Hoi lieve meiden, na 2 wk vakantie weer terug in NL! Heb net even de hele lading berichtjes door zitten ploeteren (vanaf pagina 22..)!! Wat een verhalen allemaal zeg. Als jullie het niet erg vinden ga ik niet op alles reageren hoor, maar schrijf ik vanaf nu weer eens mee. Wel nog even een reactie op poppenkop: wat een spanningen heb jij moeten doorstaan.. Maar wat heerlijk dat het een positief vervolg heeft, gefeliciteerd!! Daarnaast helaas een ontzettend naar bericht van de vmk van Antoinet.... Daar zijn geen woorden voor, het enige wat ik kan zeggen dat ik precies weet hoe je je voelt helaas en ik je verhaal met tranen in mijn ogen heb gelezen. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel de kracht weer vindt om het opnieuw te proberen. Wat ik super mooie woorden vind die ik eerder hier las: de angst is groot, maar het verlangen is groter! (helemaal herkenbaar). Tijdens mijn vakantie behoorlijke angsten doorstaan: heb 2,5 dag bloedverlies gehad... Ik wilde al bijna richting huis, het idee een mk in het buitenland te krijgen. Gelukkig is t opgehouden maar de angst zit er helaas nog steeds in. Ik krijg pas donderdag m'n echo, maar kan eigenlijk niet meer wachten. Wil zo graag bevestiging!! Ondanks dat ik enorm ook opzie tegen de echo. Het idee weer een dood kindje te zien... Ik hoop ook dat als de echo goed is ik wat meer vertrouwen krijg, want ook al heb je dan nog maar 2% kans op een mk, daar heb ik wel al een keer bijgehoord.... Verder voel ik me iig wel heel erg zwanger. Pijnlijke borsten, moe, misselijk (moet ook s nachts eten anders moet ik overgeven, de autoreis was een hel!!!), obstipatie (maar redelijk te handelen met roosvicee laxo, heeeeel veel water drinken, de dag beginnen met 2 glazen lauw water en af en toe lactulose). Ook mijn buik bolt al behoorlijk, valt erg op, want is normaal heel plat. Gelukkig nog tijdje vrij dus hoef ik het niet continu te verbergen. Iedereen met de goede echo's: GEFELICITEERD!!! Echt super!!! Wie moeten er nu nog??
@Caroline: welcome back in NL! Vreselijk dat bloedverlies... geloof helemaal dat je dan het liefst naar huis zou willen. Gelukkig is het gestopt en dat is volgens mij wel een heel goed teken! Die 1-2% kans dat het alsnog misgaat na een goeie echo lijkt mij eigenlijk veel hoger. Het komt voor mijn gevoel zo vaak voor, en dan heb ik het alleen maar over hier op het forum. Zoveel meer vrouwen die het meemaken en hier niet schrijven... Ik ga duimen voor een hele mooie echo voor jou donderdag! Ik moet dinsdag nog... en ben erg nerveus!!! @D83: jij zit ons lekker op kosten te jagen meis Met je tips voor kleding bij de Prenatal en H&M Die jas vind ik wel interessant, die ga ik even bekijken. Mijn zomerjas is erg nauwsluitend, maar krijg nu het knoopje bij me buik en borsten bijna niet meer dicht... lijk er opeens wel een rollade in Dus een andere jas is wel een goeie tip! En voor dat geld, das nix! Gaaf die broeken ook, als ik een goeie echo heb dinsdag wil ik er ook meteen een paar aanschaffen!! En wat heftig van die injecties zeg... dat je dat nodig hebt. Gruwelijk, ik kan me niet voorstellen hoe erg die aanvallen zijn. Wel echt superfijn dat je er nu geen last van hebt en die overweging van wel of geen medicatie niet hoeft te maken!! Hebben jullie nog leuke weekendplannen? Ik voel me vandaag niet happy. Geen idee hoe het komt, maar ik ben niet mezelf. Tikje depressief en weet eigenlijk niet waarom ik me k*t voel. Nergens zin, wil alleen maar hangen. Vanavond naar vrienden, normaal ben ik de gangmaker, maar denk dat dat er vanavond niet inzit. Eens even iets gaan bedenken waar ik blij van word...
Armande wat een prachtige echo! Zo lief! Kan je toch uren naar kijken? Krullie, jij gaat ook zo'n pracht echo te gemoed. Ik heb dinsdag ook een echo, dus ik hoop dat ik ook een mooie foto kan showen ! Caroline, welkom terug! Ondanks de bloeding wel van je vakantie kunnen genieten? Eigenlijk hadden we dus zo'n beetje het zelfde. D83, die injecties heb ik ook gehad, totdat ik op advies van een alternatief genezer ben gestopt met de pil. Nu kan ik het af met Maxalt smelt of Imigran neusspray. Alhoewel ik tijdens een heftige aanval ook wel eens de neiging heb om mezelf van de trap te gooien, om maar even iets anders te voelen dan die vreselijke hoofdpijn! Jemig wat slaap ik slecht de laatste dagen, veel dromen, vaak plassen en tegen de ochtend ook misselijk. Nou ja, ik hen vakantie dus ik doe smiddags gewoon even lekker een tukkie, anders trek ik t niet. Heb sinds 2 dagen dat ik kotsmisselijk wordt van koffie, dus ik de koffie leut laat dit nu maar even staan. Ik heb van de week al 2 skinny's vana Mamalicious gekocht. Een zwarte en een donkerblauwe jeans. Denk dat het niet zo gek lang meer duurt eer ik ze ga dragen, want die buik van mij begint al lekker op te bollen .
@Poppenkop: we gaan allebei voor een prachtecho dinsdag! Leuk dat je al 2 broeken hebt gekocht!! Laat die buik maar lekker zien Ik slaap dus ook echt superslecht... maar kan ook van de vakantie komen. Dat ik niet echt moe ben zeg maar. Ik put mezelf niet echt geestelijk uit overdag zeg maar Maar ook 3x 's nachts eruit om te plassen is geen uitzondering, erg irritant. Ik ga in ieder geval geen middagdutjes meer doen, want dan lig ik helemaal nachten wakker...
Redelijk van de vakantie genoten, maar de spanning overheerste af en toe wel... @krullie: fijn dat je (eindelijk) di de echo hebt!! Ik ga ma misschien wel bellen om te kijken of ik eerder kan... Balen dat je je zo voelt, maar dat komt vast door de hormonen. Je er bij neerleggen is het enige wat je kan doen, die bui slaat vanzelf wel weer om!! Ik slaap ook minder diep, vaak eruit om te plassen en zeker 1 keer per nacht wakker en dan kotsmisselijk, eet dan een droge cracker en dan gaat het uiteindelijk wel weer. Ben ook vaak vroeg wakker en kom dan niet meer in slaap! Passen jullie je gewone broeken nog? Ik moet er al een elastiekje tussen doen! Maar draag ook altijd heupbroeken en strakke, dus vandaar. Heb heeeeeel erg de neiging om vndg snel nog ff naar de prenatal te gaan.....! Zo'n broek lijkt me zo heerlijk zitten, tenminste geen geknel! @poppenkop: ik kan ook zo ontzettend misselijk worden van geurtjes! Vooral van vis... Zo balen, want het is nu juist zo goed voor je, maar ik walg van de geur. Als ik eraan denk word ik al misselijk..
Late reactie van mijn kant weer, hele dag op pad geweest met mannetje.. 1.00u lag ik eindelijk doodmoe op bed maar kan de slaap niet pakken.. Gek hè, terwijl ik zo moe ben.. Als ik dan eenmaal slaap slaap ik wel lekker door n ook als ik tussendoor f naar de wc moet ben ik ook zo weer vertrokken.. Wakker worden is moeilijk, slaap echt zo lang mogelijk uit anders trek ik t niet.. Hier ook nog steeds levendige dromen.. Veel over baby's en alles wat er mee te maken heeft! Caroline welkom terug! Schrijf maar weer lekker mee, Tuurlijk kan je niet op alles reageren, is echt niet te doen! Had j bruinverlies of echt bloed? Kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Hoeft niet gelijk iets ergs te betekenen, zo hebben er een aantal van ons paar dg bruinverlies gehad en poppenkop zelfs veel erger dan dat en toch n prachtige echo.. Zou als j ongerust bent gewoon vragen of je eerder mag komen! Krullie, heb je toch ondanks j stemming een leuke avond gehad? Ik hoop t! Heb ook al van zulke buien gehad en dan is t maar moeilijk je tot iets te zetten hè, laat staan gezellig doen! T zijn de hormonen, j kan niks anders dan t maar laten overwaaien.. Ik ga maar weer eens n poging wagen te slapen! Lees jullie morgen weer bij! Liefs!
De broeken zijn echt n aanrader! T zit heerlijk! Kan eindelijk lekker Uitbuiken n t laat al n mooi zwanger buikje zien zo! Poppenkop; fijn dat j aanvallen minder heftig zijn! T blijft zoeken naar een medicijn wat jou t beste helpt.. Bij mij heeft in al die jaren alleen Diclofenac baat gehad maar dan moest ik slapen n kwam t vaak in alle hevigheid later die dag terug.. Met mijn huidige medicijnen ben ik binnen half u weer op de been, echt n uitkomst.. Helaas voorkom j het er niet mee. Ook tijdje preventieve middelen gebuikt maar door de bijwerkingen mee gestopt.. Het is n blijft n rot kwaal!
@Caroline: nog een broek bij de Prenatal gescoord?? Hoop dat je eerder voor een echo kunt! @D83: wat heb je voor leuks gedaan met je mannetje?? Grappig dat je dan heel moe bent, maar de slaap niet kunt vatten. En die dromen over baby's, ja dat zit in je buik en in je hoofd Wel leuke dromen neem ik aan toch? Ik heb een erg gezellige avond gehad! Had ik niet verwacht, maar het was juist goed om mensen en gezelligheid op te zoeken Lag 2 uur in bed en als een blok in slaap gevallen en heel de nacht doorgeslapen. Heerlijk! Dat is de afgelopen weken niet meer zo gegaan. Dinsdag komt steeds dichterbij... pff ik weet het niet hoor meiden. Ik blijf gemengde gevoelens houden. Soms ben ik ziek, maar vaak voel ik echt totaal niets... zoals vandaag weer. Maar ja je hoeft niet altijd van alles te voelen. Gek genoeg heb ik al een tijdje ook niet meer dat euforische gevoel van "ik ben zwanger!" als ik wakker word... hoop dat het geen voortekenen zijn. Ik probeer er wel blanco naartoe te gaan.... we zien het wel. Pas dinsdagmiddag laat ook nog eens. 15.45 pas, zal waarschijnlijk wel uitlopen. Eerst de komende dagen maar weer eens zien door te komen! Fijne dag allemaal!
zo goedemorgen, vanmorgen vroeg wakker om 7 uur omdat ik honger had. Heb wat gegeten en ben naar bed teruggegaan, net weer opgestaan en voel me flink beroerd. Bij mij verschilt het ook van dag tot dag. 15.45 poee dat is laat. Ik heb 1-8 om 10.50 uur dus dat is lekker vroeg . Het is vast een hardstikke mooe echo krullie ! Dinsdag komt steeds dichterbij!
Dat is een mooie tijd Linss! Kun je daarna shoppen voor de beeb(s)! En een eerste mutsje of sokjes kopen ofzo Heerlijk om nog even terug te kruipen in je bedje. Doe het lekker rustig aan vandaag
Ik heb al twee paar sokjes gekregen met i love mom en i love dad van mijn schoonzusje, zo schattig en klein ! Maar na mijn echo rij ik eerst naar mijn ouders en dan ga ik denkik lekker shoppen !
@krullie85 we hoeven zo te zien niet meer aan de stampot hahaha de zon schijnt volop hier he he eindelijk @miracle97 gefeliciteerd met je goede echo meid lekker genieten van je kleintje na al die jaren nu ook jij weer @krullie ik vind juist dat we best al wat te verduren gehad hebben en best wat mama's waarbij het mis is gegaan dus ik denk dat het bij jou gewoon harstikke goed gaat komen we hebben wel genoeg meegemaakt virtueel schopje onder je kont vertrouw in je kleintje meis die vecht voor jou, en jij moet vechten voor hem/haar @armande wijze woorden van je vader en het is zoo waar we vrezen zoveel dat we tegelijk vergeten dat we mogen en moeten genieten van dit wondertje wat ons gegeven is, prachtige echo heb je meis idd ondersteboven ervan hahaha hoe kom je erop erg gaaf @caroline jeetje waarom moet je zo lang wachten ik denk dat alles goed is hoor bloedverlies is opgehouden dus waarschijnlijk een bloedvaatje gesprongen sterkte met wachten nou hier gisteren ff naar me broer gegaan was weer gezellig en we hebben een grasparkietje gekocht een turqoise jong vogeltje helemaal gezellig, hier verder geen rare fratsen merk wel dat ik heel soms ineens misselijk word ff rustig blijven zitten dan trekt het gelukkig weg dus joepiee weer een andere zwangerschap
Mooie echo Miracle, blijft zo bijzonder elke keer weer om te zien . Geniet ervan ! Ik heb niet zo veel te melden moet nog steeds alles bij lezen maar ben een beetje futloos .. Komt wel weer allemaal nu weer tijd voor een kleine siesta Knuffel van mij
Bedankt voor jullie lieve reacties! En bijzonder he dat je de beginnende armpjes en beentjes al kunt zien! Ik was alleen maar gefocust op het hartje hihi en dat zag ik kloppen en toen zag ik de rest pas Mooie echo miracle!! Gefeliciteerd! @mamaatje haha ik weet ook niet hoe ik er op kwam, ach soms kom ik gewoon grappig uit de hoek @mamaatje en @krullie, ja het zijn idd wijze woorden van mijn vader, helaas moet ik hem al 16 jaar missen maar je ziet het hij komt dagelijks "even kijken" dan schiet me ineens weer wat te binnen wat hij zei, dingen om me gerust te stellen bijvoorbeeld. En laat ik dat nou juist nodig hebben Vandaag voor het eerst weer een betere dag alhoewel ik me nu weer een klein beetje misselijk begin te voelen, maar mag geen naam hebben! Ook weer 'eng' he als de kwaaltjes minder worden....*zucht* meiden ik ga even van het mooie weer genieten, eigenlijk kwam ik alleen even gedag zeggen
Dag Dames, genoten van het weer! Eindelijk is t hier nu ook mooi weer! We moeten het er maar van nemen, volgende week kan t alweer afgelopen zijn! Prachtige foto Miracle, hij is een beetje blauwig, zou t een jongen worden, hihihi :-D Krullie, niet zo piekeren hoor! Op een gegeven moment gaat t gewoon te lang duren tussen je positieve test en een echo. Het voelt op de symptomen na allemaal zo onwerkelijk nog tot je t met je eigen ogen hebt gezien op het scherm! En daarna ga je weer toeleven naar de volgende echo.. Het gaat echt wel goedkomen, nog even geduld. Deze gevoelens horen erbij, als je al tijdje bezig bent om kinderen te krijgen en ineens ben je zwanger kan het gewoon onwerkelijk voelen! Het is allemaal nog zo abstract.. En echt, bij iedereen hier wisselen de sympthomen. De ene dag ben ik echt dood en dood moe, de andere dag fit, na afgelopen week met regelmaat misselijk te zijn geweest heb ik dat nu totaal niet.. De ene dag ben ik vrolijk, de andere dag is er niks met me te beginnen.. Neem de dag zoals ie komt en een goede dag is alleen maar meegenomen.. Als t zo mag blijven gaan, gaan we er fluitend door heen komen! Fijne avond nog meiden! En mamaatje, wat leuk een vogeltje, doet ie ook zingen?
Hou meiden, ik heb mijn eerste broek toch gekocht, wat een verademing zeg. Ik ga er dus mooi al meer kopen. Een gewone broek met de knoop los is toch echt niet fijn.... @miracle: bijzonder die echo hoor na zo'n lang traject voor jullie!! Iets waar je al zo lang na verlangd is nu gewoon werkelijkheid voor jullie, fantastisch !! Nog een paar meiden te gaan met de echo! Toch wel bijzonder dat bijna iedereen al zo snel is geweest, want bij onze vk krijg je in principe pas bij 12 wk de 1e echo. Dat ik do mag is alleen vanwege mijn mk. En de vorige keer had ik al eerder een echo vanwege bloedverlies. Mijn dagen gaan qua symptomen ook beetje met ups en downs. Gisteren was ik echt de hele dag zo misselijk... Telkens kleine beetjes eten, maar moest het echt naar binnen werken. Vandaag een stuk minder last van gelukkig. Slaap lekker allemaal zo!! Ik ga er al lekker in (moe zijn is ook een symptoom bij mij, soms zoooo weinig energie!!)!
Bij mij zijn de symptomen ook met ups en downs.. zo heb ik dagen dat ik alleen maar eet en vandaag was ik hele dag ontzettend misselijk , gek genoeg had ik als avondeten alleen zin in mc Donalds, terwijl ik van plan was kip uit de oven te maken wat ik normaal heerlijk vind. Maar nu bij het idee ging ik al bijna over mijn nek.. dus mijn vriendje is zo lief geweest om even mc te halen en gek genoeg voelde ik me daarna beter. Slaap lekker meiden!
Hoi iedereen, Ook ik ben nu 5 weken zwanger..is allemaal heel spannend en heel onzeker! ik heb vandaag de verloskundige gebeld, mag 14 augustus voor een echo en intake komen..ik hoop dat ik dan echt een kloppend hartje zie!! Ook heb ik me aangemeld voor MVM! Ik kan het nog steeds niet geloven...en nu maar zien of het er 1 of 2 zijn