Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by D83, Jun 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    782
    253
    63
    Thanks meiden! Ben net terug van het ziekenhuis. Mocht gelijk komen.
    Moet het rustiger aan doen op werk omdat ik de hele dag sta. Kindje zag er goed uit. Groei was goed en het hartje klopte netjes zei ze.
    Buikpijn komt door mijn bekken, blijkt dat ik daar nu al last van heb.
    Ben zo ontzettend geschrokken :(
    Ga even een uurtje slapen want ben gelijk doodop van al die emoties.

2. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Kruip maar lekker je bedje in miracle
    Zorg goed voor jezelf
    Dan zorg je ook goed voor de kleine..

Knuffel!

3. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Wat ontzettend fijn dat je meteen mocht komen!! Nu hopelijk ook echt een geruststelling! Doe idd maar heel rustig aan, er is maar 1 ding belangrijk nu en dat is dat wondertje in je buik!

Ik heb nu heel veel geluk dat ik nog 3 weken vrij ben waardoor ik vanzelf rustig aan kan doen. Komt zo hoe uit! Hopelijk tegen de tijd dat ik weer moet werken weer wat meer energie.

4. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Super dat je meteen mocht komen. En nog beter dat alles er goed uitziet. Meid denk aan jezelf en je kindje. Neem de adviezen aan en probeer te gaan genieten. Komt vast helemaal goed!

Ik zal zo eens lekker eten... hmmm trek!!!!

Fijne avond als ik hier niet meer langs kom!

5. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    @miracle, fijn dat het goed was!! Het is zo schrikken he? Vandaag ook weer een aantal keer naar de wc gerend omdat ik het voelde lopen (sorry meiden) en nu ondertussen gewoon blij dat het bruin is ipv rood al heb ik het natuurlijk liever helemaal niet....
    Ik had wel het idee dat het bij erger is als ik (te?) veel doe en nu schrijf jij dat je rustiger aan moet doen...hmmm.... Ik denk dat dat ook voor mij geldt...
    Hopelijk ben je een beetje bijgekomen van het rusten!

6. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Kan je niet een beetje van jouw trek aan mij geven?;)

7. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @armande: geen eetlust nog steeds?? Ik heb echt vaak al na een uur zo'n trek! En als ik niet eet word ik misselijk. Wel vervelend dat het bloedverlies blijft voor je, maar ja, het is gelukkig bruin!

8. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    782
    253
    63
    Ben lekker mn bedje ingedoken. Dochterlief heeft de was weg gevouwen en mijn man is vroeg uit zijn werk gekomen. Die was zich natuurlijk ook rot geschrokken.
    @armande doe jij idd ook maar lekker rustig aan.
    Hoop dat het snel over is met je bloedverlies!

9. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    @armande..... als ik het kon dan deed ik het meteen....
    Probeer je wel een beetje eten tot je te nemen. Al zijn het maar kleine porties.
    Ik ben vanmorgen begonnen met een boterham kaas, toen om half elf een sauzijzenbroodje van mijn vader gekregen. Met pijn en moeite een boterham kaas om half 1. Een waterijsje om uur of 3 en half 6 een bord warm eten met bakje fruit nog na. Nu net nog een ijsje en dat is het voor vandaag. Eigenlijk zou ik nog meer moeten eten van de VK maar ik vind het genoeg hoor.
    Zou wel iets gezonder kunnen maar ja zolang ik niet dagelijks een sauzijnenbroodje eet.... De boog kan niet altijd gespannen zijn toch? O ja en drinken de hele dag door natuurlijk. Waaronder een beker zuivel.

Wat eten jullie zo over de dag?

10. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Ik dénk dat ik eetlust heb tot ik het klaarmaak en moet opeten. Ik eet wel gewoon 3 maaltijden al is het wel iets minder dan normaal. Vanavond toevallig wel een normaal bord spinazie op:)
    Ik word ook niet lekker/misselijk als ik niet eet dus er gaan ook nog de nodige tussendoortjes in. Alleen normaal gesproken denk je ja daar heb ik trek in, alleen gaat er geen lampje bij me branden;)

Ja idd het is en blijft bruin, dat moet ook maar zo blijven;) helaas duurt het nu al ruim 3 weken, vrijwel dagelijks.
    Dus zoals miracle al zegt: ik ga even wat rustiger aan doen, ben nu vrij en volgende week nog een paar dagen werken en dan op vakantie! Manlief is nu boodschappen doen zodat ik morgen niet hoef:)

Waar kopen jullie positiekleding? Ik had nog liggen natuurlijk maar nu wil ik graag het eea nieuw, maar ik kan niet slagen. Bij de miss etam online (ik kom echt nooit in die winkel en ga ik er erheen hebben ze geen geen positiekleding:() heb ik nu een leuke broek gezien, die ga ik zo maar even bestellen.

11. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    782
    253
    63
    Ik neem om 8.00 een kopje thee met een geroosterde boterham. Dan op mijn werk tussendoor wat volkorenkoekjes en om half 12 2a3 boterhammen of een broodje van de winkel.
    Rond 15.00 ben ik meestal lichamelijk op en moet ik echt gaan zitten. Dan probeer ik wat fruit te eten. Tussendoor drink ik veel water. Melk e.d. Valt niet zo lekker en vruchtensappen ook niet. Drank moet ook echt koud zijn, als het warm is maakt het me misselijk.
    Mijn man kookt nu iedere dag want net als wat Armande zegt, als ik zelf kook ben ik misselijk als het klaar is.
    Heb ook erg veel trek in waterijsjes nu.
    Als ik maar zorg dat ik geen knorrende maag heb dan gaat het goed met de misselijkheid.

12. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Ik heb ook wat kleding gekregen van een vriendin maar ik shop ook bij de miss etam en prenetal. Ik moet wel een spijkerrokje hebben voor de winter en die hebben ze daar met positie leggings. Ook heel fijn. Een jas heb ik online gescored. Dan heb ik die al vast voor de winter, nu nog keuze zeg maar.

Zie nu op tv slavinken voorbij komen.... hmmmm water loopt me in de mond... terwijl ik helemaal geen trek heb...

Ga nu even tv kijken en hopelijk vroeger slapen als gister met die darmkrampen.
    Tot morgen!

13. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    @geen eetlust/misselijkheid; zo lang k blijf eten gaat t bij mij het beste. Anders wordt ik ook misselijk. Ik heb momenten van misselijkheid tot kokhalzen aan toe maar dat heb ik eerlijk gezegd niet vaak gehad, gelukkig maar want als k t dan ben zou ik ook echt niet kunnen koken, laat staan wat weg krijgen.
    K heb weleens gelezen Dat vrouwen die veel misselijk zijn een meisje krijgen en vrouwen die dat minder zijn een jongen. Zou t? Bij m'n schoonzus en nicht ging dat wel op maar bij een oud collega niet, die kon amper werken en heeft toch echt een jongen..

Ik eet echt veel op een dag;
    Ontbijt verse jus of verse bananenshake met walnoten
    Brinta of twee boterhammen (pindakaas,nutella of appelstroop en kaas)

Lunch; Verschillend, soms ook iets warms

Avondeten; bordje vol soms wel twee ook, zo veel mogelijk groente anders salade, rijst,pasta of gebakken aardappeltjes, steak, vis, gehakt of kip. Maar kip krijg ik nu niet weg... Moet er echt van over m'n nek!

Verder Twee glazen melk zowiezo, veel water, groene thee
    2-4 stuks fruit; van appels tot aardbeien, watermeloen en peulvruchten

Favoriete extra's; patat, broodjes kroket en chips!

Pfff best veel hè als k t zo lees
    Maar k moet om de 2-3u echt eten!

14. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik heb twee positie broeken van de prenatal en twee van de hm..
    M'n najaarsjas komt ook van de hm uit de mama collectie
    Voor de winter moet k nog f kijken. M'n schoonzus had zove opvliegers en had t zo warm dat ze geen winterjas heeft aangehad haha
    Ze is in januari bevallen..

15. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    @marlies, hihi zou handig zijn he?
    Ik eet wel hoor maar niet van harte;) ik weet dat het moet en ik weet ook dat het helpt, dus eet ik :D

Ik eet 's ochtends 2 bruine boterhammen met hagelslag en een beker melk. Ik at dit altijd al maar nu is de trek in hagelslag wat minder, dus soms jam of appelstroop.
    Rond 10u heb ik echt trek (en tegelijkertijd dus niet lekker voelen) en vandaag heb ik 2 wasacrackers op met jam (was op mn werk en at met collega mee) en 2 bekers thee.
    Rond 12/12:30 2 boterhammen (waren er altijd 3) met pijn en moeite opgegeten vandaag en beker melk.
    Tegen 3u trek in iets hartigs (en dit keer écht trek:)) dus een handje chips en een appel. In de auto naar huis rond 5u nog een koek en nu net om 18:30 een bord warm eten, aardappels, spinazie en tartaartje (doorgebakken hoor) en beetje vla toe (ik kan sowieso niet goed tegen vla dus ik neem het meer voor de smaak)

Ik heb dus heel veel trek in melk en sap en cola. Thee vind ik vooral 's avonds niet meer lekker. Verder heb ik wel altijd zin in fruit en een stiekeme voorkeur voor patat ;) (had mn moeder ook tijdens haar zwangerschap van mij)

@marlies ik moest erg lachen om je slavinken:D
    Heb net op een advertentie op marktplaats gereageerd van een positierokje, neem de gok gewoon. Oja ook de broek bij miss etam besteld (felblauw)

16. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    @D83 jaaa dat heb ik ook wel eens gehoord van misselijk zijn en een meisje, dat denk ik nu ook heel sterk (heb absoluut geen voorkeur trouwens)
    Weet je, bij mijn eerste zwangerschap hoefde ik de laatste maanden nauwelijks mijn benen te scheren (heeeerlijk) en iemand die ik ken had dat ook en kreeg net als ik een zoontje. Ik kijk dus iedere dag of ik ze wel of niet hoef te scheren:D:D

Zit trouwens nu aan de koekjes;)Loopt wel los bij mij geloof ik;)

17. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Kijk mij gelijk m'n benen checken! Haha nu vraag me sterk af wanneer heb ik ze voor t laatst geschoren!
    Weet t niet meer!
    Ga erop letten :D

Nou j eet nog best redelijk hoor en gevarieerd! Is goed om van alles wat binnen te krijgen!
    Wat voor koekjes eet je :p

18. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    782
    253
    63
    Valt mij op dat ik niet de enige ben die trek heeft in patat! Grappig :)
    Ik heb op marktplaats een baggy mamalicious broek gekocht en die zit heerlijk. Durf verder nog niet echt dingen te kopen, komt na de vakantie wel.

19. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Hahaha ik lig hier in een deuk!
    Het zijn chocoladebiscuitjes:)

@miracle, we kunnen een patatclubje beginnen! Zelfs als ik niet lekker ben heb ik er nog trek in:$
    Leuk je broek! Ik durf ook nog niet zoveel te kopen hoor (heb die combtest maar in mn hoofd) maar ik heb zo'n vermoeden dat ik het op vakantie nodig ga hebben en dan wil ik natuurlijk wel goed voor de dag komen:cool:

20. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    782
    253
    63
    Snap ik hoor armande!
    Heb vandaag een bak kapsalon naar binnen zitten werken. Ben er echt naar op zoek gegaan toen ik uit het ziekenhuis kwam.
    Voor wie niet weet wat kapsalon is( is echt een Rotterdams iets geloof ik) het is eeb bakje met patat, daaroverheen jebab( bij voorkeur lekkere dikke plakken lamskebab) knoflooksaus en een plak kaas. Dit gaat ff in de oven en daarna gaat er sla overheen.
    Was er achteraf wel misselijk van haha

Share This Page