He Armande, Daar was je dan Ik hoop van harte dat t zo een voorspoedige bevalling wordt zoals hij t omschrijft en je dezelfde dag nog naar huis mag en dat ze eerder in zullen grijpen als dat nodig blijkt te zijn.. Wil echt niet dat je nog een x hoeft mee te maken wat je met je eerste bevalling hebt meegemaakt.. Dus wat dat aangaat klinkt hij erg positief! Top! Maar ik had de indruk dat ze vandaag een groeiecho zouden doen en zijn/haar hoofdje op zouden meten en de uitkomsten daarvan volgende week met jou bij de vlos zouden bespreken.. Op wat baseert hij dat hij t niet nodig vind? Op basis van wat hij ziet op de echo? Geloof best dat hij kundig genoeg is om met een blik op t scherm in te schatten of iets gemiddeld is voor een bepaalde termijn e.d. hoor maar concluderen dat er vorige x een meetfoutje gemaakt kan zijn... Het kan he.. Heel goed zelfs.. maar zou dat toch liever gecheckt zien of iig willen weten waar hij dat op baseert.. Het is een kleine moeite om t hoofdje op te meten... Bij elke pretecho hebben ze dit bij ons zelfs nog gedaan, evenals zn beentjes, buikomvang ed. Als je twijfelt zou ik toch nog om een echo vragen waarbij hij/zij wordt op gemeten.. Maar dit alleen als t je niet los laat he.. Ik spreek nu echt vanuit mijn gevoel op basis van wat je schrijft. Zat natuurlijk niet bij dat gesprek, miss had ik dan dit niet geschreven.. Wel spannend dat je beebje al zo laag ligt.. Gezien de voorweeen e.d. zou t dus zomaar kunnen dat hij/zij eerder komt dan gepland? In principe is t voor ons ook nog maar 4 wk tot de uitgerekende datum he... Vanaf volgende week mag t gewoon
@D, zo had ik het ook begrepen hoor... Het klinkt ook positief voor mij/ons maar helemaal vrede heb ik nog niet hoor... Het is zo iemand die echt niet voor mij even het hoofdje opmeet om mij gerust te stellen, althans dat idee heb ik... Pfff ik weet t niet hoor. Ik mocht de afspraak met de vk afzeggen of verzetten, dat weet ik ff niet meer. Maar die laat ik staan zodat ik even mn verhaal kan doen. Dat hij het niet deed is om het welbekende verhaal van de twee schedelhelften en de fontanel , een klein hoofdje past soms niet, een groot hoofdje wel, er wordt uitgegaan van 2mm verschil (althans dat was t voorbeeld dat hij gaf) dus die echoscopiste zat er miss 2mm boven en hij 2mm onder dan heb je al een groot meetverschil... Ik vind t achteraf ook n kleine moeite om te meten, maar snapte zijn uitleg ook wel. Over twee weken terug en dan bespreek ik het nogmaals....
En ik vroeg me nu ook af of t miss eerder komt? Ben heel benieuwd of dat zo werkt! Morgen t zeiltje maar eens op het bed leggen!
Goodmorning ladies! Een lekker onrustige nacht achter de rug, een aantal keer plassen en wakker om 5:30.... Ik ben ook zo goed in loslaten....not....de halve nacht "liggen bevallen" Het voelt ook echt alsof de baby er bijna uitkomt af en toe hoor. Mn vriendin had dat ook en kon toen niet meer op de fiets zitten. Niet dat ik nu nog fiets hoor, maar zo'n gevoel idd. Zometeen maar even de laatste dingetjes doen want ik merk dat ik geen rust heb... @krullie hopelijk komt het vandaag goed met je bed!
Goed idee om de afspraak te laten staan lieverd! Kun j alles nog even doorspreken! Wil heel instemmend mee knikken maar dat hele verhaal over schedelhelften zegt mij niks... En dacht veel te hebben geleerd in m'n zwangerschap hihi Zoals ik t nu opvat is dat n klein hoofd er minder makkelijk uit kan gaan als n grote? Leg t eens even uit aub Vervelend dat j zo onrustig was vanacht.. Ik had dat ook na die middag zhuis Nu alles in orde is meer rust maar echt heel erg ongeduldig!
Het kwam er op neer dat hij zei dat het soms niet uitmaakt of een hoofdje groot of klein is, groot gaat bij de ene wel en klein bij een ander niet.. Als een baby wordt geboren is de schedel bovenop niet aan elkaar gegroeid. De ruimte ertussen (fontanel) is nog zacht, dat kan je voelen en ook zien. Hierdoor kunnen de twee helften over elkaar heen schuiven zodat het door het geboortekanaal past. Zo werd dit ook aan mij uitgelegd bij mn vorige zwapschap toen ik onze familiekwaal uitlegde. Maar toen werd t weggewuifd met hetzelfde verhaal als ik gister te horen kreeg Ws had het dus gewoon gepast als zoontjelief niet ook nog een sterrenkijkertje was! Dat ga ik nu dus di bij de vk navragen, ml gaat ook mee dus dat is fijn. De afspraak bij de gyn heb ik vervroegd, want anders zou ik 38+5 zijn als ik pas weer een afspraak had staan en dat vond ik te lang duren. Mn moeder is paraat als de bevalling begint en die denkt dat het eerder komt, ach we zullen zien
Beide Het is heel makkelijk te doen hoor! Ga je bij je moeder in de leer, heb ik ook gedaan ik denk toen ik 15 was ofzo en je ziet, ik heb er nog steeds profijt van! Wat ging je moeder ook al weer allemaal maken? Je hebt t wel eens verteld volgens mij....
Hey meiden, ben ik weer even. 2 best drukke dagen gehad, wel gelezen maar geen tijd/puf om te reageren! @krul: wat heerlijk dat jullie gisteren al zo zijn opgeschoten! Hopelijk vndg ook weer!! @armande: ik wil idd nog een keer bij m'n moeder in de leer, doe ik nu al met breien. Maar eigenlijk is naaien nog handiger/makkelijker! Zij heeft gordijnen, boxkleed (2 stuks), voedingskussen hoes (2), gebreid konijn(voor in de box, echt zo tof!), kussentje voor in de stoel gemaakt. Best veel! En er komt vast nog wel meer Wat een verhaal van die gyn, ik snap het aan de ene kant wel (ze meten ook zo vaak fout en idd mag een echoscopist geen conclusie trekken) maar hij zegt het ook wel heel gemakkelijk terwijl jij niet zomaar in de gaten wordt gehouden! Lastig hoor! Maar goed, als hij er vertrouwen in heeft zal het vast ook wel goed zijn, want dat zeggen ze echt niet als ze twijfelen is mijn ervaring met artsen. @d: hoe is het met jou?! Geen bloedverlies meer gehad? @lins: kleintjes nog binnen?! Enneh ik ben het met de meiden eens, voel je niet schuldig oid dat mensen dingen voor je moeten doen, je draagt wel een tweeling en die moeten mooi nog even blijven zitten! Ik weet zeker dat iedereen dat met liefde voor je doet! @marlies: hoe is het met jou en je mannetjes?! Hier de babykamer klaar ik zal morgen bij daglicht wat foto's maken en plaatsen!! Het is zo'n heerlijk kamertje geworden! Verder nu afgelopen 2 nachten ineens enorm maagzuur.... Uur rechtop gezeten en rennies hielp gelukkig, maar wat pijnlijk zeg! Verder redelijke nachten gelukkig. Vnvd lekker niet sporten, ben ik mee gestopt in overleg met de Fysio. Doordat ik de laatste dagen qua lijf wat meer rust heb genomen gaat het met m'n bekken gelukkig weer een stuk beter. Verstandiger om dus niet teveel te doen en dus ook niet meer te sporten.
ja ze zitten nog lekker warm in mijn buik . Ben verder zelf doodmoe. Merk echt dat die kleintjes bezig zijn met groeien etc en dat vreet energie en ik eet me soms echt helemaal vol haha. Heb niet alles teruggelezen. Heb veel geslapen vandaag. Ja het is inderdaad fijn dat ik zo goed geholpen wordt, maar vind het soms moeilijk.
Hey lieve meiden Hoop dat iedereen een leuke en rustige dag heeft gehad vandaag @Armande: idd, de schedelhelften schuiven over elkaar zodat het hoofdje door het geboortekanaal past. Maar aangezien het bij je zoontje ook niet zo ging (en door sterrekijkertje ging het vast ook niet zoals het hoorde) hoop ik voor je dat het nu theoretisch wel zo is. Goed dat je de afspraak hebt vervroegd, het wordt anders wel erg laat idd. Je weet maar nooit! Heb jij ook zo'n drukkend gevoel beneden? Hier ook, met af en toe felle steken. Voelt alsof de baby er idd uit wil. @Dtje: wat heb jij vandaag gedaan?? Gepoetst? @Caroline: ooh ben super benieuwd naar je babykamertje! Goed dat je stopt met sporten, denk dat t echt te veel gevraagd is van je lijf nu met de laatste loodjes. Fijn dat rennies vooralsnog helpen! Maar zo lang hebben we niet meer te gaan, zijn we er hopelijk helemaal vanaf! @Linss: met jou ook alles goed? Nog steeds lekker thuis? @Marlies: hoop dat t nog steeds goed gaat met jou en je prachtige mannen! @Hier: druk druk en nog eens druk. Kan er weinig anders van maken Weer behoorlijk opgeschoten, maar toch komt af en toe de wanhoop me nabij. Wou ik dat even weg kon lopen en volgende week terug kon komen. Maar ja dat kun je ook niet maken Af en toe ff een flinke jankbui gehad tussen alle verhuisdozen omdat ik het niet meer zag zitten. Het is kaal in ons huisje hier. Alleen de grote meubels hebben we nog en wat bordjes en bestek en een pannetje om te koken. Voelt als kamperen, gruwelijk. In het andere huis ook, aangezien daar alles nog in dozen zit. Vanavond toch hopelijk onderuit op de bank met een filmpje en een chipje. Laatste nacht hier, morgen alle grote meubels die overgaan en moeten we in het nieuwe huis gaan slapen. Hebben pas internet vanaf vrijdag, dus ik moet jullie 2 dagen gaan missen. Dtje houdt me vast wel op de hoogte als er hier iets spannends gebeurt Toch???? xxx
Nog even @Linss: ik vind al die hulp ook heerlijk, maar ook erg dubbel/lastig. Je wilt gewoon je steentje bijdragen en dat gaat gwn ff niet...
ja precies en als je het wel doet betaal je de volgende dag de prijs. Ik doe alleen de kleine dingetjes zodat ik toch nog wat kan doen. Foto zelf bewerkt vandaag. Had dat bij iemand op Internet gezien en dacht dat is gaaf haha. Ik wilde eigenlijk een fotoshoot laten maken, maar dat zit er niet meer in, dus dan zelf maar wat leuke foto's maken
Goed dat je je rust zo pakt en je lichaam gewoon geven wat t vraagt hoor! T zijn twee monstertjes niet 1 die je moet voeden en dan jezelf nog Nog verkouden? Dacht nog van t is meer een chronische verkoudheid deze zwangerschap Nies me elke dag verloren en heb ook altijd een snot- of juist dichte neus Ben maar 1 x echt verkouden geweest toen hoestte k de longen zowat uit m'n lijf en zat m'n neus potdicht.. Was benieuwd of je nog op kraamvisite was geweest maar denk t niet anders had je t Miss wel verteld hihi
Ti's me een stuk duidelijker nu! Idd wel eens over gehoord maar kon t niet plaatsen met deze termen hihi Fijn dat je man mee gaat naar de vlos en goed dat je de afspraak bij de gyn heb vervroegd! Ben benieuwd wat er uit komt!
Vervelend he dat maagzuur Caroline! Heb er zelf dan geen pijn bij maar t voelt onprettig, wordt er misselijk van, en zit me dan echt zo dwars dat ik bijna zou gaan spugen! Maar rennies helpen hier echt heel snel gelukkig en heb t niet heel vaak.. Geen bloedverlies meer, niet meer sinds na t zhuis. Wel gewoon afscheiding en soms Miss wat wateriger als voorheen.. Wijs besluit om te stoppen met sporten. Dat komt wel weer hoor Nu hebben je bekken er iig veel baat bij en dat is fijn! Benieuwd naar t kamertje! Wacht vol spanning de foto's af! Je zou er ook nog een van jezelf met los haar plaatsen he Denk herinner je ff eraan, ben nie benieuwd hoor haha He Krullie dat kan toch niet zomaar twee dagen geen internet en dus niet op t forum Kan je hier niet missen dus ga k je Stalken op de app B prepared En uiteraard hou ik je daarnaast op de hoogte van alle ontwikkelingen Hier O zie zo mezelf weer tussen al die dozen! Vooral die eerste avond hier dat k kost wat t kost moest en zou beginnen met uitpakken ondanks dat k al helemaal op was van de lange dag.. Janken janken omdat k niet wist waar te beginnen en t niet meer over zag Paar x flink gezucht en maar gewoon begonnen en echt waar Krullie alles is binnen no time uitgepakt Waren hier zo snel gesetteld En dat we elke dag Zo "poetsen" is meer omdat we t schoon willen houden vanwege m'n man, voorkomen dat ie last krijgt van astma/z'n allergie.. De katten geven toch de nodige stof en haren en we leven ook echt veel thuis omdat ik zowiezo elke dag thuis ben.. Dan heb je sneller weer rommel dan als je beiden werkt ed En eerlijk gezegd laatste weken ook soort van nesteldrang denk ik want zit nu in m'n hoofd dat de baby elk moment kan komen en dan wil ik t schoon achter laten.. En in schoon huis weer thuis komen.. Geloof me, straks wordt ik vanzelf weer makkelijker om de boel weer eens de boel te laten Maar eigenlijk doordat we t zo goed verdeeld hebben is t nooit echt veel werk.. Hoe is t trouwens afgelopen met je bed? Spannend morgen daar slapen Fijn dat t allemaal zo opschiet! Kijk hoe snel je huis al zo goed als leeg is! Fijn al die hulp! Nog f volhouden en alles staat op z'n plekje en t wordt dan met de dag huiselijker en huiselijker!
@lins, wat een mooie foto! Weet je wat je ook nog kunt doen? Met een roze en blauw lint om je blote buik! Zag ik eens op internet/pinterest. Ik heb vandaag nog gauw voor een gipsbuik besteld. Heb ik de vorige keer niet gedaan, maar meer ook voor de kindjes later om te laten zien hoe ik eruit zag. Ws komt hij nooit ergens te hangen hoor, ach we zullen zien. Twee werkdagen duurt het eer t binnen is, want ik was natuurlijk nét na 15u op die website dus helaas niet morgen al binnen... Dus beebje moet nog even binnen blijven! @gyn, tis een btje dubbel he? Precies wat jullie allemaal schrijven... Ach op dit moment kan ik er toch niets aan doen... Ik hou mezelf maar voor dat ik 9cm heb gehaal dus "de boel" is al iets gewend én dat hij een sterrenkijkertje was...al met al ga ik dát dus di bespreken met de vk. @caroline, wat leuk zeg dat je moeder dat allemaal heeft gemaakt! Ben heel benieuwd naar jullie babykamer!! Mijn moeder heeft door omstandigheden nu weinig tijd om dingen te maken. Bij mn zoontje had ze een boxkleed en de wiegbekleding gemaakt en het eea voor op zijn kamer bij haar thuis. Je moet zeker in de leer gaan! Kan je misschien wel van die lieve jurkjes maken! Breien laat ik aan mn moeder over, ik kan het wel maar doe het te strak. Haken heb ik mezelf deze zwschap opnieuw aangeleerd maar ligt nu al weken in n hoekje...
@krullie, wat zijn jullie een end gekomen! Heb vaak aan je gedacht vandaag als ik weer iets aan t verslepen of schoonmaken was (ja sorry ik ben ook iedere dag aan de poets) Nog ff meid! Komt allemaal goed!! @linss ik vind trouwens dat je een hele nette buik hebt voor een tweeling!! Rustig aan, je energie zal idd naar je twee kindjes gaan als ze nu zo aan t groeien zijn!