Ben ik wel bang voor Is de 3e x nu met die kou! Kost zeker een vermogen? Ga eens naar je foto's kijken!
Ehm geen idee hoe duur...manlief zei van de week dat er binnenkort bij mijn auto ook n nwe inmoet....maar hij startte vandaag best snel Hopelijk valt t mee bij jullie!! Niet dat hij t dalijk niet doet als je naar t zkh moet!
Accu is vervangen door de anwb.. 131 viel mee! Wordt binnen 3 wk geïncasseerd Service zeg! De accu was tevens te klein voor onze auto Zat ni eens een goede in! Hoop dat t nu hier bij blijft hoor! Anders voel k me echt gen***d
@d: fijn een nwe accu!! Nu moet ie het gewoon goed doen! @ armande: hè bah, heb je nu last van beide...??! Sterkte meid! Hier best lekker geslapen, moet alleen heel vaak plassen maar slaap gelukkig wel snel weer in de laatste tijd. Moet wel zeggen, zo met dat bekken en best wel vaak harde buiken, mag van mij die kleine meid wel met 38 wk komen hoor, moet er niet aan denken om tot 42 wk zo door te moeten (klaag klaag...) Leuke dag in de planning? Hier straks hightea met een vriendin in de stad en vnvd een verjaardag (uur rijden.....) maar daar gaan we kort heen! Nu ff dus niks doen!
Wat mij is verteld is dat ik uit moet gaan van de uitgerekende datum. Dat zou 7 maart zijn. Gelukkig is het al bijna februari. hahaha... Baby M is nu al 354 gram gegroeit en mag bij 2000 hopelijk in een wiegje... nu nog is de coef. Baby J lijkt de extra ondersteunig op te pakken en doet het nu ook lekker. Alleen trekt hij steeds de sprieten uit zijn neusje... en dan moeten ze er weer in en jaaaaaaaa dat wil hij niet en zet het op een brullen. Maar het is een goed teken dat hij zo brult want dan betekend dat dat hij niet al zijn energie in het ademen hoeft te stoppen en ook energie heeft om zich heeel boos te maken. Gisteravond heeft M zijn eerste slokjes uit de borst gedronken... mijn moederhart loopt over van liefde... Meiden dit is zooooooooo mooi!
Oh marlies wat fijn voor je! Een ook voor kleine M! En supergoed van kleine J! Genieten maar! @hier, we gaan zo maar eens sleetje rijden, het sneeuwt al een tijdje en het gaat dooien dus nog even naar buiten voor de regen begint de komende dagen Heb geen fut eigenlijk maar zoontjelief wil graag met papa én mama dus dan doen we dat maar even he Misselijkheid zet niet echt door, maar is ook niet helemaal weg...manlief begint met keelpijn...en de griep is hier om ons heen....ojee veel vitamientjes maar! Ik wil vandaag graag een hoes voor t aankleedkussen maken en nog t eea afstrepen van mn lijstje Vanavond hebben we een feestje, een uurtje rijden hier vandaan maar we wachten het weer maar even af en hoe we ons voelen, al zal dat laatste hopelijk wel meevallen! Gaan ons even in een skipak hijsen
@caroline, vervelend he zo vaak moeten plassen...dat heb ik overdag, maar in de nacht slaap ik aan 1 stuk door, tot vanmo 6:45 toen zat er een baby op mn blaas Fijn dat ik mag klagen hier dat weet ik natuurlijk wel, maar toch he, t klinkt zo onaardig.... Caroline, de laatste loodjes... Ze zeggen niet voor niets "die wegen het zwaarst!"
@ marlies: wat heerlijk dat hij uit je borst heeft gedronken!! Lijkt me ook zo fantastisch!! Baby j is er eentje met karakter 😍 Maart is nog wel even wachten idd, maar wie weet mag het al eerder!! @armande: op zich vind ik de loodjes te doen maar dat bekken is gewoon hel op dit moment... Ga maandag de Fysio bellen, hopelijk kan er wat aan gedaan worden!! Mooie onderbroeken op de foto 😉 haha. Je wieg is echt mooi zo!!! Echt zo schattig!! Ik heb dus ook grijs met wit met dan alleen een klein detail roze. Moet alleen de lakentjes nog strijken, opmaken en dan zal ik een foto plaatsen! Veel plezier met sleeën!! Miss doet die buitenlucht jullie wel goed!!
@plassen, bij mij valt t overdag juist wel weer mee. S nachts lijkt t of de kleine meid constant op m'n blaas drukt helemaal als ik op m'n rug lig...
Vraagje: welke verzorgingsmiddelen hebben jullie allemaal voor de kleine?! Ik tot nu toe alleen badzeep en shampoo (zat bij t badje) en een klein potje sudocream. Verder dus niets... Geen idee of ik nog meer moet halen... Armande, jij kan dat vast wel aangeven?!
Ik heb niet heel veel bad/toiletspullen, ik vind zwitsal heerlijk ruiken, maar toch gaat ons beebje straks niet iedere dag in bad. Het huidje is zó teer em zacht! Net als haartjes wassen trouwens. Ik heb shampoo en badschuim en olie om in te smeren. Ook sudocreme heb ik staan, maar dit heb ik pas sindskort in huis voor zoontjelief. Ik wil nog wel de babylijn van weleda, omdat dat niet zo "chemisch" is. Daarvan dan badschuim voor het slapen gaan. Verder niet zoveel eigenlijk. Oja ik heb talkpoeder voor de billetjes, maar dat wordt geloof door bijna niemand gebruikt, maar dat is prettig op smetpletkjes, plooitjes. Heb trouwens voor zoontjelief toen buikjesolie van weleda gekocht, kan je t buikje masseren bij krampjes.
ieeeuww de kraam tempt je ook nog eens?? Vind het al erg genoeg dat zij ook je vagina moeten inspecteren wbt hechtingen en genezing...zo intiem. Een gyn/vk is heel plastisch...die zie je ook maar even, maar zo'n kraam is toch een hele week bij je. En dan steekt ze ook nog een thermo in je **** brrrr Dat doe ik dan zelf wel hoor of met een oorthermometer bleeh
@Marliesje: zo leuk om van je te lezen! Ik kan het me zo goed voorstellen en toch ook weer niet omdat ik zelf nog geen mama ben, maar als je kleine mannetje het moeilijk heeft, doet dat gewoon pijn! En met die hormonen en vermoeidheid speelt dat je gewoon parten. Knuff! Wel heerlijk om te lezen dat baby J al lekker eigenwijs is en gewoon die slangetjes uit zn neusje trekt! En dan ook nog eens lekker van zich laat horen als ze er weer in moeten. Dat komt wel goed met die kleine! En baby M aan je borst gedronken, wauw dat moet ook een geweldige ervaring zijn geweest! Geniet meis en hopelijk blijven ze goed groeien en mogen ze snel in een wiegje! @Dtje: fijn dat er een nieuwe accu in zit! Dat er gewoon een te kleine accu in zat joh, schandalig! Gelukkig is het nu opgelost, nu geen pech er meer mee krijgen hoor! Scheermesjes in de vluchtkoffer? Hmm ik weet niet of ik nog tijd heb om me daar te gaan scheren als de bevalling echt begonnen is Ik probeer het hier nu elke 4 dagen bij te houden, dan moet het wel lukken. Hier helaas wel echt veel haargroei, bah! Had trouwens gelezen dat als je gehecht moet worden, ze je ter plekke nog even scheren down under als er haartjes in de weg zitten @Armande: meid klaag zoveel je wilt hier! Doen we allemaal zo nu en dan! Het is ook niet makkelijk nu je gewoon 36 wkn zwanger bent, manlief er niet altijd is en je een aandachtbehoeftig mannetje thuis hebt zitten. Fijn dat t geboortekaartje nu klaargezet is! Tip nog die geboortezegels. Moeten er ook komen ja. Jammer dat manlief niet heel veel invloed heeft gehad op het kaartje, maar die van mij laat verder de tekst enz ook aan mij over. Toch mannen denk ik vrouwen vinden t kaartje belangrijker denk ik. Veel plezier in de sneeuw. Geniet er nog even van nu het nog kan, vanaf morgen kan het niet meer! Leuk een feestje vanavond, hopelijk voel je je goed en wordt het gezellig! Leuke fotos! Wat een prachtig wiegje zeg, echt superleuk aangekleed! Ennuh wel errug toevallig haha al die uiltjes overal op! @Caroline: fijn dat je wel beter slaapt nu! Denk er precies zo over als jij nu t steeds zwaarder wordt, moet ik er ook niet aan denken om tot 42 weken te lopen. Ik hoop de 40 al niet eens! Dat zei ik gisteren in het zh ook en toen zei de vk al dat zij het liever ook niet hebben als vrouwen overtijd gaan lopen. Niet dat ik nou perse ingeleid wil worden, lijkt me ook geen pretje, maar echt lang doorlopen laten ze je er geloof ik niet. Veel plezier bij de high tea, lekker! Heb je nog krampen gehad trouwens?? @Linss: lekker uitrusten hoor!! Voel je je goed vandaag? Super dat je meisje al goed ingedaald is. Je mannetje lag/ligt nog in stuit? Is de kans groot op en ks of heb je het daar nog niet over gehad? Ik vraag me eigenlijk af; kan een tweeling tegelijk indalen? Als het meisje al is ingedaald, is er voor de jongen toch geen ruimte meer om in te dalen of?? @verzorgingsproducten: hier shampoo, badschuim en olie van Zwitsal. Lijkt me lekker om een beetje olie te gebruiken bij masseren. Heb het ook het potje sudocream uit de blije doos en heb nog een tube babyzalf van Bepanthem gehaald. Hoor je veel over en kon dacht ik ook op je tepels gesmeerd worden bij kloofjes. @Hier: valt vies tegen al dat inpakken ik wil mee helpen, maar kan het ook niet allemaal volhouden. En W wordt ook langzaam gek hier en klaagt nu al weer over opkomende migraine. Zucht. Maandag komt een vriendin schilderen en komen twee vrienden W helpen met alvast spullen sjouwen. Woensdag hebben we een grote bus gehuurd om alle grote dingen te verhuizen, met hulp van mijn pa en W zn pa. Maar ja het inpakken enzo moeten we toch grotendeels zelf doen. Verder vind ik eigenlijk dat maar weinig mensen hun hulp aanbieden dat valt me nogal tegen eigenlijk L Iedereen heeft het druk op zijn of haar eigen manier aan de ene kant vind ik dat we het gewoon kunnen vragen (de sterke broers van W bijv) maar aan de andere kant moeten ze het gewoon uit zichzelf aanbieden Vind het niet zo leuk eigenlijk dat het maar stil is .
hier vandaag niet zo'n goede dag. Voel me niet lekker, echt grieperig. Dacht er van af te zijn maar het is weer terug. Sinds vanmorgen heb ik zo nu en dan wat bruin slijmverlies. Nu heeft mijn gynaecoloog donderdag dat pessarium eruit gehaald en opnieuw geplaatst en daarbij bloedverlies wat normaal is. Nu een ik zelf dat ik nu wat oud bloed verlies. Verder gek genoeg weinig harde buiken, maar wel op de achtergrond een zeurend gevoel in mijn buik. Ik bel straks even het ziekenhuis om te informeren. Ben natuurlijk alleen thuis, altijd op dit soort momenten.
wat betreft indalen: baby 1 moet in hoofdligging liggen. Bij mij liggen ze beide in hoofdligging. Baby 2 hoeft niet perse goed te liggen omdat hij zodra de ene er uit is een zee van ruimte heeft en dus makkelijk kan draaien zelf of met hulp van gynaecoloog die tijdens bevalling nummer 2 in de gaten houdt (eventueel met echo). Het wordt wel lekker druk bij mijn bevalling met alle doktoren etc
Dag dames! Heb echt maar heel even dus kan niet zo uitgebreid reageren! We hebben net samen schoongemaakt en ik heb eindelijk de babykamer en slaapkamer nog even grondig aangepakt! Dat is uit m'n maag Nu zo douchen en naar m'n mams Eten daar lekker shoarma (again 😜 en ze heeft t bakken te pakken want naast de cake heeft ze nu ook nog muffins gebakken Nu al watermond hèhè @linssiej; bruin bloed is 9vd10 x oud bloed.. Ik had zelf van de week roze vochtverlies en dat ging over in bruin slijm T is nog even de vraag van heeft t met een eventuele infectie te maken (omdat ik geen klachten heb waarschijnlijk niet) of in alle waarschijnlijkheid met t verweken van de baarmoedermond en t in delen verliezen van de slijmprop Na t Zhuis bezoek is t weer rustig.. Denk dat t bij jou door de ingreep kom, Miss zelfs nog van de eerste x inzetten! Beterschap verder, vervelend dat je niet lekker bent.. @armande; hoe is t nu? Leuk gehad buiten? Nog last van misselijkheid? Idd een heel vervelende combi.. Hopelijk inmiddels "verlost" en anders hopelijk heel snel.. Leuke foto's heb je geplaatst! Super hoe de details van de muur terug komen in t wiegje! Prachtig! @caroline; we hebben van m'n moeder met de Sint zowat heel de lijn van zwitsal gehad, dus ook haarlotion/gel, slaap zacht bodylotion etc Zie de foto's vd commode.. We hebben ook n klein potje sudo crème idd maar hebben van m'n mama van zwitsal ook n tube zinkzalf.. F kijken wat t fijnst werkt, voordeel van een tube is dat je er niet met je handen in moet.. Ook hebben we talkpoeder, is mbt t Zweten ook fijn.. @krullie; zwaar he inpakken, jij bent heel wat weken verder als mij toen, t ging toen nog redelijk goed maar voelde t wel erna laat staan jij nu! Probeer t goed te verdelen! Niet te veel in een x en anders na elk uur/half uur even pauze! Kan me voorstellen dat t vies tegenvalt als weinig mensen hun hulp uit zich zelf aanbieden! Zeker nu je zo ver zwanger bent en je maar weinig tijd hebt! Wij hadden min of meer t zelfde.. Konden maar op weinig mensen rekenen.. Erg frusterend maar t is ons wel uiteindelijk gelukt omdat de mensen die er wel waren alles op alles zette om ons te helpen! Toch maar overwegen om mensen zelf te vragen als je de indruk krijgt dat t jullie anders te veel word.. Vaak komen mensen dan toch echt wel helpen, al had je liever dat ze t zelf vroegen! @lies; k droom laatste dagen veel over t geven van bv Ik geloof je meteen als je zegt dat t zo bijzonder is! Echt super dat ie ondanks dat ie zo klein is de weg weer te vinden! Heerlijk hoe je over je mannetjes schrijft, ieder met z'n eigen trekjes! Zo benieuwd naar de foto's! Jammer dat laptop kuren heeft! Maar we wachten geduldig af! Geniet lekker van je mannetjes lies! Dikke kus voor jou! Ga nu echt gauw door, fijne dag/avond meiden Kom later nog ff schrijven!
Zo kan t voedingskussen ook dienen Er kan iig iemand in dit huis er mee slapen! Snachts liggen ze met z'n drieën!
voel de baby veel minder.... Zo af en toe een klein schopje....meer niet. Ook niet toen ik op de bank lag... Geprobeerd wakker te schudden en zowaar een reactie, maar daarna weer stil Bah niks aan... Hier natuurlijk lekker gestressd door wat t allemaal niet ten goede komt Volgens mij hoort het wel n btje bij deze periode, maar ja...kijken het nog even aan en anders bel ik even naar de vk (kan het me ook niet meer herinneren van mn zoontje...)
Armande, ik weet wel dat zodra een beeb is ingedaald je minder activiteit voelt als de dagen ervoor, dan zijn ze juist actiever! Ze kunnen nu immers niet zo veel kanten meer op! Voel me nu in principe alleen nog draaien met z'n kont en uittrappen met z'n voetjes en af en toe z'n handjes Maar als je t niet vertrouwt gewoon even bellen! Beter x te veel en gerust gesteld zijn dan in spanning zitten!