Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @krullie hier wisselen de symptonen ook hoor soms denk ik uhmm heb helemaal nergens last van en dan ineens weer me borsten toch of een steekje hier of ineens moe geen zorgen maken gewoon uitkijken naar de prachtige echo morgen als ik het goed heb onthouden

@linsiejj hahahah leuk he je kan nu wel je zwangerschap gebruiken als je ergens zin in heb lol :D gewoon eten waar je zin in heb hoor hoort er allemaal bij

@vien welkom meid en van harte gefeliciteerd op naar de echo 14 augustus

hier alles goed eigenlijk zoals normaal 4 augustus mag ik weer voor de echo de laatste tot de 20 weken echo zei ze al heel verdrietig ;) maar ik ga rond de 16 weken een pretecho maken denk ik hahah ben te nieuwsgierig lekker genieten want eindelijk hebben we zon yeaaaah

2. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Welkom Vien, ik zie dat je ook van de eerste clomidkuur zwanger bent :)! Hoeveel eitjes had jij? Ik twee, zelfde grootte en in zelfde eierstok. Ben zo benieuwd of we er eentje of twee krijgen en hoop natuurlijk dat alles goed is..
    Ik zie dat jij naar de verloskundige gaat. Was je niet onder behandeling van het ziekenhuis?

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Even n vraagje; liggen jullie met jullie buik in de zon nu? Lig op t strand maar toch m'n jurkje maar op mn buik gelegd!

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Welkom vien n gefeliciteerd!! Spannende periode hè! Op naar de echo!

5. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Ik heb het in Frankrijk zoveel mogelijk vermeden om überhaupt in de zon te liggen. Het is niet goed als je lichaam teveel opwarmt, daarom raden ze sauna ook af in ieder geval de eerste drie mnd en daarna niet te lang vanwege de opwarming (dus een hele dag op t strand zou ik niet doen, of een schaduwplek zoeken). Of zonlicht direct op je buik slecht is, weet ik ook niet... sorry!! Misschien ff googlen?!

Vndg weer een misselijke dag, bah, kan dan maar heel weinig doen en de zon trek ik nu al helemaal niet... Heb net de vk gebeld of ik evt eerder voor een echo kan. Word straks teruggebeld, spannend!!

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Bedankt voor je reactie we zijn er nog maar net een half uurtje en blijven ook niet langer dan half vijf denk..
    Op Google staan veel uiteenlopende verhalen en vnml over pigmentvlekken en goed smeren.. Maar kan niet terug lezen dat je t moet vermijden, zelfs verder in de zwangerschap zou de baby t wel fijn vinden? Naja ik weet t niet hoor!

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoop dat je eerder mag komen trouwens! Laat ons weten! En hoop dat je misselijkheid snel zakt, vervelend hoor :( bah

8. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik zit nu even lekker binnen.. ik heb al pigmentvlekken in mijn gezicht dus ben bang dat ze nu donkerder worden. Dus blijf goed smeren met biodermal en kom niet te veel met me gezicht in de zon :).

9. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Linssiejj,

Ik weet niet hoeveel eitjes ik had! Ze deden eerst helemaal geen FM bij mij. Bij de volgende cyclus zouden ze dat pas monitoren, dus ben zeer benieuwd, als het er maar geen 3 zijn:$

Ik heb eigenlijk heel automatisch de verloskundige gebeld. Ik ben wel onder behandeling, maar weet nou niet of ik een afspraak moet maken met de gyn of de verloskundige?? :S

10. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    toch net gevraagd en ze zeiden dat ik gewoon bij de verloskundige terecht kan! :D

11. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Ik mag morgen voor de echo om 12.00 uur!!!!!! Zo fijn om eerder te kunnen. Maar ben nu ook wel heeeeeeel zenuwachtig!!! @krullie: jij moet morgen ook hè?! Spannend!!! Laten we er natuurlijk vanuit gaan dat bij ons beide alles goed is!!

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Jeej wat fijn! Ga duimen!

13. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Oh oke :)! Oh vreemd geen fm-metingen.. ik had twee eitjes en een derde die mee leek te groeien, maar dat was gelukkig niet zo anders was die poging afgebroken. Wel spannend hoor, je weet niet wat je nu kan verwachten ook al is de kans klein dat alle gesprongen eitjes bevrucht zijn.
    Ik moet eerst tijdje naar het ziekenhuis en dan pas naar de verloskundige tenzij het er twee zijn haha :p. Ben erg benieuwd:)

14. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Welkom Vien! Fijn dat het zo snel met Clomid is gelukt, gefeliciteerd!
    Geen fm meting is helemaal niet zo vreemd hoor. Deden ze bij mij pas vanaf Clomid150.
    Verschilt echt heel erg per ziekenhuis.

Caroline super dat je morgen terecht kunt!
    Spannend hoor! Wordt vast en zeker een geniet moment!
    Ik heb ook morgen weer een echo, ben benieuwd hoe de kleine ten opzichten van vorige week is gegroeid. Ben ook wel weer een beetje zenuwachtig!
    Hoe laat mag je komen?
    En Krullie hoe laat jij?

D83:
    Volop in de zon wordt alleen afgeraden vanwege de kans op zwangerschapsmasker.
    In een sauna is het 80/90 graden en dat redt je echt niet in de zon, dan zouden we gebraden worden :D.
    Ik ben sowieso geen zonaanbidder en met m'n lelie blanke huid ;) verbrand ik zelfs met factor 50!

15. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dank je, wel spannend allemaal! Is nog zo onwerkelijk, ik denk dat ik het pas echt geloof als ik het hartje zie kloppen en een bolle buik heb. Ben zo bang dat het mis gaat, is mijn eerste zwangerschap..ach ja we kunnen niet echt veel doen behalve wachten!!

16. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Welkom vien!
    @carolien Fijn dat je eerder terechtkan!
    @krullie: OVER 24 UUR WETEN WE HET!! :D;)

Pff vandaag weer een dag met misselijkheid.... En dus ook nog moeten werken ;) ach heb het aardig onder controle alleen heb ik het op mn werk nog niet verteld. Ik wacht hier nog heel even mee tot vlak voor onze vakantie (dat is over drie weken) wel lastig hoor, probeer mn buikje te verbergen en heb steeds het idee dat ze het zien...

Volgens mn man mag ik me nergens druk om maken, hij zegt dat hem dat niet goed lijkt voor t kindje;) maar ik vind dat lastig hoor....over een paar weken gaan we voor de combinatietest en ik vind het zoooo spannend. Heb ik me eerst druk gemaakt om de echo en nu maak ik me dus druk om de test. Ben zo bang dat ze een verdikte nekplooi zien:(
    Maar manlief heeft gister een vaas op de grond laten vallen, echt in 10.000 stukjes, dat moet toch wat geluk brengen??

17. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ben ik nou de enige tuttebel die zometeen de voorgewassen sla (uit zo'n zakje want ik ben te moe om een krop te snijden:p) nog een keer extra gaat wassen?

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

:D
    hahaha nee helemaal niet! Ik doe het ook!!

19. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Lieve meiden! Wat hebben jullie weer lekker veel geschreven!!
    En wat leven jullie met me mee, vind ik echt lief!!

Drukke dagen gehad, lekker in de voortuin aan het werk geweest en het schiet al lekker op! Geen tijd om na te denken over morgen... wel ontzettend veel spierpijn, maar oh wat slaap ik lekker 's nachts! :D

Ik heb trouwens twee halve dagen in de zon gestaan, zonder me in te smeren. Ja niet zo handig, heb er niet bij stilgestaan. Gelukkig geen zwangerschapsmasker te zien, maar ze waarschuwen er inderdaad wel voor.
    Een kennis heeft het 5 jaar geleden wel gekregen van zonnen, een hele grote vlek op haar voorhoofd. En die gaat dus nooit meer weg. Zodra het zonnetje schijnt verschijnt die bruine "plak" direct op haar voorhoofd. Niet echt heel charmant... dus we kunnen maar beter oppassen!

@D83: zonnen is geen enkel probleem als je je goed insmeert. Ik zag die vraag hier op het forum tegenkomen bij de verloskundige. Iemand ging naar Turkije op vakantie en kon volgens de vk gewoon lekker zonnen.
    Goed insmeren en je voelt zelf ook wel aan wanneer het te warm is en je even de schaduw/verkoeling op moet gaan zoeken.

@Caroline: jeeeh morgen al!! SPANNEND!! Maar gaat helemaal goedkomen! Eindelijk echt zekerheid dan!

@Vien: welkom meis en gefeliciteerd! Super dat je zo snel met Clomid zwanger bent geraakt! Overstimulatie met Clomid is vrij zeldzaam, drie eitjes komt niet vaak voor. Twee wel. Aftellen naar je echo!!

@Mamaatje: over een kleine 2 weken heb je een volgende echo en dan niets tot aan de 20 weken??? Is dat standaard??
    Ik zou dan liever ook even een pretecho laten maken ja. Laat je geen nekplooimeting doen? Wel weer een kans om de beeb met zo'n 14 weken nog even te zien ;)

@Armande: manlief heeft gelijk, te veel piekeren is niet goed voor de beeb! Maar snap dat je beetje aan het stressen bent wat betreft je collega's. Maar ik denk dat het meer tussen je oren zit dat je denkt dat ze het aan je buik kunnen zien dan dat het echt zo is :) En die nekplooimeting komt echt wel goed!! Die kans is zo klein... het gaat gewoon goed zijn!

@Poppenkop: hoe voel jij je verder nu meis?

@Linss: heerlijk de mac!! Grappig dat je dat wel kunt verdragen haha!

@all: meiden is het misschien een tip om steeds je volgende afspraak bij de vk in je handtekening te plaatsen??
    We hebben wel zo'n lijstje, maar ik denk dat het voor iedereen een stuk overzichtelijker is om bij te houden wie wanneer een afspraak heeft :)

Wij mogen morgenmiddag dus. Pas om 15.45 uur bij de echoscopiste op de gynae poli en aansluitend om 16.00 uur dan een vervolggesprek met mijn gyn. Helemaal geen tijd gehad de laatste dagen om erover na te denken. Ben er nu ook niet zo mee bezig eigenlijk. Weet niet wat ik kan verwachten dus ik ga er morgen vrij blanco heen. Dat probeer ik dan maar.
    Waarschijnlijk zullen de zenuwen wel in alle hevigheid toeslaan als ik in de wachtkamer zit hoor...

Fijn om nog te lezen dat bij jullie de symptomen ook dagelijks wisselen!

20. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @poppenkop, om 12.00! En jij?? Fijn om er morgen nog 1 te krijgen. Een extra bevestiging is wel prettig voor je.

@poppenkop, dan ben ik verkeerd voorgelicht, want ik hoorde bv. ook dat in bad gaan prima is, mits je de temp. rond 38 graden houdt. Maar goed, ik trek lang in de zon nu toch niet idd en vooral de warmte niet (word ik misselijk en dizzy van).

@armande, ik begrijp helemaal dat je gespannen bent voor die test, zal ik ook zijn! Wij gaan t alleen niet doen. En je probeert wel niet gespannen te zijn, maar t gebeurt toch...
    Ik heb de voorgewassen sla nog niet extra gewassen, maar geen raar idee hoor!!

Deel Deze Pagina