Ik was in het begin heel fanatiek met elke dag een stukje schrijven maar ik heb het laten versloffen. Nu heb ik toevallig vrijdag een mooie map gekocht waar ik alle afspraken enz noteer, en belangrijke dingen in plak zoals mijn knal test en echo foto's enz. Ook heb ik daar voorin een brief van de gyn waar ik op moet letten en wanneer ik moet bellen. Met alle telefoonnummers. Dan hoef ik daar nooit in paniek naar te zoeken.... Mijn ouders belden net, ze zijn onderweg naar hier. Ze zijn net terug van vakantie vrijdag en willen me graag weer even zien. hahaha, mams vraagt zich af of ze al iets van haar kleinkinderen kan zien. hahaha. Ik denk het wel hoor. Las ergens dat je bij een twins meer eerst naar de zijkant gaat groeien en vanmorgen in de spiegel moest ik eerlijk zeggen dat het wel eens zo kon zijn. Zei ook tegen mijn moeder dat ze niet op moest letten wat ik aan had. Mijn vader op de achtergrond uit de gein dat hij me minstens in een mantelpakje wou zien. Nou die doet ie maar mooi zelf aan hahahahaha.... Zal even snel koffie zetten! Tot later en fijne zonnige dag!!!!
@marlies: ik ben idd hetzelfde van plan. En dan kan ik de map straks aanvullen met geboortefoto's enzo! Grappig van je vader, mijn vader is ook altijd zo lekker bijdehand. Show je buikje maar trots aan je ouders. Die zullen ook wel super trots zijn op jou!!!
@D: dat meen je niet!! Dacht dat ik de enige Zeeuw hier was! Al ben ik officieel geen Zeeuw, maar goed Aan de kust zal het wel bij Vlissingen ergens zijn? Maar Zeeland is zo klein nog niet, dus kan ook ergens anders zijn Ik woon vlak aan de Westerschelde! 5 minuutjes lopen en we zitten aan het water, heerlijk! Er is ook een prive strandje waar maar weinig mensen weet van hebben en bij hoog water kun je daar lekker liggen en zwemmen @Marlies: wauw meis! Supergaaf dat je het kamertje gewoon al hebt geregeld!! Ben zo benieuwd hoe het eruit ziet! Veel plezier met je ouders!! Superleuk dat ze zo meeleven en trots zijn! @Mamaatje: waauw!! Wat een onwijs gave namen hebben je kinderen zeg!! Zoo mooi en origineel en uniek!! Het is dat mijn vriend echt op en top een kaaskop is, die houdt er totaal niet van, maar anders zouden mijn kids ook zulke namen krijgen! @Armande: Dat girafje is geweldig!! Thnx voor de tip!! Fijne vakantieee!!!! @eetlust: dat herken ik nu ook een beetje Armande en Caroline! Weinig trek meer en als ik honger heb zit ik heel snel vol. Dat is natuurlijk heel uitzonderlijk voor mijn doen. Maar afvallen doe ik helaas ook niet!! Maar goed, dat is misschien ook niet goed voor de kleine natuurlijk. @Caroline: echt gaaf dat je de mogelijkheid hebt om echos te maken bij je zwager!! Je moet er wel een stukje voor rijden, maar dat neem je maar voor lief. Bij een echo bureau kun je tussen de 25 en 50 euro ook extra (pret)echos laten maken maar die nemen vast niet zo de tijd voor je. Super he die heerlijke gedachte dat je straks mama bent en zon lief klein mensje naar bedje mag brengen of uit bedje mag halen. Die gewoon voor altijd bij jullie hoort @Namen: dat is gewoon zooo moeilijk! Wij zorgen dat we in februari gewoon een top 5 ofzo hebben dat we beslissen als de kleine er is. De naam moet wel echt bij het kindje passen ook. Vind combi met achternaam ook zo moeilijk! Heb je iets leuks, klinkt het niet bij de achternaam. Wij willen de kleine ook gaan vernoemen. Het krijgt de voornamen van beide opas of omas, maar dan wel een klein beetje anders. Wat Caroline zegt klopt! Als je moet gaan letten op namen ivm pesten kun je niets meer kiezen. Dat heeft vriendlief wel bewezen. Elke naam waar ik mee kwam aanzetten had hij binnen een minuut een pesterig rijmpje verzonnen dat is echt iets van vroeger denk ik, pesten met namen kom je nu echt zelden meer tegen. @chips: i looooove joppiechips! Jammie! Je gaat er alleen wel een beetje van stinken @pesten: helaas inderdaad als eerste om uiterlijke kenmerken kinderen zijn heel wreed. Mijn leerlingen zijn dan wel 16 tot 19 jaar, maar ook daar komt het absoluut voor. Respect voor elkaar is vaak ver te zoeken. Ik zit er ook echt altijd bovenop als er neiging is tot pesten, tolereer dat absoluut niet in mijn klas. Ik moet ook zeggen dat ik niet altijd braaf het opgestelde lesprogramma volg, ik investeer ook heel veel in de groep en ga er vaak met de leerlingen op uit om de band onderling te versterken en elkaar te leren kennen. Ze hebben zoveel gemeen met elkaar, dat beseffen ze alleen vaak zelf niet. @Poppenkop: meis fijn dat je weer terug bent!! Jammer dat je je zo beroerd voelt! Dat heeft mijn vakantie toch ook wel een beetje een domper gegeven hoor. Misschien is het inderdaad beter om langs de ha te gaan als dit zo blijft. Goed voor jezelf en de kleine zorgen! Fijn dat bij de echo alles goed was! Zo gaaf om te zien he wat die kleine allemaal uithaalt aan bewegingen @facebook: heb ik persoonlijk niet, houd er wel 1 bij van de school waar ik werk en maak elk jaar daar een nieuwe groep bij aan. Toen mijn vriend het zijn broers had verteld (die zijn een stuk jonger, vriend is bijna 36) hadden zij het binnen 5 minuten zonder te vragen op Facebook gezet. We kregen namelijk opeens de ene sms na de andere binnen van mensen die we het niet eens hadden verteld. We zijn toen best wel boos geworden, we willen het graag zelf vertellen en (vage) kennissen enzo dat komt vanzelf wel een keer. Niet heel de wereld hoefde het al te weten. Ze hebben het er snel weer afgehaald en excuses gemaakt maar toch, het leed was wel al geschied. @Dagboek: ik wil nog even zon 9 maanden dagboek kopen ja! Super om bij te houden hoe je je voelt en de fotos in te plakken enzo @bbq & vertellen: superleuk gisteravond om het onze vrienden te vertellen! We kregen een staande ovatie Niemand had het trouwens verwacht, maar dat dacht ik al wel. Wel echt superleuk gewoon. Ben blij dat iedereen het weet nu! We zijn wel wat vroeger dan gepland naar huis gegaan. Na het eten voelde ik me echt niet goed worden, zo moe, hoofdpijn en misselijk. Jammer. Nu nog steeds trouwens, ben er ook mee opgestaan. Zo toch maar een paracetamol achterover slaan wil me niet de hele dag zo voelen want vanmiddag moet het wel leuk worden. Ben zooo zenuw voor vanmiddag! Wanneer zullen we toeslaan wanneer is het een geschikt moment hopelijk komt het vanzelf! En vooral: hoe zullen mijn ouders reageren pfff!! @Positiekleding: Een vraag hoor meiden. Ik heb 2 broeken gekocht in de maat die ik altijd heb. Ze zitten lekker, maar vind ze ook ruim van boven zitten. Moet natuurlijk nog een behoorlijke buik inkomen, maar toen ik donderdagavond een broek aanhad, zakte deze wel steeds van mijn kont af Moest hem steeds ophijsen als ik bukte en ging zitten enzo. Hebben jullie dat ook? Of kan ik beter toch voor de komende tijd er nog maar eentje aanschaffen in een maatje kleiner anders? Sorry voor de lap tekst, jullie schrijven ook ZOOO veel!! Wat een heerlijk weertje weer vandaag!! Fijne dag meiden!!
@armande fijne vakantie meid geniet ervan met zijn 3en, en smaken verschillen hoor niet iedereen vind de namen mooi en gelukkig maar lopen er straks ineens 30 nagéamo's rond hahaha @caroline handig zo een zwanger idd zou ik daar ook best een stukje voor gaan rijden, ook leuk want zo kan zwager natuurlijk ook even naar zijn nichtje/neefje kijken dubbel speciaal dus @D83 jaa heb dus alles idd zelf klaargemaakt behalve het vlees op de bbq dat vind ik mannenwerk, maar wel de rest salades pindasaus kruidenboter en stokbroden maar nee heb helaas ook later niets meer kunnen eten , dank je voor je compliment idd horen de namen echt op de een of andere manier direct bij het kind grappig is dat @marlies gelukkig hebben we nog heel wat maandjes om over de namen te brainstormen, en de nieuwe chips heb ik nog niet geproeft maar ben ook niet zo van de nieuwe dingen uit proberen wacht meestal tot broerlief het heeft gekocht dan kan ik eerst proeven hahaha @popje welkom terug meis gelukkig heb je ondanks je ongemakken toch een fijne vakantie gehad en natuurlijk gefeliciteerd met je echo klein minimensje leuk he @marlies ik heb wel foto's op facebook maar geen foto's van de kinderen als profielfoto daarbij is alles afgeschermt voor vreemden en kunnen alleen vrienden (dus ook geen vrienden van vrienden) de foto's zien, ik let wel op met wat voor foto's ik erop zet dus geen bikini zwemfoto's of half naakte foto's daarbij heb ik dus alleen bekende in mijn facebook en geen vreemde of vage kenissen, laatst belde een vriendin mij best boos op haar buurvrouw had een foto van haar zoontje en haar overleden broertje naast elkaar op haar fb gezet van kijk eens hoeveel ze op elkaar lijken dat vind ik echt niet kunnen. leuk dat je ouders zo meeleven voor hun natuurlijk ook een keispannende tijd @krullie bedankt voor je compliment, leuk een staande ovatie voor de kleine op komst, en hoop dat je ouders ook zo reageren op hun opa en oma to be hier alles goed heb echt niets te klagen heb het gevoel dat ik langszaamaan ook wat meer energy weer terug krijg dus wij zijn happy nu even het zwembadje opzetten
Doe f in twee keer antwoorden hoor er is zoveel geschreven! Allereerst! Welkom terug poppenkop! Fijn dat je r weer bent maar wat vervelend dat je zo beroerd was/bent! Denk gelijk dat wordt een meid! Haha.. Super dat je zo een goede echo had en je de kleine lekker heb zien bewegen en alles! Top! Wij mogen As dinsdag.. Kijk er zo naar uit ook! Hoe doe je t met eten? Lijkt me erg lastig. Van sommige dingen moet ik ook echt over m'n nek en ben een stuk beperkter in m'n keuzes.. Moet Echt per dag kijken wat trek k.. En dat dan halen.. Heb ook niet meer zo een extreme honger als in week 6-8 Hoi Marlies, heb je t al verteld? Super lief dat je zo een enthousiaste vriendin hebt die zo blij is voor iedereen dat ze t letterlijk vd daken schreeuwt maar kan me goed voorstellen dat je daar niet op zit te wachten! Zoiets wil je zelf vertellen en aan sommige mensen nu nog niet. Vind dat je zeker aan haar mag vragen om t stil te houden en hoop ook dat ze dat doet! Ik heb zelf geen fb ed gewoonweg omdat ik de mensen aan wie ik dingen wil zeggen en aan wil delen wel deel via whats app of in t egt.. Kan me voorstellen als veel vrienden en familie ver weg wonen en Miss zelfs in t buitenland of wat voor reden er ook is voor weinig contact t wel leuk en handig is om foto's te delen van je leven.. Is voor iedereen anders natuurlijk hoe die daar in staat maar ik doe t liever op deze manier.. Lekker ontbijtj Caroline! Heerlijk!
Heb meerdere dagboeken gekregen maar schrijf er maar in 1.. Toen ik nog maar net zwanger was bleef ik maar schrijven en nu moet ik moeite doen om t bij te werken.. Daarom houdt ik in m'n notities wel aantekeningen bij van hoe k me voel en ontwikkelingen zodat ik t bij kan werken zonder alles vergeten te zijn! Wil ook foto's ed erin plakken en heb t kamertje ook uitgeprint uit de gids en erin geplakt Is leuk voor later, ook voor de kinderen! Hoi Krullie! Kreeg n brok in m'n keel toen je zei staande ovatie.. Moest je niet huilen? Ik wordt altijd weet nie waarom emotioneel van staande ovaties Hoe voel je je nu? Nog last van hoofdpijn ed? Hoop dat is gezakt en ben erg beniewd of je t al hebt verteld en hoe iedereen en vooral je ouders er op hebben gereageerd! Ik zou dan een maatje kleiner bestellen bijv bij de hm die zijn ook niet zo duur Ik heb 1 zwarte bij de prenatal gekocht en die kan je stellen in de heupen zeg maar dus nu strakker en steeds wat losser naarmate je aankomt Ideaal.. Is soort elastiek met een knoopje aan de binnenkant zeg maar! Klopt, k woon in Vlissingen.. Jij? Jullie? Ben benieuwd! Fijn dat je meer energie krijgt mamaatje Lig je al in t badje? Ik zit met m'n voeten in een teiltje koud water Wil ook een zwembad! Klinkt heerlijk die bbq! Zou nu wel wat lusten! @omgaan met pesten; blij dat ik jullie ervaringen heb gelezen en super dat jullie er zo mee omgaan! als iedereen dat nou doet en er ligt zeker ook een verantwoordelijke taak bij ouders als t gaat om pesten en gepest worden In de toekomst wil ik hier nog wel meer over weten! Maar handige tips zijn nu al welkom! Marlies veel plz met je ouders! Iedereen een fijne gezellig middag toegewenst
Ik heb ook positiebroeken gekocht bij de h en m. Eentje moest ik in maatje 38 hebben, omdat het een vrij strakke broek is en de andere heb ik maatje 34 gekocht anders zat deze veel te los op mijn kont haha. Die maten verschillen zo erg. Bij miss etam zag ik een maat 36, nou dat leek echt een maat 40 ofzo. Heel gek die maten terwijl ik normaal altijd dezelfde maat heb en vrijwel nooit een andere maat. Ik heb inmiddels ook al echt een dikke buik, probeer het nu te verbergen met wijdere truitjes. Ik heb nog steeds niet echt veel tijd om te reageren. Gisteren was mijn oma hier en heb haar het nieuws verteld. Ze vond het zo geweldig, haar eerste achterkleinkind. Verder gisteren weer in ziekenhuis geweest bij mijn schoonzusje. De kleine is eergisteren verplaatst naar de high care vanwege een infectie. Hij ademde heel moeilijk en moest steeds spugen. Gelukkig geen koorts. Gisterenmiddag had hij niet meer gespuugd en leek het beter te gaan. Alleen zijn neusje zit helemaal verstopt. Hopenlijk gaat het snel beter. Nu is ons nichtje van 7 hier dus druk druk druk haha.. Met mij gaat het wel goed verder. Ben wel heel moe, ook snel moe in de benen etc. Pijn in mijn borsten is duidelijk minder. Heb nog steeds wel veel honger. Nog 11 dagen tot onze echo! Ik ga proberen binnenkort weer wat actiever te zijn hier..
Leuk dat je in alle drukte toch even update linssiejj! Weten we een beetje waar je allemaal mee bezig bent! Wat sneu voor de kleine! Gelukkig gaat t iets beter al en hopelijk snel helemaal opgeknapt! Je telt de dagen al af zeker naar de echo! Spannend weer! Ja, maar de maten verschillen Echt per winkel Ligt gewoon aan de doelgroepen waar zo n winkel zich echt op richt Hm valt vaak wat kleiner uit Miss etam juist groter Die richten zich meer op volwassen.. Ligt niet Echt aan jou hoor dat de maten zo verschillen! Veel plz met je nichtje! En pak waar je kan je rust hè! Fijne dag nog!
Hoi meiden, Ben net onverwacht terug van het strand. Even een paar uurtjes lekker gelegen. Waren we niet van plan maar mijn beste vriendin belde. Ik zei dat een andere vriendin hier zou komen, nou dan gaat die ook maar mee zei ze. Mijn vriendin haar dochter ( waar ik het wel vaker over heb) kwam hier al binnen gelopen om te kijken waar we bleven. Maar die andere vriendin was er nog niet. Toen ze kwam mocht de dochter van mijn vriendin het geheim onthullen. Ze zei........ heeft een baby in de buik..... en toen viel het muisstil hier. Dus zij nog een keer....... heeft een baby in de buik. Nou toen was het tranen en omhelsen. En inderdaad ze vroeg of ze haar moeder mocht vertellen enz. Ik zei nou even niet nog. Even de laatste echo afwachten de 24e. Toen zijn we lekker met zijn allen naar het strand gereden en daar hebben we heerlijk met elkaar gekletst en de kids in het water. Zo gezellig. Maar ik werd moe en last van mijn rug dus wij zijn als eerste weer terug gegaan. Moet morgen op crematie dus wil dan wel op krachten zijn zeg maar. Ben bang dat ik moet staan want er worden meer dan 100 man verwacht. Maar onze vriendenclub zei al, voor jou regelen we een stoel. Das wel een fijne gedachte..... Ik zal nu even douchen en vanaaf lekker aan de rijst met kip en groente, echt zin in. tot later!!!!!
Wat een gezellig middag Marlies! Leuk! En zo leuk hoe je t de dochter van je vriendin hebt laten vertellen! Hoe vinden Ze t dat je er twee krijgt? Ik heb Ook genoten van t zonnetje! Lekker op een ligbedje bij moeders met alles bij de hand! Net terug ook en zo t eten voorbereiden.. Vooraf een uiensoepje met stokbroodje kruidenboter En later als t is gezakt een biefstukje oma's opbak aardappeltjes(zo lekker!) met verse broccoli En voor later buggles met die tube spuitkaas Kom hier op leuke ideeën! Lang geleden dat k t op had! F afkoelen onder de douche nu! Hele fijne avond allemaal Nog tot schrijfs misschien en lekker eten!
Hahaha... je komt hier kwa eten idd op hele leuke ideeen. Ik heb nog niet aan iedereen verteld dat het er twee zijn. De mensen heel dicht bij mij weten het maar nog niet iedereen. Daar wacht ik mee tot de termijnecho. Dochter van mijn vriendin weet het ook nog niet. Al zat ze vanmiddag naast me te babbelen en toen greep ik naar mijn lies omdat ik wederom moest niezen. Zei ze cool.... schopt het al? Ik zei ja dat wel maar dat voel ik nog niet. En toen uit het niets, misschien krijg je wel twee! Dan zit daar het jongentje en daar het meisje........ en toen viel mijn mond open. Ik later aan haar ouders vragen maar die zweren dat ze niks gezegt hebben en dat geloof ik ook hoor. Maar ik heb ontkend. Maar ze heeft meer door dan mij lief is. hahahaha....
Hahahaha wat een slimmerik! Nou, ze zal t wel super leuk vinden! Wanneer heb je ook al weer de volgende echo?
24 augustus maar dan niet bij mijn eigen gyn want die is op vakantie. Mijn nichtje waar ik mee belde gister had die ik nu krijg ook gehad maar die vond m drie keer niks. Ben benieuwd. Het is maar voor 1 keer. Zul je zien dat ik die bij de bevalling heb hahaha. Maar misschien vind ik m wel aardig dat kan natuurlijk. Volgende week vrijdag al. Kan bijna weer aftellen hahahaha.... ( ik ben helemaal niet ongeduldig hoor)
@D83: bij h en m verschilt het ook, want de broeken die ik heb gehaald zijn allemaal van h en m. Ik heb vanmiddag even rust gepakt, maar mijn vriend begon te zeuren dat ik saai was voor ons nichtje, dus ben ik maar weer even opgestaan en toen weer gaan liggen. Maar rust was van kote duur. Pakt ze een snoepje uit een glazen shaaltje, valt de deksel op de grond. Helemaal kapot en natuurlijk snijd ze zich, dus ik pleister zoeken haha en mijn vriend hele kamer stofzuigen. Poe wat een dag. Zijn jullie ook zo prikkelbaar? We liepen in de winkel en mijn vriend en zara wilde shoarma en ik niet en toen maakte mijn vriend eeen of andere opmerking en toen moest ik huilen, zo stom ging nergens over. Ik zit daarom ook minder op het forum. Ben erg druk, moe en prikkelbaar. Heb geen puf om achter pc te zitten en ipad vind ik soms lastig. Ja we tellen zeker af naar de echo, maar dat doen we volgens mij allemaal !
@lindsye ik ben ook prikkelbaar en emo hoor. Hoort er allemaal bij. En bij jou en mij nog eens dubbel op he? Heb net heerlijk gegeten en heb me nu een partij pudding in mijn benen. Kom niet van de bank af. Alleen om te plassen ( zucht) Had vannacht een record. Pas om 4 uur 1keer naar de wc. Schrok er zelf van hahaha....
Hoop dat tussen jullie wel klikt Marlies al is t maar voor een x! Je weet nooit wie je krijgt natuurlijk uiteindelijk tijdens de bevalling! Miss had die man z'n dag nie en kan je nichtje t op dat moment niet handelen! Hoe dan ook, geen fijne ervaring.. Is jammer zeker met zulke momenten! Oke, dat is lastig.. Ik heb een jeans en een zwarte broek van de hm allebei 38 en zitten voor m'n gevoel redelijk t zelfde.. De zwarte iets losser misschien maar zakt niet af! Ja.. Lastig! Als je moe bent vraagt je lichaam om rust dus is t wel goed om eraan toe geven.. Zeker nu, in je zwangerschap. Ik spreek soms ook gewoon bewust niet af omdat ik weet dat t k t niet ga trekken of omdat t teveel van me zal vragen en ik t later moet bekopen.. Maar als je al van te voren afgesproken hebt en dat gebeurt natuurlijk vaak genoeg dan weet je natuurlijk niet van te voren hoe je je gaat voelen.. Miss je vriend uitleggen dat je moe-er bent als normaal.. En je minder kan hebben.. Miss kan hij er wat meer rekening mee houden.. Ik kan ook weinig hebben hoor, voel me achteraf ook zo schuldig maar blijven communiceren creëert gelukkig wel begrip!
@marlies ja poe wat ben ik af en toe niet te genieten ahaha.. En dan dubbel ja! Mijn benen zijn ooknerg zwaar zo tegen eind van de dag.. Plassen doe ik nog steeds 2-3 x per nacht, soms slaap ik wel goed door, maar dan moet ik supermoe zijn en dan wordt ik wakker met een blaas die op knappen staat haha
@D83: ja hij weet dat ik moe ben etc, maar hij denkt er niet altijd aan. Vaak komt hij dan later naar me toe om te zeggen wat een botte lul hij is geweest haha. Ja deze week was te druk voor mij. Komende week rustig aan doen. Ja dat schuldgevoel ken ik wel, maar we kunnen er nu eenmaal weinig aan doen... Komt allemaal goed