Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zo lief!!! Hoe oud zijn ze?
    Ik moet nog ontbijten
    Lies is al aan de chips
    M'n moeder zij dat op t balkon echt heel warm is dus ga t toch maar skippen
    Op gemakje schoonmaken maar en ontbijten met pan cakes :p
    Vanacht had ik zo n Vreetbui verbaasd me dat ik niet over m'n nek moest
    Augurken en kaas en kort erna 2 plakken ontbijtkoek met boter
    Gadverdamme wat n combi!

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Marlies: goed dat je je al hebt aangemeld! Hoop het morgenmiddag ook te mogen doen!
    Een keus heb je eigenlijk al gemaakt denk ik, als de een je meteen al meer aanspreekt dan de ander.
    Gezellig met je neefjes, lekker knuffelen!

@D: heerlijk zo'n eetbui :p Maar augurken met kaas???
    Ontbijtkoek = jammie, ga ik nu ook meteen een plakje van pakken, maar augurken met kaas?? Die horen toch met slagroom volgens de zwangere vrouwen?? ;)

Je muggencreme: zou de naam even googlen plus zwangerschap. Ik ben zelfs ergens tegengekomen, op een site van een vkpraktijk, dat je zelfs van allerlei dag-nacht en bodycremes eerst aan je vk moet vragen of je het mag smeren. In sommige kunnen soort van chemische bestanddelen zitten die slecht zijn voor de baby...

Zo las ik net hier op het forum bij het kopje "vraag het de verloskundige" opeens een ander antwoord van een nieuwe vk wat betreft haarverf! Dat er wel schadelijke stoffen inzitten, dus eigenlijk beter niet kunt doen en sowieso niet regelmatig, a la elke 6 weken. Terwijl weken daarvoor door Ineke een heel antwoord was gegeven. Ik weet het dan ook niet meer hoor!
    Ik MOET elke 4-5 weken mijn haar laten verven want ik ben gewoon grijs. Het is nu 3,5 week geleden en ik schaam me al voor mijn haar, het groeit opeens zo snel! Volgende week mag ik weer... maar ja als het echt écht schadelijk is???? Dan weet ik het ook ff niet meer...

@Armande: zo benieuwd naar je verslag en foto's!

Morgen om deze tijd zitten wij er ook... pfff! Aftellen!

Ik zit weer ff binnen nu. Heerlijk in de zon gelegen, maar werd massaal aangevallen door die k*tonweersbeestjes. Mijn hele hoofdhuid jeukt nu, zitten er vast bergen in mijn haar:x

3. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ahh zó lief wat jullie allemaal schrijven! Thanks meiden:)

Man, man, wat was ik zenuwachtig! Zodra ik het verlossende woord hoorde kon ik alleen maar huilen. En dat is nu eigeblijk nog als ik er aan denk....we zijn zo blij, kan de hele wereld aan!
    Tuurlijk sluit je maar 3 dingen uit van de 100.000 maar dat maakt voor mij niet uit!

Goed, eerst legde ze nog het eea uit en toen dus de echo. Het kindje lag gelukkig precies goed want anders is het niet te meten.
    Eerst keek ze hoever ik was want daar twijfelden ze de vorige keer over. Je moet t binnen een bepaalde periode doen maar beeb moet ook een minimale afmeting hebben. Hij/zij is 4,9 cm en dat is goed!
    Nekplooi is 1,3 mm en dus helemaal in orde!!! En toen heb ik alleen maar genoten van wat ik op het scherm zag. Zo mooi, zo bijzonder!
    Bij mn vorige zwangerschap de laatste echo met 8w gehad dus nu zag je zoooo duidelijk een mooi kindje *smelt*

het was heel beweeglijk, beentjes over elkaar, armpjes naast t hoofdje en dan weer een soort zwaaien.
    Ze keek veel meer na dan ik had verwacht. Namelijk, 2 armpjes, 2 beentjes, vingertjes, maagje, blaas/nieren en hersenhelften.
    Prachtig om te zien. Ook stukje navelstreng was te zien.
    Af en toe draaide het om en dan weer terug, leek wel of ie een dansje deed!
    Ze meten trouwens wel 5x ofzo, voor de zekerheid. Beeb ligt op de vliezen dus dat kan je door elkaar halen met het vocht in de nek.

Daarna gebak gehaald om het te vieren en net met zoontjelief een pakje gekocht! Volgens mij heb ik een grijns van oor tot oor!
    En jij ook morgen krullie!! Komt helemaal goed!!

Ik moest erg lachen dat je nog niet was wezen douchen! Hihi dat herken ik wel hoor! Was bij mn moeder en ik moest gewoon even gauw meldden bij jullie dat het goed is! Leve de telefoon met internet!

@haar verven, ik ben dus ook grijzig en ik loop dus voor joker hahaha, nee hoor ligt eraan hoe ik het draag. Ik hoef ook alleen aan de voorkant de uitgroei bij te werken. Dit doe ik vanavond maar even! Ik heb dus verf op natuurlijke basis gekocht en dit is niet schadelijk!
    Maar het klopt, je leest steeds tegenstrijdige verhalen. Wel raar dat dat dan hier ook verschillend wordt geantwoord!

@ontbijtkoek, volgens mij mag je dat ook niet teveel ivm kaneel...? Ach je mag bijna niks meer!

Meiden, ik ga even rusten, zoontje wordt zo weer wakker. Straks maar even de vakantieboodschappen gaan doen, jaja dit weekend vertrekken we!

Tot later!

4. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ik zal mn banner ook nog even veranderen, ben 23 feb uitgerekend!
    En ik zal nog foto's plaatsen hoor!

5. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    tadaaaaaa onze liefde

Papier glanst een beetje, dus hopelijk is het goed te zien!
    Beentje in de lucht en bij het buikje is de navelstreng. Vind zelf de foto minder duidelijk en mooi als dat we op het scherm zagen, maar ja dat geeft niks!

Bijgevoegde bestanden:

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Armande! Gefeliciteerd met zulk goed nieuws! Tuurlijk krijg je die grijns niet meer van je gezicht! Wowie! Hij/zij is ook zo mooi!!! Echt een plaatje!!! Zo lief dat beentje in de lucht en wat gaaf dat je hebt gezien hoe beweeglijk hij/zij is!
    Hij/zij is prachtig!
    Ben zo blij voor jullie!
    Wat leuk dat je een pakje heb gekocht!!!
    Zo kunnen jullie lekker onbezorgd op vakantie!
    Toppie!!!

Ja augurken en kaas.. Dacht aan zo n standaard nl. Verjaardagshapj
    Alleen de knakworst ontbrak haha
    Heb maar rare trekjes hoor haha

Nou ga t ff nakijken straks dat muggenspul
    Echt niet geweten! Ook niet over de bodylotions..
    Soms vraag ik me af hè
    Als je zwanger bent is er ineens zoveel slecht
    Maar dan vraag ik me af, hoe zit t dan met ons?
    Is er dan ook zoveel niet slecht ook voor ons..
    Al die rare ziektes allemaal..
    Weet t niet hoor!

7. sunshineS1976

Oooh meis wat heeerlijk om te lezen!!
    Ik zie je ook ergens daarboven vliegen op die giga mooie roze wolk!!

Wat heerlijk dat het allemaal goed is en je jullie uk zo mooi hebt gezien, met bewegingen en al! En je bent nog vooruit gezet ook, geweldig!
    Prachtige foto ook! Ben benieuwd naar het pakje wat je hebt gekocht!!

Waar ging je ook alweer heen op vakantie?? Lekker hoor, daar kun je nu helemaal van gaan genieten. Wij moeten je wel missen :(

Tuurlijk heb ik morgen ook zo'n goed bericht, heb er alle vertrouwen in :D

8. sunshineS1976

Nou Dtje ergens is het ook allemaal erg overdreven denk ik...
    Geloof nooit dat toen wij vroeger nog in de buik zaten, onze mama's zich ook allemaal aan de regeltjes van tegenwoordig hielden.
    Dat was volgens mij niet eens bekend? Aangezien veel vrouwen zelfs gewoon doorrookten omdat de gevolgen daarvan nog eens bekend waren...
    Dus ja natuurlijk passen we op met rauwe kaas, filet americain en verpakte vis enzo, maar je moet het ook weer niet overdrijven...

9. sunshineS1976

Idd dat beentje in de lucht is echt sooo cute!!

Heb je al een gevoel wat betreft geslacht??

10. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Thanks meiden! Ja heerlijk om zo op vakantie te gaan! We gaan naar frankrijk, kamperen. Wel lekker in het zuiden hoor, we willen nl ZOMER :D

Ja lief he dat beentje! Cute!
    Pakje is van de hema (er zijn hier niet zoveel winkels, maar in frankrijk des te meer whahaha) ik zal straks ff een foto plaatsen. Jullie kennen het vast wel!
    Ben echt heel erg van de zachte stofjes en comfortabele babypakjes, ons zoontje heeft het 1e jaar geen spijkerbroekje aangehad. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Kindjes moeten al zo snel groot zijn vind ik, dus ik hou wel van lekker baby zijn :)
    Had liever nóg babyachtiger gehad If you know what I mean, maar deze is ook zo cute! Heb maatje 50 gedaan, onze zoon was best flink maar pastte met gemak 50 van de hema.

Wb het geslacht, wij wilden dat dus eigenlijk niet weten....maar op de foto zag je heel duidelijk iets zitten. Ik dacht ik hou mn mond dan "is het er niet" :) zegt mn man tegen de vk, wat is dit?? Dus tja..... Ze moest lachen en zei niks.... Maar ze wist het al wel.
    Zelf denk ik steeds een meisje omdat ik me zo anders voel (en de beenharen geven nog geen doorslag :D ) maar nu twijfel ik hoor!
    Ik las hier wel op t forum dat 11w4d nog te vroeg zou zijn om het te kunnen zien omdat het nog veranderd..... We'll see!

@voeding, helemaal mee eens , je mag bijna niets! Ik let wel op met fruit en sla in restaurant enzo.

Pff ben toch weer niet lekker, zal ook wel stress zijn hoor....maar ja!

@medicijnen, ik heb nu geen pufjes meer dus ik zou sowieso langs de huisarts moeten en neem aan dat hij dan wel zegt wat er evt kan.
    Ik herken dat wel, even moeten stoppen met praten en "bijademen"

11. sunshineS1976

show me show me show me!!
    Ik ben ook van de zachte stofjes, laat ze maar lekker lang baby blijven hoor! Het gaat al veel te snel...!
    Qua geslacht is het eigenlijk nog niet vast te stellen. Snap wat je bedoelt (NUB toch?) maar die kan vanaf 12 weken nog gaan zakken als het een meisje is. Dacht ik.
    Alleen experts zouden het al kunnen zien, maar eigenlijk is het nog te vroeg. Ben benieuwd of je gevoel klopt hoor!

Heerlijk Zuid Frankrijk! Met die gigantische Supermarche's! Die hangen ook vol babypakjes geloof ik. Shoppen!!

12. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Aaaaaaaaah smelt... wat een prachtige foto. Terrecht dat jij met een grijns van oor tot oor rond loopt! Geniet ervan!

Mijn neefjes zijn 3 en 5. Zulke leuke mannetjes. Tante.... wij mogen altijd pas later chippies eten.... Owwwwww nou ik zei we maken een klein chips feestje. Nou ja dat is niet tegen dovemans oren gezegt natuurlijk. Stil is het hier nu weer dan.

Zit nu te bedenken wat te eten vanavond. Ik denk aardappelen met sla en een snitzel. Makkelijk en lekker. En gezond ook niet geheel onbelangrijk hahaha....

Die nub theorie wat ik voorbij zag komen moet toch rond de 11de week???

13. sunshineS1976

haha Marlies wat een brave kindertjes zijn dat zeg!! Dat ze gewoon zeggen dat ze eigenlijk geen chips mogen. Tjonge!! :D

De NUB werkt het beste van 12e tot 14e week geloof ik. Moet je even kijken bij "onderzoeken en echo's " daar zitten al echte experts die het soms zo kunnen zien.

Lekker een snitzel! Ik heb zelfgemaakte tomatensoep met stokbrood en paturain. Jammie! Ga het zo maar opwarmen denk ik, heb honger!

Vanavond zijn we bij familie, hopelijk vliegt de tijd en is het snel vrijdag!

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja daar heb je helemaal gelijk in Krullie! M'n moeder zegt ook zo vaak, dat was toen ook niet en je bent een gezonde grote meid nu! Dus ja.. Idd zoals je zegt, op die dingen zoals vis, vleeswaren ed allemaal wel letten maar bij sommige dingen denk ik ook, zal wel loslopen!

Wat is t mooi weer geworden hè! Ga zo f rondje met de hond!

Lekker Krullie, laat t je smaken!
    Ik ga VNV bij een vriendin spinazie feta taart (van filodeeg) eten, dat is zoooo lekker! Pijnboompitten erdoor ook! Echt smullen!

Ik zie idd op ook t forum nubs bepaald worden, soms hebben Ze t goed voorspeld, soms ook niet..
    Ik weet alleen dat de clitoris en piemeltje tot week 16 ong allebei drie mm zijn en t piemeltje groeit verder naar 6mm Rond 16 wk..
    Zou t nu al willen weten als t kon..

Ja, wij hebben ook al wat hele schattige zachte babypakjes gekocht
    Zo lief hè! Lekker in badje doen en dan zo n pakje je aan en knuffelen..

Zwijmel zwijmel...

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Smakelijk allemaal en een fijne avond!

Leuk vooruitzicht Armande! Lekker naar zuid Frankrijk!

16. sunshineS1976

Absoluut zwijmel zwijmel!!
    Ik heb ook al wat liggen... drie pakjes, speentjes met i love mama en papa is the best... een superzachte badcape, wat sokjes... ooh ik wil shoppen! Ik wil het ook zooo graag weten, wat het wordt!
    Heb een echopraktijk hier in Zeeland gevonden, vanaf 15 weken kun je er een geslachtsbepaling laten doen. Kost niets! 25 euro met foto's! En lukt het niet omdat de beeb er geen zin in heeft, mag je gratis terugkomen. Super! Denk dat ik een mooie afspraak maak rond de 16 weken! Kan niet wachten!

Geniet van die spinazie/feta taart.... water loopt me in de mond en heb meteen geen zin meer in mijn simpele soep. Bedankt hoor! ;) Heb het ook een keer gegeten bij iemand... zo lekker. Vervolgens meerdere keren geprobeerd na te maken maar er miste altijd iets qua smaak...
    Ergens anders zijn dingen vaak toch lekkerder ;)

17. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    De sla stond me hier erg tegen dus ik heb een blik doperwten opengemaakt. hahahahaha...

Ik wil het ook heel graag weten hoor. Ik heb nu al 5 afspraken bij de Gyn staan. Waarvan 1 een week voor de 20 weken echo ( die wordt ergens anders gedaan) ik hoop dat ie dan al meer kan zeggen. Iets in mij blijft me maar zeggen dat er in elk geval 1 jongen bij zit. Maakt me helemaal niks uit. Ik vind alles wel best als ze maar gezond zijn.

@lindsy zit jij ook preventief aan het ijzer? En krijg jij ook extra foliumzuur op een hogere dosering? Ik krijg het nu op doktersrecept en moet het de hele zwangerschap door slikken.

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ah sorry hoor Krullie :p hoop dat de soep toch nog heeft gesmaakt! Zo zo zo lekker tomatensoep! Had jij nou dat recept gegeven ben t ff kwijt!

Leuke spulletjes al! Ik heb al drie spenen, en allemaal gehad in van die zwangerschapsdozen.. Vandaag die van felicitas bij Etos opgehaald..
    Zal zo even foto sturen dan hoef k t niet allemaal op te noemen..

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
  20. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Is dat serieus bier wat ik daar zie????
    Krijg je een mailtje als je die op kan halen? Ik had wel een zwanger blad van hun gehad over de post.

Deel Deze Pagina