Hallo dames hoe gaat t rondom de klachten van afgelopen dagen? Zijn ze wat verbeterd? Hier erg moe afgelopen dagen.. Las dat j rond tien wk ook in je piek zit als t gaat om klachten en dat verklaard de extreme moeheid misschien ook wel.. Ben nog niet zo lang wakker maar heb t gevoel helemaal leeg gezogen te zijn en weer naar bed te moeten.. Lastig als j al weinig zin hebt om iets te ondernemen en j nu geen eens energie hebt.. Wordt j zo lui van hè.. Manlief heeft gezond fruit ontbijten voor me gemaakt met verse jus en Brinta komt eraan! Daarna maar eens opstaan n mezelf n schop onder m'n hol geven! Succes vandaag bij de verloskundige miracle Hoop dat alles goed is! K leef ook echt naar de volgende echo toe en pas als ik t hartje weer hoor ben ik weer opgelucht! Liefs x
@mamaatje, geen zorgen hoor, je hebt me niet van slag gebracht. Vind het juist erg fijn om iemands idee of gedachte te horen. Mn buurvrouw was ook al bang dat ze me aan het twijfelen had gemaakt. Het is een keus die wij samen moeten maken. Mn man zegt dus dat hij een heel goed gevoel erover heeft en dan dus "rustig" aan de test kan beginnen, hij weet gewoon dat het goed zit.... Als ik dat nou ook zo zeker wist dan was er geen vuiltje aan de lucht @d83 mooi wagen hoor! Volgens mij bestond die nog niet in 2009 (2008) @marlies hoe gaat het nu met je nu je ander eten hebt gegeten en de warmte weg is? Balen hoor dat je afspraak verzet is!! Echt iedere dag langer lijkt wel een eeuw! @miracle, ik herken dat wel hoor. Ik lees wel iedere dag, maar heb soms geen fut om te reageren. Gelukkig zitten we allemaal in "hetzelfde schuitje" dus dat scheelt maar eerlijk gezegd heb ik ook pas weer rust als ik het kindje gezien heb of gehoord. Ik heb het hartje nog niet mogen horen omdat dat teveel straling voor het kindje zou zijn. En het klopt hoor, je bent nooit meer zonder zorgen, dat is nu begonnen en straks als je kindje er is zijn er weer andere zorgen. Dat hoort erbij alleen is het nu ook een groot deel onzekerheid omdat we nu eenmaal niet naar binnen kunnen kijken helaas! Hier nog steeds klachten...zo anders dan tijdens mn 1e zwangerschap! Bijzonder vind ik dat. De hele dag door vlagen van misselijkheid en geen trek. Dan weer trek ik vnml chips, patat en fruit! De vermoeidheid is een heel stuk minder. Maar als ik veel gedaan heb moet ik wel even rusten. En nu komt er dus opstipatie bij...zucht... En ook nog steeds bruinverlies, hoe lang zou zoiets kunnen aanhouden, weet iemand dat?
Bij mij ging het de afgelopen dagen erg goed met dat mooie weer, niet misselijk, geen extreme vermoeidheid.. Maar vandaag zijn beide weer toegeslagen. Ben weer misselijk, moe, duizelig etc bah.. Maar het is voor het goede doel laten we maar denken ! Overmorgen dan ook eindelijk mijn eerste echo!
Spannend er zitten weer echo's aan te komen. Ik eet weer " beter" en mijn diarree is over. Heb sinds vandaag wel ijzer tabletten gekregen van de huisarts iom de gyn. Dat leek hem wel verstandig om ze preventief te slikken met twins coming up. Moet ook de hele zwangerschap door foliumzuur slikken. Verder voel ik me wel lekker. Buiten de huilbuien af en toe om helemaal niks. Maar niet misselijk of extreem moe. Af en toe iets meer moe, dan neem ik even mijn rust maar eigenlijk voel ik me best heel lekker. Pas nog met alle gemak in mijn kleren en val eerder af dan ik aankom. Maar dat schijnt er bij te houden. Terwijl ik wel lekker eet. Zonet ook weer een flink bord vol warm eten. Meiden ik hoop dat het jullie ook goed gaat!!! Liefs Marlies
Nou het was allemaal goed bij de vk vanmorgen. Had om 10.00 uur de echo en we hebben straks het intakegesprek. Ze begreep mijn gevoel gelukkig ook en zei ook dat het helemaal niet gek is als he al zo lang hoopt op nog een kindje. Kindje was goed gegroeid, hartje klopte goed, armpjes en en beentjes waren goed te zien en hij was lekker aan het bewegen. Blijft toch weer emotioneel iedere keer! Heb me de afgelopen week echt klote gevoeld, was onwijs warm op mn werk waardoor ik tegen 3en er iedere dag compleet doorheen zat. Misselijkheid is sinds zaterdag bij a helemaal weg en mijn eetlust lijkt ook weer een beetje terug te keren. Vrijdag gaan we lekker 2,5 week naar Portugal, ff helemaal niets.
Fijn om te horen dat alles goed is met je beeb miracle! En fijn dat je je ook beter begint te voelen! Misschien wel goed Marlies, die ijzertabletten! Veel vrouwen hebben ze al nodig met 1 beeb laat staan 2! Fijn dat je je ook goed voelt! Dat t allemaal zo mag blijven! Dat is toch t fijnst! Het zijn al spannende weken als je je dan ook nog beroerd voelt! Ik herken dat hoor Armande, lees ook iedere dag even bij maar antwoorden schiet er soms ook bij in! Fijn dat je man er zo achter staat! Het zegt wel wat hè als je zo n goed gevoel over iets hebt! Intuïtie is sterk! Probeer maar beetje in je mannetje en je beeb te vertrouwen! Dan komt t vast allemaal goed! Maar desondanks snap ik heel goed die spanningen en onzekerheid hoor! zijn normale gevoelens die bij een zwangerschap horen! En wat betreft t bruinverlies, ik durf t niet te zeggen maar heb gelezen dat sommige vrouwen t de hele zwangerschap houden en andere tot een bepaald aantal weken en soms kwam t later nog eens terug.. Vervelend want dit houdt je in onzekerheid hè.. Ondanks dat t waarschijnlijk er een beetje bij hoort in jouw zwangerschap! Dames, nog een lekker receptje online gevonde Geen idee of jullie er van houden maar ti's smullen! Aardappel-tonijnsalade BEREIDINGSTIJD: INGREDIËNTEN: 8 personen 450 gr zeer kleine aardappelen (circa 3 cm.) zout ½ blikje tonijn, in fijne stukjes 3 eetl olijfolie 4 theel witte wijnazijn 1 teentje knoflook, geperst 1 hardgekookt ei 2 eetl ui 3 eetl peterselie cayennepeper 2 eetl gehakte augurk 8 kleine, groene, gevulde olijven, doormidden gesneden BEREIDINGSWIJZE: Bedek aardappelen met zoveel water dat ze onderstaan, breng ze aan de kook en laat 15 minuten koken. Draai gas uit en laat de aardappelen 15 minuten staan. Schil ze en snijd ze overdwars door midden. Vermeng ze met de tonijn. Meng in aparte schaal de olie, azijn, zout en knoflook door elkaar. Prak de eierdooier en hak het wit fijn. Roer de ui, de geprakte dooier, 2 eetl peterselie en de cayennepeper door de dressing. Schep voorzichtig door de aardappelen. Leg de salade op een schaal en bestrooi met augurk, olijven, restant peterselie en het fijngesneden eiwit. Serveer naar smaak gekoeld of op kamertemperatuur. Fijne avond!
@miracel... super bericht! @D83.... ik moet werkelijk niet aan vis denken. Dus ik pas bij jou recept. hahaha... Ik heb gister bij vrienden gegeten en die hadden eigengemaakte sate. Zo lekker gewoon marinade van Conimex. Zooo lekker. Ga ik morgen ook maken met kip en bruine bonen, witte rijst en sperziebonen. Het water loopt me nu al in de mond. Terwijl ik net een bord eten achter de kiezen heb.. hahahaha...
Ik voel me zo erg misselijk suf moe en trekkerig gevoel onder in de buik. Moet de hele dag over geven
Hallo allemaal! Zo even bijgelezen @ Miracle: Wat super dat je echo goed was!! Nu beetje proberen te genieten Even een update vanaf mijn kant: Inmiddels is sinds gister de bruine afscheiding overgegaan in gewone kleur. De vk maakt er niet veel van. Echt bloed hoort niet, maar wat roze of bruinige afscheiding kan er bij horen. Kan ook een teken zijn van een naderende miskraam. Kan vriezen en kan dooien dus... Zolang er geen krampen zijn, niet veel rood bloedverlies met stolsels, is er weinig reden tot ongerustheid. Ben wel even gestopt met paardrijden. Heb een eigen paard, maar tijdelijk even geen zadel dus rijdt zonder zadel. Dat is denk ik toch best een belasting voor alle goed doorbloede weefsels die volop in ontwikkeling zijn... Dus even rustig aan! Wel mag ik door mijn eerdere miskraam eerder komen voor een echo Volgende week woensdag heb ik een afspraak. Spannend zeg!! Voel me verder op zich oke. Merk wel dat ik minder energie krijg. Ook met vlagen misselijk, maar nog niet overgegeven gelukkig. Verder wist ik niet dat mijn borsten nog meer zeer konden doen.... AUUUU!!!! Mijn opgeblazen buik ( had erg last van opgeblazen darmen) is weer iets weggezakt, dus kan mn spijkerbroeken weer aan Ik lees mee met iedereen, maar lukt me niet om iedereen te reageren... sorry!
Haha.. Ik heb dat nu met kip! Normaal at k bijna elke dag wel een gerecht met kip en nu krijg k t niet weg! Haha Naja goed hoort er nu even bij, hopelijk trekt t snel terug want ben nu wel wat beperkter Overigens heb k gewone azijn gebruikt en geen wijnazijn.. O vervelend Kelly! Vandaag ook twee x overgegeven Gelukkig is t hier gezakt.. Hoop bij jou ook snel want zo zwak je zo af hè.. Madelein, volgens mij mag je niet paardrijden nee als je zwanger bent, wordt echt afgeraden, dus wel goed denk om t maar even niet te doen! Fijn dat de afscheiding wel minder is nu, dat t maar zo mag blijven! Fijne avond Allenaal Stil zonder Krullie en poppenkop!
Hihi idd stil en de komende tijd gaan er nog meer op vakantie, ach zo wisselen we elkaar gezellig af. We hebben de hele winter nog om elkaar hier te ontmoeten Spannend de nieuwe echo's die eraan komen! En fijn dat er vandaag weer mooie echo's waren!! Altijd fijn! @marlies wat fijn dat je je zo goed voelt! En grappig dat je je kleding nog past. Ik heb vanmiddag toen ik thuis kwam (en in de auto mn knoop van mn spijkerbroek moest opendoen) even mn positiebroeken gepast die ik nog had. Eentje was nog te groot en eentje zit nu al goed het zat echt heel lekker. Ik ga maar gauw nog wat shoppen want de broeken waren 4 jaar geleden toch een beetje anders als die je nu ziet @miracle heerlijk naar portugal! Lekker niks doen, is goed voor je! Wij gaan over twee weken naar frankrijk, verheug me er nu al op @D83 dankjewel... Ik heb op dit moment weer alle vertrouwen, nog even volhouden tot de 9e En ik ben ook bang dat dit bij mn zwangerschap gaat horen, pff maar ja idd die onzekerheid. helaas lusten wij geen tonijn. Hou me aanbevolen voor andere lekkere recepten, want tot op heden smaakt het avondeten me niet echt. En sinds vandeweek de bbq er weer uitkwam (sorry) ben ik daar ook wel even mee klaar haha @kelly, vervelend he om je de hele dag zo te voelen. Ik voel me ook de hele dag niet lekker, soms meer dan de andere keer. Maar ik hoef gelukkig niet meer te spugen.... Sterkte! @madelein, ik duim voor je hoor dat het de goede kant op gaat! En mijn borsten zijn ook nog steeds zooo gevoelig (ook zo fijn als mn zoontje opgetild wil worden) kan me niet herinneren dat dat de vorige keer zo lang aanhield. Nouja, liever zere borsten dan overgeven Fijne avond en hopelijk slaap lekker! Wij hadden veel onweer afgelopen nacht, maar ondanks dat heb ik heerlijk geslapen. Helaas zal het hier wel weer even bij blijven slapen en zwanger zijn is niet zo'n goeie combi!
Pfff wat een buikpijn hier. Het zijn mijn darmen maar zat krom op de wc . Wilde vroeg slapen. Nou dat wordt m niet. Heb t kippen vel dik me staan. Hoodat het nu over is. Sorry van de type fouten. Komt door de telefoon. Lekker slapen.meiden. X
nou hier nog een... krampennn.. ik naar wc rennen.. en brrrrr.. zal wel virus zijn.. mn darmen zijn in ieder geval leeg gestort..
Ik lees ook telkens de berichtjes, maar mijn energie level is ook zo laag dat ik niet elke keer de puf heb om te reageren... Maar idd nog tijd zat! @miracle: wat fijn je goede echo, hopelijk echt een geruststelling voor je! En een heerlijke vakantie in het vooruitzicht, ff lekker relaxen! @d83: leuk om een goed recept te lezen! Ik bewaar hem ook zeker! Hou normaal enorm van vis, maar walg er nu van!!! Zo balen, want het is juist zo goed... @iedereen die moet overgeven: sterkte!!! Hopelijk is het snel over! Ik heb vandaag intake vk gehad. Was leuk gesprek! Aankomende donderdag avond de termijnecho 😃 Wel spannend, want ik ben dan precies zover als mijn ma, maar ik heb ook wel weer een heel goed gevoel!
@marlies: misschien een buikgriep?? Die heb ik vorige week gehad, 1,5 dag echt goed ziek geweest en daarna nog slapjes... @armande: hopelijk slaap je lekker!!
Goedemorgen! Nou ik weet het niet hoor. Nu is er weer niks aan de hand. Darmen zijn weer rustig. Ben wel weer een pond afgevallen. Nu in totaal 1.7 kilo sinds ik zwanger ben. Nou heb ik wel genoeg gewicht al van mij zelf dus heel erg is het niet. Maar ik teken in mijn gezicht zeg maar. Toch eet ik genoeg. Maar ik wel veel bewuster en regelmatiger. Dat speelt vast ook mee. Vandaag rustige dag in de planning. Alleen even boodschappen doen om voorraadje op te bouwen en verder helemaal niks. Even kwalatietime voor mijzelf. Heb nog een fijn boek liggen ongeopend maar weet niet of jullie dat ook hebben maar ik kan me niet zo goed concentreren. Dwaal vaak en veel af. 3 maal raden waar de gedachten dan naar toe gaan hahahaha Meiden zet m op vandaag! Hoop dat de kwalen meevallen bij iedereen. Maar alles voor onze ukkies he?
Ik heb ook last van mijn darmen, maar bij mij is het obstipatie. Heb daar iets van de huisarts voor gekregen en gaat nu beter . Ik wilde vandaag weer eens gaan sporten, ben een tijdje niet geweest omdat ik zo beroerd was, maar ga het toch maar weer proberen ! Morgen mijn echo eindelijk!
Pfff gister zo'n mooie echo en nu stress omdat ik bruin bloed verlies! Zit op mn werk maar, collega komt me zo aflossen. Ben zo bang dat het fout gaat.
@mirecal.... lieverd het is nog geen rood helder bloed he? Hou vertrouwen meid. Bel anders even met de VK. Laat je gerust stellen! Daar zijn ze toch voor... Sterkte!! Ik ben de hele morgen op stap geweest voor van alles en nog wat en nu heel moe. Maar heb om half 2 nog een afspraak. Mijn moeder is hier even en die bonjoerde me meteen op de bank waar ik nu hang. Ze maakt nu een broodje en portie fruit voor me klaar. Hoe lief! Gek he? Maar niemand of niks kan af en toe tegen mijn eigen mamsie op..... Liefs
@miracle: hè bah, elke keer dat stomme bloedverlies...! Ik snap je helemaal. Wat Marlies zegt, bel anders even je vk voor de geruststelling! Hoe lang heb je dat bloedverlies?? Als de echo gisteren goed was, is het vandaag echt nog goed hoor! Bij een mk is het echt veel bloed met slijm en klodders. Heel anders dan jij nu hebt! Maar hoe dan ook, het liefste heb je het gewoon niet!! @marlies: heerlijk hè zo'n moeder!!!