Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Caro: dat fulltime werken is ook ontzettend zwaar meis!
    Zeker als je weekend dan ook nog eens druk is. Eigenlijk moet je die echt vol rust inplannen...
    Ik ga door met fulltime zolang ik het trek. Maar als ik het echt niet meer trek, ga ik de ziektewet maar in. Het is dan niet anders he, we moeten wel aan onszelf denken!
    Maar sinds ik gister veel meer energie heb, hoop ik dat het nu alleen maar beter wordt!

Ja dit jaar hebben we twee weken meivakantie he? Dan is het inderdaad lekkerder om 6w van te voor te stoppen. Die ene week voordeel die je dan hebt!
    Ohh wat spannend dat je de kleine misschien al voelt!! Het zou goed kunnen hoor!!
    Ik heb wel een buik, maar die heb ik altijd al gehad :p Ok, hij is wel groter dan normaal en kan m ook niet echt inhouden, maar op zich is het niet heel gek dus. Iedereen weet dat ik met mijn dieet ben gestopt en weer iets ben aangekomen. Sommige twijfelen en vermoeden volgens mij wel iets, leerlingen ook, maar heb het nog niet direct gevraagd gekregen ;)

@Dtje: oooh jij hebt ook al iets gevoeld misschien!! Spannend zeg! Ik nog niets... maar heb er ook niet veel tijd voor om erbij stil te staan als ik eerlijk ben. Denk dat ik door mijn vetlaagje het misschien ook wel later ga voelen. Weet ik niet.
    Hoop dat je snel met zekerheid kunt zeggen dat je je knulletje voelt!!
    Bijna op de helft inderdaad, ik denk dat de tweede helft nóg sneller gaat!! Alles wordt alleen maar echter, het kinderkamertje helemaal piccobello in orde maken, kleertjes shoppen en wassen en strijken enz, steeds vaker naar de vk, je inlezen over het moederschap en de aanstaande bevalling enz. Alles komt zo dichtbij, denk dat het voorbij vliegt!
    Dat hoop ik wel :D Kan niet wachten tot het februari is en het elk moment kan gebeuren!! Ik wil mama zijn en ons leven verder gaan als gezinnetje :D

2. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Daar heb je helemaal gelijk in. Als die hoofdpijn weg zou zijn zou ik alles veeeel beter trekken!! Ik hoop t zo!!

Ik ga m'n bedje in, slaap lekker straks allemaal!!

3. sunshineS1976

@Caro: ik zal ook eens kijken hoe onze meivakantie valt...
    Als het bij mij dan ook maar 1 week voordeel oplevert, wil ik misschien ook wel liever 6w van te voor!

4. sunshineS1976

Truste meiden!

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Slaap lekker Caroline hopelijk morgen weer fit!

Ja, eigenlijk ook wel he Krullie..
    Dacht meer dat t voor ons gevoel langer zou duren omdat je op een gegeven moment denk niet meer kan wachten tot hij/zij er is en de bevalling begint!
    Maar idd met al dat inlezen, afspraken en t kamertje in orde maken gaat t vast opschieten! Wordt helemaal enthousiast van je post!
    Bijna ongeduldig! En zo van heb k nog wel genoeg tijd Hahaha
    Kan natuurlijk pas beginnen als we n woning hebben

Slaap lekker dames!
    Tot morgen!
    Succes op werk!

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hallo Armande
    Hoe is t
    Zie je online.. Ben je daar?
    Nog wat ondernomen?

7. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hoi D ik ben er! Ben ff aan het lezen, pfff wat veel,weer haha!
    Kom zo met mijn reactie :)

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Is goed hoor
    Haha
    Neem je tijd
    Is echt bijna niet te doen hè
    Maakt toch ook niet uit als je niet op alles reageert
    Kan gewoon bijna niet!

9. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Het is af en toe echt niet bij te houden he hier, maar dat zeg ik geloof ik steeds hihi

Vanmorgen samen met zoontjelief zijn "grote jongens kamer" afgemaakt, dit ook ter voorbereiding van de baby. Vind het zo sneu als dat voor hem op het laatste moment wordt veranderd. Er is dan al zoveel nieuw voor hem. Maar goed, daarna kon ik gelijk uitpuffen op de bank en de rest van de dag hoofdpijn. Dat was wat minder.... Vanmiddag saampjes naar t strand geweest en een ijsje gegeten, ik kan nu echt niet goed tegen de warmte dus niet te lang geweest en vond het sneu om tegen hem te zeggen dat we klaar waren met spelen.

Ik kom er steeds achter dat ik niet overal op reageer of niet alles vraag hier. Schiet me dan later pas weer te binnen... Ga nu toch ff een poging doen:
    Maar goed, manlief is nu een week weg, dat is meestal het maximum 1/1,5 week. Of een paar dagen. Ik vind het altijd makkelijker als hij in europa is zonder tijdverschil en het voelt dichterbij. Maar ja dat is nu niet het geval (usa) en deze week ook steeds andere tijdzones... Als hij tijd heeft zou hij wat babykleertjes kopen, hoop dat het lukt! Ik weet dat hier nog iemand was met een partner die op reis oid gaat, maar ben vergeten wie dat was...?

@voelen, ik heb beebje idd al gevoeld, maar ik weet natuurlijk wat het is, als is het wel heel bijzonder! Ik voelde een aaitje (vlindertje zeggen mensen ook wel eens) en een plopje. Verder nog niet hoor! Komt vanzelf en als het groter is kan je echt contact maken maar dat kan nu nog niet. Straks voel je het gewoon dagelijks. Dan krijg je weer dat je je zorgen gaat maken als jemhet een tijdje niet gevoeld hebt...

@placenta, als je placenta voor ligt dan voel je het minder snel, maar als de placenta voor de ingang ligt dan kan je een keizersnee krijgen.

wilde nog veel meer schrijven maar ik moet nu echt gaan slapen, had het nog zo met mezelf afgesproken.....
    Wordt vervolgd...!

Beterschap en sterkte wie het nodig hebben!

10. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Oja ik had het laatst al gevraagd, maar posten jullie soms ergens jullie buikfoto's hier op het forum? Aangezien ik las dat er bij krullie nog niets te zien is en ik al een buikje heb, was ik wel benieuwd! Ik kan het nu echt niet meer verbergen hoor!! Ik gs toch nog eens vergelijken met mn vorige zwangerschap hoe het er toen uitzag!

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik plaats ze bij lekker vroeg februari buikjes in 'zwangerschap'
    Eerst bij de maart buikjes maar ben natuurlijk nu een februari mama

Nou toch leuk dat jullie even zijn geweest toch!
    Leuk en goed dat jullie al met z'n kamertje bezig zijn geweest! Hij wordt Echt al een grote broer hè! Cute!

Lekker slapen Armande
    Kletsen gauw weer!

12. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Goedemorgen meiden!
    Beetje kort geslapen....maar we staan weer vrolijk op :)

Oke dan zal ik eens kijken bij die foto's, leuk! Kwam erachter dat op de brief voor mn werk van de vk wéér een andere datum staat. nl 23 feb dus weer een dag eerder. Hebben denk ik nu al 4 datums gehad...

Ik las jullie verhaal over hoe onwerkelijk het is over zes maanden enz. Nou, ik heb het al eens meegemaakt en wij verbazen ons nog iedere dag! Dat hij echt bij ons hoort, voor altijd. Alsof het altijd zo is geweest. Het is zo bijzonder!
    En nu zijn we weer net zo verbaasd en het voelt net zo onwerkelijk als jullie beschrijven. We kunnen ons echt niet voorstellen dat wij straks een baby hebben. Ondanks dat ik weet wat me te wachten zou kunnen staan.
    Het blijft een wonder....!

Fijne dag, ik moet ff gauw gaan opschieten

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @armande lekker klagen bij ons hoor dat mag allemaal kan me zoo voorstellen dat je je man mist moet er niet aan denken echt

@D83 heb een foto bijgevoegd na lang proberen eindelijk gelukt te verkleinen hahaha

@krullie ik weet het niet eigenlijk of dat nog kan veranderen moet volgende week naar de gyn ik hoop het niet weer geen thuis bevalling wij voelen allebei de kleine al manlief heeft vanacht hele gesprekken gevoerd en zij reageerde echt leuk

oo en meiden ik heb een geslachts echo in rubriek echo's geplaatst met een poll erbij :) want de twijfel is een klein beetje toegeslagen zag net pas de foto van volgens echoscopiste het geslacht maar ons meisje heeft geen 3 streepjes maar een flinke bolling 3 bolletjes zeg maar dus ben benieuwd stemmen jullie mee houden we weer de spanning erin hihihih hier vooralsnog ons meisje ;)

14. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Wauw mama wat een prachtige echo foto. Ze zouden er toch niet naast zitten? Oeps.... ben je al aan het sjoppen gegaan?

Ik ben net terug van de bekken therapeut en deze ziet voorals nog geen reden om mij nu al te behandelen. Zit volgens haar nog heel goed binnen de grenzen. Wel gaat ze met mijn fysio terug koppelen waar ik morgen voor de hoofdpijn heen ga, dat als ik wel klachten krijg ( en waar ze dan op moet letten ) dan kan ik meteen wel weer terrecht bij haar.

Vannacht gedroomd dat ik de 20 weken echo had en toen ze het geslacht wilden zeggen werd ik wakker.... das nou al de tweede keer dat ik zo droom... Hahaha ik mag het gewoon niet weten.
    Al kreeg ik net een knal roze kaart bij de post met een enorme pot augurken er op. Ach iedereen heeft een mening. Ik hou het het op jongen en meisje, heb ik toch een keer gelijk hahaha...

Lekker geslapen een uurtje vanmiddag. Dat raadde de bekkenpeut wel aan. Luisteren naar je lichaam. Ik doe mijn best. Met de hoofdpijn lijkt het wat beter te gaan gelukkig.

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat n prachtige echo mamaatje
    Wowieee 😍 wat n lief kopje!
    Ik zal zo eens kijken naar de andere foto's
    Ik ben niet zo goed in gissen maar ga m'n best doen
    Anders naar Lommel?!

Fijn dat ze t iig in de gaten gaan houden bij je andere therapeute lies, lekkere korte lijntjes zo!
    Goed dat je een dutje doet wanneer nodig!
    Als je lichaam er om vraagt heeft t t nodig, zo moeten we maar denken hè..

Armande wat was je vroeg? Vanwege je zoontje of?

Ik heb lekker boodschappen gehaald en huis aan kant
    Ga zo ook f met de beentjes om hoog! Ben moe!

16. sunshineS1976

Hej meiden!

Ik mag me ook weer melden na een drukke maandag! Gelukkig is deze dag weer voorbij, nu is het weer zo vrijdag!
    Dan mag ik weer naar de gyn… heel spannend vind ik dat. Hoop dat alles nog goed is en dat ze het hartje kunnen vinden…

Een collega riep me bij zich vanmiddag en vroeg nog eens hoe het met me ging. En dat ze iets wilde vragen aan me. Waar ik geen antwoord op hoefde te geven en wat ik niet als belediging moest opvatten als ze het mis had. Nou ja toen gingen natuurlijk al de alarmbellen bij mij af he ;)
    Toen vroeg ze: is er iets met je buik? En dan bedoel ik: goed nieuws????!
    Mja ik kon er niet over liegen en er dinsdag wel mee komen he… :D

Kennelijk wordt dinsdag voor een aantal geen verrassing meer denk ik. Niet voor de collega’s die me goed kennen. Mijn collega kon het zien, ik heb natuurlijk wel een buik, maar ik doe extra mijn best om het te verbergen en kan m niet meer inhouden. Ook kon ze het gewoon aan me zien, hoe ik deed enzo. Ze kon het niet precies uitleggen, instinct.
    Heel apart haha. Maar goed ze was superblij en vindt het erg moeilijk om nog een week dr mond te houden ;)

@Armande: superleuk die kamer voor je zoontje! Hij wordt grote stoere broer en dat is ook iets heel speciaals natuurlijk!
    Ik hoor dat vaker van mensen die kinderen hebben: dat het lijkt alsof ze er altijd al zijn geweest en dat ze niet meer weten hoe hun leven eruit zag zonder hen.
    Iedere zwangerschap, iedere geboorte en ieder gezond kindje is en blijft een wonder…
    Zoiets wil ik ook graag op ons geboortekaartje hebben staan. Ook omdat het bij ons helemaal niet vanzelfsprekend ging allemaal.

@D: je hebt echt een prachtig buikje! Wauw!
    Voel je je nog steeds goed?? Volgens mij wel he! Huis lekker aan kant gedaan en boodschapjes enzo… super! Nu lekker uitrusten en bankhangen!

@Lies: fijn dat het met je hoofdpijn de goede kant op gaat. Goed dat de bekkentherapeut je in de gaten blijft houden!
    Die droom van je!! Frustrerend zeg! Haha je bent zooo nieuwsgierig! Nog heel even geduld! En hopen dat de kindjes goed liggen met de echo!

@Mamaatje: prachtige foto! Mooi koppie zeg, al zo verfijnd!
    Ik kan de geslachten echt niet uit echo’s halen… maar ik ga ervan uit dat de echoscopiste het gewoon goed had! Met dit termijn kun je dat ook echt wel zien! Neem aan dat ze 100% zekerr is van haar zaak voor ze iets vertelt!
    Volgens mij kan die placenta nog wel van positie veranderen. Meen me te herinneren dat mijn buurvrouw met 25 weken een voorliggende placenta had, maar kon toch gewoon bevallen omdat het verschoven was.

Vandaag energie voor tien gehad, heerlijk!
    Nu stort ik wel een beetje in, maar dat geeft niet. Het is avond, dat mag!
    Alvast slaap lekker voor straks!

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hè Krullie
    Super dat je zo n energie had!
    Mijn energie level is niet zo best.. Als ik wakker wordt al moe.. En rond zes ook weer een uurtje geslapen, moest echt f slapen!

Dankje 😊 maak vandaag nog f een nieuwe foto
    Want 16 wk! En probeer er elke week 1 te maken!

Ik geloof wel dat je collega's niet meer om je buik heen kunnen, zeker rond deze termijn! Maar jammer dat je nu nie iedereen meer kan verassen maar dat komt ook omdat je t een poosje heb uitgesteld hè nu is t gewoon echt wel te zien!
    Dames posten jullie aub ook eens een foto bij die februari foto's
    Kan ook met kleding en ook zomaar een stukje
    Zie vb!
    Ik ben Erg benieuwd!
    Lig ingeschakeld op 5; mijn vette vieze verloofde en daarna modepolitie
    Heerlijk zou t wel willen presenteren
    Lekker mensen aanspreken op straat
    Zie soms outfits voorbij komen dat ik denk
    Stop! Modepolitie Hahaha

Een tweede kindje lijkt me wel zwaarder als een eerste kindje
    Als de eerste bijv na de eerste voeding nog even gaat slapen kan je Miss nog f mee slapen maar als de tweede al wakker is ken je er mooi uit hè
    Maar andere kant je bent t dan Miss al gewend ook hè dat vroege opstaan? Mama's?

18. sunshineS1976

Ik kijk ook naar vieze vette vervelende verloofde!
    Schitterend ;)

Nou vooruit ik zal een dezer dagen ook een foto maken, met kleding aan :)

Modepolitie is ook wel humor ja! Soms zitten er echt gave metamorfoses bij! Qua haar en make up. Maar soms qua kleding; spuuglelijk!

Ik ben nog maar zwanger van eerste kindje, maar denk soms ook al een tweede :p Hoezo ongeduldig?! Lijkt me ook zwaar met twee kleintjes! Zeker als ze dicht op elkaar zijn!
    Ik zou na de bevalling dus niet aan de anticonceptie willen, omdat een tweede meteen welkom is. Nu lijkt het bij mij toch niet snel... maar het kan zomaar. Maar aan de andere kant lijkt me dat ook wel ontzettend zwaar met twee kleintjes. Maar wel superleuk voor de kids. Wellicht is het makkelijker als de een al 4 is en op de basisschool zit bijv.
    Maar ik weet het ook niet :)
    Hoe denken de mama's hier over?

Niet lekker dat jouw energielevel nog niet super is. Vanaf de 16e week wordt je hcg minder he en dat hormoon maakt je juist moe. Dus wellicht gaat je energie bij jou ook sterk verbeteren nu het hcg afneemt. Ik gun het je wel! Want met een moe gevoel opstaan is niet fijn!

19. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Zo even uitpuffen op de bank!
    Ik was idd vroeg op, maar als manlief op reis is breng ik ons zoontje naar mijn moeder als ik moet werken. Dan moet ik eerst de ene kant op rijden om vervolgens weer naar mn werk te rijden. Dan ben ik dus 1,5 u heen en weer aan het rijden;)
    Zoontje blijft nu bij mn moede slapen zodat ik morgen gelijk naar mn werk kan. Heel saai en ik mis hem, maar dat is nu wel het handigst...!

@mamaatje wat een mooie foto!! Ik denk niet dat ik de juiste persoon ben om het geslacht te benoemen haha

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik snap t! Voor je zoontje ook heel leuk en voor jou makkelijk maar pffff wat een onderneming zo vroeg!

Klopt Krullie, de kleding vind k ook niet altijd een verbetering idd!
    Maar vorige week was zo meisje zo mooi geworden
    Ze had spijkerbroekje paars topje en Nikes aan en erna chic in t zwart haren los vol en blond en mooi naturel Make Upje

Ja ben benieuwd naar de ervaringen van de mamas onder ons
    Wil t graag horen!
    Hangt idd heel Erg samen met de leeftijd
    Wil zelf ook nie te lang wachten hoor met een tweede
    Ze zeggen dat je t beste een half jaar kan wachten
    Maar bij de een gaat t sneller als de ander natuurlijk
    In principe zijn wel veel vrouwen wel vruchtbaarder na de bevalling hè..
    Iets om over na te denken!

Deel Deze Pagina