Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @a1974 ik ben wijzer geworden door de jaren heen hoor, het zal er niet al in bij geboorte helaas herken ik ook vele andere berichten zwanger van de eerste zelfs tweede en derde had ik ook een hoop twijfels maar als je alle zwangerschappen hetzelfde hoort dan kom je er uiteindelijk wel, ik probeer ten alle tijden positief te denken en te vertrouwen op mijn lichaam maar dat is omdat mijn lichaam dit al 5 x eerder gedaan heeft misscchien daarom stuk makkelijker

@miracle superleuk dat je het hartje gehoord heb en zo snel ook

@carolientje gaaf he dat hartje is net een paardje in galop denk ik maar hahaha,

@linsiejj hier ook geen hartje gehoord tot bij de verloskundige met 13 weken pas wel gezien op de echo, mij werd verteld dat het niet goed is om zo vroeg te luisteren omdat de baby daar toch hinder van ondervind en het een behoorlijke aanslag op het prille hartje kan zijn dus doen ze het hier uit voorzorg niet meer voor 12 weken

hier nog steeds alles goed ben surinaamse bruine bonen aan het maken had ik opeens zin in, echter nu het bijna klaar is :) (na 3 en half uur koken) heb ik er eigenlijk geen zin meer in, gelukkig de rest wel dus dat scheelt niet helemaal voor niets bezig :):)

2. a1974

a1974 Bekend lid

5 mrt 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    oeeh die recept slaan we even op ! Thx D ! Altijd leuk! Klinkt inderdaad als smullen!!

@caroline mijn gyn was er ook niet happig op om hartje te laten horen en om eerlijk te zijn heb ik het hartje in het ziekenhuis ook pas vorige week gehoord , hij doet dat vanwege de straling maar gelukkig had ik hem al lang en breed thuis gehoord ! Wel altijd zien knipperen ! Hij zou het 2 weken daarvoor al laten horen maar was er toen niet van gekomen maar in vroeg stadium doet hij dat niet

En over het voelen .. Bij mijn eerste voelde ik het pas na 2o weken , eerst een plopje en dan steeds duidelijker voelen maar haha dat is 10 jaar terug maar bij 23 weken staat in mijn 9 maanden boek :D kreeg ik eerste schopje.

Nu voelde ik met 12,5 alsof iets tegen mijn buikwand aan botst . Niet hard hoor heel zachtjes alsof iemand met vingers zeg maar vanaf de binnenkant voorbij krast .. Jeetje wat moeilijk uit leggen en soms verplaatst dat zich echt een apart gekriebel . Heb even getwijfeld of het niet darmen waren maar nee is toch echt het kindje!!

Let er maar eens goed op , zeker in rust standje voel ik hem haar. Heel apart en bijzonder . Misschien voel je een plopje of een soort fladderend vlindertje of misschien ook alsof iets tegen je aan botst!

3. a1974

a1974 Bekend lid

5 mrt 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Mamaatje ! En weer wijze woorden :D 5 x is natuurlijk al zoo ervaren geweldig hoor! Echt maar toch vind het bijzonder dat iemand gewoon lekker zo posi kan zijn . Kan ik nog een hoop van leren !

En klinkt lekker zeg! surinaamse bonen jammie! Vind surinaams eten zo wie zo erg lekker ! Hoop dat je er zelf toch nog een beetje van eet !

en ja paardje in galop en mijn zoontje zegt een treintje zoo geweldig mooi geluid zucht hoe is het toch mogelijk he ? Blijf mij elke dag weer verbazen ! Het is echt hoe dan ook een wondertje !

4. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Toevoeging op t recept van d: zelf guacaemole saus maken: kruidenzakje kopen, 2 of 3 verse rijpe avocado's erdoor met wat water en pureren. Echt heeeeel lekker!!

@1974: thanks voor de uitleg. Het zou best eens kunnen dat ik dat dus al voel. Wordt vast vanzelf echt duidelijk! Wat super dat je dat van je vorige zwangerschap hebt bijgehouden!! Ik probeer dat ook!! (moet me er soms wel echt toe aanzetten...).

@mamaatje: eigenlijk moet gewoon iemand anders voor je koken, dan heb je er vast wel zin in!!

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O mamaatje wil je dat recept met die bonen met ons delen?
    Bonen zijn zo goed ook voor ons! Maar zo zonder kruiden ed vind ik ze niet zo!

Ik wist dat niet zeg van eventuele schade bij t zo vroeg laten horen van t hartje.. Heb t bij elke echo weliswaar maar paar sec gehoord.. Verklaard Miss nu wel waarom t zo kort was..
    De eerste keer zag ik t nie goed knipperen dus vandaar dat ze t liet horen denk en de tweede keer om me blij te maken denk haha ze deed t uit t haar zelf en mn lach was alles waard ;) en bij de pretecho in Lommel dan alleen gezien niet gehoord maar zag t overduidelijk!

Probeer ook heel bewust er op te letten en denk dat t niet lang meer gaat duren voor ik t ook voel
    M'n vriendin voelde t bij haar eerste ook nog voor 16 weken!

Graag gedaan, leuk om recepten te delen toch? Ga nu f smullen
    Dan voor de herhaling gtst en dan die film op net 5..

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Armande: welcome back meis!! Leuk dat je er hier weer bent!
    En echt geweldig dat je de kleine voelt!!

@Poppenkop: meis wat een shitnieuws… ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend van schrikt! Toch moet je het ook positief proberen te zien… van die 57 zijn er 56 wél gezond…
    Dus ondanks de verhoogde uitslag, hoeft het nog niets te betekenen. Op het forum hier ook gelezen van meiden met 1:5 en ook alleen door het bloed en kreeg ook een gezond kindje.
    Je weet het niet… wil je wel veel sterkte wensen de komende tijd.Onzekerheid is slopend!
    Knuff!

@A1974: fijn dat met jou ook alles goed gaat! Veel plezier hier in NL!

@Marlies: lekker speculaasjes! Denk dat kruidnootjes niet heel lang meer zullen duren voordat je die weer in de winkel kunt scoren!
    Fijn die energie!

@Dtje: heb me ook voorgenomen een dagboekje bij te houden, maar loop nu al 14 weken achter dan :p Zal er eens snel naar op zoek gaan want is wel superleuk voor later!!
    Ik heb het boek “Jouw zwangerschap van dag tot dag.” Ook erg interessant, maar net als jij heb ik in het begin de eerste 150 dagen wel doorgelezen ja :p
    Leuke film vanavond ja “Rumor has it!” Ken m al!
    Ga lekker simpel Barbies baby kijken :p
    Erg he?! Hahaha ik vind ’t wel grappig, lekkere no nonsense en je valt met dat mens van de ene verbazing in de andere. Heb een beetje medelijden met dat arme kind wat daar moet opgroeien.
    I love burritos en enchilladas!! Thnx voor het recept, vant weekend misschien proberen!

@Miracle: wauw wat gaaf dat je het hartje meteen hoorde!! Zo’n mooi geluid!!
    Ben blij dat jullie er blij mee zijn!

@Caroline: wauw, ook al het hartje gehoord!! Gaaf zeg!! Fijn dat je baarmoeder al heel gunstig ligt en stel je voor dat je het binnenkort echt goed gaat voelen, zo bijzonder!
    Ik voel de rand van mijn baarmoeder volgens mij ook al boven mijn schaambeen. Een dikke rand die ik nooit eerder daar heb gevoeld in ieder geval.

[FONT=&quot]@Mamaatje: bruine bonen!! Bleeeh! Ik vind die dikke drap als je hem openkauwt zo vies haha. Hoop dat je er toch van genoten hebt ;)

Nou meiden, zo zijn er in 1 dag 3 berichten geschreven en zo 3 pagina's!!

Ik heb verder weinig nieuws hier eigenlijk. Ontzettend moe, maar voldaan! De dagen vliegen voorbij als ik werk. Kijk ontzettend uit naar het weekend, uitslapen!

Ik mag over 2,5 weken weer naar de gyn. Ik dacht dat ik nu eindelijk naar de vk mocht, maar de gyn heeft er niets over gezegd en er stond niets over in mijn dossier, dus moet ik alsnog met 16 weken naar de gyn. Hoop dat ik daarna wel eindelijk naar de vk mag hoor. Hoop dan trouwens ook het hartje te mogen horen!

Ik ga lekker, heel dom, Barbies baby kijken :p
    Daarna om half tien mijn bed in, morgen om 6 uur de wekker weer... vind het ontzettend zwaar zo vroeg opstaan elke dag!
    [/FONT]

7. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ben 1 dag terug en nu loop ik alweer achter met lezen :p
    Tis niet bij te houden gewoon haha
    Dus nu maar even een snelle reactie:

@poppenkop het lijkt mij gewoon dat de nekplooi van jullie beebje genoeg zegt..... Het is echt een heel mooi getal/afmeting! Anders was de meting toch wel bv 3mm geweest?! Of iig die richting op? 1,5 is prima zei mijn vk. Manlief zegt nu dat je 98% kans hebt dat alles goed is! Daar teer ik maar op vanaf nu voor je!
    Maar ben wel van mening dat de vk het errug onhandig gebracht heeft....:x als je er weer de fut voor hebt zou ik dit nog wel aangeven hoor. Zij trekt na deze werkdag de deur achter zich dicht en jullie zitten met de gebakken peren! Vind het niet getuigen van professionaliteit!

@voelen, bij mn 1e zwangerschap en nu voelde de 1x alsof er een aaitje langs de binnenkant van mn buik ging. Nu heb ik 3x een plopje gevoeld, alsof er een klein belletje uiteen spat. Later worden de bewegingen veel duidelijker en kom je erachter dat je het al eerder hebt gevoeld;)
    En als het dan verder in je zwangerschap is, dan kan je het bv aan je man/vriend uitleggen als volgt: je hand op de buitenkant van je wang leggen en je tong aan de binnenkant van je wang bewegen. (bv rondje draaien) hoop dat dat duidelijk is ;)

Meiden fijne avond! Ik lees en reageer morgen weer!!
    Enne ik voel me welkom hier lief jullie reacties:)

8. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @hartje horen, bij mn 1e zwangerschap hebben wij met 7w3d al t hartje gehoord maar nu hebben wij t met 11w4d heel even mogen horen en eerder nog niet, want zo zei de vk dat geeft teveel straling en stress voor t kindje. Zo zie je maar hoeveel er in 3 jaar kan veranderen. Wel een beetje gek dat het bij iedere vk zo verschillend is he?

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ken m ook hoor, heb m zelfs op dvd en meerdere keren gekeken maar vind m zo leuk! :)

Ik zit te denken om naar de Ah te gaan vor speculaas of kruidnootjes
    Zomaar zin alleen maar door jullie 😜

Oew lekker receptje Caroline, ga ik onthouden, zo lekker hè avocado's
    Jummie!

Gelukkig vliegen de dagn voor je Krullie
    Dat je t trekt om 6u op te staan, echt respect.. Wordt je niet uitgeput wakker? Heb echt veel moeite met inslapen en wakker worden want als k eenmaal slaap...

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Kreeg een vreet kick dus Naar de tank gefietst voor chocomelk cafe noir koekjes en bolognese chips van croky
    Wat n combi 😜maar doe t in etappes
    Maar Ah was al dicht omdat k t bleef uitstellen..
    Wil zo graag kruidnootjes 😢

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @a1974 heb idd toch een beetje gegeten was weer eruug lekker ik kook bijna nooit zeg maar gerust nooit hollandse pot, ik wok alle groente en kruiden gebruik ik ook veelal, wat lief dat je zoontje zegt het is net een treintje zo schattig hoe vind hij het trouwens een broertje of zusje erbij

@caroline hahaha jaa dat zou ik wel willen maar ik doe echt al helemaal niets het enige wat ik doe is koken en als ik dat dan ook al niet meer ga doen dan zie ik het somber in mijn stoel zit al zo in me kont gegraveerd hihihih nee vind het wel fijn om te koken en probeer uiteindelijk toch wel wat te eten

@D83 jaa hoor het is eigenlijk supersimpel ondanks dat je er 3 en half uur mee bezig bent

@krullie joh harstikke lekker je moet ze niet kapot koken liefst niet net aan, dan word hij wel iets dikker maar niet te, lekker met rijst dan kan je ervoor kiezen de jus eruit te laten en alleen de bonen op te scheppen heerlijk met koude rode bieten

hierbij het recept een kind doet de was ;)

benodigdheden":

-een pakje/zakje droge bruine bonen
    -lontaj verkrijgbaar bij toko (als je dit niet kan halen of niet kent moet je iets meer zwarte peper gebruiken)
    -half eetlepeltje suiker
    -2 laurierbladeren
    -een ui in halve maantjes
    -een beetje zwarte peper naar smaak
    -een runderboullion
    -een stuk zoutvlees (wil je dit niet kun je ook zout nemen en een extra boullionblok)
    -een halve kilo rundvlees
    -naar keuze kun je er ook voor de kindjes kleine kippetjes in doen
    -soepgroente
    -halve tomaat uitgehold de schil in kleine blokjes doen

Doe de droge bonen, met het zoutvlees, en het rundvlees, met boullionblok, de ui in halve maandjes, ongeveer 7 balletjes lontaj en de 2 laurierbladen
    in een soeppan en breng het geheel op hoog vuur aan de kook en laat dit minstens anderhalf uur op hoog vuur flink koken soms even doorroeren,
    klein beetje suiker toevoegen zodra er schuim komt het schuim niet uitscheppen, (je kunt wel ter voorkomen van overkoken het gas soms even iets lager draaien) kook dit met deksel van de pan af
    doe na anderhalf uur het gas op stand 2 dus middelmatig vuur en nog een uur doorkoken met deksel half op de pan,
    voeg daarna de kleine kippetjes toe en kook dit 20 minuutjes mee voeg tegelijk de halve tomaat toe,
    doe de deksel op de pan en zet het vuur op stand laag en voeg de laatste 5 minuten de soepgroente toe langzaam laten gaan 5 tot 10 minuutjes dan vuur uit en even laten staan

het ligt eraan hoe dik je de bonen wilt hebben dat je er water bij doet op het einde hoe minder water hoe dikker de bonen neem in elk geval een grote soeppan als beginbasis als je het vlees en de bonen erin heb dat het water in elk geval op de helft komt ;)

rijst koken naar wens en dit eten met koude rode bieten is overheerlijk (klinkt raar maar je moet het echt proberen)

nou mochten jullie het geprobeerd hebben hoor ik graag hoe het gesmaakt heeft natuurlijk het is wel een paar uur koken maar eigenlijk heb je er geen werk aan :D

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankje mamaatje ga t een x proberen maar wel zonder zoutvlees, dat lijkt me niet zo, is toch van dat gedroogde vlees?
    Verder klinkt t heerlijk :)

13. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Goedemorgen,

Ik lees straks wel even bij, moet even niks over eten lezen namelijk. Zopas mijn eerste echt genant moment in de zwangerschap.

Ik was al alleen thuis en moest plassen dus ik ging naar beneden. Meende al dat ik de kat had horen mauwen. Dus loop de trap af en zo erg overal poep van poeslief. Wel in de kattebak maar niet stevig zeg maar. Ik ging echt per direct over mijn nek en moest rennen om bij de wc te komen. Ja en dan heb je de keuze tussen plassen en overgeven..... ik heb gewoon in mijn broek geplast.... zoooooooo genant. Kon het door het overgeven niet meer tegenhouden. En nu wacht me straks ook nog een andere lekkere klus. Ik doe maar van die huishoud handschoenen aan.

Maar nu nog even niet. Ben misselijk en moet straks eerst wat eten anders lukt dit me nooit. Kat mooi naar buiten gedaan...

Fijne dag allemaal..... Uchg

14. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Lieverds,

Bedankt voor jullie opbeurende berichten, doet me echt goed.
    En Mamaatje wat kan jij het toch heerlijk nuchter en gerelativeerd opschrijven, top!
    Heb vannacht redelijk goed kunnen slapen, had ook wat in te halen natuurlijk. Maar jullie hebben met jullie berichten echt gerust gesteld.
    Het moet gewoon goed komen!

D, ik zie dat je een zoon krijgt, wat leuk meis, gefeliciteerd!

Als we gebeld worden voor de uitslag, ga ik het geslacht ook te weten komen, dat bekijken ze namelijk ook meteen. Dat is dan weer een voordeel van zo'n vlokkentest :).

15. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Oh meid wat moet je je beroerd hebben gevoeld! Een natte broek is niet zo erg zo lang je thuis bent natuurlijk, maar je dan ook misselijk voelen ... Bleh.... En nu nog alles opruimen ook nog.... Sterkte!!!
    Ohoh wat staat ons nog meer te wachten qua genante momenten....;)

16. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @D wat leuk dat je weet dat jullie een zoontje krijgen! Helemaal los in de winkels nu!

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ow liesje, wat vervelend!!! :( hoop dat t inmiddels is gelukt allemaal en je toch wat hebt kunnen eten..

Wat fijn poppenkop, dat je wat rust hebt kunnen pakken vanacht en dat je positiever in de situatie staat! Gaat ook goedkomen, heb er een goed gevoel bij! En super dat je ook binnenkort t geslacht weet!
    Mogen wij t ook weten?! 😊

Ja, een zoontje 😍 armande, zo zo leuk! Al n box vol jongenskleertjes
    Toch leuker dan al dat neutrale n daar hebben we ook n box vol van maar op zich toch ook wel neigend naar de jongenskant gelukkig!

Hier nog niet Zo lang uit bed, last van m'n nek en pijn achter m'n oogkas wat door trekt naar m'n nek
    Manlief heeft schoongemaakt en ontbijt gemaakt
    Smaakte niet zo, maar vitamientjes zijn binnen, Brinta en verse jus..

Ga even onder de douche zo, knap k hopelijk wat op..
    Fijne dag allemaal!

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik heb echt rare trekjes haha
    Net potje spruitjes op
    Zonder iets erbij
    Heeeeerlijk :-D
    Gister potje spinazie
    Wel gezond haha dat dan weer wel
    Eet straks lekker macaroni met verse Italiaanse groente en geraspte kaas en heb vezel rijke macaroni gekocht
    Zit net wat meer in dan hè.. Komen jullie aan jullie groente en fruit per dag
    Ben weer wat op geknapt gelukkig
    Wel ontzettend moe..
    Ga nog wandelen met de hond, krijg k Miss wat energie..

Smakelijk dames, en een fijne avond!

19. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Even nieuwsgierig hoor, maar eet je dat zo koud uit het potje? Of opgewarmd? Hmmm moet er trouwens sowieso niet aan denken haha
    Bij mn vorige zwangerschap at ik erwtensoep met chocomel :( Heerlijk vond ik die combinatie!

Wij hebben dus net diezelfde pasta op, maar ik had hem helaas nét iets te lang laten doorkoken, blegh.... Op zich was er niks mis mee hoor, maar blijkbaar is mn eetlust nog niet in orde;)

Qua fruit en groenten, avondeten zijn nog geen hele porties maar best genoeg al zeg ik het zelf. En fruit heb ik op vakantie van de week veel gegeten en dat gaat nu gestaag door zegmaar!
    Probeer altijd wel goed op de vitaminen te letten, maar voel me nu extra schuldig als het er een keertje bij inschiet :(

Ga me ook nog eens wagen aan jullie recepten hier!
    Voorlopig ben ik toch weer aardig moe... En ik maar denken dat ik van alle klachten af was....;)

Hoe staat het met jullie klachten?

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Haha ik warm t nog wel net op hoor haha
    Maar hou niet zo van aardappels en stukje vlees erbij dus dan eet ik de groente zo apart extra zeg maar of verwerkt t in m'n eten..
    Erwtensoep met chocomelk.. Hahaha.. Echt grappig om
    Andermans trekjes te horen! Lust t allebei graag maar niet in combinatie met.. Denk k tenminste.. 😏😜

Ja, nou volgens mij doe je t best aardig hoor armande! Goed bezig!

@Klachten; voornamelijk slecht inslapen, veel plassen voor t inslapen, rare levendige dromen, veel slaap nodig, moeite met opstaan en sneller moe..
    Sinds deze week ben ik wel sneller benauwd, beetje kortademig, soms steken op m'n borst.. Weet niet zo goed waar dat vandaan komt..
    Het is niet continue en ook niet elke dag..
    Verder groeiende buik en borsten maar daar ondervind ik geen hinder van, heb grotere bh's gekocht en positie broeken en wijdere shirtjes..
    Mag eigenlijk niet klagen.. Bijna niet misselijk geweest en absolute terugloop van m'n migraine aanvallen..

Film tip; http://www.moviemeter.nl/mobile/?52779
    Rtl5 om half negen. The ugly truth.. Gerard butler is daar om
    Te smullen 😍

Deel Deze Pagina