Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hahaha nou jullie ook
    Zou wel eens bij mensen om te hoekje willen kijken
    Zo zo grappig 😜

2. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ohh ik schaam me diep... Ik wist dus écht even niet meer hoe je cyste schreef...😳 laten we het maar op mn vermoeidheid gooien....
    Meiden, ik lees straks even verder...

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Lees nu dat jullie gaan trouwen op de dag dat jullie 10 jaar samen zijn 😍 romantisch! Zwijmel zwijmel..

M'n koekjes zijn op.. Had er nog 6..
    Nog geen vijf min nodig voor gehad!

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hahaha maakt toch niet uit Armande
    T was duidelijk 😊

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Oh meiden ik krijg net een enorm kutbericht.... :(:(:(:(

Mijn oom van 42 blijkt ongeneeslijk ziek... grote tumor op zijn lever en overal uitzaaiingen... de dokters kunnen helemaal niets meer doen. Zijn leven rekken dmv chemo's is vrijwel geen optie meer...

En er zit nog zo'n lang verhaal aan vast...
    Zijn vrouw van 42, mijn tante, is ook heel erg ziek. Zij heeft 22 jaar geleden bij de bevalling van haar jongste zoon een verkeerde ruggenprik gekregen waardoor ze gedeeltelijk verlamd is geraakt. Vervolgens bij operaties complicaties opgelopen en de mrsa-bacterie opgelopen. Die bacterie heeft in de loop der jaren allerlei organen aangetast en ze heeft nu allerlei katheters en stoma's en regelmatig aan de prednison. Zo is ze maatje 36 en een maand later maatje 56.
    Ook in een rolstoel, want lopen kan ze lichamelijk niet meer aan. Al meerdere malen afscheid van haar moeten nemen, maar steeds knokt ze zichzelf er op de een of andere manier weer bovenop.
    Mijn oom is haar alles... hij had naast een drukke baan ook nog een fulltime taak met haar verzorgen. Alleen hij bracht inkomsten binnen, zij krijgt geen uitkering of wat dan ook omdat ze nooit heeft kunnen werken. Twee volwassen zoons wonen al een paar jaar op hunzelf en het gaat niet echt lekker met ze, mede door de situatie met hun moeder wat ze al hun hele leven meemaken.

En nu zal hun vader hen binnenkort verlaten... en hoe moet mijn tante het in godsnaam in haar eentje gaan redden zonder haar alles? Geen enkel inkomen... geen zorg meer... geen maatje meer om voor te vechten... hun aangepaste huis zal verkocht moeten worden want ze kan het niet meer betalen... haar conditie zal zeer snel achteruit gaan... en ik vrees dat zij het dan ook niet lang meer gaat trekken.
    Oh ik schrik hier zo van :(:(:(

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Jeetje hartverscheurend..
    Ben er stil van..
    Oh wat een verschrikkelijk bericht lieve Krullie
    Heb t met ze te doen 😢

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    En ik denk overigens dat Ze wel in aanmerking zal komen voor financiële ondersteuning zodra zij er alleen voor staat
    Want zij is dan niet in staat om te werken en ze woont met niemand die dan in haar levensonderhoud kan voor zien
    Vaak krijgen nabestaanden ook n nabestaanden pensioen als de partner heeft gewerkt en zij getrouwd zijn geweest..
    Maar hoe dan ook wat een verschrikkelijke situatie..
    Je wilt hier ook helemaal nog niet over nadenken maar snap dat t door je hoofd gaat, hoe dan verder...

8. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Lieve krullie,
    Ik zag net je verhaal, maar ik lees het niet helemaal... Dat kan ik gewoon niet... Maar ik wens je heel veel sterkte toe..!

9. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Lieve Krullie,

Sterkte meid. Je tante zal toch recht hebben op bijstand in elk geval hoor. Geen vetpot maar lager dan dat kan niet.

Ik moest net een controle afspr bij de tandarts maken. Normaal moet ik altijd naar boven. Zeer stijle trap. Ik moest in de 32e week. Ik zei ik weet niet of ik dan die trap op ga hoor. Nu heeft ze de afspraak vervroegd naar de 24e week en met de vraag of ik 2 dagen van te voren wil bellen of ik de trap op kan komen. Want anders moeten de tandartsen even van kamer ruilen. Nou das wel heel aardig.

Moet zo naar de fysio en dan naar de kapper. Mijn haar zit tussen kort en half lang in. Ik wil het wel laten groeien maar het zit helemaal niet meer. Maar even overleggen anders lekker kort. Schaar der in.

Laters!

10. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Jeetje krullie wat een vreselijk nieuws zeg! Heel veel sterkte.

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @geslacht zaterdag weten wij het en natuurlijk word dit gelijk gedeeld met jullie spannenddd

@krullie fijn dat de cystes weg zijn meid gewoon lekker genieten bijna 15 weken jij morgen al :D

@krullie jeetje meid dat is schrikken zeg, niet vergeten je tante heeft mocht het zover komen echt wel recht op een weduwe uitkering hoor help haar daar mee want dit recht heeft ze absoluut, (ik ben zelf weduwe dus weet er helaas alles van, echter zal er natuurlijk wel gekeken moeten worden of ze zichzelf red alleen :(:( klinkt raar omdat ik al een nieuwe vriend heb en zwanger ben natuurlijk) heel veel sterkte voor de komende tijd

hier alles goed nog een paar dagen wachten pffff maar ben na het bericht van krullie even vergeten wat ik wilde typen sorry meiden

12. sunshineS1976

Hey meiden!

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik heb net een heel mooi kaartje gekocht en ga het zo even op de bus doen. Denk dat ik ook nog een bos bloemen stuur. Bellen "durf" ik nog niet... zo eng. Het is nog zo vers, sinds gistermiddag dat ze het zelf weten, ze hebben wel even tijd nodig denk ik.

Bedankt voor de tips, zal het in ieder geval in gedachten houden. Ik denk dat mijn vader zich wel over zijn zus zal ontfermen wat dat betreft. Die weet ook wel het een en ander denk ik.

Er is verder weinig geschreven hier! Allemaal aan het genieten van de zon????

Ik had vandaag sportdag met alle leerlingen. Bloedheet, nergens schaduw! Hele gore wc's dus ik heb niets gedronken... ik moet sowieso al vaak maar als ik drink nog meer...
    Op twee appels na ook niets gegeten, gewoon geen honger.
    Niet zo gek dat ik me nu dus erg beroerd voel! Ben blij dat ik thuis ben, lig lekker op de bank in de koele huiskamer.
    Net een liter water op, een boterham en nog 2 kiwi's. Hoofdpijn begint langzaam weg te trekken nu.

Op het menu hebben we frietjes uit de Actifry staan, verse boontjes, een soort schnitzel en vers gemaakte champignonsaus. Lekker!
    Verder heel rustig aan en Barbies baby weer kijken. Best geinige (tot op het belachelijke af eigenlij) tv... lekker vermaak. En daarna meteen mijn bed weer in!

Fijne aaf meiden :) xxx

13. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Even snel een ego berichtje van mij!
    We zijn gebeld met de voorlopige uitslag van de vlokkentest:
    Ons kindje is gezond, heeft geen trisomie 21!
    En we krijgen een jongen!!!!!
    Zo zo zo ontzettend blij en opgelucht!
    Terug naar de geniet modus.

Liefs popje

14. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Hey meiden,

Inderdaad rustig hier. Ik ben moe, heb huilbuien en hoofdpijn met duizelingen. Kortom mijn dag niet zo. Vanmorgen wel hoor maar vanmiddag opeens niet meer. Heb het te druk gehad en nog wat persoonlijke dingen die mee spelen. Gaat wel weer over.

Zo eerst eens even wat eten. Aardappelen met boontjes en een karbonade. Altijd lekker en gezond.

15. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hey lieve meiden

Weer even een reactie van mij. Het fulltime werken valt me zwaar en had ook nog een druk weekend, gisteravond een iformatieavond voor ouders op werk... Pffff. Zit ook met koppijn thuis. Manlief heeft gekookt, heerlijk!
    @krullie; ga ook maar eens naar barbie kijken, ben erg benieuwd!

@krullie: wat een verhaal van je zeg... Werd er even stil van. Er zijn al veel mooie woorden gezegd. Wat stort je leven in als je dit bericht hoort. Heftig voor hun allebei!! En ook voor jou. Bah!

@poppenkop: wauwwwwwww!! Wat een ontzettend goed bericht zeg!! Wat fijn! Nu ECHT lekker genieten.

@Mamaatje: jee wat heftig dat je weduwe bent... Dat je dat al zo jong hebt moeten meemaken. Wel heel fijn dat je weer een nieuwe liefde hebt gevonden!!!

@de rest:sorry als ik niet gereageerd heb!! Maar lastig om nu op alles te reageren!!

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Allereerst poppenkop wat n geweldig bericht! Ik lach voor t eerst weer vandaag! Wat n opluchting en een jongen, wat leuk!!! Zo zo blij voor jullie!!! 😘 dikke kus!!!

Ik ga proberen te antwoorden maar sorry als ik iemand vergeet..
    Lig al sinds gister avond op bed met migraine
    n vreselijke pijn in m'n nek, zo daar vanaf waar je hoofd over gaat in je nek, dat holletje tot m'n schouders..
    Trok t net niet meer en heb overlegd met m'n neuroloog in Amsterdam die ik dag n nacht mag bellen, de schat, en heb na overleg m'n medicijnen gebruikt
    Vind t zo moeilijk steeds voor die keuze te staan.. Maar weet wel waar die migraine en nekklachten dit x vandaan zijn gekomen..
    Ga dit echt bespreken met m'n begeleider want dit wil ik niet nog eens (afgelopen zaterdagnacht/zondag zeg maar)
    M'n neuroloog gaf aan dat in t eerste semester de migraine aanvallen gemiddeld met 1/3 verminderen en in het tweede semester 2/3 dus daar hou ik me maar aan vast.
    Heb weer geprobeerd t zo lang mogelijk uit te stellen maar t ging niet meer.. Hele dag plat, niks gegeten en tegen hyperventileren aan vd pijn
    Gelukkig helpt m'n medicijn snel n voel ik nu niks
    Lig nog wel op bed, ze zei doe t maar rustig aan niet gelijk opstaan ed
    Straks f douche , wat eten, en kijken of ik gtst trek..

Mamaatje wat heftig, al zo jong weduwe, dat betreft toch niet de vader van je oudste dochter hè.. Volgens mij niet.. Ben blij voor je dat t geluk je weer toelacht!
    Spannend zaterdag!

Krullie wat een verschrikkelijke dag als ik dat zo hoor, die hitte, vieze wc, daardoor amper drinken/eten.. Hopelijk knap je lekker op nu je thuis bent
    Fijn dat j vader veel kan betekenen voor j tante
    Schroom niet hier om vragen te stellen wie weet kunnen we je ergens mee helpen
    Lief dat j n kaartje heb gekocht, n bloemetje is ook wel heel lief..
    Dan weten ze iig dat j aan ze denkt, en hebben hun ook de rui
    Te t Allemaal te verwerken

Dames las dat jullie ook hoofdpijn hadden, wat vervelend
    Hoop dat t snel zakt
    Hopelijk geen migraine voor jullie :(

Altijd als ik zo ziek ben wordt ik bang dat ik t straks niet aan kan vanwege die stomme rot migraine.. of meer dat ik t vaker krijg doordat t zwaar is
    Ook ivm combi borstvoeding/medicatie
    Moet nog maar niet op de zaken vooruit lopen hè

Dames die gewerkt hebben
    Rust lekker uit
    Tank ff bij
    Hopelijk zakt de hoofdpijn snel

Liesje doe ook rustig aan hè

Hopelijk heeft t jullie gesmaakt
    Zo ook maar hapje eten
    Naast n bananen shake nog niks op :(

Fijne avond
    Fijn dat ik f kon spuien :)

17. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Owwwwwwww Poppekop ik las er helemaal over heen. Wat een super nieuws!! En ook jij een zoon. Geweldig. Genieten meid!!!!!

18. sunshineS1976

@Poppenkop: jeeeeeh!! Gefeliciteerd meis!!! Nu echt genieten!! Alles is goed, wat superrr!!! En een jongen! Waaah! Te gek meis!!

@Mamaatje: jeetje zo jong en al weduwe... dat is ook heftig meis. Je huidige vriend was toch de vader van bijna al je kinderen toch? Je eerste, die grote meid, was van je overleden man dan? Dan was je helemaal jong... pff heftig!

@Marlies: zoo herkenbaar... hier ook! Lekker gezond eten!

@Caroline: heftig he dat fulltime werken... ik dacht: dat doen we wel even maar het toch meer impact dan ik dacht. Hoop het wel vol te houden tot verlof maar weet niet of dat gaat lukken. Knuff voor je hoofdpijn!

@all
    Hier net een jankbuik van heb ik jou daar gehad. Het overviel me compleet, het werd me allemaal te veel en opeens liepen de tranen over mijn gezicht. Kon er niets aan doen.
    Ik ben zó ongelofelijk moe (begin gewoon weer te janken), vandaag was heel gezellig en vermoeiend, maar ik mis mijn leerlingen van mijn mentorklas van vorig jaar. Die waren er vandaag ook bij en waren zo lief voor me... steeds met waaiers in mijn buurt om me koel te houden en met stoelen voor me stouwen. Nu is mijn mentorklas ook leuk, maar heb er nog niet zo'n band mee na 2 weken als met mijn oude leerlingen...
    Nou dat hele verhaal van mijn oom zit me natuurlijk ook niet in mijn koude kleren en on top of it all was de verse champignonsaus mislukt...
    Dus aan tafel ging ik net helemaal los... ppff
    Denk dat het tijd is om mijn bed op te gaan zoeken ofzo. Waarschijnlijk voel ik me morgen weer stukken beter, maar nu trek ik ff helemaal niets meer.

19. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @Dtje.... knuf voor jou!

20. sunshineS1976

@Dtje: oooh meis met jou gaat het ook helemaal niet zo lekker :(
    Dikke knuff!
    Wat moeilijk om die medicijnen te nemen... respect voor je dat je het wel doet... je kunt niet zonder op zo'n moment, je hebt het echt nodig. Wel goed dat je steeds overlegd. Het was de tweede keer toch dat je die medicijnen hebt genomen? Valt dat mee voor de periode van 15 weken die je achter de rug hebt? Gebruikte je het voor je zwangerschap veel vaker?
    Het zou fantastisch zijn dat je die medicijnen het tweede semester helemaal niet nodig gaat hebben!

Kan me voorstellen dat het je soms ook te veel wordt en je je afvraagt of je het allemaal wel aankan als de kleine er is, met borstvoeding enzo... kan me voorstellen dat je erover nadenkt. Toch niet te veel doen, dat zien we allemaal wel als het zover is. One step at a time :) knuff

Deel Deze Pagina