Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi meiden, wat een geschrijf weer zeg!! Weer een werkdag erop zitten, pfff wat je zegt krullie: je moet nu door en kan niet even relaxed gaan liggen... Vndg al m'n collega's verteld dat ik zwanger ben, zuuuulke lieve reacties! Voel me dan zo trots en blij!!
    Ben nu wel kapot, heb ook zo slecht geslapen... Pff ik trek dit warme weer ook echt slechter. Marlies bedankt voor dat stuk over de zon, interessant!

@miracle:
    Wat een mooie en duidelijke echo zeg, wauw!!

Wij hebben in principe pas met 20 wk de echo, maar di de afspraak bij de gyn voor mijn trombose. Hoop zoooooo dat ze even gaat kijken!!! En anders snel een keer langs m'n zwager voor een echo.

Zo grappig al die verhalen over eten. Bij mij is m'n zin in eten zo wisselend... Ook waar ik zin heb. Net lekker in een strand tent gegeten, Mexicaans, hou ik zo van, vooral pittige dingen vind ik lekker, maar af en toe Hollandse pot ook wel (maar niet te vaak).

@haar: mijn haar is juist slapper... Heb normaal slag en best wel volume, maar het hangt nu zo en is sneller vet.

Ik ga zo slapen, hopelijk slaapt t bed beetje lekker hier!

2. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    @D83 ik weet niet hoe de controles bij mij gaan verlopen, dat hoor ik donderdag van de gynaecoloog, heb dan uitgebreide afspraak met de gyn en vpk.

Mijn haar zit ook wel wat beter, het golft mooi en blijft goed zitten, dat was anders nooit!

3. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Goedemorgen meiden,

Ik heb zowaar met 1 keer plassen de hele nacht doorgeslapen. Heerlijk uitgerust. En niet misselijk! Wat een heerlijk gevoel.

Ik bereid me voor op een dag waarin me heel rustig ga houden. Zo even ontbijten, douchen de buurkatten voederen en dan mooi vroeg richting mijn ouders.

Moest ook wel lachen als je ´s morgen terug leest zie je allerlei soorten chips voorbij wandelen en dan draait mijn maag bijna om. LOL vooral bij het lezen van die wiskeychips.

Doe mij nu eerst maar een beker thee en een boterham kaas.

Meiden keep it cool en goed blijven drinken dan komen we deze dag goed door.

@lins ik denk dat jij ook strenger onder controle gaat komen hoor en ook elke keer een echo gaat krijgen. Nou er zijn ergere dingen toch?

4. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    hihi ja klopt Marlies, ik vind het niet erg:p! Ik ben er ook maar 1x uitgeweest:)! En ik ben ook niet misselijk opgestaan vandaag! Heerlijk! Zo vriendlief naar zijn werk brengen en even langs de action en alle andere winkeltjes en dan lekker naar huis, genieten van het mooie weer. Wel een beetje te warm, maar ach ja het is nooit goed bij ons Nederlanders..

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat fijn dat jullie zo goed hebben geslapen n niet misselijk zijn!
    Hopelijk komen jullie goed de dag door zo! Fijn!
    K ben al n uur klaarwakker, denk door de warmte.. Heb nog niet veel plannen vandaag, Miss f de stad in maar de warmte iig zoveel mogelijk vermijden.. Fijne dag allemaal hè!

Fijn dat ze zo leuk reageerden op je werk Caroline!
    De betrokkenheid van j collega's maken j werk hopelijk wat draaglijker want kan Me voorstellen dat t best wel zwaar valt weer! Vanaf 12-13 wk meestal meer energie! Hopelijk kun j dat snel gaan merken!

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hey meiden!!
    Ik heb weer lekker wat bij te lezen gehad!

@lins: spannend je echo weer! Nu ga je echt al minimensjes zien met armpjes enzo!!
    Kan me voorstellen dat 3 weken lang is, de tijd die ertussen zit! Met een tweeling wordt je wel veel vaker gecontroleerd, dat is wel echt gaaf en fijn!

@Marlies: wat gaaaaf dat de namen er al zijn!! Je hebt dus 2 jongensnamen en 2 meisjesnamen dan als ik het goed begrijp???
    Lekker die paprikachips! Ik heb 2 van die zakken vol kleine zakjes chips gekocht. Eentje met paprika/naturel/ bolognese enz en eentje met hamkaas, wokkels enz. Heerlijk! Waar ik ook zin in heb, er is een klein zakje van!

Wat betreft haar: heb een enorme bos! Altijd al dik haar gehad, maar nu nog meer. En het valt me op dat het veel beter valt de laatste tijd! Ik schijn er ook al anders in mijn gezicht uit te zien. Veel zachter en vriendelijker :p Al weet ik niet wat ik van dat vriendelijker moet denken haha Voorheen zag ik er altijd bitchy uit ofzo denk ik :p

@Miracle: een nekplooimeting is onschuldig inderdaad, geen enkel risico voor de kleine. Meer testen zou ik ook niet willen doen, puur omdat er een kleine kans is op een miskraam. En elke kans is er gewoon 1 teveel, dus doen we niet. Denk dat de combinatietest wel heeeel slecht uit moet vallen willen we meer testen laten doen.

@Dtje: goed idee om je extensions eruit te laten halen! Je kunt nu mooi haar gaan krijgen van de zwangerschap, je moet het echt even de tijd geven om te herstellen. Ik heb ook ooit 3 maanden extensions gehad, ik haatte mijn haar altijd. Maar toen ze eruit werden gehaald kon ik wel janken, was bijna niets meer van eigen haar over, alle energie was eruit. Het laten aansterken en sindsdien superblij met mijn haar. Ook een goeie kapper gevonden die er echt iets mee kan, dat scheelt ook.

Wat gaaf dat je al 2 jongensnamen hebt! Het schijnt dat de namen die je al direct hebt voor een geslacht, je dat geslacht ook gaat krijgen!

@Caro: gaaf dat je collega’s het nu weten! Moet een heerlijk moment zijn geweest! Geniet lekker van al die aandacht!! Laat je lekker verwennen en klusjes van je overnemen :p

@Symptomen die afnemen: fijn zeg dat de misselijkheid bij velen weer weg is!
    Mijn borsten doen dus opeens veel minder pijn… hebben jullie dat ook??
    De aders op mijn borsten lijken ook iets minder blauw en dik… dan ga ik me meteen weer zorgen maken… Erg he?! Dat wordt nog wat pff!
    Rond deze termijn schijnen de symptomen af te nemen inderdaad, maar weet niet of minder pijnlijke borsten daar ook bij horen!

Hier barst ik dus echt van de energie en voel me dus ff niet zwanger. Hopelijk betekent het niets… heb net de buitenboel onder handen genomen. Lekker alle ramen en kozijnen gewassen en vriendlief alle buitendeuren laten poetsen. Wat ie mopperend wel mooi heeft gedaan :p
    Heerlijk als het er weer even netjes uitziet :)

De verjaardag gisteravond was echt helemaal te gek. Supergezellig, superleuke mensen, ontzettend veel gelachen! Lagen 2 uur in ons bedje en toch om 8 uur er alweer uit. Gek ineens zoveel energie. Hoop ergens dat ik vanmiddag een dip krijg zodat ik toch dat zwanger-gevoel nog even heb…

Wij gaan vanavond lekker met zijn tweetjes barbecuen. Al moet ik er nu nog niet aan denken eigenlijk… nu nog totaal geen zin in.

Nu lekker de tuin in. Lekker op mijn ligbedje met muziek en leuke tijdschriften.
    Fijne dag!!

7. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Mijn borsten doen ook al een tijd minder pijn tot soms niet. Begon al voor mijn eerste echo een beetje. Mijn moeder zei maak je niet druk dat is alleen de eerste paar weken, nouja onze lichamen zullen inmiddels wel gewend zijn aan het hcg en bij 12 weken neemt het hcg af.

8. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Hoi meiden! Hang lekker bij mijn ouders in de tuin. Mijn neefje vroeg me een water ballon op te blazen. Ik zei dat gaat niet met mijn liezen. Ging die boos in een stoel hangen. Komt mijn moeder er aan. Vraagt wat er is. Zegt ie. IK KAN. TAT OOK NIET MET MIJN LIEZEN!

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @marlies op naar de patat met frikandellen alhoewel die frikandellen er bij mij dus echt niet in gaan op dit moment, wel leuk op naar de babydokter denk dat ze dat inderdaad super zal vinden

@krullie het is dat ik op een gegeven moment zei als jullie me nou nog 1 keer stampot voorschotelen nou, en toen aanbood om zelf maar te gaan koken anders was het nog langer stampot, nu als we op bezoek gaan weten ze al géén stampot anders eet ik thuis, hier ook veel dorst en die wc dat is echt me beste vriend hoor ben ik net geweest moet ik alweer, en oesters die moet je helaas laten staan sorry

@marlies wij zijn ook al uit de namen voor zowel jongen als meisje en nu idd kleur bekennen 7 september hihih, en mijn haar is volgens mij wel iets dikker maar futloos weer

@krullie hier ook wel nog volle borsten en soms licht gevoelig maar verder niets hoort erbij dus, gelukkig hoeft een zwangerschap ook geen 9 maanden hel te zijn sterker nog liever niet

@marlies hahahaha ach gossie dat kwam er zeker best zielig uit dat hij dat ook niet kon hahaha zo lief

grappig ik zie dus dat ik op marlies en krullie heb geantwoord ik gebruik altijd een kladblokje daar schrijf ik dan op en dan lees ik de volgende bericht, zo hoef ik niets te onthouden en hoop ik niemand te vergeten

hier alles goed alleen last van de warmte :)

10. sunshineS1976

hahaha grappig Mamaatje!! Met zo'n kladblokje doe ik het ook, maar dan via Word ;)
    Zeker als ik heel wat bij te lezen heb!

Hoe ben jij vandaag de dag doorgekomen???

Ik heb af en toe heerlijk onder de tuinslang gestaan :p Dan kon ik er echt weer even tegenaan! Maar pff het is wel warm zeg...
    Nu lekker tafel dekken buiten en de bbq aansteken!

@Marlies: hahhaa gossie tis zonde je neefje!! Zijn ze lekker bijdehand he ;)

11. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @Mamavan5 en Krullie... hij maakte het nog erger vanavond. We zouden aan de patat en frikandellen en toen zei hij voor dat ik wat in de mond kon steken: Hoe weet je nou of jou baby's wel frikandellen en patat lusten? Misschien vinden ze dat wel helemaal niet lekker..... Eh ja wat zeg je dan? LOL

Ik ben heel moe nu maar wel voldaan. Heb zeer weinig tot niks gedaan. Wat een vreselijk weer en morgen nog erger zag ik op het nieuws. In het zuiden kan het 38 graden worden.... Niet normaal.

Schrijf morgen wel weer wat meer. Liefs Liesje

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoop dat jullie allemaal een leuke dag hebben gehad en t uit hebben kunnen houden!
    Vond echt niet lekker maar VNV koelde t lekker af op de boulevard dus heerlijk f gewandeld.. Lekker buitenhuis gegeten, feta rolletjes en lasagne en zit nu in de bios met mannetje..
    Ben geslaagd voor paar leuke truitjes
    Wat een verademing, alles zat me te strak of was t kort..

Fijne avond allemaal,
    Morgen schrijf ik weer wat bij, denk in de avond
    Moet wel naar Zwijndrecht voor een ziekenhuis bezoek, dus dat is geen pretje met dit warme weer..
    veel plz morgen allemaal met hopelijk wat verkoeling!

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @krullie geloof het of niet maar heb dus meer binnen gezeten wij hebben tegels en op die manier is het altijd koeler in huis was echt niet te doen, af en toe me kop onder de koude kraan, misschien morgen strand

@marlies74 die vraag kan je toch makkelijk beantwoorden, als de baby's dat niet lusten dan moet jij spugen omdat de babys dat echt niet lekker vinden

@D83 leuk dagje voor jou zo te zien en hopenlijk is het ziekenbezoekje niet te lang

hier alles goed begint eindelijk hier pas af te koelen he he, vandaag dus niets gedaan alleen gekookt, gehaktballetjes in satesaus met sperzieboontjes, dat gehakt ging dus niet, onze baby is vegetarier;):D

14. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @mamavan5 wat een geweldig antwoord! En hahahaha jou baby is dus vegatarier. Super!

Ik heb 9 uur aan 1 stuk geslapen. Wat was ik moe. Toen moest ik wel heeeel nodig plassen hoor. Mijn arme liezen. Maar ik had deze slaap wel even nodig. Ik had verwacht dat de warmte me parten zou spelen maar dat was niet zo.

Dromen jullie ook zo naar???? pfffff mijn gyn had geen tijd voor me en liet me van 10 tot 18 uur wachten en in de wachtkamer braken alle stoelen af. En toen riep de gyn dat ik niet eerlijk tegen m was. Ik werd helemaal naar wakker. Ben maar eens even gaan googlen maar het schijnt gelukkig heel normaal te zijn dat je nare dromen hebt tijdens je zwangerschap. Dat stelt me weer gerust.

Het is hier nu al 27 graden in huis dus beloofd nog wat. Gelukkig niet misselijk vanmorgen. Vandaag maar weer veel drinken en rustig houden. Ik ga straks alleen even naar de buurkatten en dan ben ik niet meer uit de schaduw en het huis weg te krijgen.

@Dtje fijn dat je bent geslaagd en succes met je ziekenbezoek hoop dat het mee valt en niet te ernstig is.

15. sunshineS1976

@Succes vandaag in het ziekenhuis!! Moet je er iemand bezoeken of moet je zelf voor onderzoeken? Valt niet mee met deze temperaturen nee... en in een ziekenhuis is het ook altijd al zo benauwd!
    Fijn dat je gister nog geslaagd bent voor wat leuke kledingstukken!! Welke film hebben jullie gezien??
    Gisteravond was het echt superrelaxt buiten ja toen de zon weg was, zalig temperatuurtje!

@Mamaatje: haha jouw baby is vegetarier! ;)
    Plavuizen werkt lekker verkoelend ja, heerlijk. Ben benieuwd of je naar het strand gaat vandaag. Woon je een beetje in de buurt? De files die er al staan, mijn hemel :p Zou er niet graag in willen zitten.

@Marlies: lekker zeg dat je zo goed geslapen hebt! Dat valt mee met deze warmte! Heb wel bizarre dromen gehad, maar de laatste tijd kan ik weer niets onthouden van wat ik droom. Normaal wist ik dat wel altijd.
    Vandaag lekker rustig aan doen weer en veel drinken. Gister ook echt bizar veel gedronken en bleef ook maar naar de wc lopen.

@all
    Morgen weer beginnen...snif! Voel me lichamelijk doodmoe, heb echt geen puf om weer te gaan werken. Moet maar extra genieten van deze dag.

Borsten zijn niet gevoelig meer, hoop maar dat het niets hoeft te betekenen. Vrijdag zullen we de kleine hopelijk in blakende conditie weer zien. Begin nu al wel weer te stressen hoor pff!
    Wat als.... ?! Zeer irritante eigenschap van mij...

Fijne dag allemaal!

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    F snel want ga zo weg, gaan langs m'n moeders broer die is vorige week op genomen na een hart infarct, er blijkt wen ader verstopt te zitten maar kan gelukkig verholpen worden met medicijnen, hij moest eerst onder t mes.. Gaan f op bezoek bij m!

Fijne dag allemaal, rustig aan.
    Krullie geen zorgen, de symptomen van de eerste weken worden minder rond deze periode, soort stilte voor de storm, hoort er allemaal bij! Geniet nog f lekker van je rust en onthou als werken niet gaat, ga je aan je zelf denken!
    Klopt Marlies, ik droom ook de meest bizarre dingen, hoort er echt allemaal bij!

Keep it cool Ladies! Tot VNV!

17. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @dtje... succes

@krullie sterkte morgen. En ik knijp m nu ook al een beetje voor donderdag hoor. Komt ook door die nare dromen. Ook al horen ze er bij.

@all ik zit nu al de hele dag binnen, buiten niet te harden gewoon. Krijg wel hele lieve berichtjes of ik het nog wat trek enz en of ik wel genoeg drink. Nou het komt me de neus haast weer uit. Ben zooooo klaar met dit weer. Ik ben prikkelbaar en emo. bah het lijkt wel of ik ongie moet worden... hahaha.... En dan de buren weer te schreeuwen en de kleine die er weer boven uit moet komen. Grrrrrrrr je hebt ook buren hoor die niet van Nederlandstalig houden ( lees frans bouwer en Jannes enz)

Gzd morgen weer wat koeler. Moet er toch niet aan denken dat dit een week zo zou zijn???

18. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @marlies hahaa moest echt lachen om je droom sorry, maar idd het hoort er helemaal bij, schrik niet als je ook ineens enge dromen krijgt het hoort er echt bij maar die stoelen moest echt lachen sorry

@krullie85 hier zijn er 3 strandjes heel dichtbij, maar ik zie mezelf toch echt niet op het strand liggen nu, veelste warm en het water en vooral deze temperaturen vind ik echt eng en verradelijk dus lekker schaduw in de tuin en vooral binnen, hier beginnen de borsten ook minder gevoelig te worden maaaaaaaar dit denk je maar, het is namelijk zo dat je eraan went, klinkt raar maar pak je borsten maar eens vast en masseer ze maar eens moet jij eens opletten geen zorgen symptomen zeggen gelukkig niets over onze baby's

@D83 sterkte met je oom, gelukkig is het met medicijnen goed te verhelpen

@marlies hahaha over 2 jaar ben jij die mama die met schreeuwende kids buiten zit hahaha kunnen de buren zich ergeren aan jou ;)

hier alles goed dus zit binnen mij te warm :D

19. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @mamavan5 nu ik weet dat het er bij hoort is het al minder eng. Wat je van je borsten zegt klopt inderdaad. Je went er aan.

Over twee jaar ben ik misschien wel een moeder met twee kleine kindjes maar ik ben wel het type dat ze bij wil brengen dat we buren hebben en dat je niet omdat het nu opeens mooi weer is maar de radio op 10 mag gooien en dan jezelf er boven uit mag proberen te krijgen.

Als de zoon van mijn vriendin hier is ook hoor. Die heeft ook van die schreeuw trekjes soms en dan zeg ik meteen dat we hier buren hebben. Ik wil niet dat de buren met opzet last van mij hebben.

Zopas toch nog even buiten gezeten met voeten in bak water maar nu toch weer binnen. kan mijn draai niet zo vinden met dit weer.

Succes meiden nog even volhouden!

20. sunshineS1976

Hier in Zeeland nu wolken en een heerlijk windje! Zalig!
    Heb het vandaag wel goed uit kunnen houden buiten. Lekker op mijn ligbedje in bikini en af en toe een verkoelende douche van de tuinslang! Zalig!

Over een half uurtje gaan we heerlijk eten. Heb een nu een lekkere kipschotel in de oven liggen van zo'n zakje "Braadstomen" van Maggi. Lekker rijst erbij en smullen zo maar.

Idd godzijdank Marlies dat het morgen een stuk koeler wordt. Nog steeds wel warm, maar niet meer zo heftig als nu. Moet nog steeds bedenken wat voor kleren ik aan ga doen. Een en ander moet natuurlijk wel bedekt zijn. Maar veel zit ook al echt te strak...
    Ik ga mijn baas trouwens snel inlichten denk ik, want ik moet vrijdagochtend vrij krijgen voor de nekplooimeting.

@D: fijn dat je me er even aan herinnert :) Als het niet goed gaat op het werk, ga ik inderdaad aan mezelf denken. Ik ren altijd de poten onder mijn lijf vandaan voor alles en iedereen. Als het niet gaat, is het tijd voor mezelf!
    Hoop de operatie van je oom goed is verlopen! Heftig hoor een hartinfarct en waarschijnlijk is hij nog niet zo oud ook? Gelukkig dat het verder met medicijnen te verhelpen is.

@Marlies: goede tips had je gisteren geplaatst! Je voeten in een bak water is echt heerlijk!
    Ennuh, jij houdt niet van Smartlappenmuziek? Wie houdt daar nou niet van??? :p:p:p
    Wel behoorlijk irri zulke buren!

Ik weet trouwens niet wat ik dan erger vind:
    Wij hebben streng gereformeerd buren. Geen tv, geen computer, geen radio. Wél een groot orgel! Die ze regelmatig bespelen, alleen maar kerkelijke muziek dus en op zondag spelen ze de godganse dag. Mét de ramen open. Steeds de neiging gehad om er iets van techo tegenover te zetten, maar zo aso ben ik dan ook weer niet. Ze zingen er trouwens ook nog superhoooog bij!
    Denk dat ik voor de afwisseling nu wel even graag naar Jannes luister :p

@Mamaatje: groot gelijk, lekker binnen blijven! En met je voeten in een bak koud water, das echt lekker!
    Als ik mijn borsten masseer voel ik wel dat ze nog wel wat gevoelig zijn, maar meer ook niet.Vriendlief mag weer in de buurt komen ;)
    Ik had ook gelezen dat je lichaam inderdaad went aan al die veranderingen. Dat zal het wel zijn dan :)

Wat gaan jullie eten voor lekkers??
    Normaal geen honger met dit warme weer, maar nu wel. Vandaag bijna niets gegeten, alleen maar liters spa rood naar binnen gegooid.

Deel Deze Pagina