen die bv als ik plotseling opsta, uit bed kom enz mn buik is dan keihard, maar dit doet geen zeer. Wanneer ik "voorweeen" heb, dan voel ik menstruatiepijn in mn rug, een ongemakkelijk gevoel dat na een aantal sec weer afneemt. Komt na een tijdje weer terug en zo houdt dat dan even aan.
    Mn moeder zegt altijd een wee is een menstruatiekramp maal 100
    Dus tja.... ( ik sluit me daar bij aan trouwens) het komt in een ritme en een wee als een soort golf, die heftiger wordt en weer afneemt.

Ik ga ff theetje drinken en me psychisch voorbereiden op bovenstaande ;)

Deel Deze Pagina