D83... Fijn dat je toch wat gerustgesteld ben door de verloskundige! Het is allemaal zo eng he, als je ineens weer wat anders aan je fiets heb hangen. Denk je gelijk weer van... alst maar goed is. Maar toch blij voor je dat je iets gerustgesteld bent. In de meeste gevallen schijnt het idd echt niets verontrustends te zijn. A1974... Hoop voor je dat je een goede echo krijgt joh! En idd, dan willen we toch wel wat foto's zien hoor! Lijkt me zo apart, zo'n eerste echo! Wauw! Mamaatjevan5... Thanks voor je geruststellende woorden! Ik ben nou eenmaal een onzekere trien. Daarom zegt mijn man elke keer tegen me... zit toch niet zo op internet etc. want je maakt jezelf gek. Ik dus gisteren besloten om minder op het forum te komen etc. etc. maar nee hoor, lukt niet! Oh wat is dat erg! Zelf vanochtend weer een test gedaan, zo bang dat de streep lichter zou worden! Maar nee hoor, hij knalt! Bijna al even donker als de controlestreep (kruidvat + huismerk) en vet dikke lijn! Ik ben dus weer even voor een 'dagje' gerustgesteld hihi! Nee, vertrouwen moeten we hebben. Klinkt raar, maar toen wij het gedaan hadden had ik daarna zo het gevoel dat ik zwanger zou raken. Dat heb ik toen ook tegen mijn man gezegd. En zie nu... waarom ga ik dan toch weer zo twijfelen? Alleen omdat ik nog niet zoveel voel? Nou en, lekker toch? Zo moet ik maar denken... hihi! Krullie... Lig je nog steeds voor lello, of gaat het ondertussen weer wat beter. Erg moe is wel goed teken! Nou, toch weer wat geplaats! Succes allemaal!!
Ha Anthonetj! Je kunt het niet laten he? Eerst ons teleurstellen omdat je niet zo vaak op het forum wilt komen en daar ben je weer Verslavend he? Mijn man zegt precies hetzelfde; dat ik moet kappen met al die verhalen lezen op internet, ook al zitten er ook goede verhalen bij. Wat fijn dat je volgende week al een echo krijgt, zooo spannend! Gaat manlief ook mee?? Ik heb ook meerdere testjes gedaan hoor die eerste week Je wilt gewoon gerustgesteld worden... snap het helemaal. Bijzonder dat je aangeeft dat je wist dat je zwanger zou raken na de sex! Ik ben dus onder behandeling van een gyn en de eerste ronde dat hormonen aansloegen had ik 1 eitje. Gyn was positief, maar ik had zoiets van: naah dat gaat 'm niet worden. Je hoopt wel, maar ik was pessimistisch. Nieuwe ronde had ik 3 eitjes, kwam als een totale verrassing want het leek niet aan te slaan en toen wist ik meteen op dat moment: dit gaat 'm worden! En dat gevoel is zo gebleven en was dus ook zo Ook nu heb ik nog steeds het gevoel dat het allemaal goed komt en we over 8 maandjes een wolk van een dochter (ik denk dat 't er 1tje is en een meisje, ook zo gek Vriendlief denkt dat t er 2 zijn) in onze armen mogen houden. Bizar, die voorgevoelens! Ik ben nog brak, al gaat het nu beter. Vanmorgen echt niet lekker, voelde me echt vreselijk. Nu begint het weer beter te gaan gelukkig en krijg ik honger. Wat me opvalt is dat ik vaak licht in mijn hoofd ben. Dan gaat het een beetje draaien om me heen. Helemaal als ik opsta van de bank of bed. Meer meiden last van? Hoort het erbij of zegt dat iets over mijn bloeddruk of ijzertekort?? Jij verder ook nog andere kwaaltjes Anthonetj? @D83: hoop dat je geen bruinverlies meer hebt hoor! Fijn dat je gerustgesteld bent door de verloskundige en dat het allemaal niet zo negatief meer lijkt. Ze hebben helemaal gelijk dat het in alle gevallen (in een boek staat 90%) nog altijd goed gaat! Daar moeten we ons aan vast houden! Fijne dag meiden! xxx
Hallo dames! Bedankt voor jullie geruststellende woorden, sinds gister avond niks meer gehad, hoop dat t zo blijft! @ anthonetje, super dat j een dikke vette streep hebt! J hcg waarden zijn lekker gestegen! We hebben dus allebei de 17e een echo! Hoelaat ga jij? Wij om 13u! @krullie; ben j elke morgen zo beroerd of? Gelukkig gaat t wel al wat beter.. De duizeligheid kan met j ijzergehalte te maken hebben maar ook met te snel opstaan, ik las dat j bloed dan naar j buik gaat wat een licht gevoel in j hoofd kan geven. Maar misschien eet j te weinig? Dat kan ook nog meespelen.. Ik heb sinds ik zwanger ben meer eetlust en kan me er aan toe geven omdat ik (nog) niet misselijk ben.. J zou voor de zekerheid bloed kunnen prikken.. Zeker als t meer dan 1 kindje is kunnen sneller tekorten ontstaan! Fijne dag dames!
Hi D , wat fijn om te horen dat je er geen last meer van hebt en hoop echt dat het weg blijft nu! Haha Krullie ! Ja woon hier nu 4,5 jaar en had het 10 jaar eerder moeten doen Het is zeker genieten hier maar nu ook wel wennen met de Spaanse zorg het gaat er net even anders aan toe dan in Nederland . Dus ben benieuwd haha.. Maar ik heb het ook hoor , als ik wakker wordt smorgens na onrustige nachten ( want slapen doe ik eigenlijk heel slecht) denk ik zo weer een nieuwe dag maar eenmaal mijn bed uit voel ik mij waardeloos pfff , ik heb dan gelukkig de kans om weer even terug te gaan en dat doe ik dan ook wel net als vanmorgen . Manlief zegt dat is nou " morningsickness " Misselijk ben ik ook intussen sinds een dag of 4,5 maar niet spugen maar de hele tijd zo'n vol gevoel hebben van pffff en steeds iets wat omhoog komt maar er niet uit gaat .. Lekker omschreven he ? Pff haha En als ik snel even wat doe, wordt het ook wel eens zwart voor mijn ogen . Donderdag krijg ik uit slag ook van bloedtest bij mijn zoontje had ik ook last van ijzer te kort . Dus ben benieuwd . Eet in ieder geval ( lekker is het niet vind ik maar ja ) wat appelstroop . Is heel goed voor je en voor je ijzer . Moet ik ook maar weer eens gaan doen . Voor de rest super zenuwachtig voor donderdag .. Hoop zo op goed nieuws zucht ... Fijne middag dames xx
Heej... D83... Ik moet om 09:20, dus spannend allemaal. Ik vind het echt heel eng hoor. Des te meer omdat ik toch wel denk dat misschien het hartje nog niet klopt omdat ik ervan uitga dat ik toch ivm mijn meestal langere cyclus ook iets later zwanger ben geraakt. Maar het is allemaal afwachten. Aan het dooierzakje schijnen ze al een boel te kunnen zien Mijn HCG stijgt toch wel idd. Zal ik f een foto erop zetten? F showen! Kijkenw wat jullie vinden... Krullie... ik heb eigenlijk nog weinig kwaaltjes hoor. Ik voel mijn borsten heel licht (ze zijn papzacht, maar toch voel ik ze) en soms denk ik iets meer bobbeltjes op mijn tepelhof te hebben. Maar andere keer denk ik weer dat dat verbeelding is haha! Zo goed heb ik ze voordat ik zwanger werd nou ook weer niet bestudeerd. Raar in je hoofd zijn kan heel goed hoor! Er gaat idd veel bloed naar het kindje toe. Het ijzergehalte wordt altijd nagekeken door de verloskundige. Dat is niet voor niks. Er zijn veel zwangeren met bloedarmoede of hoge bloeddruk etc. Geen zorgen maken hoor! Nou, het wordt voor jullie dan wel extra spannend hoeveel het er worden. Haha! Maar goed, met 1 kindje ben je al dolgelukkig natuurlijk, en 2 kindjes zou helemaal leuk zijn. Tenminste... dat denk ik?! Ik zet f een foto erop hoor! Succes allemaal! xx
Overduidelijk anthonetje! Gefeliciteerd! Super! Ik kreeg net ook de tip appelstroop te eten dus ga dat straks maar even halen, denk niet dat ik t lust maar goed voor de baby dan maar! Als we er dan zelf ook baat bij hebben! Lekker hè a1974, terugkruipen. Heb dat gelukkig ook, zou t anders niet trekken ben ik bang! Omdat j in Spanje woon stel ik je me Echt zo voor in n mooie zonnige tuin waar je elke ochtend ontbijt met n mooie gedekte tafel zoals in films.. Zit ik er naast of ?!
@Anthonetj: waaauw!! Nogmaals feli! Overduidelijke dikke test! Zeer spannend de echo, maar gaat goedkomen! Ik hoop dat het hartje al klopt hoor! Mijn borsten zijn hard en ook gevoelig. Volgens mij zijn ze verder nog niet echt veranderd qua grote en mijn tepels ook nog niet echt. Maar dat vind ik moeilijk te beoordelen eigenlijk Meer ijzertekort als het er meer dan 1 kindje is? O jee haha Ik zou geen probleem hebben met 2 hoor! Maar helaas nog 2 weken geduld hebben om te horen hoeveel het er zijn en of het goed zit... @A1974:Hoe is het met de controles geregeld in Spanje? Mag je vaak op controle? Krijg je vaak een echo? Ben ook wel benieuwd hoe je woont Hoe D 't schetst: zo zie ik het ook wel een beetje voor me haha Heel spannend hoor de echo en natuurlijk zit het goed! Daar gaan we vanuit! Ik voel me zoals jij het beschrijft. Gelukkig nog geen overgeven. Al zou ik het niet erg vinden, want dan heb ik nog meer bevestiging dat het wel goed zit. Thnx voor de appelstroop-tip! Zal alle kwaaltjes aankaarten over 2 weken bij de gyn en de bloedonderzoeken zullen dan ook wel vanzelf komen neem ik aan. @D: mag jij vertellen of appelstroop te eten is
Meiden jullie kletsen wat af zeg, wel gezellig zo . Mooie knaller Anthonetj, als het jou gerusteld, lekker door testen . Ik had in m'n vorige zwangerschappen ook vreselijke testdrang, gek genoeg nu niet. Heb de laatste keer getest met 5 weken, deze knalde met middag urine. D83 Gelukkig geen bruinverlies meer! Ik weet niet of je last hebt van obstipatie, maar ik wel, merk dat als ik met pijn en moeite naar de wc ben geweest, ik wat slijmerige afscheiding verlies, deze is een beetje beige kleurig. Weet dat obstipatie en hard moeten persen ook bloedinkje aan de baarmoedermond kan veroorzaken. Krullie Die duizeligheid heb ik ook zo nu en dan met opstaan van stoel of bed. Dan is je bloeddruk juist laag! Ijzer kan idd ook, maar meestal gebeurt dit later in de zwangerschap. A1976 Waar in Spanje woon je precies? Ik voel me eigenlijk prima. In de middag word ik wel erg moe en s'avonds val ik voor 9 uur in slaap. Terwijl ik normaal echt een nachtbraker ben. Ook droom ik echt de meest bizarre dingen en heel levendig! Vanochtend werd ik ook 5 uur badend in het zweet ( bah! ) wakker, m'n hempje was drijfnat! Mijn borsten zijn groot en zwaar en enorm gevoelig, in de ochtend gaat het nog wel, maar in de loop van de dag neemt de gevoeligheid toe. Als ik s avonds m'n bh uit doe, auw!!! Dan moet ik ze echt ondersteunen, ze voelen als beton. En m'n tepels, daar mag m'n man echt alleen maar naar kijken, wijzen doet al zeer . Het vervelendste vind ik de obstipatie, eet zo vezelrijk mogelijk, drink rosvicee laxo, maar het blijft moeizaam gaan. Merk echt dat ze in de verdrukking zitten! Heb een prachtig darmen buikje. Moeilijk in te houden of te verbergen. Maar ja, lang leven de tuniekjes/ babydolls. Volgende week woensdag heb ik een echo, reuze spannend, tel de dagen echt af.
@D83 tis oud omdat het bruin is en soms duurd het even voordat het beetje oud bloed de uitgang heeft gevonden @anthonetj het hoort er idd allemaal een beetje bij helemaal nu vroeger (bah wat klink ik oud) wist je vaak niet eens dat je al zwanger was toen had je die thuistesten nog niet echt dus moest je wel vertrouwen dan kreeg je een echo en was je ineens 12 weken zwanger ergens was dat fijner, nu weten we vaak al met 3 a 4 weken dat we zwanger zijn en moeten we dus minstens 9 weken wachten en geduld op leren te brengen of het allemaal wel goed gaat en ga je dus stressen, probeer afleiding idd te zoeken hoe moeilijk ook, ontwijk de negatieve verhalen die maken je alleen maar nog ongeruster, en heb vertrouwen in je lichaam die weet het echt allemaal wel of het nu de eerste de derde of de zesde is. @poppenkop hier ook in de avond/nacht vooral last van mijn borsten overdag denk ik nou valt allemaal reuze mee hier gaat het goed iets lage bloeddruk maar vond de vlos wel mooi verder geen nieuwtjes
@Poppenkop: jaa echt gezellig hier Mijn borsten doen af en toe ook zo'n pijn! Bij het opstaan aaauw! Zo zwaar inderdaad! En in de loop vd dag gaan ze steeds meer pijn doen. Vriendlief moet er ook vanaf blijven. Knuffelen doet ook al zeer Ze voelen wel erg zwaar maar zijn volgens mij nog niet groter. En ook mijn tepels zijn nog hetzelfde. Lees vaak dat dat allemaal snel verandert? Hoort dat?? Ik heb ook een darmenbuik nu en er behoorlijk veel last van ook. Kan me buik ook niet inhouden en vind dat best vervelend, was al niet zo dun van mezelf Heb nu ff lekker een joggingbroek aangetrokken omdat pantalon toch echt iets te strak zat. Spannend joh je echo, nog een weekje geduld! Kan een lage bloeddruk dan trouwens kwaad? @Mamaatje: helemaal gelijk heb je wat betreft vroeger... nu in deze tijd willen we overal zo snel mogelijk bij zijn, het liefst willen we al met 3 weken positief testen enz! Hoe zouden de mensen dat vroeger dan ervaren hebben?? Heb jij dat bewust meegemaakt zonder thuistesten enzo??
@Krullie; ik heb de appelstroop gekocht maar nog niet geproefd.. Zodra ik t op heb laat ik t weten! @Poppenkop; ja, naja niet echt obstipatie maar ga eigenlijk best wel vaak, misschien wel vaker als anders, misschien dat dat ook invloed heeft, je perst zo nog best wel wat af he Ik droom ook veel en levendig, ik heb ze nooit zo goed kunnen herinneren als nu, echt de meest bizarre dingen! Mijn borsten doen ook steeds meer zeer en mijn tepels zijn vandaag niet aan te raken en keihard! @Mamaatjevan5; bedankt voor je reactie. Je hebt ook gelijk!
Hoihoi, Wat kunnen jullie kletsen zeg. Tjee... hahahaha. Volgens mij zitten we in spannende weken allemaal tegen een eerste afspraak of met de vk of echo aan te hikken. Ik zou de 30e mijn eerste echo krijgen maar......... ik kreeg telefoon gisteravond dat ik een week eerder ook wel mag komen. Jaaaaaaaaa nu wordt het de 23ste. Hoe spannend. Dan ben ik dik 7 weken dus zou het hartje te moeten zien zijn. Ik voel me best wel oke eigenlijk. Wat last van mijn onderrug, erg moe bij vlagen maar niet misselijk gelukkig. Begin ook wat meer eetlust te krijgen. Zijn jullie ook afgevallen in het begin? Ik ben zo'n anderhalve kilo lichter als voor mijn zwanger worden. Terwijl ik wel gewoon eet. Maar ik snoep niet meer. Ik krijg geen zoet door mijn keel en ook geen chips en koekjes meer. Daar zal het wel van komen. Hebben jullie al wat gekocht voor de kleine? Ik heb gister een piepklein rompertje gekocht. Kan me niet voorstellen dat ukkie dat straks aan gaat hebben. Vind wel dat er weinig uni te koop is. Veel blauw of roze. Maar ik heb wat gevonden. Verder ook een te schattig badeendje gekocht. hahaha.. Fijne dag allemaal!!!
Ik ben vandaag 5 weken en 3 dagen zwanger en heb 20 juli de 1e echo. Het voelt inderdaad zo onwerkelijk nog en ik doe af en toe gewoon een test om te zien dat ik écht zwanger ben haha. Ik heb niet heel veel last eigenlijk. in de 4e week had in constant buikpijn en heel erg last van mijn hele rug. Nu ben ik alleen maar moe en heb ik last van mijn darmen. merk wel dat ik bepaalde luchtjes minder goed kan verdragen en dat ik totaal geen trek meer heb in koffie. Misselijkheid heb ik alleen heel licht in de avond.
Zo, hier weer even een berichtje van mij... Ondertussen krijg ik toch wel de kwaaltjes hoor...! Ook dat verhaal van het afvallen herken ik wel. Ook mijn trek lijkt met de dag beroerder te worden. Gisteren dachten we savonds even bij de snackbar om de hoek van' t huis wat te gaan halen, maar uiteindelijk heb ik maar de helft op! En dat terwijl ik dol ben op een broodje hamburger! Haha, geen trek dus. Ben benieuwd hoe ik het op mijn werk ga verbergen. Hebben jullie daar al last van of niet? Ik ben heel de dag in aanwezigheid van collega's als ik moet werken dus moet me wel gedeist houden Nou, succes allemaal maar weer voor vandaag!
@D83: mmm mijn borsten en tepels deden eerst megapijn, nu zijn ze alleen nog maar gevoelig... neemt af dus. Dat betekent toch niets slechts he? Appelstroop al geproefd? @Marlies: ooooh een week eerder een echo! Wauw! Met 7 weken moet je het hartje wel zien hoor! Pff ik vind het echt oneerlijk, ik heb zo een rare gyn Had weer gebeld voor een vroegere echo, maar ze blijven maar volhouden dat er met 7 weken niets te zien is en ik echt moet wachten. Zo raaarr! Hoop dat ik er snel weg mag naar een gewone vk-praktijk. Grappig dat je bent afgevallen, ik ben juist aangekomen. Te veel honger gehad... nu ik me niet zo lekker voel verdwijnt mijn eetlust gelukkig! Wat leuk zeg dat je al iets hebt gekocht! Er is weinig neutraals te vinden he?! Ik heb al een eerste pakje, een schattig broekje met shirtje, een speen met I love mama (hoe cliche ) en een speen met "mijn papa is de beste" en heb ook nog een slabbetje gekocht met "mijn papa is toe-val-lig wel de allerliefste". En oh ja, ook nog een badcape Die zag er zoooo snoezig en zacht uit, die moest ik meenemen Maar verder houd ik me in hoor haha Pas na de 20 weken echo, als we weten wat het wordt, gaan we echt inkopen doen. @Miracle: gefeliciteerd! Ook al redelijk vroeg een echo, gaaf joh! Fijn dat je nog niet heel veel kwaaltjes hebt, dat zou mooi zijn als dat zo blijft toch? Ik heb gek genoeg ook 's avonds meer last van misselijkheid dan 's ochtends. @Anthonetj: balen dat je meer kwaaltjes krijgt, maar das wel een teken dat het goed zit! Verbergen voor collega's... ik heb nu 7 weken vakantie. Als de school weer begint ben ik 13 weken. Dan wil ik het nog 2 of 3 weekjes geheim houden denk ik en dan ga ik het vertellen. Waar ik wel mee zit is dat ik dit jaar soort van "promotie" ga maken door de vierdejaars te krijgen voor het eerst. Veel werk en ik moet daar veel bij geholpen worden want dat is mij nog wat onbekend... en juist in de drukste examenperiode ben ik er dan niet... daar kan ik wel een schuldgevoel van krijgen... maar het is wel een kans die ik aan moet grijpen en ook al ga ik maanden missen, hopelijk kan ik voor mijn verlof nog ontzettend veel doen en me waarmaken. Als ik meteen bij de start van het schooljaar vertel dat ik zwanger ben, ben ik bang dat ik die kans nu opeens niet krijg en ik wil het niet laten schieten... of is dat te egoïstisch? Kun jij het moeilijk verbergen dan? Omdat je al een buikje hebt of het gewoon van je gezicht af te lezen is? @all: kwaaltjes komen en gaan. Hoofdpijn is er weer, maar mijn borsten voel ik op het moment niet echt. Dat betekent toch niets slechts he?? Als je kwaaltjes afnemen? Gelukkig ook met veel meiden gekletst die nooit hebben overgegeven (en zelfs zwanger zijn van n tweeling) en alleen maar wat lichte kwaaltjes hebben gehad. Dat stelt me dan weer wat gerust.
@krullie jaa ik heb dat met de oudste bewust meegemaakt denken dat je zwanger bent en aan de hand van de symptomen die je heb krijg je een echo, mocht je nu opeens bloed gaan verliezen dan krijg je direct een echo en word er veelal gezegd dat je menstruatie is begonnen, bij de eerste dus 12 weken en de tweede 13 weken, bij de andere 11 weken en bij me zoontje zelfs al 18 weken, dan ga je pas naar de vlos maar heb je ook direct die eerste termijn wat je door bent zonder stress en gedoe je ziet gelijk een baby met kloppend hartje, moet zeggen nu weet ik het vanaf 4 weken met 5 weken 2 dagen een echo vruchtzakje en ook ik zit te speuren klopt dit allemaal wel want mijn vorige echo's zagen er toch anders uit, en ja nu moet ik 3 weken wachten weten dat ik zwanger ben maar of het nu goed gaat of niet weten we niet, ik heb geen echo met beebje heb een leegvruchtzakje echo, ik probeer dus ook echt vertrouwen te hebben op mijn lichaam zou toch denken na 5 kids die weet het wel, maar hier ook weleens onzekerheid hoor. @mircacle79 kijk uit met doortesten want op een gegeven moment moet je lichaam het zelf gaan doen en gaat de hcg uit je lichaam dat je dus niet daarom gaat stressen is harstikke normaal ik weet alleen niet meer wanneer dat was
Ja fijn he zo'n vervroegde echo en ik hoefde er niet eens om te vragen. Ze belden mij zelf op. Tsjaaa dan zegt Liesje geen nee! Bij mij zie je nog niks dus het verborgen houden gaat redelijk goed. Ik had wel iemand die vroeg of ik aan het lijnen was. Ik zei nou nee ik snoep gewoon wat minder. LOL. Maar mijn gezicht wordt wat smaller zeg maar. Vandaag dagje vrij. Heerlijk....Even dingen voor mezelf doen. Maar komt me niet veel uit handen. Zonet even bij een dinnetje geweest. Zij weet het en dat is zooooo fijn. Maar moeten wel uitkijken want daar loopt een drie en half jarige rond met haar oortjes op steeltjes hahaha.... Nou zal zo eens een boterham naar binnen worstelen en vanmiddag lekker de film Gooise vrouwen kijken. Ik heb m nog nooit gezien en heb m gister gekregen van mijn paps. Leuk leuk. Voor iedereen met klachten veel sterkte en we weten waar we het voor doen he? Duimen draaien dat we allemaal rond eind feb en halverwege maart een mooi kleintje in de wieg mogen verwelkomen.... Hebben jullie trouwens ook een soort van gevoel wat het gaat worden? En waar basseer je dat dan op? Ik denk steeds aan een jongentje. We zullen zien! Als het maar gezond is. Groetjes marlies
@Mamaatje: wauw zolang wachten op een eerste echo! Dan sla je wel een stuk onzekerheid over, dat is wel fijn! Nu heb je een vroege echo gehad en omdat het vruchtzakje nog leeg was kan het alle kanten op gaan... dat is juist killing pff! Je lichaam doet het goed zeg met al die kids! Wauw! Is het nooit misgegaan? Heb je nog nooit een miskraam gehad? @Marlies: nou nu nog even wat kilootjes kwijtraken kan geen kwaad Die krijg je er straks wel dubbel en dwars bij Beter dat mensen vragen of je aan de lijn doet dan dat je al aan het groeien bent hoor Fijn dat je vriendin het weet! Mijn beste vriendin weet het ook en is ook de enige die het weet! Pas op met kleine luistervinkjes inderdaad Want voor je het weet... Leeuk de film Gooische Vrouwen! Hij is leuk hoor! Al vond ik de serie wel beter moet ik zeggen. Heb een dvd box met alle afleveringen, heeeerlijk. Zelfs manlief vindt het leuk Ik heb trouwens het gevoel dat ik in verwachting ben van 1 kindje en dat het een meisje is. Geen idee waar ik het op baseer, maar dat is het gevoel Manlief en vriendin denken dat het er 2 zijn
@krullie85 jaa heb 2 vroege miskramen gehad de jongste was in januari dit jaar, maar klinkt misschien hard en raar ik denk dat mijn lichaam een juiste keuze maakt zo een kindje is niet levensvatbaar en hoe crue ook heb ik liever een vroege miskraam dan ergens ver in de zwangerschap, ik ben er dan wel verdrietig om maar realiseer me heel goed dat ik daarin geen keuze had en dat het geen gezond kindje zou worden dan heb ik liever dat mijn lichaam zelf die keuze maakt als dat ik die moet maken bij bijvoorbeeld de 20 weken echo. (tuurlijk bestaat die kans er nog steeds maar toch het idee) hier niet echt een gevoel wat het word soms denk ik oo jongen maar dan denk ik nee meisje lol dus geen idee manlief heeft ook geen idee en de families allemaal wel maar ja die lopen zo uiteen kan je ook geen touw aan vastknopen, wel lief want mijn beste vriendin heeft een zus met een geestelijke handicap die legde haar hand op mijn buik en zei jongen dit heeft zij bij de vorige zwangerschappen ook gedaan en allemaal gelijk gehad dus ben benieuwd zij vind babys helemaal te gek