Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
  2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @krullie bedankt joepieee mijlpaaltje bereikt, en bedankt voor je compliment op me foto's

@D83 gefeliciteerd met je goede echo meid, en nu ben je ineens een dagje langer zwanger hahah mooie echofoto's en heb even terug gezwaait naar beebje

hier alles goed beetje hoofdpijn en werd een beetje misselijk na me broodje kaas :D:D:D verder niets dus ik klaag niet :D

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd met de 12 wk!
    Hopelijk zakt je hoofdpijn en misselijkheid!
    Had er vanacht en gisteravond ook last van, denk de warmte!

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Woehoeee D'tje!! :D:D
    Feli :D:D:D
    Prachtige duidelijke plaatjes zeg!!
    Ga jij nu maar lekker shoppen bij de babydump!!

Ik heb me Angelsound inmiddels binnen, natuurlijk even uitgetest, maar volgens mij heb ik alleen mijn eigen hartslag nog maar gehoord :p Over een weekje nog maar eens proberen ofzo ;)

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankje krullie! Zijn er bijna! Je moet Echt laag zoeken zei Die vrouw, bij je schaambotje.. en ze zei ook als je wat voller bent je t pas wat later kan horen! Dus nog f geduld!

6. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @d: gefeliciteerd!! Heerlijk om je kleintje weer te zien!! Mooie foto's!

@krullie: mijn vriend werkt idd fulltime, papadag zou evt ook nog kunnen, moeten we nog navragen!(wordt dan een vaste vrije dag, is dan geen verlof) Dan zouden we waarsch geen kdv nodig hebben... Moeten we nog eens goed gaan uitzoeken!

@d: wat ga je shoppen bij babydump? Leuk hoor!!!

@mamaatje: vervelend van je misselijkheid...! Misschien ff lekker glaasje cola? Wellicht dat dat helpt?!

7. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Hoi meiden,

Wauw Dtje! Lekker gevoel he?

Ik merk dat het weer in combi met een zeer emo dag gister mij wat opbreekt. Vanmorgen even met mijn moeder wezen boodschappen en naar de zeeman die er bij zit. Daar heb ik twee te schattige broekjes ( wit) gekregen en heb ik zelf 2 big shirts gescored. Heb ik in elk geval iets fatsoenlijks voor een eventuele opname. Waar we gewoon niet van uit gaan.

Daarna even helemaal niks meer gedaan. Mams heeft lekker lunch gemaakt en ik ben in de tuin geploft waar ik nu nog steeds onder de parasol hang. Heb mijn nichtje gevraagd hier te komen ipv ik daar. En dat snapte ze volkomen dus das wel fijn. Ik ga even quallety time voor mezelf in lassen. Moet morgen dan wel naar de VK en de fysio maar meer ook niet.

We willen zaterdag een hele dag weg, maar even kijken hoe en wat. Met dit weer wil ik niet de hele tijd in de auto zitten.

Wij stonden gister ook voor een grote baby winkel, na de crematie maar die was niet open op maandag ochtend. Nou dan maar een andere keer. We lopen nog niet op het laatst tenslotte hahaha.

Jullie raden nooit wat ik vanmorgen voor groente heb gekocht....hahahaha zuurkool. Had er zo'n zin in. 28 graden of niet. LOL Maar vanaaf eten we bloemkool. Ook belachelijk met dit weer maar heb er zin in! En waar mams in spe zin in heeft komt er op tafel. In elk geval voor mij. Lekker ego he?

Ik zal nog even wat te drinken pakken. Goed drinken is belangrijk tenslotte. Zag trouwens in mijn agenda ( wat moet ik zonder dat ding ) dat ik niet volgende week vrijdag maar donderdag mijn echo heb!! Scheelt weer een dagje!!!!! Dan ben ik ook 12 weken. Kan niet wachten hahaha...

8. sunshineS1976

@D: tot mijn eigen verbazing maak ik me ook geen zorgen dat ik het hartje niet heb gehoord. Waarschijnlijk gewoon nog te vroeg en ik heb natuurlijk een behoorlijke vetlaag al zeg ik het zelf, dus moet gewoon nog lekker wat weekjes geduld hebben.
    Het was leuk om te proberen in ieder geval! Ben benieuwd wat je geshopt hebt!!

Ik voel me zo beroerd weer dat het met de beeb wel goed zit. Vanmiddag weer 2 uur geslapen, voelde me zo slecht. Zo moe, misselijk en hoofdpijn, hield het niet meer uit.
    Zul je net zien... waar de meeste klachten horen te verdwijnen na de 12 weken, lijken ze bij mij toe te nemen...
    Stort steevast na 15uur in...en moet vanaf volgende week werken pff. Hoewel ik er wel zin in heb, zie er wat dat betreft best tegenop.

@Marlies: aah schattig die kleertjes! De Zeeman heeft best wat leuke basisdingetjes inderdaad! Ik heb er ook een paar schattige witte rompertjes met uiltjes erop vandaan.
    Handig die bigshirts! Je weet het maar nooit! Beter dan in broek en jasje moeten of naakt toch ;) :p
    Lekker hoor zuurkool en bloemkool! Ik durf het niet meer te eten. Het is me opgevallen dat ik gigantische buikkrampen en diarree heb als ik koolsoorten heb gegeten.
    Jammer voor de winter, want vind het wel erg lekker!

Spannend hoor de echo volgende week!! En die zal wel redelijk uitgebreid zijn ook, want er moeten goed naar twee beebjes gekeken worden! :D

9. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @krullie... ik denk dat het mede door het weer komt hoor meid. Daar wordt niemand heel blij van denk ik als je zwanger bent.

Maar wees blij dat je met dit weer nog niet met een enorme buik loopt.

Jaaaaaaaaa heb mega zin in de echo. Zo benieuwd. Het is zo gek, ik weet dat ze er zijn maar het is zo ongrijpbaar. Das voordeel van bij de Gyn lopen dat je ze elke keer even mag zien.

Misschien morgen bij de VK wel even hartje luisteren. Ik hoop het!

10. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Iiiiiiiiiewwww ik zie iemand op tv een rauwe groene paprika eten. Daar moet ik zo niet aan denken. De enige paprika die hier naar binnen gaat is de paprika chips!!!!!

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @krullie85 spannend de angelsound begin er steeds meer aan te denken zouden wij ook ga er nog even over nadenken haha lijkt me toch wel weer speciaal samen met manlief naar het hartje luisteren :D

@caroline vorige keer kreeg ik zo een enorme buikpijn van cola dat ik nu ineens best huiverig ben zal het eens proberen bedankt

@marlies denk dat je zaterdag moet vergeten:) word een ware hittegolf met 30 graden op het menu hier gaan we het zwembad in geloof ik zowel zaterdag als zondag waarschuwingen voor hittegolf

12. sunshineS1976

hahaha "de enige paprika die naar binnen gaat is paprika chips "

humor :p :D:D:D:D

Ik vind het wel een voordeel ja, hoogzwanger in de winter!! Lijkt me in de zomer met 30 graden erg zwaar!!

Hier weer een dilemma...
    Zijn net naar een huis wezen kijken. Wauw... weet niet of het aan de hormonen ligt, maar ik ben verliefd... zodra ik de deur binnen stapte... ideaal huis... hartje centrum, winkels en basisschool om de hoek en toch rust en een gigantische afgesloten tuin... badkamer met jacuzzi... twee mooie kinderkamers waren al gemaakt...

Maar ja ons huis he... dat krijgen we voorlopig nog niet verkocht... het laten opkopen door een makelaar en flink verlies maar accepteren? Moet het wel bij de nieuwe hypotheek te trekken zijn, want zoveel geld hebben we natuurlijk niet liggen. En is dat ook mogelijk, verlies van je huidige huis bij je hypotheek trekken. Moeten maar eens advies gaan inwinnen. Ik weet dat ik rustig moet doen, maar heb gewoon kriebels in mijn buik van dat huis. Wat zou het heerlijk zijn om daar al te wonen als de baby komt!

13. sunshineS1976

@Mamaatje: is echt speciaal als je samen naar het hartje kunt luisteren!!
    Meen je dat nou, van het weekend een hittegolf?? Pfff!
    Zit ik niet op te wachten, bleh! Moeten we weer aan het werk, krijgen we zo ongeveer een hittegolf... tss!

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Lieve dames! Weinig tijd gehad om te schrijven! Zijn bij baby dump, Hema en prenatal geweest om alles wat we nog niet hadden van de baby uitzet lijst te halen.. Zijn bijna compleet.. Alleen nog een babyfoon, een mobieltje voor in de box en mandjes voor in de commode.. Ja, en shampoo, baby olie etc luiers maar de rest van badcape tot wipstoeltje, van hydrofiele luiers tot lakens&deken, we zijn zo goed als in alles voorzien! Zelfs kruiken en kruikenhoezen, flessenwarmer, flesjes, waskussen, je kan t niet verzinnen of we hebben er aan gedacht dankzij baby dumps handige Uitzetlijst

Zijn nu nog steeds bij m'n schoonouders
    Maar wilde f updaten anders is t niet bij te houden

Krullie en Marlies, beetje opgeknapt weer?
    We treffen t idd dat onze buik niet zo dik is nu met de warmte..
    En wordt t zaterdag echt zo warm?
    Pfff dat wordt binnenblijven of een zwembad opzoeken, trek t anders niet hoor!

We hebben trouwens voor 25/8 een afspraak gemaakt bij het echo bureau in Lommel! Na mailcontact was ik helemaal om!
    Voor 75€ hebben we een geslachtsbepaling 2d met uitleg, erna 3D kijken, alles op dvd en een a4 met kleuren foto's!
    Kan niet wachten!!!!!

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    http://i.imgur.com/q5s3S.jpg

De wipper! Zo schattig! Lekker neutraal! Kunnen we m vast plaatsen als t kamertje klaar is! Hoewel die beneden komt natuurlijk :p
    De assecoires allemaal roomwit..
    Afhankelijk van t geslacht verder pimpen met muurstickers

Sorry raak er niet over uitgepraat
    Baby shoppen is zo leuk
    Ook zo een leuk 2delig pakje en mutsje gekocht voor maa 12.95 - 5€ van de waardecheque = geen geld!

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O en we hebben nog een ledikant voor in onze slaapkamer gehaald! maar 99€ bij babydump, dat is dan te doen hè, en dan doen we dat matrasje gewoon steeds f verplaatsen want we hebben heel dat aerosleep matras met hoeslakens etc als je dat dubbel moet kopen...

17. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @D83 je geluk spat van het scherm. Super. Ik kan nu ook niet meer wachten tot mijn echo volgende week.

@mamavan5. Wat een drama als er een hittegolf aan komt. Wij hebben besloten om thuis te blijven. Gaan naar mijn ouders toe, daar zit je lekkerder in de tuin dan hier. En daar staat een zwembadje. Ik ga echt niet in de auto ver weg, een uur is me dan al te veel hoor.

Ik ben vaag een beetje misselijk. Heb ik de laatste dagen wel meer. Niet dat ik moet overgeven maar ook niet dat ik joepie kan roepen. Zal zo eerst even douchen en dan toch maar iets eten voordat ik naar de VK ga. Vriendin van mij zei dat ik even naar de kosten moet informeren omdat ik nu en bij de VK ben en bij de Gyn. Ze zei voordat je voor verrassingen komt te staan.

Wilde niet met de zorgverz bellen hierover want ik wil ze niet wakker schudden omdat ze bij een vk praktijk soms heel crea kunnen zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.

Daarna even door naar mijn oude werk, waar ik 4 jaar gewerkt heb. Ik mis het zo maar ja de bezuinigingen waren ook daar helaas. Mijn directe collega van toen zei dat het lekker rustig was nu dus dan kan ik mooi even een bakje komen doen. Ze zullen vast niet weten wat ze horen. hahahaha.

En dan begin van de middag nog even naar de fysio. Nou dan ben ik wel klaar voor vandaag hoor. Gelukkig zit alles wel in een fietskring van 10 minuten dus dat scheelt enorm. Vooral met deze warmte. Het is hier in huis nu al 26 gr. En dan is het nog geen 8 uur in de ochtend....

18. sunshineS1976

@D: meis wat ben je heerlijk enthousiast :p
    Geweldig zeg dat je alles al geshopt hebt, wauw! En als je de 25e weet wat het wordt kun je ook los met de kleertjes!!

@Marlies: fijn dat je in ieder geval nog niet moet overgeven en die neiging niet hebt. Laten we hopen dat het zo blijft... Die eeuwige bezuinigingen in dit land... word er ook doodmoe van... veel plezier bij je oud-collega's, wordt vast gezellig.

@all:
    Even lekker een ego berichtje...:(:(:(:(:(:(

Ik voel me KUT. Net te horen gekregen dat de beloofde promotie alsnog door mijn neus wordt geboord. Het is elk jaar onzeker met die organisatie en weet je bijna niet waar je aan toe bent, maar zo een week (wat zeg ik, 5 dagen) van te voren, had ik dit niet meer verwacht.
    Bezuinigingen... er moet ingekrompen worden... die promotie is dus sowieso van de baan en de verdere gevolgen voor ons team worden volgende week bekend gemaakt...
    Twee man moet weg... of gewoon echt weg of overgeplaatst worden 50 km verderop. Ik ben er als laatst bijgekomen dus ik zie de bui wel hangen meiden... Thank God ben ik zwanger en kunnen ze me er niet uitgooien, ook al heb ik een vast contract. Maar overgeplaatst worden naar een vestiging 109 km van hier en de reiskosten die worden geschrapt... dan ga ik me ziek melden... eigen schuld dikke bult denk ik dan.
    Zit echt in de put nu... heb het er al 4 jaar zo naar mijn zin daar, geweldige collega's om me heen, een leuke promotie was er in het vooruitzicht... en nu wordt bijna álles van me afgepakt zometeen...

Nou ja 1 voordeel, de zwangerschap nog 3-4 weken verzwijgen hoeft dan ook niet meer... Wat een "geluk" dat ik met aftrek van vakanties maar 18 werkweken overhoudt tot mijn verlof begint... Dat ik nu na 1,5 jaar zwanger ben geraakt moest zo zijn denk ik...
    Maar verdrietig, teleurgesteld en boos ben ik wel...
    Oh ik hoop zo dat het beebje het goed naar zijn zin heeft in mijn buik en dat alles goed gaat!!!

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Oh Krullie dat is echt zo balen! Wat een domper zo vlak voor je weer gaat starten! Jeetje.. Het moet idd zo zijn dat je zwanger ben, juist nu, en zou ook overwegen me ziek te melden.. Zo jammer dat je dit allemaal moet overwegen terwijl je het zo naar je zin hebt maar 108 km Heen en dan weer terug id nogal wat, zeker als de reiskosten niet worden vergoed! Spannende week, hoop voor jou dat de beslissing vd organisatie voor jou iig niet negatief uitpakt.. Zullen ze niet verder kijken dan alleen naar wie kwam er t laatst? Kijken ze niet ook naar je successen, vaardigheden etc?

Hoe ging t bij de vk lies? En gezellig wat drinken met je oud collega's! Bij de fysio ook goed gegaan? Vervelend die misselijkheid.. Hoop dat t gauw minder wordt hoor.. Krijg j wel wat weg?

20. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Hoi meiden,

Nou net weer terug van de afspraken. Bij de VK ging alles goed al was het wel de laatste keer. Omdat ik nu dus bij de Gyn blijf lopen. Bloeddruk was goed en mijn buikgroei ook. Ze heeft geprobeerd om de hartslag van de beebs te luisteren maar ze zei ook dat het met deze duur soms ook nog helemaal niet te horen is hoor. En ze heeft er 1 voor gehad, eventjes maar toen was het ook weer weg. En opeens heel krachtig weer maar dat was ik zelf hahaha. Maak me er ook helemaal niet druk om dat de andere niet was te horen. Ik voel me prima dus. ( ja op sommige momenten na dan, maar in grote lijnen wel )

Daarna even bij mijn lieve lieve oud collega's langs en die waren zo blij voor me. Ik mis ze heel erg en het werken ook. Maar goed ik kijk vooruit en niet achterom.

Daarna nog even naar de fysio en nu weer lekker thuis. Ik heb wat last van een instabiele knie af en toe en dat moeten we nu voorkomen, maar gaat heel goed en is onder controle. Ik had de drie afgelopen weken een invaller omdat mijn peut op vakantie was. Ben heel benieuwd hoe ze reageerd omdat ze het nog niet weet van de twins. Nou ja misschien heeft ze het wel gelezen dan maar mij nog niet gesproken. Dinsdag zie ik haar weer.

Toen ik naar huis fiestste had ik opeens zo zin in appelsap dus dat gehaald en toen viel mijn oog op een nieuwe smaak chips. Van lays iets met wiskeysaus smaak. Dus .... die ligt me nu ook aan te kijken. Maar heb nu nog geen trek dus wie weer vanaaf.

Meiden ik doe even mijn jurkje uit en een makkelijk broekje aan en duik de tuin in met het blad Wij jonge ouders wat net in de bus lag.

Tot later, rustig aan en maak je niet gek door de warmte....het veranderd er toch niet door...

Deel Deze Pagina