Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by D83, Jun 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Grrr ik wist het. Wie ligt er klaar wakker nadat ze twee uurtjes heeft geslapen zopas ? Hoop dat jullie wel lekker slapen! X

2. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Wat een drama nacht... Ik had echt overal zo´n jeuk. Gek werd ik er van. Lag om half 2 nog wakker. Toen ben ik er uit gegaan en heb toch maar wat gegeten. ( zo'n lekkere roze koek hmm )
    Tegen 2en weer gaan slapen en tegen half 7 weer klaar wakker. Wanneer koelt het af. Ik voel me er echt niet prettig bij.
    Wederom een vaag misselijk gevoel. Niet overgeven maar er tegen aan zeg maar.

Zal even een kattenrondje maken ( 2 buren op vakantie hahaha) en dan even naar de supermarkt om er vervolgens niet meer uit te hoeven.

Hoop dat het jullie beter afgaat meiden.... Maar we klagen niet alles voor Uk en Puck.... nog 6 dagen tot de echo!!!!!!

3. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hee Marlies, ik heb ook al beetje last van zo'n vaag gevoel. Was gisteren de hele dag een soort van misselijk, maar kon wel gewoon goed eten. Het avondeten deed wel pijn aan me maag en 's avonds had ik steeds last van opboeren. Vanmorgen was ik zo zwak en duizelig toen ik me bed uit kwam, dat ik me werk afgebeld heb vandaag. Hoefde toch maar een half dagje:). Inderdaad alles voor onze kleine uk en puk ;)! Hopelijk voel jij je ook snel weer beter. Maar ik denk ook dat het deels aan het warme weer ligt. Dit weekend lekker in het zwembadje hier want anders houd ik het echt niet uit haha

4. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Hey @lins... ja het ligt zeker aan het weer hoor. Hiervoor had ik lang zo veel "klachten" niet.

Doe jij ook rustig aan vandaag???? Goed drinken en inderdaad verkoeling zoeken!

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Goeiemorgen meiden!

@Marlies: lekker hoor zo'n roze koek!! Mjam!
    Vreselijk zeg dat je opeens naar de wc moest terwijl je niet thuis was. Lijkt me echt vreselijk! Mijn darmen nemen ook regelmatig een loopje met me... schijnt er allemaal bij te horen.
    Wat ontzettend lief die kleine van je dochter.. tuurlijk krijg jij ook zulke lieve schattige kindjes!!

Ik heb trouwens wel af en toe wat krampjes/ steekjes bij mijn liezen, maar niet dat het doortrekt naar mijn benen.

@D: lekker uitgroei laten bijwerkingen bij de kapper (bruinachtig) en lichte plukken erin laten zetten. Ben er wel tevreden mee.
    Ook lekker gekletst over de zwangerschap, want dat kon ik ook niet meer voor me houden!
    Wat heb je weer lekker gegeten!! Heeft je man de couscous gemaakt? Wie kookt er vaker, jij of je man??
    Hier doe ik het bijna altijd. Behalve pasta's, dat is echt de specialiteit van mijn vriend.

We gaan bij de babydump kijken voor een kamertje en misschien ook ter orientatie bij de ikea ofzo. Maar ga met me vriend wel eerder kijken hoor. Als schoonmoeder mee gaat, zijn we toch al wel een paar keer geweest en weten we wel zo'n beetje wat we willen!
    Als volgende week de echo goed is, wil ik er 's avonds ook naartoe en dan ook alvast wat leuke spulletjes aanschaffen! Maxi cosi en wippertje bijv! Kan niet wachten!

@Caroline: valt weer tegen he dat werken na al die weken vakantie! Als de eerste week voorbij is, weten we niet beter meer.
    En als het goed is hebben we lekker maar een half schooljaar om te werken. Ben nu al aan het aftellen! ;)
    Leuk weekend heb je voor de boeg!! Met water in de buurt kun je lekker afkoelen toch, dus dan komt het met de hitte wel goed.
    Heel veel plezier!

@Linss: heb je zo'n opblaasbaar badje in de tuin of???
    Wil er ook 1! Maar vriendlief vindt het zo raar om dat aan te schaffen als 2 volwassenen zeg maar :p Als er kids zijn, mag t wel, maar hij vindt het raar om dat nu al te doen :p

Hier komen de zenuwen al weer voor volgende week vrijdag... echo met 13w2... als die goed is, nou dan durf ik echt wel vertrouwen te hebben dat het goed is en ga ik het ook meteen op mijn werk vertellen.

Ik heb vanmorgen (sukkel die ik ben) weer de Angelsounds geprobeerd, maar nog steeds eigen hartslag alleen. Pff! Aan de ene kant kan ik het relativeren omdat het nog vroeg is en ik een vetlaagje heb, aan de andere kant is er een klein stukje wat zich dus een beetje zorgen maakt. Niet heel veel... maar toch!
    Kan dus niet wachten tot volgende week vrijdag!!

Ik ga nu een lekkere cake bakken!! Dat beslag vind ik ook zo lekker... er zit rauw ei in dus dan mag ik de beslagkom niet leeglikken dacht ik. Maar een klein likje mag wel toch? :p

Vanavond een verjaardag van een vriendin. Komen ook veel mensen die ik niet ken en ook niet zo mag... heb er dus niet heel veel zin in, maar ja. Vriendlief moet morgenochtend nog werken en ik heb 's avonds veel hoofdpijn, dus al te laat gaan we het toch niet maken.

Fijne dag allemaal! X

6. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Ik heb vanmorgen (sukkel die ik ben) weer de Angelsounds geprobeerd, maar nog steeds eigen hartslag alleen. Pff! Aan de ene kant kan ik het relativeren omdat het nog vroeg is en ik een vetlaagje heb, aan de andere kant is er een klein stukje wat zich dus een beetje zorgen maakt. Niet heel veel... maar toch!
    Kan dus niet wachten tot volgende week vrijdag!!

Ik was van de week bij de VK en toen zei ze ook al dat het mogelijk nog wat vroeg was hoor. Hoorde ook mijn eigen hartslag en maar van 1 kindje. Maak je daar niet te druk om meid.
    Maar eerlijk ik kan ook niet wachten op de echo donderdag. Al ben ik er nog niet nerveus voor. Komt nog wel!!!!!

7. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Nee geen opblaasbare.. zo eentje met zo'n stalen frame.. 3.05 m doorsnede en 80 cm hoog, moet er zelfs met een trapje in, want ik kom niet over de rand haha.. Dus is niet echt voor hele kleine kindjes.. Vind het echt heerlijk! De buren waren ook al jalourss op ons zwembad(je) :p.
    Ik zag deze bij mijn beste vriendin in de tuin staan en heb meteen gevraagd waar ze deze had gekocht haha echt ideaal

8. sunshineS1976

Daarom Marlies :)
    Zag op de doos van dat ding ook staan dat je de eerste keer het beste tussen de 14-16 weken kunt doen.
    Maar in de handleiding staat weer vanaf de 12e week. En de 12e week is toch vanaf dat je 11 weken bent....
    Ach het zit vast wel goed... denk dat ik die Angelsounds de deur maar weer uit gooi... je kan er alleen maar gek van worden!

9. sunshineS1976

Oh heeeerlijk Lins!!! Ik ben ook jaloers!!!!!! Zo kom je die hittegolf wel door hoor!!

10. sunshineS1976

@Marlies: zo af en toe komen de zenuwen naar boven voor de volgende echo ja...

Denk dat als het bijna zover is, we wel weer zitten te shaken!

Ik hoop dat het hartje goed klopt en de beeb het goed doet... zo erg als het rond dit termijn nog mis zou gaan! En als ik iedereen, die zoveel leuke kaartjes en cadeautjes hebben gegeven, het slechte nieuws zou moeten vertellen... brr!

Vriendlief wordt ook gek van mijn gesms... :p Gelukkig maar dat hij lekker nuchter blijft en altijd positief is ingesteld. Meestal heeft hij ook wel gelijk. Het zal wel goedkomen :)

Ga nu echt ff cake bakken :p
    Daarna een lekkere tosti maken en nog wat in huis doen!

11. sunshineS1976

@Marlies: Lijkt me sowieso moeilijk om de hartslag van twee kindjes te zoeken en uit elkaar te houden!! Ze kunnen toch alle kanten opzwemmen? ;)
    Denk dat de apparatuur van de VK ook wel een stuk beter is dan een Angelsounds.

12. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    @krullie ik denk dat de mensen van de VK praktijk ook wat meer ervaren zijn idd en ws lag er 1tje lekker achter de andere hahaha...

@all:

Zwanger in de zomer

Hoe overleef je de warmte als je zwanger bent? Op de warmste dagen van het jaar is het best zwaar om zwanger te zijn.

Je hebt door je zwangerschap al een hogere lichaamstemperatuur, dus de hitte komt extra hard aan. Een paar tips om de zomer zo plezierig mogelijk door te komen.

Keep it cool

Sommige zwangeren zweren erbij: je voeten in een emmer ijswater. Het helpt je lichaamstemperatuur in bedwang te houden én het gaat opgezwollen voeten tegen. Een koud nat washandje in je nek of op je voorhoofd houdt je hoofd ook koel.

Zoek daarnaast zo vaak je kunt het water op om lekker in rond te dobberen. Niet alleen koel je daardoor af, het water maakt je ook haast gewichtloos en dat is een prettige verlichting voor je spieren en gewrichten.

Drink véél

Je lichaam moet voldoende vocht hebben om de warmte weer kwijt te kunnen via transpiratie. Drink minimaal twee liter vocht per dag, zoals vruchtensap, water, thee en sportdrankjes. Zorg dat je altijd een flesje water bij de hand hebt als je ergens naartoe gaat.

Ook handig: een vernevelaar waarmee je af en toe fijne waterdruppeltjes in je gezicht kunt spuiten.

Pas op met zout

De zon wakkert zin in zout eten aan. Maar pas op met te zout eten: je houdt er veel vocht door vast met als resultaat opgezwollen voeten, enkels en vingers. Matig met de chips dus…

Het is verstandig om strak zittende ringen bijtijds af te doen, want je hebt grote kans dat ze je vingers gaan afknellen als die iets opzwellen in de warmte.

Los & luchtig

Draag loszittende kleding van honderd procent natuurlijke materialen zoals linnen en katoen. Daarin zweet je minder, wat hitte-uitslag op je huid helpt voorkomen. Vermijd donkere kleuren want die trekken de warmte aan. Zwart – ook al kleedt het goed af – is echt een no-no.

Voorkom inspanning

Natuurlijk, het huishouden gaat door als je zwanger bent. Maar als het warm is buiten, mogen de activiteiten allemaal best een tandje lager. Tussen twaalf en drie uur ‘s middags kun je beter alle vormen van inspanning vermijden. De enige activiteit die je op dat warmste punt van de dag moet doen, is een siësta houden.

Komt er een hittegolf aan met temperaturen boven de dertig graden, dan kun je het beste binnenblijven met (eventueel) de airconditioning aan.

Zomergenot

Natuurlijk zitten er ook voordelen aan in de zomer zwanger zijn. Je hoeft je niet dik aan te kleden maar draagt luchtige, losse kleding. Als je verlofperiode al begonnen is, kun je lekker met een boek in de tuin of op een terrasje zitten.

En wat is er heerlijker bij klimmende temperaturen dan vertrekken naar het strand? Daar kun je lekker met een blote bolle buik lopen en de zon en een zachte zeebries op je huid voelen. Er zijn mooie bikini’s en badpakken speciaal voor zwangere vrouwen te koop, zie ook zwanger op het strand.

13. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    782
    253
    63
    Hi Meiden,

Houden jullie het nog een beetje uit met die warmte in Nederland? Het is altijd gelijk zo benauwd he als het nederlands warm is.
    Zag dat een aantal van jullie misselijker is nu met de warmte.
    Hier in Portugal hebben we een paar minder warme dagen gehad, rond de 28 graden en dat is dan echt heerlijk! Vandaag weer warm, 31 graden dus we gaan zo lekker uitgebreid lunchen(nu ik me nog goed voel) en dan een paar uurtjes naar het strand.

Krullie, succes met werk, hoop dat het allemaal mee blijkt te vallen. Heb inmiddels 3 keer een overname/reorganisatie meegemaakt en het brengt altijd een hoop onzekerheid met zich mee, zit je nu al helemaal niet op te wachten!

We zijn gister hier bij een echobureau geweest voor een check up, omdat we weer eens onnodig ongerust waren
    achteraf wel erg leuk want mijn man is Portugees dus we hebben nu ook een rapport in het Portuguees, erg leuk voor de baby later! We hebben het hartje voor het eerst gehoord, fantastisch, en we zijn 4 dagen vooruit gezet naar 1 weken en 3 dagen.
    het gaat echt allemaal opschieten nu en het begint ook steeds meer te landen zeg maar dat we echt een baby krijgen!

Attached Files:

14. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    @miracle wauw wat een duidelijke echo. Zouden die van mij dan ook zo groot al zijn? we schelen maar een dag namelijk. En tot de 30 weken zou een eenling gelijk opgaan met een tweeling las ik. Zin in donderdag!

@all... ik was net even bij het kruidvat en daar hadden ze in een afgeprijsde bak nog zwangerschap shirten liggen. Nu 1.80 euro !!!! Ik heb er meteen 1 meegenomen en waarrempel hij is nu nog wat te groot maar die gaat straks heerlijk zitten. Was helaas de laatste L dus ik hoef niet meer terug, maar morgen bij mijn ouders ook maar eens even kijken of ze ze daar ook nog hebben. Gewoon een simpel zwart t shirt maar dat kan mooi ergens onder straks.

Voel me een stuk beter als vanmorgen. Heb goed gegeten tussen de middag en nu is mijn misselijke gevoel ook wat op de achtergrond. Heb alles dicht zodat het in huis ook niet heel heet is. Ga nu even in de tuin een schaduw plekje zoeken en dan onder de parasol!

15. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Hallo allemaal! Hoe gaat t nu? Vervelend Marlies & Lins.. De twins maken t voor jullie net wat zwaarder als voor ons hè! Lekker afkoelen in je zwembadje hoor Lins! Had ik er maar ruimte voor zou t wel weten!
    Is t gelukt met cake bakken Krullie?
    Ik ben ook n brunette en wilde nu ook weer eens wat highlights zetten, f weer wat anders ben t So beu!

Volgende week hebben een aantal van ons weer echo's! Marlies donderdag, Krullie vrijdag, wij zaterdag.. Wie vergeet ik?

Zou nog even wachten tot u veertien weken bent Krullie.. Met de angelsound, niet onnodig zorgen maken!

M'n nichtje was hier gister met haar zoontje van 7 mnd en zij heeft gekookt.. Zij heeft ook een Marokkaanse vriend en kent zoveel lekkere recepten! Had t nog nooit zo op en t was echt lekker!

Miracle wat een mooie duidelijk echo! Leuk dat j ff Naar j beebj mocht kijken! Ook bijna de twaalf weken voorbij!
    Geniet lekker aan zee!

16. sunshineS1976

Handige tips Marlies!!

@Miracle: wauw, mooie echo zeg!! Echt duidelijk!!
    Gek he, dat besef dat jullie echt papa en mama gaan worden! Ik vind het ook zo raar en kan het nog steeds niet helemaal geloven.

Geniet lekker van de zon, ik ga ook nog even proberen te slapen.

Dtje: je bent maar stil vandaag!! Zijn we niet van je gewend ;)

17. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Goeie tips Marlies! Dankjewel! Ben ook nog nooit naar buiten geweest en doe dat ook echt pas eind vd middag..

Fijn dat j j weer wat bent opgeknapt!
    Ga ook even wat eten n de stofzuiger door t huis halen!

18. sunshineS1976

haha ik zit me net af te vragen waar Dtje uithangt, plaats je tegelijkertijd een reactie :p

Lekker afwisselen met je kapsel hoor! Ook al gaan we straks de winter in, highlights kunnen nog!

Heerlijk zeg al dat "buitenlands" eten. Zo noem ik het maar even. Of is Mediterraans een betere benaming? ;)
    Ik ben er dol op!! Heb weinig met de NL keuken ;)

19. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik ben er al Krullie!
    Ik kon heel moeilijk in slaap komen
    Continue naar de wc.. Uiteindelijk in slaap gevallen rond tienen wakker maar lag zo lekker en na wat heen en weer gedraai werd ik pas half twee wakker.. Schandaligggg..
    Maar heb m'n slaap echt nodig anders trek ik de dag gewoon niet.. Dan valt er niks met me te beginnen..

20. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Zeg ook altijd maar gewoon buitenlandse keuken want we eten wat dat aan gaat heel divers :p eet bijna nooit typish nl. Mexicaans is ook favoriet hier! Maar de Italiaanse keuken blijft t lekkerst! N m'n schoonmoeder die kookt zo zo lekker! Nooit geweten dat de Afghaanse keuken zo lekker is! Daar kan ik alleen niks van in elkaar breien😊

Share This Page