Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Gefeliciteerd Linss! :D

Mijn vraag over de banners :p
    We hebben allemaal zo'n leuke zwangerschapsbanner die bijhoudt hoever we zijn. Je ziet 5,10,15,20 enz. Neem aan dat dat de weken zijn :p
    Nu valt me op dat we allemaal rond de 11 weken zwanger zijn, maar de ticker al op 15 weken staat. Dat vind ik apart ;)
    Hij zou net voorbij de 10 moeten staan toch als je 11 weken zwanger bent? Vind het een beetje vaag ;)

Nou ik heb dus beroerd geslapen, zeg maar niet.
    Van 01.00 tot 03.00 dan nog wel. Letterlijk ziek van de spanning geweest en boven de wc pot nog gehangen ook. Bizar dat ik zó nerveus ben dat ik er ziek van word.
    Heb uren wakker gelegen en maar naar muziek geluisterd tot de accu leeg was. Vriendlief ronkte onverstoorbaar de hele nacht door en toen mijn Ipod leeg was trok ik dat niet meer. Dus voordat ik hem serieus iets aan wilde doen ben ik maar uit bed gegaan.

Snap niet dat hij zich nergens druk om maakt hoor?! Word er echt sjaggie en boos van. Alsof het hem allemaal niets doet. Natuurlijk zegt ie van wel, maar hij weet gewoon zeker dat het goed zit zegt ie.
    Nou...

Dit worden de langste uren van mijn leven. Ben zó bang... zó stom! Of toch niet? Stel dat het met de beeb allemaal in orde is, ben ik weer bang dat mijn cystes flink gegroeid zijn en de beeb in gevaar brengen... stel dat dit niet zo is, ben ik bang dat de bloeduitslagen niet goed zijn... oh man wat ben ik erg...

Straks mijn gezicht volsmeren met waterproof make-up. Of geen make up en een grote zonnebril... dat kan natuurlijk ook. Zomaar het idee dat er door de spanning een waterval naar buiten gaat komen...

Sorry voor mijn gezeur meiden... ben het ook beu dat ik zó zenuw ben, word ook moe van mezelf... dag van de waarheid... straks weet ik eindelijk waar ik aan toe ben...

liefs x

2. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Lieve krullie
    Meisje ik snap je helemaal! Manlief zei er gisterochtend geen woord over grrrrr
    Mannen zijn nu eenmaal mannen, ach hetvkot wel goed zeggen ze.
    En datbis ook zo!!!! Onthouden he?
    Ik lag ook te huilen gister tijdens de echo, nou en? Lekker laten gaan!
    Meid, ik moet opschieten moet zo naar de tandarts. duime voor je en hoor het straks!!! You go girl!!

3. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Lieve @krullie.... meid ik snap je stress hoor. En het is helemaal niet gek hoe je er mee omgaat. Ik duim voor je dat de dag snel voorbij gaat en dat ook jou vreugde hier straks van het scherm afspat!

Ik had het er gister met een vriendin over. Ik zei ik heb mazzel dat ik elke keer een echo krijg omdat het er 2 zijn. Maar als ik niet bij de gyn liep had ik dat ook niet gehad. Nu kan ik ze elke 3 a 4 weken even zien. Maar als je moet wachten van de termijnecho tot aan de 20 weken nou dan zou ik ook lichtelijk nerveus worden hoor. Vandaag over 2 weken mag ik ook weer. Ik weet heb ze vorige week nog gezien en Gyn was heel positief. Maar het blijft ongrijpbaar he? Je ziet nog niet heel veel en voelt nog niks.

Ik smste mijn moeder gisteravond... help ik dij uit.... krijg ik terug: Gek he met mijn twee kleinkinderen in je!

Ik heb heerlijk geslapen. Slaap de laatste dagen zo goed, das even geleden. Weinig stress en veel genieten. Doet me goed. Apen en beren zijn sinds paar dagen even naar de achtergrond en ik voel me meteen beter. En uk en puck maken daar dankbaar gebruik van. Er begint nu echt iets te groeien hahaha.

Zal zo eens even een boterham maken. Wil vanmorgen even lekker tijd voor mezelf nemen. Ga even naar de stad straks. Lekkere dingen halen en mezelf verwennen met een lekker douchegel. En misschien wie weet ook wel wat leuks voor uk en puck hahahaha... zou zomaar kunnen.

Het weer is heerlijk zo te zien dus genieten!

4. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Aaaaaaaaargh... ben een tosti aan het maken, plakje kaas, plakje ham je kent het wel, maar moet opeens heeeeeel nodig plassen. Dus loop naar de wc. Kom ik terug... weg plakje kaas, weg plakje ham.... kijk naar de achtertuin..... denk dat mijn kat even niet binnen moet komen.....

5. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @linss: gefeliciteerd ook!! Wat heerlijk om zo'n klein mannetje vast te houden hè?! Echt genieten!

@marlies: Fijn dat je je zo goed voelt en dat je wat begint uit te dijen is toch niet erg?! Straks een mooie buik waar je trots mee kan rondlopen!!

@krullie: nogmaals heel veel succes. Ik snap je gevoel ook zeker! Het is ook allemaal zo bijzonder dat er iets in onze buiken groeit en die onzekerheid of het allemaal wel goed is...! Bah! Wat mijn moeder ook elke x weer zegt: vanaf nu heb je een onbezorgd leven meer. Ook na de bevalling heb je weer zorgen. Alleen voor jezelf hopen dat er zoveel mogelijk gezonde spanning blijft zijn. Dat de mannen anders reageren heeft ook te maken dat er bij ons nog eens veel hormonen door ons lijf gieren. Wij zijn er daarnaast de hele dag mee bezig want wij voelen alles. Het is ook wel goed dat de mannen juist wat zekerder zijn om ons te kunnen ondersteunen. Mijn vriend was ook veel zekerder dan ik, maar begreep wel mijn zenuwachtig gedoe.

Ik voel me sinds gisteren niet fit. Heb hoofdpijn, blijf misselijk, en ook heb ik het idee dat ik brandend maagzuur heb (heb ik nog nooit gehad maar een zurig branderig gevoel achter in m'n keel en soms oprispingen). Net ook weer met hoofdpijn opgestaan, bah!! Heb net 2 paracetamol genomen, hoop zo dat t helpt! Kan eigenlijk helemaal niets op zo'n dag.
    Sorry voor mijn geklaag, maar ik voel me gewoon beroerd!

6. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @ Marlies: haha die katten. Irritant hè!! Dat gebeurt bij ons ook regelmatig. Staan ze bv uit de pannen te likken.

Typefout: een onbezorgd leven moet geen onbezorgd leven zijn!

7. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @krullie hoe laat moet je ook alweer?

Mn man zei er dus geen woord over gister en mannen zijn nou eenmaal anders dan wij. Wij hebben idd de hormonen en de lichamelijke klachten. Voor een man is het zó anders..... Je zal merken dat dat na de bevalling (of tijdens haha) ook zo nu en dan zo zal zijn;) tja that's life!

Ik zei het wel tegen mn man toen we naar het ziekenhuis liepen en toe n kreeg ik wel te horen wat ik zo graag wilde horen, alleen moest ik er nu om vragen;)

Toen hij later op zn werk was stuurde hij een berichtje dat hij helemaal blij was, wilde vanuit het ziekenhuis ook gelijk gebak kopen. Dus al met al voelde hij zich net als ik, alleen uit hij het anders.

Gewoon met je vriend over praten en je mag toch je ongerustheid uitspreken, juist door de andere instelling kunnen die mannen ons geruststellen blijkt maar weer.

Nou dat is wel weer genoeg erover haha
    Ik ga maar eens aardbeien eten!

8. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Net even in de stad geweest. Maar niet echt veel gekocht. Alleen een mooie map waarin ik alle folders, echo foto's en noem maar op kan bewaren.
    Even bij mijn vriendin haar boetique binnen gelopen en daar even een bakje gedaan. Nog even lekker vers fruit gekocht en nu best wel moe zeg maar. Dus weer even in de rust.

Hoef er niet meer uit vandaag dus doe zo lekker een makkelijke broek aan. Lekker lang uit in de tuin straks!

Hapje, drankje, boekje....

9. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    782
    253
    63
    Ik heb jullie gevonden! Zocht me rot haha
    Zie dat er aardig wat is geschreven afgelopen week, ga proberen om bij te lezen maar individueel reageren gaat niet lukken denk ik!
    Wij zitten nu bijna een week in Portugal en het valt me allemaal onwijs tegen :( ben alleen maar misselijk de hele dag en eten is echt een probleem. Door de warmte kan ik echt niets ondernemen en voelt het alsof ik onwel word.
    Ik probeer te genieten maar tis niet makkelijk.
    Ik hou maar in gedachten dat het voor een goed doel is :)

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @marlies74 haha het hoort er idd bij, ik bemoei me niet met mijn kinderen als mijn schoonzus of zusjes er zijn, laat maar gaan het is 1 dagje feest en dat weten ze, andersom als mijn nichtjes hier zijn bemoeit schoonzus er ook niet mee dat maakt het een heel leuk verschil tussen mama zijn en tante zijn

@krullie nu pas snap ik wat je bedoelt idd vreemd ja ik zie hem bij armande ook bij 15 weken staan die banners willen ons gewoon sneller laten gaan hihihi

@linssiejj gefeliciteerd met je neefje, begonnen de kriebels al een beetje jij heb straks 2 van die mooie poppetjes

@krullie ten eerste ben je geen zeur, ten tweede zitten we juist hier om elkaar te steunen, je zal zien dat alles goed is straks wees maar gerust, iedereen is echt waar zenuwachtig ook jou man echter mannen laten dit niet merken, vaak merk je wel de opluchting bij je man tijdens de echo, zo ook mijn man die zogenaamd zoiets had van ach ja we zien t wel :O toch tijdens de echo een hele diepe zucht en een grote glimlach dus toch zenuwen, je moet maar zo denken er moet er 1 logisch nadenken anders maken jullie elkaar gek en ongerust

@marlies74 hahaha die kat ooo wat een deugniet hihih die had ook zin in tosti

@miracle fijn dat je ons gevonden heb meis, jammer dat je vakantie in portugal tegen valt het is ook niet niets probeer veel te drinken vooral met die warmte

hier alles goed heb net warm stokbroodje gegeten met pindakaas en suiker en nog een halve met chocovlokken die smaken me toch lekker tegenwoordig :D:D hier schijnt de zon lekker genieten dus

krullie ik hou je in de gaten ;)

11. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @miracle... wij moesten ook even zoeken hoor maar volgens mij zijn we weer bijna compleet.
    Jammer dat je vakantie niet is wat je er van hoopte. Inderdaad wat @mamavan5 zegt probeer goed te drinken meid.

@mamavan5 heb jij meer een neiging naar zoet dan hartig? Ik kan bijna geen zoet verdragen. At echt elke morgen een boterham met hagelslag maar nu echt al weken niet. Moet er niet aan denken. Zag net reclame op tv van de mac. Het is maar goed dat ik daar niet heel dicht bij woon. Was in staat om een paar hamburgers te halen. Hmmmm.

Zit nu aan een broodje warme kip uit de oven. Ook erg lekker. Al lijkt hier contstand het oog groter dan de maag. Meen dat ik mega trek heb maar na 1 broodje zit ik eigenlijk al vol.

@krullie... nog eventjes meid! Duimen draaien nog steeds...

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Kan nu niet uitgebreid reageren.. Ben middagje weg met mams..
    Maar Krullie! Zet m op! Omhels je emoties.. Je bent nu gewoon al ontzettend verliefd op je kindje! Het is toch ook bijzonder dat er nieuw leven in je buik groeit! :) denk aan je! Dikke knuffel!

13. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Jaaaa voelde net mn beebje voor het eerst!! Weet het zeker!! :D gauw manlief ff bellen!!

14. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Maar los van dit egoistische berichtje denk ik natuurlijk aan krullie! :)

15. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    De rollen zijn omgedraaid vandaag...wachten duurt lang...;)

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Meen je dat nou?
    Wat gaaf!
    Wat voelde je precies?
    Wilde t niet posten omdat ik dacht dat kan bijna niet
    Maar heb al paar dagen gezien dat m'n buik beweegt, soort golven.. Trekt t in en komt t terug
    M'n man zag t ook..
    Enige idee of dit de baby kan zijn?
    Zou wel vroeg zijn lijkt me..
    Darmen dan miss?
    Heel grappig om te zien!

Ow Krullie hoe gaat t?!?!?!

17. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ja echt heel gaaf!
    Die golvende bewegingen heb ik ook af en toe! Maar zo zag mijn buik er ook uit toen ik veel verder zwanger was, ik moet daar dan wel steeds aan denken. Maar ik hou het erop dat dat mn darmen zijn.
    Mijn zoontje voelde ik met 15/16 w en dat voelde hetzelfde als wat ik daarstraks voelde. Het is het gevoel alsof iemand heel licht langs de binnenkant van je buik strijkt. Ik had het heel druk gehad en ging even liggen op de bank, even later voelde ik het dus!
    De vk had gister gezegd dat het niet lang meer zou duren, dus daarom durfde ik het te posten ;)
    Een tweede is natuurlijk wat makkelijker te herkennen omdat je weet wat je kan verwachten. Maar vroeg is het wel, eigenlijk was ik er helemaal niet mee bezig (als je zag hoe beweeglijk het gister was dan snap ik het wel) ik had wel verwacht dat ik het eerder zou voelen dan bij mn zoontje.
    Hoe het toen was bij mij was eerst zo'n aaitje langs de binnenkant en naarmate je verder zwanger bent (en de baby dus groter) worden de bewegingen duidelijker en harder (en soms zelfs ongemakkelijk)
    Als jij het straks ook zeker weet dan denk je later, wacht even dat heb ik al eerder gevoeld!

18. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @marlies74 eigenlijk meer de neiging naar zout en hartig alleen die chocovlokken blijven erin hihihi

@armande hahaha gefeliciteerd meid leuk he dat gevladder in je buikje

het voelt als een soort gekriebel van binnen alsof er een veertje langs de binnenkant van je onderbuik gaat, later word dit overgenomen door lichte plopjes en weer later worden dit duidelijke trappen en duwen :D

@krullie zet hem op meid we wachten vol spanning op je goede berichtje

19. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @mamaatje ja precies, zo voelt het!! Zal wel weer even duren eer ik het weer voel, maar dat geeft niet. Moest het gewoon even melden aan jullie, gezien de radiostilte van krullie ;)

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Aaaah echt super armande! Ga er zo op letten! Kan niet wachten tot k t ook voel! Koesteren zulke momenten!

Deel Deze Pagina