@marlies ik vind het ook stil hier jammer vandaag pizza gegeten nou ja 2 stukjes meer kon ik niet hebben @krullie het zoeken is niet erg het gaat erom zodra je het hartje gevonden heb die stralingen gaan dan direct op het hartje van de baby en die vind dat dus niet fijn, dit is vaak ook de reden dat ze snel wegzwemmen, mijn verloskundige vertelde mij dit, helaas mogen die dingen verkocht worden omdat ze gekocht worden, dat is nl hoe krom ook net als sigaretten en alcohol slecht voor je maar ja men koopt het aldus mijn vlos, die niet blij met mij was, zoeken maakt dus niet uit zodra je het hartje heb gehoord paar seconde klaar zal geen kwaad kunnen 1 keer in de 1 a 2 weken, meer werd echt zwaar afgeraden dus ik ga er wel aan houden luister liever naar de vlos als naar google, de vlos voelde inderdaad waar me baarmoeder zat en liet dit toen aan mij en mijn man ook voelen wij hebben hem ook duidelijk gevoelt erg grappig zo duidelijk had ik hem nog niet gevoelt, ook als je wat voller bent kan de verloskundige de baarmoeder voelen vraag aan je vlos of ze wilt laten voelen, en die hormonstertjes werken zo goed dat zelfs je collega's iets merken hahaha gekookt kunnen oessters idd geen kwaad geen zorgen maken de angelsound 1 keer per 1 a 2 weken proberen hartje gevonden even luisteren klaar, dat is echt geen probleem zei mijn verloskundige @caroline ik ben niet vooruit gezet hoor dat doen ze niet meer ik zal dan gewoon eerder bevallen dus blijf voor de vorm gewoon 13 weken, ze voelt door een beetje te drukken vanaf je navel door naar beneden en op een gegeven moment voel je weerstand dat is begin van je baarmoeder, leuk dat je ukkie nog even heb kunnen zien en geen zorgen maken hoor je kleintje maakt nu uit zichzelf nog niet veel bewegingen dit komt rond 14/15 weken
F korte update, heb verkeerd gelegen vanacht dus ontzettend last van m'n nek en doordaar ook van m'n hoofd, zit beetje tegen t Randje van zet t door naar migraine of blijft t hierbij.. Ook vierden we VNV m'n moeders verjaardag vast (eigenlijk morgen jarig) omdat m'n vriend morgen geen vrij heeft We hebben gecourmet maar ik was vandaag niet te genieten Prikkelbaar, emotioneel, en Echt last van m'n nek, schouders en hoofd Echt zo n band om m'n hoofd die steeds strakker wordt aangetrokken en dan vanuit m'n nek.. Zit nog f in een koud water bak en ga zo f plat met een IJszak op m'n hoofd Miss dat ik later nog f post anders morgen Marlies beterschap! Krullie succes met t gesprek met je baas! Mamaatje fijn dat je t hartje hebt gehoord! En beebje goed groeit En Caroline een mooie echo weer! Lijkt me ook volkomen normaal dat beebje slaapt, bij mij en vriendin moesten ze m ook met geweld Wakker schudden.. O trek t nie meer dat beeld! Tot gauw meiden lekker slapen allemaal!
@D83 jeetje beterschap meis lekker proberen te slapen hopenlijk is het morgen voorbij, en komt er geen migraine aan
Je zegt precies hoe ik het ook voel meid! Kan het niet geloven dat na 5 jaar teleurstellingen het nu echt onze beurt is om geluk te hebben. Durf het ook nog steeds niet goed te vertellen uit angst dat het alsnog mis gaat. Zeg mezelf ook steeds dat ik na de volgende echo niet meer bang ben maar dat lukt me gewoon niet. Was er maar een magische switch om dat doem de ken mee uit te schakelen he?!
Even een snel berichtje. Ik lijk iets meer energie te hebben. De dochter van mijn vriendin is hier rond elf uur binnen gelopen en dat geeft lekker afleiding. Ze blijft ook lekker ( nou ja zij lekker ik nog afwachten ) hier eten vanavond. Gebakken aardappelen met sla en vlees. Ze is nu lekker aan het kleuren en tekenen enz. Alles in de baby trend. hahaha. Beetje jammer voor haar dat ze niet weet dat het er 2 zijn, maar dat hou ik nog even voor me. Dat is nog iets voor mijzelf. Ze is heel discreet voor haar 6 jaar maar daar wil en ga ik haar niet mee belasten. Ik zal eens even wat lekkers voor ons op tafel zetten en dan haar weer wat aandacht geven. De spanning voor morgen is zo wat minder en dat is wel fijn. Afgelopen nacht ook iets beter geslapen dat was ook wel fijn...
@marlies heel veel plezier met de kleine meid @miracle ondanks dat het zo lang geduurd heeft, moet je dus juist vertrouwen op je lichaam en je kleine baby die weten het echt allebei wel, neem de positieve houding aan, ook tegen krullie gezegd je mag soms negatief denken van jezelf zolang dat direct plaats maakt voor positieve gedachte hier alles goed angelsound is binnen en heb even gezocht en gevonden en opgenomen zodat we er langer naar kunnen luisteren zonder de baby te hinderen erg leuk over een paar weekjes weer
@Caroline: we hebben allemaal zo nu en dan bevestiging nodig!! Over een paar weken ga je je kleine gewoon voelen. Hoe te gek is dat!! @Dtje: oei meis schrik van je bericht. Hoop dat het vandaag toch wel stukken beter met je gaat... maar aangezien je er niet bent denk ik dat het niet super met je gaat. Veel beterschap hoor. Hoop dat je iets kunt vinden dat verlichting geeft, al is het maar een beetje. Knuff @Miracle: wauw... fijn om te lezen dat iemand anders ook die gevoelens heeft! Dat had ik niet zo verwacht. Ligt idd misschien ook wel aan dat hele medische gedoe er omheen enzo. Hier weet dus nog steeds niet iedereen het, om de reden die jij zegt: bang dat het nog misgaat. Kan dan alleen maar denken aan de "afgang en de vernedering" om dan tegen heel de wereld te zeggen dat het mis is gegaan. Vreselijk. Leef van echo naar echo... mezelf nu wel heilig voorgenomen om echt te gaan genieten en het met iedereen te delen als de echo vrijdag met 13 weken goed is. Maar voor hetzelfde geld, blijf ik dan weer onzeker en bang tot de 20 weken echo... en zo blijven we straks "vrolijk" doorgaan tot de bevalling! Nou ik hoop het niet! Heb mijn gevoelens met iemand een beetje kunnen delen en die gaf aan dat ik er eens met een professional over moet praten. Misschien geen slecht idee. Wanneer heb jij de volgende echo weer?? @Mamaatje: nou dat is wel weer fijn om te horen over de Angelsounds. Maar toch gebruik ik hem niet meer! Cool dat jullie het hartje hebben gevonden en op hebben genomen, zoo n mooi geluid! Ben benieuwd of mijn baarmoeder ook te voelen is en hoe dat voelt. Maar moet nog niet naar de vk, dus denk dat ik nog even geduld moet hebben. Neem aan dat ik me daar wel bij aan moet melden nu, een vk praktijk, want bij de gyn zal het wel klaar zijn als alles goed is. Zal er vrijdag even voor bellen. @Marlies: jeeh, lekker die extra energie!! Gezellig dat het dochtertje van je vriendin er is! Klinkt als een schatje! Lekker vertroetelen maar. En vertellen dat het er 2 zijn kan altijd nog. Eet smakelijk alvast! Wat gaat de rest voor lekkers eten? Hier staat een grote zak soep Chinese Tomaat van Unox op het menu. Lekker met stokbrood. Voor vriendlief maak ik nog wat gebakken oesters met knoflook, sjalotjes en peterselie. We hadden gisteren 50 kg oesters geraapt en wat over was verdeeld over iedereen. Ik kan echt geen oester meer zien, maar vriendlief vind ze vast wel lekker! Vandaag mijn baas het blijde nieuws verteld. Hij was wel verbaasd en had het niet verwacht. Niemand zo ongeveer Hij reageerde leuk, maar ergens bespeurde ik toch ook wel dat hij het minder leuk/praktisch vond qua werk... omdat ik er tijdens de drukke maanden niet zal zijn. Maar ja... dat moet mijn zorg niet zijn, ik kan heerlijk gaan genieten van mijn beebje dan @Kraamzorg: ik mocht kiezen uit 3 bureaus, bij alledrie een infopakket aangevraagd 2 weken geleden. Maar 1 heeft er gereageerd en had ik ook 2 dagen later een pakket in de brievenbus. Moet zeggen dat het me wat neutraal is, het spreekt me niet direct aan, maar ik kan het ook niet vergelijken. Wel de neiging om de andere twee maar te laten stikken als ze niet reageren! Zal nog wel eens bellen.
@krullie het is net wat je zegt, het is niet jou probleem. Goed dat je het je baas nu hebt verteld. Dan heb je dat maar gehad. Ik ben onderhand weer erg misselijk. Tegen het overgeven aan. Dochter van vriendin is heel bezorgd. Ik zei ga jij maar lekker even tv kijken dan blijf ik even zitten. En dat doet ze nu ook. Best wel lekker de afleiding voor morgen. Ik denk steeds, morgen om deze tijd loop ik vast weer met mijn beebs op foto te smilen. Als het mocht nam ik een flinke borrel voor het slapen gaan hahaha. Misschien maar een beker warme melk... ook lekker ... ahum. Nou ik zal mijn kleine visite weer even vergezellen. Tot later misschien en anders tot morgen!
@Marlies vervelend dat je zo misselijk bent .. Met mij gaat het nu weer beter gelukkig. Morgen de termijnecho, spannend!!!
@marlies, veel plezier, afleiding is ook wel ff fijn @mamaatje je hebt helemaal gelijk en ik zeg het ook steeds tegen mijzelf maar het gevoel blijft, het is niet alles overheersend maar het is er wel bijna constant @krullie het lijkt af en toe wel taboe om erover te praten, dit soort gevoelens. Ga het morgen wel bespreken in het ziekenhuis en wellicht kan ik met de maatschappelijk werkster van de ivf afdeling gaan praten. Morgen hebben we het gesprek voor de prenatale screening en direct daarna de 12 weken echo. Heb ook echt met mijn man afgesproken dat we het vanaf morgen aan de rest van onze vrienden en familie gaan vertellen en troep gaan opruimen zodat de logeerkamer een baby kamer gaat worden. Ook dat is weer een stap want die kamer is meer een rommelkamer geworden nadat we hier bijna 5 jaar geleden kwamen wonen. Puur omdat dit de babykamer moest worden. We hebben er nooit iets mee willen doen. Jij moet vrijdag toch? Ga voor je duimen meis! Komt goed
He bah Marlies! Dan wel fijn die afleiding ja...en een borrel helaas haha!! Een beker warme melk met honing schijnt te helpen... maar of dat nou het favo drankje is met dit weer?? Ik dronk altijd best wat thee, maar moet dat met dit weer ook helemaal niet meer hebben. Veel succes en plezier hoor morgen!! Komt helemaal goed! De rest van de dag is die grijns niet meer van je gezicht af te krijgen met twee prachtige beebs in je buikje! @Lins: jij ook al! Succes en plezier he! Dubbel genieten van twee beebjes! @Miracle: goed idee meis om het met de maatschapp werker te bespreken. Fijn dat er zo iemand op de afdeling is! Zeker een taboe dit soort gevoelens... en als je het vertelt, wordt het toch niet begrepen door anderen. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Ik krijg standaard de reactie: "doe toch normaal, natuurlijk zit het goed!" En daarmee gespreksonderwerp afgerond. Best leuk zo'n daadkrachtig en positief antwoord, maar IK heb er niets aan en voel me niet begrepen. Ben benieuwd morgen naar jouw ervaring. Ik wil het ook graag bespreken, maar weet niet met wie.Kan het ook aan de vk vragen als ik daar kom of misschien dat het via mijn huisarts anders moet. Ik ga aan je denken en heel hard voor je duimen, maar het gaat helemaal goedkomen, dat weet ik ook zeker! (Waarom zijn we toch zo overtuigd bij elkaar maar niet bij onszelf?!) Als je weer naar huis gaat heb je een smile van oor tot oor en kun je niet stoppen met kijken naar je beebje op die prachtige foto! En erop los fantaseren wat het gaat worden en hoe jullie leven eruit gaat zien straks. Heel goed plan om het dan inderdaad wereldkundig te maken! Dat mag ook echt wel hoor met 12 weken!! Wat betreft logeerkamer leeghalen: hier precies hetzelfde. Moeten wij ook maar eens aan beginnen, want is nog best wat werk. Eindelijk mogen we de langverwachte babykamer gaan verven/behangen en inrichten! Succes morgen meis, geniet, duim voor je en denk aan je!
Thanks krullie! Ik zal morgen even updaten En ik kan je nog leukere reacties vertellen! Ik ben 1 van de 6 schoonzussen die zwanger is. Toen wij net wisten dat ik zwanger was kreeg ik van mijn schoonzus het verwijt dat ze door mij niet van haar zwangerschap kon genieten en of ik wel wist hoe rot dat voelde?! Ben er nog verdrietig om dat iemand zoiets kan zeggen maar probeer het maar los te laten. Zullen haar hormonen wel zijn geweest ofzo. Op begrip vanuit het grootste deel van mijn omgeving wacht ik al niet meer. Ik heb net heeeeerlijk gegeten! Had zo'n trek in bloemkool met aardappel en een gehaktbal! En na weken heb ik eindelijk weer goed gegeten!
Fijn dat je zo goed en lekker gegeten hebt Miracle!! Ik ben ook gek op bloemkool en een gehaktbal hoor! Wel echt een zwaar lullige reactie van schoonzus zeg... Goed dat je het maar laten doen hebt... hopend dat het haar hormonen op dat moment waren. Maar zoiets kun je echt niet zeggen vind ik! Geniet extra van je mannetje en de mensen die wel met jullie meeleven, daar heb je veel meer aan dan stil te staan bij de stiltes en de negatieve reacties. Knuff
Ik ben echt doodmoe, superzware en branderige ogen. Nog niet klaar met lessen voorbereiden voor morgen, maar dat is dan jammer. Los dat morgen wel op. Nog even wat drinken en dan mijn bedje in.. can't wait.
Zodra ik thuis ben zet ik er een foto+update op Hier nog 1, wij hebben 21 uur in de auto gezeten dus vanacht niet zo heel lekker geslapen al was mijn eigen bed wel 10x beter dan het bed in Portugal. Hopelijk slapen we vanacht beter. Slaap lekker voor straks iedereen!
@miracle: wat een ontzettende rotopmerking! Iedereen om je heen moet toch JUIST met je meeleven na zolang wachten!! @krullie en miracle: ik herken ook heeeel erg jullie gevoel. Lang gewacht, bij mij gelukkig een klein probleem en dus verholpen (verklevingen) en dan natuurlijk nog de miskraam met bijna 11 wk.... Dat ons dit overkomt is zoiets wonderlijks!!! En daardoor zo eng om dat wonderlijks weer te verliezen! Maar goed, zolang het hartje klopt en het kindje goed groeit moeten we er echt vanuit gaan dat het goed komt. Wat mamaatje zegt: even negatief denken mag, maar vooral snel omdenken! @krullie: ik kan ook niet wachten tot ik het kindje ga voelen!!! @linsiee en Marlies: succes met de echo morgen!!!! (ik vergeet nou toch niet iemand...?! Anders natuurlijk ook veel succes en vooral genieten!!) @eten: heerlijk lasagne gemaakt. Mmmmmm, 1 van mijn favorieten. @marlies: hopen dat de misselijkheid snel weggaat!!! @d: hoe is het met je hoofdpijn nu?? Ik hoop zo dat het snel over is, hoofdpijn is zooooo ellendig! @mamaatje: lukt het jou ook zelf om je baarmoeder te voelen??! Dinsdag weer gesprek met vk. Hopelijk gaan we (voor het eerst) het hartje horen! En over 1,5 wk waarschijnlijk nog een echo bij mijn zwager!!!! Wij vertellen het nu aan iedereen die we zien. Moet ook zeggen dat ik het ook echt niet meer kan verbergen. Buik valt echt op, is normaal ook heel plat. Een moeder van een leerling heeft het gisteren ook al geraden...
Oooh lasagnaaa! Lekker Caroline!! Heb je een geheel eigen recept of? Ik maakte wel eens lasagnette van Knorr, maar tegenwoordig pak ik die van Bertolli, superlekker!! Maar schoonmoeder maakt haar lasagna helemaal eigenhandig, daar kan niets tegenop! Gaaf dat een moeder van een leerling het al geraden heeft! Vroeg ze ernaar? Ik vind dat toch altijd tricky hoor! Ik heb het ook wel eens vermoed bij mensen, maar kijk wel uit om er iets over te zeggen. Je gaat door de grond als het niet zo is!! Ook hier kan ik het niet meer verbergen, maar zijn echt mijn darmen gewoon die flink naar voren uitsteken. Heb ook al verschillende collega's zien kijken... denk dat het wel op zn plek zal vallen als ik het vertel ja. Ook jij hebt veel moeten meemaken voordat je was waar je nu bent, dus kan begrijpen dat je je ook zo voelt! Dan heb je ook nog eens een miskraam meegemaakt, dat is natuurlijk nog veel erger en maakt je extra onzeker. Maar wat je zegt; positieve gevoelens moeten de bovenhand hebben! Spannend naar de vk volgende week! Hoop dat je het hartje gaat horen of dat ze stiekem nog even wilt kijken! En anders idd de echo bij je zwager. Superleuk gewoon!