Armande!! Hier hetzelfde verhaal!! Heel de dag en vannacht eigenlijk ook al minder. Was/ben ongerust, maar nu net bewoog ze weer lekker. In ieder geval 10x in 10 minuutjes ofzo. Ik weet niet of dat goed is of niet... heb ook heel de dag getwijfeld of ik zou bellen of niet en tis nu dat ze zich net weer even heeft laten horen ,anders had ik echt gebeld. Als het morgen wederom overdag zo rustig is, ga ik wel bellen! Moet zeggen dat het me wel een beetje gerust stelt dat jij het ook hebt....
@Linss: vervelend dat je je weer minder voelt! Je weerstand heeft het ook zwaar nu! Fijn dat de beebjes goed liggen! Ben benieuwd of je natuurlijk bevalt straks of met een ks. Aan aandacht en hulp van dokters zal het jou in ieder geval niet ontbreken nee straks @Dtje: schitterende foto!! Echt lief! haha Grappig ook "kan er iig iemand nog op slapen" hahah Ik moet dat ding ook niet hebben in bed, kan er geen kant mee op. In een warme zomer met wat dunne lakens zou t misschien nog wel gaan, maar met al die dikke dekens die wij op het bed hebben liggen...zo'n geworstel ermee dat de dekens alle kanten op vallen Geen doen! Ik heb ook lekker cliche een knalroze Ik moet nog even uitpuzzelen hoe ik die ga verhuizen en vooral waar verstoppen. Megading past niet in een doos of tas... anders maar even de hoes er af halen maar het was al zo'n hels karwei om hem erom te krijgen! Was het lekker bij je moeder?? Heerlijk shoarma met als toetje vast een lekkere muffin! Super dat je nog zo actief bent geweest vandaag, wel lekker om toe te geven aan je nesteldrang en dat de slaap- en babykamer nu lekker schoon is! We stoppen er voor vandaag mee, met inpakken. Hebben nog aardig veel gedaan moet ik zeggen. Morgen weer een stukje. Ik heb nog twee vrienden gesmst en gewoon gevraagd of ze toevallig tijd hebben om een handje te helpen. Ben benieuwd. Gelukkig woensdag hulp van mijn pa en schoonpa. Samen met zn drieeën halen ze heel dit huis leeg en is alles aan het eind vd dag klaar. Mijn pa wil 's avonds nog blijven om te helpen sauzen en mijn ma wil komen poetsen. Ik hoop dat we zo een heel eind komen. Twijfel nog even over het behang in de babykamer. We hebben roze behang wat op 1 muur komt en W kan niet zo goed behangen De vrouw van zn vader wel, en als we t vragen wil ze het vast wel doen. Maaarrr dan weten ze wel dat we een meisje krijgen Lastig dus aangezien dat echt al die tijd topsecret is gebleven Fijne aaf allemaal!
Krullie En het stelt mij gerust dat het bij jou hetzelfde is! 10x in 10 min red ik bij lange na niet...maar NU voel ik hem/haar jeeeh Ik kan me goed voorstellen dat het komt door wat @D schrijft, zo gek dat ik me er helemaal niks meer van kan herinneren... Ik heb nu dus niet gebeld omdat ik nog steeds wat voel, dus dat zit wel goed....denk ik Mocht het morgen weer zo stil zijn, dan bel ik even voor de zekerheid! We gaan dus niet naar het feestje, er was ijzel voorspeld maar voor nu vind ik dat wel even prima
Fijn dat je je beebje weer voelt meis!! Daardoor heb ik ook nog even besloten niet te bellen Ik heb een 9 maanden boek waarin ik dit soort dingen wel opschrijf. Want idd, bij een tweede kan ik het me zomaar niet meer herinneren en het is wel fijn om te weten dat dit kan gebeuren. We hadden volgens mij rond 28 weken ook allebei hetzelfde gehad geloof ik! Wat Dtje schrijft is plausibel, maar gisteren bij 16&pregnant zei de vk dat een baby toch moet blijven bewegen zoals ie altijd heeft gedaan... een meisje kreeg toen een ctg omdat de beeb iets rustiger was dan normaal en het bleek ook niet goed te zijn toen en beeb is snel gehaald. Brr Ik kijk het vanaaf aan, dan is ze normaal altijd drukker, en vannacht. Anders ga ik morgen bellen en wil ik een ctg. Beter het zekere voor het onzekere! Goed dat je lekker thuis blijft!!! Goed besluit!
Krullie, ik zei daarstraks tegen ml precies hetzelfde, dat ik dat gister op tv had gezien! Dat zit dus al de hele middag in mn hoofd....! Heb dus net mn 9maanden dagboek van mn zoontje erbij gepakt en daar heb ik zelf niets over geschreven..... Beebje kreeg in de tussentijd de hik dus ik ben weer even gerustgesteld het komende half uur Bij de info van week 35&36 stond er niks bijzonders over geschreven. Bij week 37 staat dat er bijna geen ruimte meer is, dat je af en toe een handje of schopje voelt. Maar dat als de bewegingen afnemen of anders zijn of niet voelt op momenten dat je het normaal voelt (bij mij dus met t rusten op de bank of bij jou 's avonds) dan moest je de vk bellen...........en toen waren we dus weer terug bij af! Had gehoopt wat anders te lezen..... En idd in w27 hadden we het ook beiden, das waar! Oke, krul, het komt vast goed met ons! En bellen is zo gebeurd!
Pfff nee dat wil je idd niet lezen! Bah! Toen ik gister bij de vk wegging kreeg ik weer een kaartje met het noodnummer en dat ik altijd moet bellen bij minder leven enzo... zei ze echt heel duidelijk. Dus eigenlijk had ik dan al moeten bellen vandaag... Maar ik kan me ook voorstellen dat beebje toch ook wel eens keer zijn/haar dag niet heeft en even geen zin heeft om net zo druk te doen als anders... lastig he...ik wil ook weer niet voor nix bellen namelijk.
Fijn dat beebje de hik heeft! Volgens mij zit het wel goed met onze beebjes en hadden ze gewoon ook even een "off-day" ! Maaruh als het vanavond/vannacht en morgen weer rustig blijft, dan moeten we bellen hoor!
Gelukkig voelen jullie weer activiteit! Je moet zeker beweging voelen maar t wordt denk wel echt minder d'r laatste weken, iig na de indaling en als ze vast liggen in de bekken.. De bewegingen kunnen wel harder aanvoelen omdat er immers niet zoveel plek voor hen is om te bewegen.. Trappen zich zelf nog net niet door buikwand eruit haha Nou er zijn twee muffins voor de shoarma er in gegaan en zit nu al weer aan de cake T kan me niet meer schelen! Goed dat je hebt gesmst Krullie, al reacties?
Nou ja de bewegingen kunnen minder intensief worden, maar volgens mij is het wel de bedoeling dat je beebje nog net zo vaak en regelmatig voelt als voorheen... Ik vind dat ook lastig! Want aan de andere kant zeggen ze ook weer; 10x per dag 1 bijv 1 schopje voelen wil zeggen dat het vaak wel goed is. Maar als een beebje normaal 300x haalt en dan opeens 10x lijkt me dat toch ook niet goed... Blijft lastig... hier zit het volgens mij nu wel goed, ze is wakker en lekker aan het draaien. Buik golft. Maar miss dat ik morgen voor de zekerheid wel even ga bellen. Oooh heerlijk Dtje! Niks lekkerders dan zelfgebakken muffins en cake!
Fijn Krullie! K vind t lastig om jullie verder te adviseren.. Nogmaals bij twijfel/onzekerheid gewoon bellen! Beter x teveel bellen en je onrust weg dan continue in spanning Spanningen en stress hebben ook weer invloed op de bewegingen vd beeb.. Ik kan alleen uit mn eigen ervaring zeggen dat sinds hij in m'n bekken vast zit ik de bewegingen op andere plekken voel en harder als voorheen maar niet de godganse dag door zoals ik vlak voor/rond de indaling had Nu vraag ik me af of er verschil zit in de bewegingen voor de indaling en nu.. Weet t eigenlijk niet meer Moet ook egt m'n dagboek bijwerken schrijf nu steeds wat in de notities van m'n telefoon maar moet denk wel 2 mnd bijschrijven Morgen Miss even doen!
Ja hier zijn de bewegingen ook veranderd. Het is echt geschuif/gedraai en geduw geworden ipv lekker trappelen. Lastig he?! Misschien dat ik morgen wel even bel ter geruststelling...als dan de ctg goed is ben ik er wel gerust op. Ik moet ook dagboek bijwerken... heb er ook minder "zin" in als voorheen In mijn dagboek blijven maar vragen terug komen over de babykamer Irritant aangezien die nog gemaakt moet worden haha Heb je nog plannen voor vanaaf? Ik heb trouwens echt pijn down under, felle steken heel laag... onaangenaam. Hier filmpjes kijken, even lekker uitrusten. Morgenochtend moeten we er redelijk op tijd uit. Verjaardag van mijn lieve nichtje die 12 wordt. Dat is zo'n lieve schat, hoop dat mijn kleine stiekem op haar lijkt haha Maar wel een uur rijden. Zien we ook mijn pa die dan nog verhuisdozen geeft en een emmer met extra schoonmaakspul
Ja hier precies zo.. Meer gedraai en geduw dan zwemmen van de een naar de andere kant Vond ook wel leuk op de echo te zien vd week hoeveel er veranderd is in "z'n huisje" Eerst was die omringt door t vruchtwater, veel zwart op t scherm, nu moet je er echt naar zoeken zeg maar We hebben bij m'n mama de Voice kids en de tv kantine gekeken, we kijken nog even voor wat nu.. Veel plz morgen! Leuk zo n nichtje! Cute! Fijn nog wat extra dozen en schoonmaakspulletjes! Hier ook niet echt zin om t bij te werken, als ik eindelijk de gelegenheid heb, heb ik de puf niet meer.. Maar ga t wel zsm doen want Dalijk is de beeb er en komt t er helemaal niet meer van! Fijne avond dames!
Tja...wat zal ik zeggen.... Toen ik het afgelopen uur aan tafel zat voelde ik een "ouderwets harde beweging". Maar verder zijn de bewegingen die ik voel een stuk minder in frequentie en zachter. Ik las wel dat bij een tweede of derde enz zwschap de baby later (??) indaalt... Raar vind ik dat maar goed het zal wel kloppen... Vorige keer bij se vk, dat is ruim 1,5 week geleden of miss wel 2 wk geleden toen lag t hoofdje een btje in het bekken maar nog nit vast. Het zou nog om de as kunnen draaien. Daarom denk ik dat jullie van onder zo'n vervelend gevoel hebben, want dat herken ik niet nl. En gek he, ik roep altijd tegen anderen dat ze moeten bellen, beter teveel dan te weinig, maar zelf heb ik dat dus niet gedaan vandaag en een vorige keer trouwens ook niet.... Sukkel.... Nou ja, ik hou het telnr maar even bij de hand vannacht
Miss als je beebje nog zo om haar/zijn as kan draaien hij/zij nu anders ligt en je hem/haar daarom even goed voelt als anders? Vertrouw op je gevoel. Ga niet met een rot gevoel de nacht in, gewoon even bellen dan weet je t zeker!
lig weer in het ziekenhuis. Had toch even gebeld en moest komen. Toen ze het pessarium verwijderde kwam er een hele vloedgolf haha. Leek wel of me vliezen braken. Was heel veel afscheiding achter pessarium blijven zitten en ook gemengd met bloed. Omdat er ook wat helder bloed te zien was willen ze me een nacht ter observatie houden. Verder gek genoeg bijna geen harde buiken. Baarmoedermond is ook mooi lang 2.6. Pessarium laten ze er nu uit omdat dat waarschijnlijk de boosdoener is. Kindjes doen het super. Heel mooi net de ademhaling gezien op de echo. Zo mooi hoe dat bovenlichaam op en neer gaat, nog nooit eerder gezien, vond het wel echt bijzonder.
Wow wat mooi omdat zo te zien! Heb ik zelf nog nooit gezien! Gaaf! Wat vervelend alleen dat je weer bent opgenomen lieve schat T pessarium heeft je dus geen goed gedaan Gelukkig is ie baarmoedermond mooi lang.. Hopelijk gauw weer naar huis!
over bewegen van baby. Merk dat ik ze ook iets minder vaak per dag voel. Maar als ze eenmaal wakker zijn dan ga ik er aan haha. Verpleegkundige en gynaecoloog stonden er net ook weer versteld van dat mijn hele buik op en neer ging. Jammer genoeg als ik het wil filmen zijn ze ineens rustig. Ik las van de week in een tijdschrift dat de baby's vanaf week 33-34 rustiger worden door minder ruimte en als voorbereiding op de bevalling.
ja alleen de baarmoedermond is mede daardoor wat langer gebleven. Vind het ook niet erg om nu te blijven. Bloedverlies is toch wel eng en als het toch blijft komen is niet goed.
Ja, zoiets had ik dus ook gelezen.. Daarom denk ik ook dat t niks ernstigs is.. Maar goed in zulke situaties altijd op je gevoel vertrouwen denk ik maar.. Zou ook als ik ongerust was bellen.. Zou jouw buik weleens willen zien gaan haha Zie hier ook wel eens iets ophogen en verschuiven maar t haalt t niet bij wat ik op YouTube heb gezien haha