oh poppenkop hoop dat alles goed is! Vriendin van mij had ook een verhoogd risico en er was achteraf niks aan de hand! Gezien mijn leeftijd en de onbetrouwbaarheid van de combietest op mijn leeftijd hebben wij ervoor gekozen om deze niet te laten doen. Na het lezen van de infofolder wist ik het eigenlijk al, maar na het gesprek gisteren met de verpleegkundige zeker. Ik zag het nut van de test niet omdat ze zeggen tja heb je een verhoogde kans dan kan alles goed zijn en heb je geen verhoogde kans betekend dit nog niet dat het kindje geen down etc heeft...?? Vooral op mijn leeftijd waren de cijfers van de combinatietest niet echt doorslaggevens vond ik, dus wij hebben besloten deze test niet te doen. Wel jammer want nu moet ik weer heel lang wachten op mijn volgende echo , maar dat komen we wel door.. Wat gaaf zeg armande dat je de kleine gevoeld hebt !
@poppekop, ik vertelde je verhaal vanmiddag aan iemand en die had het zelfde meegemaakt. Die hadden 1op54. en alles was goed! Ik ga zo ontzettend voor je duimen!!!! @linsey.... heb je nog ijzer gekregen? En extra folium? @all.... had me vanmiddag toch opeens zin in kruidnoten... maar kon ze nog niet vinden in de winkel, dus speculaasjes mee genomen. Heerlijk!!!!! Ik heb sinds vanmiddag een ijzer smaak in mijn mond niet normaal. Herkent iemand dit? Ga zo lekker aan de patat met frikandellen. En een salade voor het gezonde effect hahaha....
Bedankt voor jullie lieve woorden, doet me echt goed. Ik laat even snel weten hoe t was. Het was heftig en intens! Vooraf wel weer een uitgebreide echo gehad, ook hier werd de conclussie getrokken dat dit er prima uit ziet. Nekplooi mooi binnen de norm en wat ze hier ook bekeken was of er een neusbotje aanwezig was en die heeft onze kanjer. Groei prima, hartje klopt mooi ( eventuele afwijkingen zijn nu nog niet te zien ), bloedsomloop keurig, in het maagje en blaasje zat vloeistof dus dat werkt allemaal naar behoren. De punctie verliep niet helemaal vlekkenloos, via m'n buikwand kwamen ze niet goed bij m'n placenta, inwendig waren er 2 pogingen nodig om het juiste materiaal te verzamelen. En ondertussen sliep onze kanjer gewoon lekker door. De arts zei nog wel, een goede echo zegt meer dan een bloedbeeld en in 85 tot 90% maken we mensen onnodig ongerust. Over maximaal 2 weken weten we waar we aan toe zijn. Dan weten we ook meteen wat het gaat worden, want dat bekijken ze standaard tijdens dit onderzoek. Liefs Popje
Ach Popje toch , lijkt zo onwerkelijk allemaal dan volgens mij he ? En bikkeltje lag dus lekker te slapen . het zijn inderdaad maar allemaal kans berekeningen en goed dat de echo heel goed is ! Probeer je daar ook een beetje aan vast te houden . Je krijgt gewoon een heerlijk gezond kindje . Hoop dat de weken snel gaan en dat je dan weer snel op je roze wolk kan klimmen! Veel sterkte en doe even lekker rustig aan Popje! Veel liefs ! Ik heb dus bewust geen testen gedaan , ik met mijn leeftijd kon nu al zeggen dat het 1 op 200 was , heb al genoeg angsten gehad dus bewust hier niet voor gekozen .
@1974 ik denk ook omdat het komt dat het niet mijn eerste is, denk dat ik dan wel in paniek was geweest, ik moet wel relativeren en goed kijken naar alles eromheen dus niet alleen het bloedverlies teld ook hoe voel ik mij, heb ik pijn, verlies ik stolsels ik weet dat soort dingen dus mijn hoofd neemt het over van mijn hart, welkom terug meis en fijn te horen dat het goed gaat, leuk een pretecho erachteraan @poppenkop nu weet ik het helemaal zeker neusbotje was aanwezig dus jou kleine is gewoon helemaal supergezond meis ik snap echt je ongerustheid nog steeds tot aan de uitslag en nogmaals we sleuren je erdoorheen, echt hoor we staan voor je klaar neem die 90% goed in je op echt de echo is belangrijk alles is in orde 2 weken spanning is niet leuk en slopend, maar hou je vast aan de goede echo en je kleintje die heerlijk lag te slapen met een houding zoek maar uit ik ben toch gezond
Oh popje dat ziet er toch wel positief uit hè! Ik heb mee gelezen in t andere topic en ga er vooralsnog van uit dat t bij jullie ook gewoon helemaal goed zit! Ik geloof echt dat je meer kans hebt dan t goed zit zeker ook als de arts zegt dat de echo meer zegt dan t bloedbeeld n er in de meeste gevallen onnodig onrust wordt gezaaid! Kop op! Hou moed en hopelijk vliegen de weken voorbij! A1974; Welcome back! Heb laatste weken regelmatig aan je gedacht, nog niet aan toegekomen om je een persoonlijk berichtje te sturen nadat ik je ook in een ander topic online zag! Gelukkig gaat alles goed met jou en de beeb! Wat super leuk dat jullie naar Nederland komen en je schoonouders gaan verrassen met een pretecho! Weet niet of je de foto's hebt gezien maar heb een pret echo gehad met 13 wk en 5 dg en t was erg bijzonder! Zat nog net nie in t beeld haha! Heel veel plz zaterdag, al is t zo vroeg.. Poeh, kom echt m'n bed niet uit voor de middag maar lig er ook over t algemeen later in als jullie denk Slaap zo moeilijk in en vooral sinds deze laatste week continue plassen zodra ik er in lig, echt tot t frustrerende toe haha Snap dat je niet alles kan bijlezen en snap ook dat je even minder vaak online was.. Hoop je gewoon weer zo nu en dan te lezen zodat we weten hoe t met je gaat! Snap dat je die warmte niet trekt hoor! Jeetje wat een hitte hebben jullie daar! Hier gelukkig weer afgekoeld, we trokken t ook niet zo goed hoor! Waar kon doken dames in een zwembadje of stonden onder de tuin slang haha Koud bak water voor de voeten was hier favoriet! Oh liesje lekker friet en frikandellen Zou ze zooo bakken Maar hier burritos op t menu Krijg weer zo nu en dan kip weg dus dat is fijn Nieuwe gekke verslaving; potjes spinazie van hak! Vreet zo n potje leeg Gelukkig niet meer van die bizarre eetbuien als in t begin Toen moest k om de twee u hele maaltijden Niet te doen! Haha Ik ga m'n dagboek eens bijwerken Stel t steeds uit omdat ik geen zin heb maar ga me er nu toe zetten want t is toch leuk voor later toch! Smakelijk voor zometeen!
Thx Dtje ! En ga de fotos even zoeken ben heel erg benieuwd naar jou mooie kereltje, wat bijzonder toch allemaal he ?En helemaal in het scherm haha geweldig zeg! haha dat heb ik nu ook steeds als ik een echo heb bij de gyn en dan gaat alles zo snel , moet dat dat via de zijkant bekijken maar man lief mag morgen het beeld filmen zodat ik het nog eens op het gemakje kan bekijken . Opstaan is hier ook drama aangezien ik tussen 4 en 6 uur standaard wakker wordt pfff en dan als het tijd is om op te staan ben ik zo gaar dus ik snap wel wat je bedoelt pff ! Plassen doe ik gelukkig niet zo belachelijk veel meer maar wel nu regelmatig last van het zuur . Heerlijk een bak met water met voetjes erin ! ben regelmatig gaan zwemmen hier voor de deur hebben we gezamelijk zwembad en ben dus echt geen waterrat maar vind het heerlijk nu . Even afkoelen haha . Waar doe je dagboekje bij werken ? Hoop stiekum dat ze zaterdag het geslacht kunnen zien , gyn wil echt pas na 16 weken een uitspraak erover doen haha , probeer hem steeds te pijlen maar neej haha . Hij wil niet iets zeggen waarvan die niet nog 100% kan zeggen dat het ook zo is . Eet smakelijk trouwens ook lekker burritos! Ook hier geen vreetbuien meer ! Maar komt denk ik door warmte .. als ik wat zie denk ik hmm maar als ik het voor mij heb een paar happen en ben er klaar mee . Mama toch vind ik het super goed , moet ook eens op die manier denken zou een hoop kop zorgen schelen . Je bent zoo wijs! Lekker patatjes met frikandellen .. Tegenwoordig kan je mij heel erg blij maken met patatjes en mm als ik er nu aan denk jammie trek haha !
@poppekop, even een hart onder de riem misschien. Mijn collega had precies hetzelde. Zijn vrouw had bij de combinatietest 1:51 en ze schrokken Zich rot! Na 4 dagen kwam de uitslag en alles was prima. Het blijft een kansberekening he, vergeet dat niet. Hij vertelde ook dat ze ondanks het goeie nieuw toch een behoorlijke domper op de zwangerschap hebben gekregen en nu weer voorzichtig proberen te genieten. Enige positieve is dat ze nu het geslacht weten en hun dromm uitkomt. Sterkte de komende dagen!
@krullie heb de angelsounds binnen, kom net thuis en wilde 'm natuurlijk gelijk ff proberen! En had het hartje gelijk te pakken, hihi maakt mn dag helemaal goed! Nogmaals bedankt, ben er erg blij mee en m'n hubby ook
Wat leuk miracle!! Super dat je t hartje zo snel vond! Ah wat een rot tijd om Wakker te worden, dan pak je niet snel de slaap meer zeker? Iig niet als t al snel warm wordt weer dan lig je te zweten in je nest, vreselijk! Oh heerlijk n zwembad zeg! Zou ook echt n huis met n tuin en een zwembad willem al is t maar zo n plastieke vd intertoys Hahaha Ik heb zo n negenmaandse dagboek waar je per week alles kan inschrijven en staat ook per week informatie over die werk bij dus dat is wel leuk! Alleen heb k toen ik net zwanger was erg voorruit gelezen en daardoor lees ik weinig nieuws nu haha
@poppenkop: wat een ontzettend vervelend bericht zeg... Wat een zorgen weer allemaal. Positief blijven is waarsch het enige wat jou nu op de been houdt. Wat een heleboel al hebben gezegd: het MOET gewoon goed zijn. Er is zooooooooveel meer kans namelijk op een goede uitslag. En daarbij is de echo goed en de nekplooimeting wat allemaal positieve dingen zijn. Maar toch, het enige wat je nu wil is het nu bevestigd krijgen!! (mamaatje: wat een lieve opbeurende woorden toch altijd van jou!!!) @armande: welkom terug. Fijn dat je reis leuk is geweest. En fijn dat alles goed gaat! @a1974: goed ook om weer wat van jou te horen! @d: bij mij ook buritos op het menu. Zooooo lekker! Gek genoeg heb ik juist helemaal geen zin in frietjes zoals een heleboel hier! Vndg bij de vk geweest. Voor het eerst het hartje gehoord!!! Wauw!!! Zo te gek! Heel luid en duidelijk en goed ritme en tempo. Mijn baarmoeder ligt al heel hoog (ruim boven het schaambeen, weet het nu ook te voelen!) en het kindje ook. Het hartje vrijwel meteen gevonden! En het is ook een verklaring waarom ik al best een buik heb. Komt waarch doordat ik zo klein ben en mijn romp ook kort is. Ze zei ook dat ik kans heb dat ik t kindje eerder voel!!!! Zou zooooo bijzonder zijn! En Miss voel ik al iets maar weet ik niet dat het het kindje is!! @marlies: hier geen ijzersmaak!
@marlies ijzersmaak ik herken het van vorige zwangerschap niet lekker! @D ja leuk van die 9 maanden dagboeken super ! Lekker alles bij houden zo leuk om terug te lezen , heb het pas met mijn zoon gedaan met zijn boek! En daar lezen we zeker doorheen hoor haha ! @miracle geweldig he ? Ik gebruik hem nu vanaf 10 weken en doe elke dag voor het slapen gaan luisteren . Geniet ervan het is zoo bijzonder! zeker nu ik ook de baby voel in combi met hartje weet ik gelijk een beetje waar ik moet zoeken maar soms de neemt de kleine doerak mijn flink in de maling door heel snel weg te zijn haha . @caroline, leuk jou ook weer te lezen ! En wat een super geluid he ? het is zoooo mooi om het hartje te horen! En zal je vertellen hier ook een flinke pens ! Gyn zei darmen moeten ergens heen dus laten we het daar maar op houden haha . Hoop dat je snel je kindje kan voelen! Gyn zei ook hier over als je denkt dat je hem voelt is het ook zo! En na 12 weken innig te zijn geweest met mijn darmen wist ik het na een paar dagen zeker !
Super dat jullie de kleine al voelen! Ik nog niet, op t zo nu en dan zien golven van m'n buik na.. Wat gaaf dat je t hartje hebt gehoord caroline en Miss n stomme vraag maar ben t kwijt, waardoor heb je t bij een eerdere echo nog niet gehoord? Hier ook een behoorlijke buik, ik plaats m bij de buikjes van februari in zwangerschap.. MovieMeter Film tip voor VNV Half negen op net 5
Degene die de kleine al voelt (of bij vorige zw heeft gevoeld): zou je kunnen (proberen) uit te leggen wat je dan voelt??!
Lekker recept voor burritos Voor vier wraps drie grote stukken kipfilet Deze heel klein snijden, kruiden met kip pikant kruiden bij voorkeur versteegen Uitje fijn snijden en bakken in het liefst Chili knoflook olie Dan de kip erbij, als deze bijna goed is teentje knoflook persen en erbij bakken.. Dan potje doperwten op z'n Mexicaans of Mexico melange van Bonduele erbij en n klein potje witte bonen in tomatensaus Dan f omscheppen en een zakje casa fiesta seasoning mix fajita erin, flinke scheut water erbij, niet zoveel als op t zakje staat dan wordt t zo waterig nu blijven de kruiden behouden Evt een klein blikje tomatenpuree toevoegen Dan wraps vullen met mengsel, de wrap inwrijven met flink wat Chili saus en daarop veel geraspte kaas Bij voorkeur de pittige van euroshopper N kwa Chili saus is die van conimex t lekkerst Oven voorverwarmen ondertussen op 200 graden De wrap kleine tien min tot de kaas gesmolten is en beetje aan brand serveren met zure room Chili saus en een lekkere frisse salade Smullen!