1 avondje niet kijken hier en we zijn alweer 2 blz verder!!! Ik reageer via telefoon dus lastig om alles terug te lezen en dus overal op te reageren.. Ik doe een kleine poging. @krullie: ik wil idd alles qua financiën uitzoeken, wat ik verdien met 3 of 4 dg werken. Verder qua oppas wil mijn moeder 1 dg doen en mijn schoonouders ook. Omdat mijn vriend onregelmatig werkt moeten we dus kijken in hoeverre kdv nog nodig is. Ik ben gelukkig niet de grote kostwinner dus 3 dg is denk ik wel mogelijk. Wat betreft ouderscahpsverlof: volgens mij is het zelfs zo dat je naast die 20% ook nog wat vd belasting terug krijgt in t onderwijs (zit ik zelf ook in). Dat moet ik dus ook nog checken. Ik moet na mijn verlof nog 8 wk (andere regio denk ik?) dus ik ga Miss ook wel iets met ouderschapsverlof doen. @d, heftig dat je met van alles moet dealen. Nu met e zwangerschap natuurlijk extra lastig omdat de hormonen door je lijf gieren. Hopelijk kom je eruit!! Ik heb vndg nog net voor t slapen gaan broodje bapao gegeten, echt heeeeerlijk!! @srmande: fijn van die goede dag vndg, wat leef je dan op hè?! En natuurlijk is jouw echo goed!! @marlies: hopelijk morgen weer een fitte dag! @linss; idd gewoon lekker blijven eten, je hebt ook heel wat nodig hoor!! Als je het een beetje gezond houdt is dat helemaal niet erg. @afscheiding: heb ik ook best last van. M'n ha adviseerde idd ook om gewoon onderbroeken te wisselen ivm infecties (had ik als advies toen ik een schimmelinfectie had!) Nou, ik ga ook lekker slapen! Welterusten allemaal!
Jummie! Lust ook wel wel een bapao! Laat ik dat nou net niet in huis hebben... Mmm... Dan maar een chippie
Bedankt! Ja het gaat goedkomen en idd heeeel fijn dat het al zo vroeg is! Hou jullie op de hoogte natuurlijk! Hier wordt een kaaskopje geboren hoor! En ik lust geeneens kaas @afscheiding, het is altijd beter om gewoon katoen ondergoed te dragen...thuis lukt het wel om steeds te verschonen, maar als ik wegga dan draag ik steeds een inlegkruisje. Ook omdat ik in het begin bang was dat het bruinverlies over zou gaan in bloed. Fijn he, zwanger zijn @buik, zit hier nog niet in de weg....komt nog wel Ben net op de weegschaal gaan staan, ben nu 1kg aangekomen. In mn vorige zwangerschap in totaal 11kg en ik was echt dik! En best een flinke baby! (ik ben niet de dikste van mezelf zegmaar) Best gek he, dat sommigen zoveel aankomen, andere weinig en dat dat dus niks zegt over de baby
Ja dan moet ik ook maar even op de weegschaal he? Ik sta nog steeds in de min. Ik ben 1.1 kg lichter als voor ik zwanger raakte. Heb ook wel over van mijzelf. Krijgen jullie in de 24e week ook een suikertest? Ik dus wel. Schijnt dat ik dan suikerwater ofzo moet drinken. Nou alleen de gedachte al maakt me misselijk. Maar goed doordat ik iets te zwaar ben is dit dus verplicht. Voel me vandaag zo zo. Merk dat de tranen nog wel hoog zitten. Komt mede door wat relatie stress maar daar wil ik niet verder over uitwijden hier. Ik zal zo proberen een broodje tot me te nemen al heb ik geen trek. Maar misschien voel ik me daarna wel wat beter. Gelukkig geen grote dingen in de planning vandaag. Dus komt vast helemaal goed. @Armande en Krullie het komt vast helemaal goed van de week met jullie. Ik duim ervoor!
@krullie haha ben jij er ook zo een afblijven, manlief moet er eigenlijk ook vanaf blijven maar die vind het schijnbaar maar wat leuk als ik auwwwwwwwwwwwww roep dus krijg af en toe even een kneepje tussendoor erg funny NOT @D83 ik ga ervanuit dat je mij bedoelt, maar mijn dochter weet eigenlijk niet anders ze was 5 maanden toen haar vader en ik uit elkaar gingen, en zij merkt dus niet dat de andere kindjes halfbloed zijn en zij niet ze groeien erin zeg maar, ook nooit geen opmerkingen van mensen dus dat scheelt denk ik ook, + dat me dochter me man heel erg graag mag dus eigenlijk merk ik niets zij heeft papa en mama en bryan en de andere kinderen hebben papa en mama en papa bart is erin gegroeit en blijft ook zo @D83 het grappige is dat wij vrouwen altijd denken dat we tijdens zwangerschap niet sexy zijn, terwijl onderzoek heeft uitgewezen dat onze mannen ons nog sexier vinden dan ooit door die buik dus lekker sexy zijn met buik @aankomen meiden niet vergeten dat je niet alleen aankomt door het eten he, je kleine weegt ook al iets en je vruchtwater en je placenta dus aub ga jullie zelf niet gek lopen maken om die kilo's, als je je goed voelt voelt de baby zich ook goed hier alles goed heb net me 2e bakkie koffie op en het smaakt me toch niet als normaal, het zonnetje schijnt heerlijk heb alleen geen enkele puf om ook maar iets te ondernemen
Goedemorgen, hier echt een rotnacht achter de rug. Veel wakker gelegen elke x nadat ik moest plassen, had last van mn buik, vooral als ik bv draaide (beetje spierpijn/kramp gevoel). Dit heb ik wel vaker, iemand anders ook?? Verder sloeg m'n hart n paar keer over waar ik erg onrustig van werd. Volgens mij kan het bij de zwangerschap horen maar t is niet fijn!! Maar goed, straks lekker lunchen met n vriendin en haar t goede nieuws vertellen, dat is weer leuk! @buik/aankomen: mijn buik is echt al een klein bolletje, valt erg op omdat ik normaal een hele platte buik heb. Verder qua kilo's 1 kilo zwaarder. Valt best mee ondanks al het eten. Nog lang niet over BMI iig. @marlies: vervelend dat je nog steeds niet helemaal je goed voelt! Relatieproblemen... Hmmm. Dat is nu helemaal niet fijn, maar hopelijk komen jullie er makkelijk uit!
@Caro: vervelend zo'n rotnacht! Dat werkt met een beetje pech de hele dag door... Het is mij opgevallen dat ik met name 's avonds op de bank en in bed ook meer last heb van mijn buik. Trekkerig gevoel links en rechts en ook in het midden soms een samentrekkerig krampje. Lijkt me wat vroeg, maar het schijnt dat als je in rust bent, je baby juist wakker wordt en lekker actief gaat doen Wat betreft werk: als jij het hebt uitgezocht wat betreft ouderschapsverlof, laat je het me wel weten he? Zit jij in het basisonderwijs? Ik mbo dus ik denk dat dit ook wel wat verschil nog zal zijn. Als ik het bekend ga maken ben ik ongeveer 15-16 weken, dus ik ga er via p&o wel snel achteraan. Hoe sneller alles maar geregeld is, hoe beter. Ik ben van plan tot 4 weken voor bevalling door te werken en moet dan ergens half mei ofzo weer beginnen. We zitten volgend jaar in de vroegste regio, eind juni al vakantie! Het mbo stopt namelijk nog een week eerder dan het basisonderwijs. @Marlies: dikke knuffel voor jou... hoop dat je je snel wat beter voelt en relatieissues kunnen worden uitgepraat. Wat betreft die suikertest: ik ben ook te zwaar, dus ik neem aan dat ik dit dan ook wel zal krijgen. Maar nog niets over gehoord. @Afscheiding: ik heb nou ook weer niet zoveel ondergoed dat ik elke dag 7x kan verwisselen, of ik moet het aantal wasmachinewasjes flink omhoog schroeven @Aankomen: nou vanmorgen dus maar liefst al 4 kg zwaarder. Maar dat kan... hiervoor een redelijk streng dieet gevolgd dus dan gaat het wat sneller denk ik... ergens heb ik niet het gevoel dat ik 20 kg ga aankomen dus hoop maar dat het uitkomt Zolang ik keurig het aantal kcal per dag blijf eten wat ik mag hebben kom ik daar in ieder geval niet van aan en zal het voornamelijk van de baby zijn straks. Daar maak ik me niet druk over. @Mamaatje: stuur dat zonnetje eens naar Zeeland dan! Niets te bekennen hier,alles grauw en koud... haha klinkt herkenbaar, dat je mannetje pesterig toch aan je borsten zit. Zo is die van mij ook, maar door mijn "gedrag" laat hij dat nu wel uit zijn hoofd @Armande: nee dat aankomen zegt niets over de baby ! Je volgt keurig de lijn. Volgens een zwangerschapsboek hier ben je aan het eind van je eerste trimester een kg zwaarder. Well done! Zenuw voor morgen of valt het wel mee?? @D: mm bapao vind ik ook lekker! Voldeden je chippies ook? Ik heb opeens zin in van die brosse frietjes chips... heb trouwens net een boodschappenlijstje zitten maken waar ik vandaag allemaal zin in heb Als lunch lekkere harde broodjes met philadelphia (zonder de zalm maar ) en vanavond ga ik zelf (magere) pizza's maken! Jammie!
hahhahahaha Er heeft in ieder geval nog 1 iemand een actief seksleven hier! In het boek van Kluun "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" heeft hij het over de - gestrande walruspositie - Klinkt sexy he?! Lepeltje lepeltje, kan je buik lekker rusten op het matras Die al geprobeerd? Als ik het nu toch even over sex mag hebben... zolang je nog geen 35 weken zwanger bent, moet jij bovenop toch ook wel lukken? En doggystyle? Dat gaat niet meevallen als je hoogzwanger bent straks (als je er zin in hebt ) maar nu toch nog wel?? By the way; mijn libido is nu (tijdelijk) al verdwenen, maar ik kan me indenken dat als ik straks de kleine voel bewegen vanaf 20 weken dat mijn mannetje dan helemaal met zijn ding ver uit mijn buurt moet blijven Ook al is het niet schadelijk voor de baby, de baby krijgt er toch iets van mee??? Emotioneel gezien? Hij voelt toch de emoties van zn mammie, hij ervaart dan toch dat pappie iets met mammie uitvreet? Ik voel me dan echt "bekeken" denk ik dan Ze zeggen wel dat dit niet zo is, maar geloof er niets van! Denk dat het vanaf dat moment een -no go area- is!
oooooooh Ik heb weer eens een flinke koortslip!!!!! :x Ik heb er nu al 2 dagen Zovirax op gesmeerd, het helpt alleen gek genoeg niet. Voelde het al aankomen dus hup smeren maar, maar helaas Maar nu lees ik net tegenstrijdige berichten online, dat het best schadelijk/ gevaarlijk kán zijn voor je ongeboren kind.... Afblijven nu maar dan... hoop dat er niets aan de hand is.
@marlies hier nooit een suikertest gehad geloof ik maar dat weet ik niet meer zeker hoor, hoop dat het meevalt met de relatiestress niet echt een leuke timing inderdaad misschien hormoontjes van beide kanten @caroline hier ook wakker geworden door me buik, hoort er helemaal bij zijn je banden en spieren tijdens het omdraaien span je die in wat een beetje pijnlijk kan zijn @krullie wat voor gedrag heb jij dan want als ik boos word lacht ie me gewoon uit en ach eigenlijk is het ook wel schattig soms ik heb de zon gevraagd ook een beetje jullie kant op te gaan hier schijnt hij nog volop dus weet niet of hij geluisterd heeft, en die opmerkingen soms van je hilarisch je man helemaal met zijn ding uit de buurt moet blijven echt je kon me wegdragen hier hier net 3 beschuitjes met chocovlokken gegeten wist niet dat het zo lekker kon zijn
hahahahaha En ik meen het nog ook! Gedrag: als ik écht boos word, kun je beter uit mijn buurt blijven... als ik nee zeg bedoel ik dus ook nee Van borsten afblijven is dus ook echt van borsten afblijven en gelukkig laat ie 't wel uit zijn hoofd Ik ben erg dominant zeg maar. Zo grappig, ook mijn leerlingen weten precies wat ze aan me hebben. Hun manier om mij te imiteren is met dit zinnetje: " nee is nee " want dat heb ik best vaak moeten zeggen in het begin van het schooljaar. En als er soms een vraag van iemand komt reageren ze meestal al direct met "nee!" als ze mijn humeur van die dag kunnen peilen Lekker he beschuitjes!! Staan op mijn lijstje, ga ze zo halen! Ik eet ze regelmatig met pure hagelslag. Idd zo jammie! En ik weet niet wat je hebt gevraagd aan de zon, maar ik heb nu regen?! :x
Oke die gestrande walreuspositie blijft hangen Hahaha Beter kan j t ook niet omschrijven haha.. Zo voel ik me nu al wel eens laat staan straks als mijn buik n diepte in ons matras creëert! Bedankt voor de tips iig Nou moet ik eerlijk zeggen dat de frequentie ook niet zo hoog is als voorheen.. Eens in de week, soms nog minder.. Manlief is moe van werken en tegen de tijd dat hij er is heb ik al geen zin meer.. Had erna ook last van m'n buik, zo verkrampt gevoel zeg maar Herken ook wat je zegt Caroline heb t ook steeds vaker na t plassen of als ik t te lang op heb gehouden..
Moet f in een nieuwe berichtje verder want als k niet snel op reageren drukte was ik alles kwijt.. Bloed begon al te koken! Nou, mamaatje dat hoop ik dan maar.. Voelde me zelf gewoon niet zo sexy, denk dat t m daar vooral in zat.. En snap ook wel wat je bedoelt Krullie ben daar ook n beetje bang voor want had nu al t gevoel dat de baby tussen ons zat (wat ook zo is) en straks als k verder ben en hij of zij beweegt zal dat toch afleiden denk ik.. Hebben jullie Knocked up gezien met katherine heighl? Aanrader, leuke film over n jonge vrouw die ongepland zwanger raakt.. Er zit zo n seks scène in.. Hilarisch! Bovenop heeft ze t idee dat hij naar discovery Channel kijkt Hij boven werkt niet want hij heeft t gevoel dat hij de baby plet en lepeltje lepeltje; de baby schopt ineens! Nou geloof me Krullie dan gaat dat ding van zelf uit j buurt hahahaha Moest ook lachen om je bericht maar inwendig want ben lekker gehumeurd vandaag Men wat ben ik Sjaggoo bah! Ow liesje dikke knuffel voor jou Misschien omdat je verdrietig bent heb je ook minder eetlust.. Hoop dat jullie er samen uit komen.. Als ik ook maar iets kan doen.. Just let me know! De chippies waren goed te doen.. Heeft j lunch gesmaakt Krullie? Zelfgemaakte pizza.. Jummie! Ik weet t nog niet voor vandaag Weet wel dat ik Echt f moet gaan opschieten nu! Ten slot, mamaatje, fijn dat t allemaal zo is gelopen.. Echt super! Zo kan t dus ook! Fijn hoor! Scheelt zo veel! Fijne dag allemaal Ik kom nog bij jullie terug!
Zo ben ik weer even.... voel me al wat beter. Vanmorgen was mijn vriendin hier even en met haar goed gepraat. En nu net een pizza naar binnen gewerkt. Ga nu even liggen en dan vanmiddag even naar de stad als ik nog zin heb. Wil graag zo´n ketting met zo´n rondje hebben waar zo´n belletje inzit. Jullie weten vast welke ik bedoel. Bij prenetal schijnen ze die te hebben. Probeer vanaaf nog wel even langs te wippen. Bedankt voor de lieve woorden!
Fijn Marlies! Wat een goed gesprek al nie kan doen! Lekker rusten meid! Je vroeg nog over een suikertest, weet nie of t hetzelfde is maar ze gaan mijn suiker wel in de gaten houden vanwege de diabetes van m'n vader Zou een verhoogd risico op Zwangerschapssuiker hebben En weet nie meer wie dat vroeg maar ik heb ook wel een s van die hartkloppingen! Vervelend kwaaltje! Of t erbij hoort? Geen idee. Ben wel ook wat kortademiger heb ik t idee, maar niet continue..
hhahaa jaaa Echt superleuk! Heb m hier op dvd!! Ook een leuke met haar is "Life as we know it" ! VInd haar gewoon een leuk mens Maar in die film moet ze samen met een gozer die ze haat de zorg voor het dochtertje (baby) van haar vriendin overnemen als zij en haar man overlijden. Schitterende dingen waar ze tegenaan lopen bij het zorgen voor een baby en natuurlijk (hoe cliche) verdwijnt de onderlinge haat en worden ze verliefd... Heerlijke feel good movie Mijn lunch was lekker!! Jammie! Nu alleen zin in chocola...een grote snickers ofzo... maar heb niets in huis en ben net al terug van de supermarkt... even kijken of ik iets anders heb wat ervoor door kan gaan Ben benieuwd naar jouw maaltijd weer Je hebt altijd lekkere dingen @Marlies: fijn dat je lekker je hart hebt kunnen luchten bij je vriendin! Rust lekker uit! Ben benieuwd naar dat kettinkje, want ik ken het niet???
@d, ik zei dat over die hartkloppingen. Heb t natuurlijk even gegoogled en zag dat het zeker kan voorkomen. Sowieso gaat je hartslag ook omhoog. Kortademig ben ik niet echt, maar heb wel minder adem dan normaal (sport ook zo weinig vergeleken met anders dus vandaar ook denk ik). @krullie: ik zal je zeker informeren als ik meer weet. Ik ga als ik aan t werk ga ook meteen contact opnemen met p&o. En natuurlijk met m'n directeur om de tafel over de dagen. Ik werk in t basisonderwijs, sta 1 dag voor de klas en 4 dagen werk ik als intern begeleider. Das nu een groot voordeel, hoop ook tot 4 wk voor uitger datum te kunnen blijven werken. Onze regio is niet de eerste volgend schooljaar met vakantie, geloof de middelste! @marlies: fijn dat je goed gesprek hebt gehad. Kan soms zo verhelderen! @het weer: hier ook best veel zon, geen regen gezien, maar dat komt eind vd middag geloof ik. @ketting: geen idee maar een fotootje??? @sex: het kan geloof ik 2 kanten op gaan. Of je krijgt juist veel meer zin (door betere doorbloeding van de geslachtsorganen) of juist helemaal niet! Ben benieuwd wat het bij mij wordt. @d: ik had laatst na de sex ook meer buikpijn en idd bij lang plas ophouden ook! (soms komt het er zoooo langzaam uit). Daarna obstipatie waarvoor ik roosvicee gebruik en m'n darmen ook vaak krampen. Ik ga lekker t terras op!
@Caro: idd, met een beetje volle blaas heb ik nog meer last van me buik dan anders!! Vannacht drie keer eruit geweest en steeds een halve liter geplast. Snap niet waar het vandaan komt, moet zo vaak. Er komt meer uit dan erin gaat lijkt het wel. En toch niet afgevallen ofzo. Had wel mooi in drie nachtelijke plasbeurten een fles voor MvM weer vol! Superleuk zeg intern begeleider! Dat lijkt me ook echt leuk om te doen en denk er wel eens over na om door te studeren om inderdaad een beetje die richting op te gaan. Gaaf! Welke groep geef je les die ene dag?? Ik heb ook de Pabo gedaan, maar vond de kinderen alleen maar irri Alleen groep 8 vond ik dan nog wel te doen, maar de rest is gewoon te jong en niet mijn ding. @Sex: als we verder zijn in de zwangerschap raakt je vagina goed doorbloed en schijn je aan de lopende band g**l te zijn... Nou ben benieuwd Want als dat zo is, maar ik wil de baby niet geestelijk beschadigen heb ik een probleem Ook al het terras op?! Wtf?! Ik heb hier alleen maar regen!