@Marlies: balen meis! Fijn dat je vriendin begripvol is. Dat komt wel een ander keertje @D83: vind ik niet genant hoor. Ik heb er gigantisch veel last van. Voel het steeds "lopen" inderdaad en rende eerst ook steeds naar de wc omdat ik bang was dat het bloed was. Het schijnt heel normaal te zijn, al vind ik wel dat ik er een beetje te veel last van heb. Ik draag ook continu maandverbandjes, anders is mijn ondergoed binnen de kortste keren nat en dat voelt niet prettig. Inlegkruisjes heb ik ook, maar die vind ik te dun en voelt niet zo veilig als een always.
@krullie85 bedankt voor je welkom terug en je compliment ervaringsdeskundige hahah, ja ben ik bijna 16 weken zwanger dus dan kunnen ze het al goed zien, ikzelf zie het dan ook heel duidelijk hoop ik heb 4 meiden en 1 knul dus de verschillen zijn groot tussen een meisje en jongen we zullen het zien @caroline het zijn denk ik gewone leggings die je normaal dubbel moet slaan bovenin, maar als je hem niet dubbel slaat valt ie helemaal over je buik tot aan je borsten, ideaal dus en hij rekt uit ook dus denk dat ik die voorlopig zeker aankan, de echo hebben we zelf aangevraagd is dus een pretecho @D83 zeker wil ik de echo met jullie delen zoo duidelijk verschil tussen 5 weken en 10 weken dat is dus iets wat ik nooit eerder heb meegemaakt, en die afscheiding harstikke normaal, draag gewoon een inlegkruisje voor het fijne gevoel als het veel is de echo's hier kan je het verschil goed zien van 5 weken 8 weken en de onderste 3 foto's 10 weken 4 dagen
Zo jullie hebben niet stil gezeten! Vandaag voor het eerst een goeie dag, vanaf dat ik op stond tot nu voel ik me al kiplekker! Niet moe, misselijk of niet lekker! Heerlijk is dat! Overal trek in ook, eens kijken of het avondeten ook goed gaat... Daar is mamaatje weer! Ligt het nou aan mij, maar we hebben toch geen melding oid gehad dat we verplaatst zijn? Of ik snap deze site niet zo goed dat zou ook kunnen haha! Ben maar naar mn eigen berichten gegaan, daar op geklikt en toen kwam ik in de juiste 'map' ( weet niet hoe dat heet eigenlijk) @legging, dat bedoelde ik ook hoor, een goedkope legging in 1 maat groter en die kan dan lekker hoog. Meestal sluit dat nog wel aan bij je benen. En als t niet vervelend zit je je jurkje valt er dan overheen. En dan als de nieuwe collectie er is een positielegging in de juiste maat. Pfff reclame van orange babies komt voorbij...... Kennen jullie die? Met die ooievaar.... *slikt* @krullie, leuk dat shirt! Ons zoontje heeft een tshirtje met "grote broer" en die trokken we steeds aan als we het gingen vertellen. Echt zo leuk die reacties die we kregen!! Veel plezier! @fotograaf, wij hadden een fotograaf uit zierikzee, Riny Sluijs. Niet goedkoop maar wilden graag bijzondere foto's. En 8 jaar geleden maakte hij "anders dan anders" foto's waar wij van houden. Maar ja, zoals bij alles bij een huwelijk (of baby) er hangt een prijskaartje aan. @werken. Ik ben 2 dagen in de week gaan werken toen ons zoontje geboren werd. Dat kan op mijn werk, maar soms is 3 het minimum, dan had ik dat gedaan. Ik heb ook al mijn ouderschapsverlof opgenomen zodat ik pas weer ging werken (inclusief vakanties) toen ons zoontje 7 maanden was! Dat was echte luxe! Zoontje gaat deze twee dagen naar mijn moeder die hier 20 min vandaan woont. Mijn man brengt en haalt hem. Nu weet ik nog niet hoe we het gaan doen. Ik blijf wel 2 dagen werken. Maar mijn moeder gaat ergens volgend jaar 70km verderop wonen, dus dan is oppassen geen optie meer helaas.... We gaan maar eens op zoek naar een lieve oppas in de buurt of anders een kdv (en die zijn hier schaars...) Ik zou het goed (laten) uitzoeken door p&o want zij weten het precies. Ik begreep dat er een aantal mensen waren die het achteraf niet leuk vonden hoe ik het had gedaan. Maar het was gewoon volgens de regels, maar dat moet je wel uitzoeken. Het komt niet aanwaaien, maar je hebt een hoop rechten! Dit is trouwens ook met voeden/kolven straks!! @mamaatje, gaaaaaf die echo's!! @all..... Tja hier ook veel afscheiding, dagelijks. Durf ook niet zonder inlegkruisje helaas. Tis ook nog steeds bruinig, hoewel ik het lichter vind worden (haha lekker praatje) En dan hieronder gaat het over: @eten, wij eten zo lasagne, gister preitaart. Maar die dikke frieten he.... Hmmmmm Eet smakelijk en wellicht tot straks!
Ah lies, zulke dagen wil je t liefst gewoon lekker thuis zijn hè.. Neem lekker een douche of bad en doe t maar lekker rustig aan! Niet meer van jezelf vragen dan kan.. Gewoon iets doen waar je van opknapt.. Bij mij is dat meestal filmpje kijken waarbij ik lekker kan mee janken haha of n bad/douche/wandeling.. Wat een prachtige echo's mamaatje Wat een lief kindje al! Ze zijn echt duidelijk, echt al een mini mensje! Kan me niet voor stellen dat ons kindje ook al zo iets is! Wow! Thx For sharing! Krullie, ik heb hier geen kaas van gegeten sorry durf echt niet te zeggen hoe t is geregeld. K zit zelf in de ziektewet dus voorlopig hoef ik ook niet na te denken over hoe en wat betreft opvang en werk.. Andere dingen aan m'n hoofd waar k eerst wat mee moet.. Ben f kwijt wat op de laatste pagina staat f spieken
Oh ja, weet t weer. Thx voor de tips! Denk dat k dat ook maar ga gebruiken want blijf wassen zo haha Fijn om te weten dat ik niet de enige ben met deze nare kwaaltjes Maar hè beter dit dan ongesteld, anders kregen we geen kindje(s) Ga f rondje met de hond Kan m'n eten zakken Men wat zit ik vol! Tot straks!
Nou de macaroni was ook helemaal niks...3 happen. Zat net alweer te snotteren. Weet dat het er allemaal bij hoort maar pfffff leuk is anders. Ook al weet je waar je het voor doet. Morgen ben ik weer de praat graage en lekker over eten babbelden Lies hoor. En zal ik weer wat meer op jullie reageren. Even over die afscheiding, ik had er ook heel veel last van maar mij is afgeraden door de VK om iets onder te doen. Gewoon wat vaker je slipje verschonen. Minder kans op infecties zei ze. Gelukkig is het nu weer wat droger hieronder want fijn is het zeker niet. Meiden tot morgen!
Hallo dames, Wat is er weer veel gekletst!! Leuk mamaatje om dat verschil te zen in die echo's ! Ik wil van 4,5 dag naar 4 dagen werken gaan. Ik ben op dit moment ook 'kostwinner' en huis alles staat op mijn naam omdat mijn vriend nu nog studeert en daarnaast werkt (we betalen wel elke maand evenveel aan hypotheek etc, maar ja alles is gebasseerd op mijn inkomen). Mijn Vriend is januari klaar en wil ook 4 dagen gaan werken. Dat zou betekenen dat we 3 dagen opvang moeten regelen. Mijn ouders gaan sowieso oppassen en denk ook kinderdagverblijf (moet ik uitzoeken qua kosten etc, maar vind het wel goed dat de kindjes onder andere kindjes zijn). Ik heb lekker pizzaaa gegeten ! Was alleen thuis en geen zin om te koken voor mezelf. Morgen gaan we bij vriend van mijn vriend eten, zijn vriendin is ook zwanger, alleen zij weten nog niks van mij. Ik schrok me net dood op de weegschaal. Was gewoon al 2-3kg aangekomen. Denk doordat ik nu veeel meer eet (voorheen leefde ik op 2 boterhammen, crckertje, appel en stuk ontbijtkoek en dan avondeten ofcourse), nu blijf ik eten, maar eet nu wel goede dingen dus geen vet meer (ja zo af en toe). Mijn buik is ook al zichtbaar, maar heb ook weer veel last van obstipatie. Net maar weer edicijnen ingenomen. Hoop dat ik het nog 4 weken geheim kan houden.. Krulliieee jij hebt vrijdag weer een echo spannend!!!! Ikke moet nog even geduld hebben, maarja de tijd gaat nu weer razendsnel nu ik weer aant werk ben. Donderdag komt mij. Kleine neefje, zo benieuwd ! Is namelijk ook kwart surinaams en rest nederlands !
Niet verontschuldigen liesje we weten allemaal waar je t over hebt dus niet nodig! Hoop dat je je morgen beter voelt! Lekker pizza, je had dus ook geen zin om te koken! Probeer t wel elke dag te doen als manlief werkt maar vandaag had ik er ook geen zin in in! Hè je zegt ook kwart Surinaams? Ben benieuwd, Ben jij of je vriend ook kwart Surinaams? Wij krijgen ook een gemixed kindje.. Half Afgaans half Nederlands Sweeeet
Mijn vriend is half surinaams ! Ik ben zo beniewd! Heb al veel mixjes gezien in mijn vriend zijn familie en wat zijn dat mooie kindjes! Leuk dat jij ook een mix krijgt.. Ben jij nederlands of je vriend/man? Ik kook ook altijd, maar was nu zo laat thuis dus dacht pizzzaaaa!
hey meiden bedankt leuk he hoe groot dat verschil is in een paar weken tijd echt zoo grappig en hier komt ook weer een halfbloedje mijn man is surinaams en een heleboel andere dingen hahaha ikzelf ben nederlands de andere 4 kids zijn ook halfbloedjes alleen me oudste niet is een echt blondje ik was jong toen ik haar kreeg en jong toen ik alleen kwam te staan, de oudste haar vader is gelukkig wel een hele goede vader dus wat dat betreft mag ik niet klagen we zijn hele goede vrienden (hadden we eigenlijk altijd moeten blijven i.p.v relatie ) maar goed heb er een mooie meid aan overgehouden dus nog iets positiefs
@Marlies: niet verontschuldigen hoor!! Ik hoop dat je je morgen veel beter voelt!! Ik weet dat je geen tampons mag gebruiken om de afscheiding op te vangen, maar inlegkruisjes toch wel? Zal het ook eens vragen. @Linss: dat ben ik ook al aangekomen! Ik krijg het er ook niet meer vanaf helaas. Ik eet nu een paar dagen veeeel minder kcal, maar de weegschaal wijkt geen onsje af. Normaal lukte dat altijd wel vrij snel! Dat wordt een prachtig kindje zeg, je neefje en jullie kleintjes! Vind halfbloedjes zoooo mooi!! Vier dagen blijven werken is heerlijk! Drie dagen lekker weekend, dat is een mooie verdeling vind ik dan. Ik zou ook wel drie dagen willen werken, maar ik wil ook genoeg geld hebben om lekker ruim te kunnen leven. Kinderdagverblijf vind ik ook belangrijk, zeker 1 dag. Maar opa's/oma's ook! De kleine moet er een goede band mee gaan krijgen! @D: jullie ook al een mixje, wat leuk zeg!! Een vriendin van mij is ook bezig met zwanger worden, zij heeft ook aan afg vriend. Zo leuk al die culturen! Hoop trouwens dat het niet ernstig is waardoor je in de ziektewet zit meis. @Mamaatje: jij ook al! Ik voel me hier bijna een kaaskop Gaaf zeg die echo's, wat een enorm verschil! Kan niet geloven dat onze kleine er ook al zo uitziet! @Armande: super zeg dat je zo een goeie dag hebt gehad! Hopelijk elke volgende dag ook! Al zenuw voor donderdag???? Gaat helemaal goedkomen bij jou! Echt super dat je achter je verlof je ouderschapsverlof kon plakken. Echt luxe! Twee dagen werken is heerlijk zeg! Jammer dat je moeder verderop gaat wonen... hopelijk vindt je een oplossing! @all: ik berichtte laatst dat er niets was veranderd aan mijn borsten. Kennelijk zijn ze toch groter geworden! Ik trok vanmiddag mijn vrij nieuwe prachtige knalrode zomerjas aan en hij zat al mooi getailleerd (lees: beetje strak ) maar guess what, ik krijg hem niet meer dicht van boven! Bij heupen en buik wel, geen probleem, maar bij mijn borsten gaat hij niet meer dicht! Ook niet dicht dat ik er als een rollade uitzie, nee de knoop blijft op 3 cm afstand steken van het knoopsgat... Ik stond versteld en baalde er ook een beetje van Aan mijn bh's merk ik het gek genoeg niet en vriendlief moet er vanaf blijven dus die kan het ook niet beoordelen. Maar volgens mij is dit toch wel het bewijs dat ze wel degelijk gegroeid zijn!
Ik krijg het er ook niet meer af, maar minder eten lukt me niet want dan wordt ik zo duizelig etc. Voor ik zwanger werd ben ik in 3 weken tijd 3 kg afgevallen hihi, die zijn er alweer bij hoor. maar niet erg is goed voor de kleintjes. Ja halfbloedjes zijn erg mooi. Die van mij zijn is iets minder haha. Ben wel heel benieuwd.
Haha Krullie toch! Nou, dan zijn de toch echt we gegroeid haha! Zonde van je leuke jas maar dan volgend jaar maar een nieuwe poging m te dragen, heb je gelijk een doel om af te vallen zodat je t rollade effect (moest zo lachen om je bericht) voorkomt! Ik heb nog broeken nieuw in de kast hangen, waren niet zo duur hoor maar vraag me af of k er ooit nog in zal passen.. Was al een paar kilo aangekomen voor de zwangerschap dus ja.. Mmm, we zullen t gaan zien. Als we maar afspreken met elkaar dat we nu niet gaan afvallen.. Beebjes eten met ons mee.. Maar hè als t gaat om inhouden wat betreft een vette hap heb je een punt.. Maarja soms is t beter om je daar maar gewoon aan toe te geven want de hormonen zijn sterker als ons en als onze omgeving ons lief is Leuk leuk leuk al die mixjes! We gaan onze Beebjes wel showen hè als ze geboren zijn! Hoe ervaart je dochter t om een andere vader te hebben dan haar broertjes en zusjes? Fijn dat jullie iig goed met elkaar overweg kunnen.. Is nog wel eens anders, zonde voor de kinderen dan hè. Lastig! Spannend Armande t is al bijna donderdag!!! Om hoelaat heb je de afspraak? Gaan aan je denken, voor je duimen alles! Nee, niks ernstigs in die zin maar het is wel belemmerend wat betreft werken.. Ik heb aardig wat te verduren gehad in m'n leven en dat heeft zijn uitwerking op mijn functioneren. Door t verdringen en niet verwerken van deze Ervaringen en bijhorende emoties liep k erg stuk toen k mijn diploma haalde en aan t werk ging. Het valt niet mee andere mensen hun leven op orde te brengen als je zelf eerst in balans moet komen.. Nu ik zwanger ben maakt t wel lastig om dingen aan te pakken want daarvoor zal ik diep moeten en denk dat alles overhoop halen met alle bijhorende emoties Ook niet goed is voor de baby.. Tegelijkertijd wil ik voor ik moeder wordt t een en t Ander afsluiten.. Lastig hoor, waar doe je goed aan? Ga f onder de douche.. Brb!
@Linss: gewoon lekker blijven eten, je lijf zal het nodig hebben als het zo reageert zodra je minder eet. Ik heb genoeg reserves van mezelf wat dat betreft Spannend he hoe je kleintjes eruit zullen gaan zien! @D: nou meid dat klinkt wel heftig hoor... dat is een beetje kiezen tussen twee kwaden ook... enerzijds ontzettend fijn om er nu mee te dealen en het proberen goed te verwerken met alle emoties van dien, anderszijds is het nu misschien niet het moment omdat die emoties niet altijd goed zijn voor de baby. Maar aan de andere kant is het denk ik wel erg goed om het een en ander een plek te hebben gegeven als de baby er eenmaal is. Anders komt het er na je bevalling wel uit, met alle emoties en hormonen die dan door je lijf razen en een posttraumatische stressstoornis wil je dan ook niet... Moeilijk meis! Die jas van mij en die broeken van jou zijn inderdaad een mooie stimulans om na de bevalling weer op gewicht proberen te komen! Soms is het idd maar beter om aan je driften toe geven Het is me al een paar keer overkomen dat ik een grote milkshake sinaasappel & passievrucht van de MacDon moest en zou hebben Mijn vriend moest het eens wagen om mij dat te weigeren... haha
Hahaha dat bedoel ik.. Niemand ontzegt ons datgene waar we zin in hebben! Wij zijn toch immers zwanger? Ja, je hebt helemaal gelijk. Daarom ga ik deze periode wel nuttig gebruiken om erger te voorkomen.. Al is t maar de draagkracht vergroten zodat ik er straks beter mee om kan gaan.. Morgen al weer woensdag, wat vliegen de weken eigenlijk om hè! Slaap lekker alvast dames, Tot morgen!
@D83 dankje! Afspraak is om 9u..... Pfff ben al zenuwachtig als ik er aan denk.... Ik moet geloof ik een soort mantra gaan opdreunen "het is goed het is goed" Jaja showen die beebjes, tuurlijk!! @ krullie, ik durf dus geen milkshakes te drinken he....maar nou is er geen mac hier in de buurt, dus kan niet in de verleiding komen (afijn heb nu gelijk trek in patat....) alhoewel ik denk dat die van de mac t veiligst zijn @D83 sterkte hoor, zal niet makkelijk zijn voor je, nu niet maar ook straks misschien. Maar je bent er nu zo bewust mee bezig dat ik zeker weet dat het goed gaat komen! XX
Heel goed van je! Dat gaat je lukken! De tijd vliegt ja... heerlijk!! Als ik straks weer aan het werk ben houd ik het helemaal niet meer bij. Ideaal die banners! Ik ga ook mijn bedje opzoeken. Slaap lekker meiden!
Bij babyboom was dat jonge moedertje dat haar halve zwangerschap heeft geleefd op frikandel speciaal en jus d'orange! Komt het met ons ook wel goed!! @D vandaag alweer 11 weken!
Dankjewel lieve dames! Gaat allemaal goedkomen! Zo nou voel me gelijk minder schuldig over m'n frietjes en dikke vette frikandellen erbij! Want ik eet ernaast nog andere gezonde dingen Dan moet t wel goedkomen met t beebje niet waar! Nou, moet k toch even iets kwijt M'n buik zit me nu al in de weg tijdens de seks.. Geen volle buik na t eten dus seks mijden effect Nee Echt duidelijk aanwezig hard pakketje Voelde niet prettig was bang dat de baby geplet zou worden Dit wordt creatief nieuwe posities bedenken want we moeten t wel spannend houden hè Boehoe... Dalijk is t toch niet meer sexy om sexy te doen...