Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Goedemorgen,

D, lijkt mij ook idd de slijnprop en anders gewoon even je vk bellen als je twijfelt!
    Ik trek mij ook altijd van alles (teveel) aan hoor, maar ik leer wel steeds meer van m'n vriend dat los te laten. Maar blijft lastig! (Helemaal nu vol hormonen...). Hij werkte eerst op de spoedeisende hulp, jarenlang, net zulke nare casussen, en sinds 2 jr. bij de ambulance. Soms erg heftig (vooral kinderen en jonge mensen) maar hij kan dat echt wel goed loslaten, anders kan je dat werk ook niet doen.

20 kilo lins lijkt me netjes!! Bij een tweeling zijn er natuurlijk andere marges voor t aankomen.
    Ik vind 15 zoveel klinken (helemaal vergeleken met jullie) maar m'n vk vond t wel goed omdat ik nl geen vet op m'n lijf had en nu wel wat en dat is juist goed. Ze denkt dat het er bij mij straks afvliegt (denk ik ook) en dan is beetje reserve wel goed zei ze!

Armsnde: hoe voel je je nu??

2. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Goedemorgen ladies,

@D ik denk ook je slijmprop hoor!

@linssiejj nou dat geef ik je ook niet hoor 20kg! Moet eerlijk zeggen dat ik me nooit druk hoef te maken om mn gewicht en nu ook niet doe. Had liever wat meer aangekomen hoor...maar dat is denk ik ook doordat ik nog steeds in mn achterhoofd hou dat beebje wat klein is.

Kan je anders niet online wat prematuurkleertjes kopen? Ik mag wat hele kleine maatjes van een vriendin lenen, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.

@caroline, Ik vind 15 niet veel hoor. En ik ben t wel eens met wat je vk zegt. Het zal er idd zo afvliegen een buffer kan echt geen kwaad ;)

@hier, een redelijke nacht gehad tot 3u... Toen kon zoontje niet meer echt slapen, flinke koorts dus fijn een kacheltje tussen ons in bed tot 6u... Daarna nog geslapen tot 8u, had wel wat langer gemogen hoor ;)
    Ik heb gelukkig nog geen koorts gekregen ook al dreef ik mn bed uit bah... Hoesten doe ik nog wel maar t gaat wat gemakkelijker. Het rusten gister heeft me goed gedaan. Vandaag ook maar veel rusten voor zover dat gaat.

Nu eerst maar eens wat eten.

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hello Ladies!

Fijn dat rusten j goed heeft gedaan Armande, hoop dat dat vandaag ook lukt! Hoe gaat t nu met j zoontje? Hopelijk is z'n koorts gezakt!
    Ben j ni meer misselijk? Hope not..

Ja, Caroline, situaties met kinderen en jonge mensen zijn natuurlijk helemaal vreselijk! Onlangs is hier ook n vreselijk ongeluk gebeurd en dat meisje moet nu n been missen..
    Daar gaan al j plannen..
    Vreselijk.. T had nog erger kunnen aflopen natuurlijk maar dit vraagt wel ontzettend veel van n kind..

@gewicht; ik denk juist doordat j n laag vetpercentage had meer bent aangekomen dan bijv mij.. Was/ben ook wel slank maar had wel n hoger vetpercentage denk ik.. Denk ook nog steeds dat t meespeelt of j n jongen of n meisje krijgt..hoewel t ook toeval kan zijn maar iedereen die ik ken n een meisje kreeg is veel meer aangekomen dan bij diegene die een jongetje kregen..

@hier; gisternacht had ik veel harde buiken n een continue stekend drukkend gevoel in m'n buik, t leek vanuit m'n onderrug te komen en trok door naar m'n onderbuik en benen
    Is nu rustiger maar heb nog wel spierpijn in m'n benen
    Hoopte Stiekum dat t steeds heftiger zou worden en er een begin was maar t is nu weer rustig..
    Wel ontzettend moe nog steeds, ondanks dat ik toch nog wel flink wat uren heb geslapen.. Lag wel lang wakker vanwege die krampen/steken..
    Trouwens geen vlokjes meer verloren..

Weinig plannen vandaag
    Eten bij m'n mams en kijken daar n filmpje
    Miss straks f n klein rondje buiten..
    Frisse neus halen

Tot later dames!

4. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Zoontjelief ligt te slapen, echt ziekjes dus...ik voel me wel wat beter gelukkig maar blijf wel binnen. Manlief heeft net de keuken gesopt :) dus er kan weer wat van mn lijstje ;)

@D jaja t voorwerk dame! En dan ineens is de dag daar dat het doorzet!

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O fijn dat ie dat heeft gedaan! Doe jij nog maar even goed rustig aan!
    J moet fit zijn straks voor de bevalling! Hoop dat j zoontje ook gauw opknapt!

Ja echt he ineens is t moment daar
    N al start maar 10% met gebroken vliezen
    Gek genoeg denk ik dat t bij mij zo wel gaat beginnen
    Voorgevoel..

6. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @d: idd voorwerk lieverd!! Spannend hè, want straks is het ineens geen voorwerk meer 😁
    Je vind het niet erg als t nu begint? Wil je liever niet nog heel even wachten??!
    Enig idee wanneer krullie weer online komt?! Mis haar wel hoor!! Hopelijk gaat t goed met haar!

@armande: fijn dat je je ietsje beter voelt! Nu zoontjelief nog... Hopelijk heb je vndg veel kunnen rusten, daardoor knap je veel sneller op!

7. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Hey meiden,

Vanmorgen naast de sonde voeding baby M een flesje mama melk gegeven. En hij dronk 20 cc dat is echt veel voor een eerste keer heb ik me laten vertellen. Baby J straks ook proberen maar hij was diep in slaap dus dan kan het niet want ze moeten heel wakker zijn.

@lins, prematuurkleertjes van name it zijn heel geschikt. Die hebben hele mooie pasvorm. Niet de nijntje pakjes van de VenD die zijn heel breed. OOk bij de CenA zijn goede kleertjes voor prematuur, en ook bij speciaal zaken. En bij babydump zei mijn schoonzusje.

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Nee we zijn er helemaal klaar voor hihi
    Speelt ook mee dat ik weet dat t een flinke is.. Langer als 38 wk hoop k niet te hoeven.. Nie dat ik niet geniet van m'n zwangerschap
    I love it! Maar wil m zo graag zien vasthouden voeden vertroetelen alles en manlief wordt ook met de dag ongeduldiger..
    Kregen net weer een te gek jasje van m'n moeder en die wil k m zo graag aan doen hihi

Krullie zei gister dat haar man t nog moest aansluiten.. Ze hebben t zo druk gehad deze week.. Manlief heeft de benen onder Z'n Reet vandaan gelopen en nog steeds zijn ze rete druk ondanks de vele hulp maar gisteravond zaten ze voor t eerst onwennig op de bank een filmpje te kijken.. Geloof dat ze erg moe zijn.. Ik hou haar beetje op de hoogte van jullie via de app als ik iets moet doorgeven let me know Ladies! Hoop ook dat ze er gauw weer is! Mis der ook hier!

Wat gaan jullie eten.. Wij gaan pizza's halen bij domino's!

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Aaaaah super :D wat goed lies! Wacht nog in spanning op n foto van M!

10. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    hier ook pizza!!!!!!!.....

11. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hier broodje shoarma (wel zelf gemaakt hoor) met sla en tomaten erbij, toch nog beetje gezond!

Wat fijn marlies!! Jullie mannetjes doen het echt goed! Al uitzicht wanneer jullie ze mee naar huis mogen nemen??!

@d: snap t helemaal van je! Heb beetje hetzelfde gevoel, nu is iets te vroeg en moet ik naar t zh, maar zou fijn zijn bij 38/39 wk, niet eens omdat ze groot is maar omdat ik ook zoooooo nieuwsgierig ben!!! En idd haar knuffelen, wauw, lijkt me zoooo bijzonder!!

Echt pittig dus voor krullie en ml.... Maar fijn dat ze er zitten!! Sinds babykamer en slaapkamer van hen klaar?!

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Altijd lekker ook he shoarma!
    Hoop dat t bij jullie heeft gesmaakt!
    Hier wel!
    Wacht nog n heerlijk gebakje op me, altijd feest bij mama..

Vandaag zou de babykamer in elkaar gezet worden de rest is zo goed als af.. Nog wel uitpakken ed maar t is al n echt huisje!

13. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Fijn! Schiet dus op bij ze.

Shoarma was lekker maar had geen knoflooksaus moeten doen... Pfff blijf t proeven en komt omhoog. Hihi, zat net te bedenken; wat zal ik stinken zeg als nu de bevalling begint, niet handig en fijn!!

Hmm, wat voor n gebakje??!

14. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @kleertjes, idd die pakjes van nijntje zijn breed. Bij de prenatal vind ik de pakjes okk vrij breed. Ik had van mn zoontje nog een pakje van de hema met jip en janneke (50/56) heerlijk zacht maar jullie tweeling past er samen in zeg maar ;)
    C&a heeft idd een mooiere pasvorm hoor.

@krullie, kijk dat schiet op, fijn hoor! En leuk dat D ons op de hoogte houdt!

@marlies, wat leuk zeg! Het gaat echt goed he?

@hier, zoontje heeft t goed te pakken, zo sneu.... Drinkt gelukkig goed eten haalt hij wel weer in. Hopelijk een beetje rustige nacht voor ons allemaal.
    Ik moet die medicatie straks om 23u innemen dus eigenlijk zou t slim zijn als ik vroeg ging slapen, maar dan moet ik weer mn wekker zetten en ben bang dat ik dan niet meer kan slapen... Vanmo had de 1e om 7u gemoeten maar dat werd ook pas na 8u toen ik wakker werd...
    Ik voel me iig een btje beter, nog wel flink hoesten en ik piep zo nu en dan, maar dat zal ook wel minder worden de komende dagen. Maar mn lijf doet niet meer zo zeer dus dat is fijn.
    Vanmi met mn kleine peuter-kacheltje op de bank gerust. Maar verder toch alweer t eea gedaan, kinderwagen staat klaar beneden opgemaakt en wel. Niet dat we die al gelijk nodig hebben maar de reiswieg stond in de babykamer en ik wil t daar nu netjes hebben en morgen dweilen.

Toen ik uit de douche kwam was beebje trouwens erg druk, ik kon t nog net op tijd filmen (nooit alles lukt helaas) het leek wel of je het hele armpje zag! Wauw!

15. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Of je gaat lekker op bed liggen en tv kijken of boekje lszen? Dan rust je toch uit. Om 23 uur neem je dan je medicatie. En misschien val je tussendoor wel in slaap..!
    Fijn dat je kleine mannetje wel goed drinkt want dat is idd erg belangrijk!

Ik vind idd ook dat de maten van verschillende merken zo verschillend eruit zien! De 1 is veel langer of breder dan het andere idd.

Wat tof van t filmpje!!!! Mij is het ook 1 keer best goed gelukt, zo leuk, toen draaide ze van links naar rechts.

16. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @caroline, ik wilde ook een echte douchekruk van de thuiszorg. Maar via internet kom ik er niet achter of dat hier in de buurt nog bestaat. En toen ik wilde gaan bellen werd ik ziek. Dit opstapje is best hoog en voor nu lukt t aardig. Zou nog wel een rugsteun willen voor in bed dus na t weekend toch maar even bellen.

Ik wilde ook nog iets tegen @D zeggen wat ik steeds vergeet te doen....en nu weet ik niet meer wat t was....
    Pulsatilla werkt trouwens voor meerdere dingen, bij mijn broer is het als troost.

Ik zit nu ook met een blote buik op de bank :D

17. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @caroline, wij hebben geen tv boven... En het bed moet nog opgemaakt worden ;)
    Al met al lig/hang ik op de bank samen met ml die vandaag ernstige nesteldrang had, drinken en te eten binnen handbereik... Maar je hebt gelijk, ik ga niet tot 23u beneden wachten en idd met boekje op bed.

Leuk dat het jou ook gelukt is om te filmen, zo bijzonder he?

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hahaha Caroline er zullen nog wel meer geurtjes vrijkomen die alles overheersen Hahaha
    Nou weet ik dat niet zeker hoor maar hoop van niet haha
    Je hoort wel eens over poepen tijdens de bevalling
    Nou zou me t meeste schamen tegenover m'n man..

Was n lekker marsepein schuimgebakje met vruchtjes en slagroom
    Smullen! Boer nog op! En zo n dorst, net blikje fris op en twee koppen thee maar kan nog wel n literfles op!

Ben heerlijk in bad geweest nog bij m'n mama
    Lekker f gebubbeld
    Heb t er nog warm van

Gelukkig doet je lijf al minder zeer en doen de Meds z'n werk
    Nog paar daagjes en je bent weer de oude!
    Fijn dat je toch t een en ander heb kunnen doen, anders blijf je er aan denken he! Fijn dat manlief ook lekker actief is geweest! We treffen t wel met onze mannen he :)

Lekker slapen voor straks Armande, hopelijk is je zoontje ook gauw beter.. Ti's zonde :(

Benieuwd naar jullie filmpjes! Heb ook de exorsim in my belly on tape
    Zo cool..

Lekker he met je buik bloot
    Hier ook n een lekker wijd joggingbroekje van m'n ma
    Heerlijk!

O kijk z'n nieuwe jasjes!

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Sorry ging ff dubbel

20. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @armande: bij ons is de thuiszorg winkel van verian. Er zal toch zeker in elke stad eentje zitten lijkt mij!! En zo'n ruggesteun krijg je ook, dus idd meteen ma bellen! (En anders de kraamhulp bellen die weten vast waar t zit, vertelde ze nl bij mijn intakegesprek!)
    Fijn die nesteldrang van ml, vasthouden 😉
    Wij hebben boven ook geen tv maar ik kan wel op de iPad kijken (had jij die nou niet ook?!)

Deel Deze Pagina