Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Pff ja reuze irritant! Maar ja niks aan te doen. Het was echt een heel lang verhaal en daarin geprobeerd op iedereen te reageren....
    Helaas!

@krullie, wat bijzonder moet dat feest worden! Om nooit te vergeten!
    Ik leef ook naar de datum toe van a.s. donderdag...daarna ga ik LOS:D
    Wij gaan gewoon goed nieuws horen saampjes. Oke??

Mijn moeder wordt 65 als de baby komt en ze roept nu steeds "ik krijg nog een kleinkind voor mijn 65e verjaardag!" zo leuk!!:D
    (ze ziet eruit als 50 hoor, maar dat terzijde!)

Vandaag ook weer twee kaarten bij de post en van mn collega een lief rompertje. Van mn moeder gelijk al een pakje gekregen en een beertje (waar zoonlief mee slaapt, "mama die is zoooo zacht!")
    Ik ben echt van de babypakjes, ik vind babykleertjes al gauw te volwassen en oncomfortabel (kwestie van smaak natuurlijk) dus het pakje is heerlijk zacht met voetjes eraan :)

@sporten....;) dat doe ik dus niet meer sinds ik zwanger ben... Ik fiets graag (sindskort racefiets) en deed aan hardlopen. (hier in de omgeving is niet zoveel leuks aan sport, behalve 1 fitness that's it. ) dit is makkelijk te doen, wanneer je wilt enz. Maar het lukt me nu echt niet. Besloten dat het belangrijk is om naarmn lijf te luisteren en dat die conditie wel weer in orde komt.
    Ik heb een baan waarbij ik de hele dag loop en in de weer ben en ook thuis met een klein jongetje zit ik weinig stil.... Dus het is niet veel, maar het is toch een beetje beweging ;)

Ga mn bedje maar eens opzoeken! Wie weet spreek ik nog iemand vannacht hier ;)

2. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zo lief die kaartjes en alle attenties waarbij mensen laten merken Dat ze blij voor je zijn! Zo kunnen sommige mensen je echt verbazen en sommige mensen je Echt te teleurstellen..

Ja, t was zeker een hele maaltijd dus heb tussen de soep en pasta wel paar uurtjes laten zitten hoor.. Net klaar met de pasta.. Weet t, erg laat maar dat heb je als je heel de dag op bed ligt..
    Gelukkig gaat t stukken beter, zo nog wat fruit en heb k toch veel binnen weer!

Bij mij zat er zo een bon in de catalogus van babydump en toen we er heen gingen kreeg je t mee bij de kassa..
    Miss f op de site kijken?

Ik heb een zwangerschapslegging bij de hm besteld maar moet nog worden nageleverd..
    Verder geen ervaringen tot op heden
    Wel met de broeken, zowel jeans als gekleurd, ze zitten heerlijk, zijn net wat Dunner als die vd prenatal en dat scheelt veel met die temperaturen soms!

Wat leuk Krullie! Dus t is feest zondag! Super!
    Ben t een beetje kwijt maar wanneer wilde je t bekend maken aan de rest, weet dat je daarmee wilde wachten maar is t feest Miss een moment? Of wil je nog iets langer wachten?
    Heel veel plz iig zondag mocht ik t vergeten!

Ik sportte tot aan de bruiloft volop en erna veel moeite met oppakken
    Heb m'n abonnement maar helemaal opgezegd
    En probeer drie kwartier per dag met de hond van een familielid te wandelen.. Zo kom ik toch f buiten en blijf ik in beweging
    Bewegen is goed voor de doorbloeding vd placenta!

Vervelend dat je verhaal helemaal weg was, heb t ook aantal x gehad
    Zo frusterend!

Iedereen een goede nacht toegewenst

Als ik dit x wakker lig waag ik t er op door te posten!

3. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Goedemorgen dames!
    Hopelijk hebben jullie net zo heerlijk geslapen al ik!
    De stand: 2x wezen plassen vóór 1u afgelopen nacht ;)
    Ik ga werken vandaag, voor de meiden die lekker vrij zijn, veel schrijfplezier :) ik lees vanavond weer bij.
    Fijne dag!

4. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Goedemorgen! Echt heerlijk geslapen. Stand hier 1x plassen om 3uur. Maar toen moest ik wel héél nodig. Mijn hele buik en lìezen deden. Zo zeer. Maar werder niet wakker van. Ga binnenkort echt een plas emmerhalen. Geen gedoe meer naar beneden.

5. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ja dat moet je doen! (nouja, je moet niks natuurlijk ;) ) Wij hebben in dit huis een wc boven :) maar met mn vorige zwangerschap hadden we alleen een wc beneden. Ik vergat dan 's nachts dat ik zwanger was, moest plassen, sprong uit mn bed....en vervolgens stond ik dan met harde buiken bovenaan de trap ;) echt dat gebeurde zo vaak! Lekker dom he, haha!

6. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Kan natuurlijk ook al vast het kraambed bestellen en beneden neer zetten...:D

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hey meiden was even zoeken maar heb jullie weer gevonden hoefde maar 19 bladzijde bij te lezen hoor hihihi

@D83 ik zie dat we dezelfde dag uitgerekend zijn leukkkk en jaa ik was zelf ook jarig de 25e

@marlies74 zolang je voldoende drinkt en eet geen zorgen maken de kleine pakt wat hij/zij nodig heeft

@miracle hier ook patat hoor gisteren had ik spinazie enzo klaargemaakt maar ineens zin in een patat met lekker ordinair hahaha

@linssiejj jaaa ook 2 joepie gefeliciteerd meid lekker genieten spannend joh

@krullie85 ik denk dat het echt normaal is om nu even geen polonaise aan je lijf te willen aangezien je lijf van zichzelf al een behoorlijke polonaise aan het lopen is, die libido komt echt straks wel terug in alle hevigheid meestal, dus zeg maar tegen manlief dat hij straks zijn borst nat mag maken hihihihi

@marlies74 alles goed heb jullie weer gevonden was jullie opeens kwijt haha maar kreeg een lief pbtje en zodoende heb ik jullie weer gevonden

@mvdk welkom hier en tuurlijk mag je je aansluiten harstikke gezellig

@tip voor zwangerschapskleding, bij de action hebben ze van die leggings geloof voor nog geen 3 euro en die kunnen lekker over je buik heen ik heb me rotgekocht aan die dingen en ze zitten heerlijk jurkje of iets eroverheen of een spijkerrok alles kan helemaal leuk dus, en allemaal verschillende kleuren echt ideaal van kleine maat tot grote maat:D:D:D:D

@D83 hier ook altijd de kleintjes overal mee naar toe genomen en ook gewoon geluid gemaakt, stofzuigen, tv dus normale geluiden en mijn kleintjes sliepen overal doorheen

hier alles goed we hebben inmiddels 3 geweldige echo's gehad, laatste echo is de baby even helemaal nagekeken en goedgekeurt alles was mooi zichbaar 7 September hebben we de geslachtsbepaling spannend meeste roepen jongen op 4 na die denken meisje wijzelf geen idee :D:D

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

hahahhaa Tuurlijk, je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn :p ;)

9. sunshineS1976

@Marlies: zooo lief zo’n kaartje!! Erg fijn dat mensen met je meeleven!

@Armande: tipje wat betreft je tekst die soms verdwijnt:
    Als ik veel bij te lezen heb en dus veel ga reageren schrijf ik in Word het verhaal wat ik ook steeds tussendoor opsla. Is mij ook al regelmatig overkomen dat het opeens weg was en dan wil je de pc wel het raam uitgooien zo ongeveer.
    Op deze manier nooit meer, want je kun het zo nog een keer kopieren en plakken.
    Ennuh wij gaan zeker voor goed nieuws deze week!! En prachtige echo en een goede uitslag van de combinatietest! Beloofd! ;)

@Caro: dat probleem met die zwkleding heb ik dus ook. Alle broeken en leggings zijn er in mijn maat online niet en ook in de stad was dat al zo. Alleen die dure inderdaad. Maar ik ga geen 69 euro voor een legging neertellen. Maar in de gaten blijven houden en hopen dat de voorraden weer worden aangevuld!
    Over sporten: het is zeker belangrijk om zo fit mogelijk je bevalling in te gaan! Al vraag ik me af wie dat gaat lukken als je echt tegen de 40 weken aanzit en amper meer kunt bewegen en slapen :p

Een maat groter een legging kopen zou ik niet doen, want die gaan bij je benen dan “slobberen” als je keurig alleen op je buik aankomt. In ieder geval geen dure legging dan!

@D: fijn dat je eten lekker was ;) En het leek me al sterk dat je dat allemaal achter elkaar opkreeg haha. Sta je regelmatig op de weegschaal? Niet al wat aangekomen??
    Die kaartjes zijn echt lief… heb nog niets ontvangen want niemand weet het nog :p
    Maar ik kan me voorstellen dat je ook teleurgesteld bent in mensen. Maar daar houd ik al een beetje rekening mee want ik denk dan dus ook aan jaloersheid. Die 1,5 jaar dat wij zwanger wilde worden heb ik ook niet echt altijd enthousiast naar iedereen gereageerd als iemand zwanger was…

Lekker elke dag met de hond wandelen is idd ook beweging hoor. De normale mens heeft een half uur per dag nodig, al is dat een wandeling. Daar moeten wij ons dus ook gewoon aan houden ;) Daarnaast de trap pakken ipv lift, fietsen/ lopen als dat kan ipv de auto.
    Ik kan niet wachten tot de kleine er is, ik ga dan echt uren buiten wandelen!
    Doe ik nu niet echt, zo saai :p

[FONT=&quot]Aanstaand weekend gaan we iedereen inlichten. Vrijdagavond en zaterdag gaan we schoonfamilie af, schoonma is jarig dus zijn er al wat meer mensen bijeen. Zaterdagavond hebben we een bbq met onze vriendengroep en gaat vriendlief zijn t-shirt dragen : “Dad 2 Be” en zondag het feest van mijn ouders waar mijn hele familie is. Dus die weten het dan ook. Superveel zin in!

@all: vandaag een lui dagje, start maar moeizaam op.
    Moet echt ff mezelf oppimpen :p Vanmiddag hebben we 2 afspraken staan bij fotografen voor de bruiloft. Bespreken wat de mogelijkheden zijn en ben ook erg benieuwd naar de offertes!

Ga nu eerst ff lekker een grote pan hachee maken! Jammie! Zonder stoofvlees, dat vind ik niet lekker. Heb gewoon nasivlees, met lekker veel ui en dan de hacheemix erbij. Lekker de hele dag dan in de koelkast bewaren zodat de kruiden er goed intrekken en vanavond lekker smullen met een grote pan rijst ernaast!
    [/FONT]

10. sunshineS1976

@Mamaatje: fijn dat je er weer bent!! :D
    Onze ervaringsdeskundige!! :D:D ;)

Gefeliciteerd met wederom mooie echo's!! Heerlijk dat alles goed is! En 7 september al de geslachtsbepaling! Dat gaat snel zeg!! Kunnen ze het al zo vroeg met zekerheid zeggen?
    Ik las wel eens dat ze vroeg in de zwangerschap een meisje nog wel eens met een jongen kunnen verwarren. Dat ze zeggen 100% een meisje, maar dat het dan met 20 weken toch een jongen blijkt te zijn :p Heb je net al een berg roze kleertjes gehaald enzo :p ai :p

Thnx voor de tips over de leggings bij de action! Ga vanmiddag of morgen kijken!! Sowieso een erg leuke winkel trouwens :p

11. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi meiden, ik heb heerlijk geslapen vannacht en hierdoor meteen iets meer energie. Wel 3 x wezen plassen, maar ja, wel gewend nu. Gelukkig toilet boven, lastig hoor Marlies dat je telkens naar beneden moet!!

@mamaatje: thanks voor de tip van de leggings, ik ga ook meteen kijken! (zijn dit gewone leggings die hoog zitten of echt zw leggings??). Krijg je die echo voor de geslachtsbepaling dan of hebben jullie dit zelf aangevraagd? Wel snel al zeg!! Echt wel heeeel leuk!

@krullie: heerlijk hachee! Ik eet bij een vriendin vnvd, hopelijk iets wat ik nu kan eten... En meteen het leuke nieuws vertellen!! Wat een super weekend wordt het voor jullie zeg, echt leuk!! Wat betreft bewegen: ik weet ook niet wat ik volhou hoor. Normaal ben ik best heel sportief maar nu heb ik er zo geen zin in. Ik loop trouwens ook elke dag met de hond in t bos, das ook al heel lekker.

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    :D mamaatje! Ik dacht even die komt niet meer terug! Gelukkig heb j ons terug gevonden! Welcome back! Gefeliciteerd met de goede echo!
    Wij gaan de 14e weer voor de termijnecho!
    Wil j j echo met ons delen ben benieuwd?
    Wij hebben rond 11 sept de geslachtsbepaling
    We zijn dan rond 16 wk en dan is t verschil te zien mits ze goed liggen.. Voor 16 wk zijn de clitoris en piemeltje nog even groot 3mm geloof ik en t piemeltje wordt rond 16 wk 6 mm. Toch?

Oh wat een spannend weekend voor jullie Krullie!
    Eerst vrijdag en dan t vertellen aan iedereen! Super spannend meid! Ga aan j denken!
    Maak j geen zorgen over minder leuke reacties.. Iedereen heeft zo z'n redenen om soms minder enthousiast te reageren.. Dat heeft vaker minder met jou te maken maar meer met hun eigen gevoelens..
    Leuk dat j mannetje zo n tshirt met dad To b gaat dragen! Super leuk! Veel foto's maken dit weekend! En spannend j afspraken met fotografen! Wij hebben t daar ter plekke geregeld, stukken goedkoper als in Nederland dat kan ik je wel zeggen! En dat scheelt wel gezien de andere kosten!
    Lekker hachee, vult lekker! Moet nog even kijken wat ik ga eten vandaag!
    Ja, lekker veel gaan lopen is goed voor je! Zo raak je de kilootjes ongemerkt ook kwijt! Ik vind zonder de hond lopen ook maar saai en loop nu zo n uurtje weg!
    Ik denk dat ik wel iets ben aangekomen maar niet heel erg veel.. Heb wel een flinke buik! Zou m willen posten maar gaat niet vanaf m'n tel en onze lader vd pc is weer stuk..
    Maar komt eraan vind er wel wat op!

Ik ga nu echt onder de douche..
    Hier ook liever lui dan moe vandaag...

Fijne dag allemaal!

13. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Voor de verandering moet ik niet aan eten denken nu. Ben een beetje misselijk. Lig al tijdje op de bank en heb nog feestje vandaag. Eens kijken hoe we dat gaan doen. hahahaha...

Fijne middag allemaal

14. sunshineS1976

@Caro: wat voor hond hebben jullie? Lijkt me ook zooo leuk om een hond te hebben! Zou het erg graag willen, maar omdat we allebei 5 dagen werken zou het beestje echt te vaak alleen thuis zitten en dat is sneu. Ook geen uitlaatservice in de buurt beschikbaar enzo.
    Ga je het vanavond aan je vriendin vertellen als je er gaat eten?? Leeukk!!

@D: ik kom ook net onder de douche vandaan, lekker lui :p Gruwelijk! Ondertussen heeft vriendlief wonderbaarlijk gestofzuigd, gedweild en gestoft. Wauw! Hij wordt wel erg lief voor me de laatste tijd :D Weet niet wat ik mee maak haha

Ik zat er ook aan te denken om iemand het stuk dat we het bekend gaan maken te laten filmen. Als is het maar met mijn telefoon. Maar ja waarom dan :p
    Nog eens even over nadenken hoe we dat mooi vragen ;)

Ideaal zo'n fotograaf daar ter plekke. Ik weet wel zeker dat dat scheelt. Kon je daar ook portfolio's bekijken enzo? Ik wil er wel zeker van zijn dat we ook echt een goeie in de arm nemen.
    De prijzen schelen enorm hier in NL. Ik ga zeker kijken naar kwaliteit, maar ook de prijs neem ik mee. Was niet echt van plan om duizenden euro's daarvoor te betalen.
    Helaas hebben we geen contacten in die branche dat het voor een vriendenprijsje gedaan kan worden ofzo.

Ben benieuwd wat jij weer gaat eten voor lekkers!
    Wil je buik wel zien hoor! Van mij is ook flink, maar echt boven mijn navel. Vriendlief zei ook al: wauw je ziet het al!
    "ja maar schat daar zit de baby niet hoor"
    Show us your picture!

15. sunshineS1976

haha Marlies dat meen je niet!! Dus geen tosti's en broodjes met zalm voor jou vandaag?? Aaaach!
    DOe maar lekker rustig aan ;)

Ik ga een boterhammetje met aardbeitjes eten!

16. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @marlies, jij en niet aan eten denken?!! Haha! Vervelend dat je misselijk bent, hopelijk alleen vndg.

@krullie: wij hebben een Engelse springer spaniel en dan de jachtlijn, een bruin witte. Super mooie hond, mooi formaat, heeeeel lief en een echte kindervriend. Ik vind t zo heerlijk om hem in huis te hebben, geniet er erg van. Mijn vriend werkt onregelmatig en m'n vader past regelmatig op. Ook hebben we fijne buren die m wel eens uitlaten. Gaat daardoor heel goed, maar snap dat t bij jullie niet lukt. Wellicht straks als je minder gaat werken?!

@werken: ben eigenlijk wel benieuwd of jullie al ideeen hebben straks qua werken? En degene die al een kind hebben hoe ze het hebben geregeld? ook qua opvang straks?
    Ik zit eraan te denken om 3 dg te gaan werken, maar moet alles nog goed uitzoeken.

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ah wat lief van je mannetje! Mijn mannetje moet veel werken laatste tijd dus doe t nu voornamelijk zelf maar na de zomer komt daar weer verandering in en dan is hulp wel fijn want ben dan een stuk verder!
    Doordat hij zo veel werkt kunnen we in korte tijd wel alle benodigdheden voor de baby kopen, ook fijn.

O ja moet je zeker doen, filmen! Super leuk om te terug te zien! Toen we t m'n moeder gingen vertellen nam m'n mannetje t ook op!

Ga morgen proberen de foto erop te zetten als k bij m'n moeder ben!

Ja, konden allerlei foto sessies bekijken en weet je wat t is met zo n locatie kan t bijna niet mis gaan! neem je tijd hoor om goed te vergelijken wat betreft prijs kwaliteit!

Ik ga vandaag voor dikke frieten met veel mayo en twee frikandellen speciaal en voor t gezonde broccoli haha geen zin in weer salade
    De salades komen f m'n strot uit
    En zag nou niks in de Ah waar k zin in had
    Zelfs niet in een biefstukje
    Wil gewoon f lekker snaaien! Mmm veel uitjes
    Ga ervoor!
    Wat eten jullie? Smakelijk vast!

En lies, hoe gaat t nu? Nog wat kunnen eten?
    Klaar voor t feestje? Veel plz!

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Beetje gênante vraag Maar stel m toch..
    Jullie met momenten ook meer afscheiding als normaal? Heb soms echt een te vochtig gevoel tussen m'n benen en dan is t gelukkig gewoon afscheiding of vocht maar steeds bang dat t iets anders is als ik ga kijken zeg maar...

19. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Ik ben weer een beetje boven Jan, maar feestje afgebeld. Zie het even niet zitten. Jank om alles en ben vandaag niet mezelf. Mijn dinnetje begreep het hoor en haar dochter krijgt haar kadootje een andere keer. Ga zo even macaroni proberen en vanaaf denk ik vroeg op bed.

Dank jullie wel!

20. sunshineS1976

@D: mmm frietjes! Denk dat ik die morgen ga halen. Heerlijk met kroketje of frikandel speciaal... jammie!
    Geniet ervan hoor :p
    Mag biefstuk eigenlijk? Alleen alsie dan echt goed doorbakken is geloof ik? Ik had zin in rosbief of mijn cracker, maar las ergens dat rood vlees toch wordt afgeraden.
    Hou trouwens sowieso niet van biefstuk. Neem zelf altijd een schnitzeltje als vriendlief er zin in heeft.

Fijn dat je mannetje straks iets vaker thuis is als jij wat verder bent!

De tijd vliegt hoor! Ik zat me net te bedenken dat we bijna allemaal het tweede trimester ingaan. Gewoon 1 derde zit er al bijna op! Of als je het per 10 weken bekijkt "nog maar" 3x de afgelopen tijd te gaan! En ik vind achteraf wel dat die weken zijn voorbij gevlogen!

@Caro: mooie honden ja! Moest wel even googlen hoor :p Ben niet zo thuis in de hondenrassen. Zien er lief uit, vind de oren ook zo schattig!
    Wel belangrijk dat hij lief voor kindjes is! Drie dagen werken lijkt me ideaal! Alle tijd voor je kindje, heerlijk! Bedoel je met uitzoeken het financiële plaatje enzo?

Wat betreft werken:
    Dat heb ik al wel uitgekiend. Werk nu 5 dagen, na mijn verlof heb ik nog 6 weken te gaan tot de zomervakantie. Ik had ergens gelezen dat je in het onderwijs nog 50% krijgt als je ouderschapsverlof opneemt. Zo ja, wil ik dan 1 dag per week opnemen. Zo niet, dan werk ik die 6 weken nog wel even fulltime door. Geld nodig voor de bruiloft tenslotte :p
    Na de zomervakantie ga ik sowieso 1 dag verlof per week opnemen en daarna wil ik definitief naar 4 dagen per week.
    Ik zou wel drie dagen willen, maar ik ben de kostwinner en dan ga ik zoveel geld inleveren, dat vind ik echt zonde. Ik heb zoveel vakantie per jaar, dat die 4 werkdagen wel te doen zijn.
    Qua oppas wil schoonma 1 dag voor haar rekening nemen, hoop mijn ouders op 1-2 dagen en dan 1-2 dagen kinderopvang had ik in gedachten.
    Ik zit vriendlief trouwens ook aan te sporen om zijn papadag op te nemen het eerste jaar, scheelt weer kdv kosten want we krijgen amper wat van de belasting terug als ik het zo eens heb berekend. Hij zou wel willen, maar is bang dat zijn baas dat niet gaat goedkeuren. Maar volgens mij is het verplicht toch? Als een werknemer verlof op wil nemen moet dat goedgekeurd worden toch? Kan me wel voorstellen dat je de dag moet overleggen, maar ze mogen het niet weigeren toch?

Deel Deze Pagina