Armande hoe oud is je broer en waar woont Ie? In een zorginstelling of zorgt iemand voor hem? Heb je een goede band met hem? Als K te persoonlijk wordt moet je t gewoon zeggen hoor! Ben gewoon nieuwsgierig naar je
Geeft niet hoor, vind het niet te persoonlijk! Hij is 34 en functioneert op babyniveau. Al hebben wij wel het idee dat hij heel veel meer begrijpt maar dit vrijwel niet kan uiten Ik vind dat we een hele goede band hebben, al komt het natuurlijk voor 98% van mijn kant. Hij woont idd in een zorginstelling, ongeveer een half uur bij mij vandaan. Mn zoontje komt er regelmatig, samen met oma (dan ben ik aan het werk) en zij hebben ook een bijzondere band. Ben benieuwd hoe hij straks zal reageren op de baby.
O wat leuk dat je zoontje daar komt met z'n oma! Zeker spannend hoe hij straks op de baby reageert..vast lief! Fijn dat jullie een goede band met hem hebben.. Ik geloof dat ook wel hoor, dat er soms meer begrepen wordt dan geuit kan worden.. Je vind denk ik echt een eigen manier om met elkaar te communiceren he
@D die stuwing kreeg ik geloof ik 1 of 2 dagen na de bevalling. Ik heb een week in het zkh gelegen en ik heb dat niet helemaal goed meer in mn hoofd... Mn collega zei dat ze met die stuwing net lolo ferari leek, kon het me niet voorstellen... Tot ik wakker werd en mn borsten tot mn kin zaten haha pff geen pretje maar hoort erbij! Ga je borstvoeding geven? Of ben je er nog niet uit? Ik wil weer bv geven, maar heb nu al besloten dat niet meer zo lang te gaan doen het putte me zo uit.. Tjee wat een verhaal zeg over je vader, maar ben blij te lezen dat het positief afgesloten kon worden. Dat moet een hoop rust geven. Wel jammer dat je daardoor weinig jeugdherinneringen hebt... Ik heb een mooie jeugd gehad maar mijn man niet en dan kan je misschien maar beter minder herinneringen hebben dan alleen maar vervelende...
Ja denk k ook want de herinneringen die er zijn draag je met je mee en t gaat toch nog vaak door m'n gedachten en het heeft zeker invloed op m'n persoonlijkheid/karakter gehad.: Jeetje borsten tot m'n kin haha nou dat wordt n fenomeen! Ben t wel van plan, bv, hoop dat t lukt M'n moeder heeft me 9mnd borstvoeding gegeven, m'n schoonzus 1.5 mnd en m'n nicht stopte al dezelfde week geloof k Wat maakt dat t je uitput? De frequentie aan voedingen die jezelf moet geven of zuigt beebje de energie ook letterlijk maar gelijk uit je lijf.. Zat toevallig net te denken.. Wat moet k me nou precies voorstellen hè Verwacht dat t lichamelijk heel zwaar gaat vallen Ik heb normaal zoveel slaap nodig om te functioneren En dan geef je om de zoveel u voedingen, slaap dan zelf daarna ook niet altijd meteen en t gaat zo wel een aantal maanden door hè dus ergens denk k Miss is kolven na een tijdje wel goed zodat k af en toe f paar uur door kan slapen Of stel ik me aan en kunnen moeders dit gewoon? Is echt niet dat k t niet voor over heb hoor maar iets wat me bezig hou omdat k weet dat k niet goed functioneer bij slaap tekort en nu kan je dat nog f bijslapen hè maar dan niet.. Mama's onder ons.. Help
Toen ons zoontje nog heel klein was schrokken ze van elkaars geluiden zo grappig was dat! Nu klimt hij gewoon op de rolstoel om bij hem te kijken of zitten Het is vooral oogcontact wat we hebben en hij probeert soms met zn rechterhand je aan te raken, eigenlijk gaat dat al zo lang ik me kan herinneren. Dat is onze vorm van communiceren.
Haha idd grappig hoe ze van elkaar schrokken Zal straks wel weer zijn 😊 Ja.. Jammer dat t hier bij blijft.. Maar fijn dat jullie elkaar kunnen zien.. Heb je t gevoel dat hij jullie wel herkend?
Als je bv geeft dan moet je extra drinken, ik had altijd een glas water in de buurt tijdens het voeden. Ik kreeg gewoon ter plekke dorst. Maar ik voelde me dan niet energieloos worden hoor. Het was meer een combi van de gebroken nachten en dan niet meer kunnen slapen (sorry wil je niet ongerust maken...) en dat er meer van mij gedronken werd dan dat ik er aan kon eten. Ik kwam onder mn gewicht van voor ik zwanger was. Zoontje kwam netjes om de drie uur en ging ook netjes over naar de vier uur. Alleen hield hij dat 24u per dag vol en dat 7 maanden. Als ik dan de nachtvoeding had gegeven (omdat ik zo slecht weer insliep haalde mn man hem uit zn bedje en legde hem bij mij en legde hem vervolgens ook weer terug, zodat ik niet te wakker werd) lag ik daarna wakker en tegen de tijd dat ik goed sliep, kwam de volgende voeding.... De voeding van 11u was gewoon niet voldoende voor hem voor de hele nacht. Toen ik stopte na 7mnd sliep hij door.... Hebben nu besloten dat de late voeding een flesje (biologische flesvoeding) gaat worden (niet meteen al hoor!) en dat ik dan kolf (en dat invries) om die tijd. flesvoeding is zwaarder verteerbaar. Je hoort wel vaker dat moeders al snel afhaken omdat ze het niet zien zitten... Mag iedereen zelf weten, ik snap dat wel. Ik vond het echt zeer doen, zal de details besparen... Maar heb toch doorgezet en daar ben ik best trots op, dat hij zo goed groeide op mijn melk! Zo bijzonder!!
Jaaa zeker wel! Kan het niet goed omschrijven, maar dat wéét ik gewoon (net zoiets als een moedergevoel snap je)
Ja.. Dan klopt t beeld wat ik er van heb wel n beetje hè.. Hoop dat ik t trek.. Dat zou een reden kunnen zijn waarom k overstap naar fles voeding en ga zeker er naar toe werken t zo snel mogelijk te laten doorslapen Maar kan zo veel willen hè haha 👼 Nou ben echt benieuwd hoor Denk dat t aangezicht van zo n klein mannetje al een hoop goed maakt..
De meeste kinderen slapen na een week of zes gewoon door he?! Dat die van ons dat nou niet deed.... En dan bedoel ik om 11u de laatste voeding en dan 6 of 7u de 1e voeding. Je wilt niet weten hoe je opknapt van zoveel uur achter elkaar doorslapen 😊 En dan na de 1e voeding sliepen we gewoon nog een ronde saampjes. Manlief naar het werk (die dus heel goed verder kan slapen 's nachts) en om 10u ofzo stond ik pas op. Ik had ouderschapsverlof dus dat was prettig, heerlijk alles op t gemakje!
Kijk zo wil ik t ook.. Gewoon daarna nog f terug en dan pas daarna voeding twee, badje, aankleden etc Laten we hopen dat t ons is gegund!
Goedemorgen meiden, Heb wel wat terug gelezen maar pfff jullie kletsen zo veel dat is niet normaal hahaha. Ik lees veel bloemkool. hahaha. Ik ben er gek op. Maar ik zag een recept voorbij komen dat ik ook zeker wil proberen. Ik las iets over een verstandelijk beperkte broer. Mooi hoor dat je zo´n goede band met m hebt. Ik heb mijn opleiding in deze doelgroep gevolgd. Maar ben uiteindelijk secretaresse geworden in de zorg. Lang verhaal. En nu zit ik al bijna half jaar thuis. Lastig hoor werk vinden. Maar goed ik heb genoeg om handen om me niet te vervelen gelukkig. Ik wilde wel borstvoeding gaan geven maar dat was toen ik nog niet wist dat het er 2 werden. Nu weet ik het niet. Ik ben vaak alleen thuis dus moet even kijken hoe en wat. Ik neig nu meer naar fles. Moet me er nog eens goed in verdiepen. Want ik heb wel een groot netwerk om me heen en die kunnen me dan makkelijker helpen met ook een flesje geven. Maar aan de andere kant ( en daar ga ik niet van uit vooralsnog) zijn twins soms wat minder sterk bij de geboorte en zou dan borst voeding weer heel goed zijn. Maar het moet ook maar lukken natuurlijk. Ik heb nog wel een goede tip tegen stuwing en zere borsten trouwens. Koop een witte kool en leg een groot blad in je BH. Meerdere vriendinnen van mij zworen hierbij. Nou ja het kost je bijna niks dus proberen waard toch. Vanmiddag moet ik op bloeddruk controle. Voor mijn zwangerschap had ik medicijnen hiervoor maar nu gaat het zo goed dat ik daar van af ben gehaald ongeveer 8 weken terug. Maar moet wel streng onder controle bij een internist. Hij weet nog niet dat het er twee zijn ( of hij moet het gelezen hebben) dus verrassing. Zal straks eerst eens even de grote boodschappen in huis halen. Altijd fijn weer een goed gevulde (koel)kast. En ik wil naar de kapper. Maar eens kijken of dat allemaal lukt vandaag. Anders is er morgen weer een dag hoor. Carpe Diem. Fijne dag meiden.
O ja nog een vraagje... hoe is het met jullie gewicht? Hier nog steeds in de min. Benieuwd hoelang dat nog duurt. Zit nog een kilo onder start gewicht. Mijn lichaam veranderd wel. Onder mijn borsten wordt ik smaller en in mijn gezicht ook, maar mijn buik begint nu toch echt wel dikker te worden....
Klopt hoor van die kool (lees maar een stukje terug ) ik zweer er ook bij! Stinkt wel een beetje hihi! En bv bij een tweeling kan wel hoor, tandemvoeden heet dat geloof ik. Leg je er eentje gewoon aan en de ander onder je arm door. Alles gestut met kussens enz. Een vriendin heeft ook een tweeling en zij gaf flesvoeding, zij vond het moeilijk datvze beiden huilen en honger hebben maar er maar eentje tegelijk kon voeden. Je kan dan een baby op bv een voedingskussen leggen en dan het flesje op een opgerold spuugdoekje leggen en dan kan je de andere zelf voeden. En dan om en om. Kan je het een beetje volgen? Enne dat gaat over mijn broer Succes vandaag in het ziekenhuis! Wij gaan zo naar de vk, eens kijken hoe het er voor staat. Ik ben 1 kg aangekomen en heb juist het idee dat ik overal een klein laagje erbij heb gekregen. Mn borsten zijn wel flink gegroeid (echt van die zwangere borsten zegmaar) en daar zit volgens mij die ene kg) En ook best al een buikje al heb ik nu een gewone skinny aan met een elastiekje @mamaatje, heb je lekker geshopt? Nog was leuks voor t beebje? @D, de eerste tijd slapen en drinken baby's alleen maar, dus je kan dan zelf ook nog even lekker terug! Bedenk me nu dat dat voor mij dus niet meer opgaat.... Meiden, fijne dag, werkze, succes en tot later!
Sorry Dames, ben niet zo actief momenteel. Ben weer full time aan het werk na mijn vakantie en ben volledig gesloopt als ik dan thuis kom dus niet echt veel energie om nog te lezen en reageren. Zal proberen om zondag een beetje bij te lezen en te reageren maar jullie schrijven zo veel Hier alles goed, woensdag controle gehad bij de vk, ze was verbaasd dat ze alles al zo goed kon voelen?! Heb echt al een aardige buik, had ik niet verwacht omdat ik echt aan de hele slanke kant ben. Nog 1 kg onder mijn gewicht nadat ik 3 kg was afgevallen dus dat gaat de goede kant op. Met vlagen nog misselijk en hoofdpijn maar dat mag geen naam meer hebben. Hoop dat met jullie alles goed gaat!
Hallo dames, ik ben wat minder actief. Ben zo druk met werk etc dat ik in de avonden etc te moe ben om op ZP te kijken. Verder gaat het de hele week al goed tot vandaag. Ik stond vanmorgen extreem duizelig op en dat is niet meer weggegaan, dus lig nog steeds in bed en daar blijf ik vandaag dan maar.
@krullie fijn dat het is opgelost met je vriendin, en hopenlijk komt ze natuurlijk een leuke gozer tegen, wij hebben in leeuwarden geshopt @namen wij zijn er al uit voor zowel een jongen als een meid vind het wel prettig dat mijn man ze heeft uitgezocht want ik wist het echt niet meer @gewicht hier nog maar 1 kilo aangekomen dus ben benieuwd volgende bezoek vlos hoeveel dat nu zal zijn meiden was begonnen met teruglezen maar gaat me toch niet zo lekker af dus sorry hiervoor wij hebben heerlijk geshopt leuke spullen voor de baby gehaald o.a van winnie the pooh, voor mezelf een paar mooie laarzen met 70 % korting altijd leuk en wat schoolspullen voor de kids al met al leuke dag en hebben lekker buiten gegeten idd
Armande hoe ging t bij de vlos? Marlies hoe was t met je bloeddruk? Linssiejj n Marlies, vervelend die duizeligheid! N dames die werken/minder energie hebben, Logish dat jullie niet continue op zp zitten! Is geen verplichting, moet leuk blijven, n wij zijn gewoon niet bij te houden Hahaha hoewel t ook wel eens stiller is.. Maar net hoe t uitkomt! @aankomen; denk ook nog niet echt veel, groei voornamelijk op m'n buik en dan naar voren, m'n gezicht lijkt zelfs wat smaller ook Heb geen weegschaal meer dus weet t pas als ik weer naar de vlos ga ben benieuwd Nou, t zal wel goedkomen Armande, t komt zoals t gaat en daar spelen we dan maar op in! Gezellig dagje heb j gehad mamaatje Wat n wind hier zeg! Straks maar f met de auto boodschappen doen Eerst maar weer schoonmaken VNV komt een vriendin eten en the Voice kijken Fijne dag allemaal!