Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by D83, Jun 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    782
    253
    63
    @marlies, lekker zo'n shirt! Ik heb hier mijn 1e positiebroek gekocht, ook nog wat te groot maar kan weer ademen.

Wij waren ook verbaasd dat de echo zo duidelijk was, en ook echt direct toen hij begon met de echo.

@d83 wij hebben donderdag een afspraak in het erasmus voor het intake van de prenatale screening( ivm icsi) en direct daarna de 3 maanden echo als laatste controle bij de gyn.
    Daarna de week daarop woensdag een afspraak bij de vk.

En dan zijn we voorlopig ff klaar haha

2. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Zo je kijkt even een klein uurtje niet en wat een geklets hahahaha...

Ik heb hier een vreselijk nieuwschierige buuf die alles wil weten enz. Zat ik net lekker in een truitje wat al wat tekend in de tuin hangt zij weer bijna over de heg. Ik snel mijn boek over de buik. Maar ze heeft nog niks door. Ik maak er niet meer echt een geheim van maar zij is zooooo irritant. En ze houdt nooit meer op met praten. Ik zei ik moet even naar de wc en ben naar binnen gelopen. Zegt ze, ja ik moet ook weer eens wat doen. Zucht.... verder ben ik wel een heel leuk mens hoor hahahahaha.

@dtje wat heb je lekker lang geslapen joh. Neem het ervan als je het nodig hebt.

Ja volgende week is het weer echo week hier, grappig om te lezen dat we elkaar zo opvolgen.

Ik ga weer een poging doen in de tuin te hangen, dit keer met mijn MP3 op. Misschien snapt ze de hint. LOL

3. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Hahahaha dat is nadeel van buren hè.. Als je maar even een voet in de tuin zet gelijk een heel verhaal..
    Wat dat aangaat is m'n balkonnetje wel prettig
    Zit echt vrij..
    Maar desondanks liever een tuin met een zwembadje hoor!

Zo m'n taken zitten er op, f douchen en dan f de stad in voor wat truitjes.. Alles zit te strak..

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    @marlies74 ooo das is echt superlief van je vriendin haar dochtertje, op dat soort momenten bedenk je ook gelijk daar doe je het voor wat een lieverd

@krullie ik ben gewoon jaloers op jou cake daar heb ik nu zo een zin in he warme cake met aardbeien en slagroom jammiieeee, die angelsound geen zorgen maken, de kleine zit nog lekker verstopt achter je schaambot en speelt verstoppertje

@miracle fijn dat alles goed is meis en wat een prachtige echo heb je daar zo duidelijk ook

@krullie ik houd dus absoluut niet van hollandse pot, en ik heb een maand bij me broer in huis gezeten (woonde toen in buitenland en kwam zo nu en dan op vakantie terug) en die eten werkelijk waar 5 x per week stampot, die kwamen me neus uit

@marlies74 is toch harstikke leuk zo een buuf hahaha

hier alles goed vandaag eten we stokbroodje gezond lekker makkelijk :D:D:D

5. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Hahahaha door die cake ben ik naar de hallo jumbo gegaan want ja wat ik lees moet ik hebben LOL.

Ik heb van die cake schuitjes gehaald waar dan een opstaand randje op zit om vervolgens daar een blikje kersen vlaaienvulling op te kunnen doen. Zoooo lekker. Slagroom ben ik niet zo dol op trouwens. Alhoewel nu ik zwanger ben misschien ook wel. Ik neem het morgen mee naar mijn ouders, vinden ze vast wel lekker. En anders maar niet. Ik eet voor 2 hoor met alle liefde.. ( zeg ik nu, zul je zien dat ik er dan geen trek in heb)

Voor het zelfde geld gaan ze vanaaf al open... hmmm.

Hier vanavond lekker simpele maaltijd. Gebakken aardappeltjes met sla en een sausijsje. Ijsje na! Morgen bij mijn ouders gaan we aan de snack! Hahahaha, mams vroeg of we bleven eten. Nou ja dat sla ik niet af, en of ze nog ergens rekening mee moest houden.... Ehh mam heb je even... LOL.
    Aangezien mijn neefjes er ook zijn dan zei ik doe maar lekker patat met frikandellen. Dus dat wordt het en ik denk dat mijn neefjes dat ook helemaal niet erg vinden.

Had net bij de action even waterballonnen gehaald dus dat wordt dikke pret morgen. Kan me haast niet voorstellen dat die van mij dat over 2 jaar ( volgend jaar zijn ze nog te klein ) ook met opa en oma gaan doen.

Zal nog even in de tuin, moest even plassen en dan meteen even hier gluren natuurlijk. Kan ook mijn lappie mee naar buiten nemen maar dat gaat me net iets te ver.....

6. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@D: lekker slapen hoor!! Gewoon luisteren naar je lijf, dat heb je nodig.
    Ik heb ook erg goed geslapen net, 2 uur lang gewoon. Moet nu wel even wakker worden... maar hopelijk ben ik dan wat meer mens vanavond.
    Nog leuke truitjes kunnen scoren?? Ik vond er weinig aan gisteren in Goes. Veel Sale en dan is net je maat weer weg natuurlijk en voor de rest is het allemaal nieuwe najaarscollectie. Voor hetzelfde geld hebben we nog tot eind september dit weer!

Heb wel 1 leuk topje kunnen scoren in vrolijke kleurtjes die ik vanaaf op mijn zwangerschapsspijkerbroek aantrek. Heb dan wel een enigzins mooi buikje!

@Marlies: heeeeerlijk die buren!! Hebben aan 1 kant buren en hebben ook zo'n exemplaar, maar dan wel ook echt heel erg onaangenaam. Zo erg dat ik 5m hoog prikkeldraad bovenop de schutting wil zetten!
    Supercool die waterbalonnen!! Heb ook wel zin in een watergevechtje :p
    En laptop buiten vind ik zelf erg onhandig, door het felle licht zie ik amper wat. Tuin ligt op het zuiden en er is echt nergens natuurlijke schaduw.

@Mamaatje: ja nou laat je die cake wel heel lekker klinken! :p I love aardbeien ook! Maar de cake is goed gelukt hoor... maar na 2 stukken heb ik er wel ff genoeg van :p
    Iemand die 5x pw stamppot heet?? Jeeeezz blegh :p Dan heb je het nog aardig volgehouden, een hele maand :p
    Lekker stokbroodje gezond zeg, heb ik ook wel zin in!
    Hier is het pasta.

@Miracle: jij ook al een echo volgende week, spannend zeg!! Is de prenatale screening hetzelfde als de combinatietest/ nekplooimeting? Die hebben wij volgende week vrijdag.

Ik heb ongelofelijk veel dorst, gruwelijk. Onverzadigbaar lijk ik wel en blijf ook naar de wc lopen. Heb aardig wat water op en daar heb ik nu geen zin meer in. Heb zo'n dorst naar cola!! Heb al 3 glazen op... en snak naar de volgende... maar caffeine is slecht die erin zit dus moet echt ff iets anders proberen.
    Maar niets is zo lekker als cola pff

8. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Daar ben ik weer dames! Ik kon zo niet slagen :( of totaal mijn smaak niet of te kort of lengte goed maar weer te wijd.. Viel tegen! En in combinatie met de warmte werd ik lichtelijk geïrriteerd dus ben naar de Ah gereden voor lekkers!

Dit staat op t menu.. http://i.imgur.com/GhvIK.jpg
    Kan m niet draaien sorry!
    En die dressing lijkt me zo lekker door de rucola..

En voor later nog hamburgers en frietjes op de planning
    Een fles lipton Ice tea en mama mias!

Ga mezelf lekker verwennen, home alone And want To smile again :)

Mmm Marlies stuur me zo n cakeje die vulling is zo lekker op een warme wafel ook met slagroom!

Hebben jullie allemaal lekker gegeten?

Leuk dat je die kleine mee neemt naar de echo lies!

Klinkt als een leuke outfit Krullie! T is zoeken naar iets wat je buik ook mooi laat uitkomen hè.. In t een komt t mooi zwanger uit in t ander als een dikke buik cq vetrol... Moet daarom echt nieuwe truitjes!
    Hopelijk toch een fijne avond ondanks de mensen!
    Lekker smikkelen! :p

Lekker hoor een dutje tussendoor! Gewoon die momentjes rust pakken als t kan!
    Broodje gezond, altijd lekker!
    Veel plz morgen Marlies!

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

ooooh dat ziet er heeeerlijk uit Dtje!!
    Jammie!! Heb die pizza ook in de vriezer liggen. Ergens voor voor volgende week als ik geen zin heb om te koken!

Jammer dat je niet kon slagen! Maar er is nu ook gewoon weinig leuks!! Volgende keer beter!
    Ik heb wel een leuk shirtje hangen wat ik 2-3 maanden geleden heb gekocht. Geen zwangerschapsshirtje, maar zo lijkt het wel! De stof is gerimpeld bij je borsten en wordt vlak onder je borsten bij elkaar getrokken door een leuke gesp. De stof daaronder valt dan in plooien naar beneden en lijk je echt een mooie zwangere buik van een maand of 5-6 in te hebben :p
    Heb hem toen gekocht toen ik niet zwanger was en dacht bij thuiskomst echt: die trek ik voorlopig niet aan, lijk wel mega zwanger :p
    Nu kan ik m dragen!

Bah ik heb zooo geen zin in maandag... elke middag ga ik 1,5 tot 2 uur naar bed omdat ik rond een uur of 15 gewoon echt op ben. Dat kan allemaal niet meer straks. Voel me zo lamlendig, hoop maar dat ik meer energie krijg, anders kom ik die werkdagen echt niet door...

Trouwens, weten jullie of je oesters mag eten?? Rauwe of gekookt of gebakken? Dinsdag gaan we met collega's oester rapen dacht ik en opeten...

Ik ga me klaarmaken voor verjaardag vriendin... geen zin, moe en hoofdpijn.... maar ja... hopelijk wordt het gezellig!
    Fijne aaf allemaal en tot morgen weer!

10. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Lekkere pizza hè! Althans zo ziet Ie er uit! Nog nooit op!
    Dressing is heerlijk btw!

Oh dat truitje komt nu echt mooi van pas zeg! Echt leuk! Zulke modelletjes zoek ik ook zeg maar! Leuk hoor!

Nou, dat kan ik me goed voorstellen zeg dat je er tegen op zit! Moet er ook echt niet aan denken! Hoop dat t allemaal mee mag vallen maar zal wel een omschakeling zijn! Gewoon kijken hoe t uitpakt en anders gewoon aan jezelf denken hoor!

Hoop dat de hoofdpijn zakt en dat t gezellig mag worden!

Geen idee of je oesters mag! Denk t bijna niet maar weet t echt niet! Iig niet rauw denk! Anders f googlen of navragen?

11. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik heb donderdag mijn tweede echo:)! Ben zo benieuwd! Hoop dat ik nu wat vaker op controle mag komen, want 3 weken vond ik wel lang duren haha.. Ik zal mijn afspraak ook in mijn handtekening zetten, ben ik helemaal vergeten! Mijn misselijkheid is ook weg. Heb tussen de middag lekker broodjes met een hamburger op mmmm en toen voelde ik me beter :p, gek he.. Ik ben ook tegen het eind van de middag helemaal op, maar ik mag van mezelf niet gaan slapen, want dan kom ik de dagen helemaal niet meer door.

12. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    @linsey... hahahaha ik had ook een broodje hamburger tussen de middag en toen voelde ik me ook een stuk beter. Sterker nog ik barst nu van de energie... vaag hoor dat zwanger zijn.

Ik krijg nu om de vier weken een echo of eerder als ik me niet goed voel of het niet vertrouw. Maar vanaf oktober wordt dat al 3 weken en dat wordt alleen maar minder :)

Ik ben even helemaal blij want volgens mij zijn we al uit de namen als het een jongen en meisje worden. Zo leuk wil het wel van de daken schreeuwen. Hoorden de namen vanmiddag en keken elkaar aan.... Dit is het gewoon. Nu nog klein detail ze moeten toch echt kleur bekennen hahaha.

Er gaat iemand op verjaardag visite, veel plezier!
    En er gaat zich iemand te buiten aan mama mia's. Hmmmmmm
    Ik heb paprika chips in huis. Al zit ik nu nog heel vol van het avond eten. Maar jaaaaaaa het is ook nog niet eens 8 uur he?

Ga even douchen zo. Misschien tot straks of anders tot vannacht :( of morgen!

13. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    hihi voor een meisje weten wij het al heeeel lang, voor een jongetje denk ik sindskort het ook al te weten.. Nu gaat het wel een probleem worden als het bijv. 2 jongens of 2 meisjes zijn, dan moeten wij de boeken in voor een naam:p

14. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    782
    253
    63
    @ krullie klopt, we hebben al een boekwerk meegekregen over de vlokkentest e.d. Omdat er met icsi een kleine kans is op afwijkingen.
    Nekplooimeting willen we wel laten doen( weet eigenlijk nu al dat die wel ok zal zijn ivm de echo hier) maar de rest doen we niet. Het risico op een miskraam is dan wel klein maar er is een risico en dat willen we gewoon niet nemen.
    Heel stom misschien maar zou er nu toch al niet meer voor kunnen kiezen om de zwangerschap af te breken.

En over die oesters, die zijn toch rauw? Denk dat je ze dan beter niet kunt eten.

15. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Wilde ik jullie steeds al vragen. Hoe anders valt jullie haar nu jullie zwanger zijn? Mijn haar valt veel beter, heb vrij dun maar wel veel haar, maar nu lijkt het wel veel dikker. Wat dat betreft mag dat na die tijd wel zo blijven! Ga even lekker tv kijken en bankhangen.

Later!

16. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Ah wat super dat je regelmatig echos zal blijven krijgen Marlies, joj ook linssiejj? Wij waarschijnlijk rond 16/17 wk nog een x voor de geslachtsbepaling, just in case en dan de 20 wk echo en dan nog een paar pret echo's want trek t niet zo lang niet kijken tot de bevalling..
    Dat begrijpen jullie wel hè!

Wat leuk dat jullie al min of meer namen hebben! We hebben er twee op t Oog als t gaat om jongensnamen! Voor n meisje nog geen idee!
    Na de echo gaan we zien of we daar over na moeten denken! Vind t zo spannend! Kan niet wachten!

Ik zou t nie weten hoe m'n haar valt want heb al een tijdje extensions
    Maar ga ze er lekker uithalen de 28e en lekker f de schaar erin en een kleurtje! Ben t zat dat lange warme haar, draag t alleen nog maar op een knotje zo zonde en heb idd gehoord dat je een mooie volle bos kan krijgen nu dus wil m'n haar ook echt de tijd geven nu te herstellen en dan zien we na de bevalling of tegen de bevalling (in kader van mooi in t kraambed/ als je haar maar goed zit :p )

Ik heb ook hamburgers gehaald, eerst chips of eerst snacken?
    Mmm f denken 😜

17. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    :D @dtje lig in een deuk om jou. Het smaakt jou ook wel hè? Hier blijft de kast voor mij dicht. Geen trek.
    Hebben jullie de nieuwe crocky chips reclame al gezien? Geweldig. Drie papagaaien die k3 zingen. Te grappig.

18. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    782
    253
    63
    Mijn haar valt behoorlijk uit momenteel maar het ziet er wel voller uit, heel gek!

19. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Hahaha ja als ik ergens van geniet is t eten en slapen... 😜

20. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948