Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Goedemorgen!
    Ff snel, zoontjelief blééf roepen wel tot 21:30 dus dat was wel erg laat.... Maakte me vervolgens wel een klein btje zorgen want 4 weken voor de uitgerekende datum moet manlief nog op reis en dan zal ik wel aardig moe zijn! Maar goed dat is voor later zorg. Er zijn genoeg alleenstaande moeders dus ik moet me niet aanstellen denk ik dan.
    Helaas was hij om 7u weer wakker en straks ga ik naar mn vriendin dus ik ben benieuwd hoe hij dat gaat volhouden...we zien wel!
    Ik ga de hele dag naar haar toe, dan gaat de dag lekker snel! Morgenochtend om 6u landt manlief op schiphol dus dat is al bijna!

Fijne dag allemaal!

2. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Goedemorgen!

Mijn 20wk echo staat gepland voor 22 okt. Duurt nog even maar van te voren mag ik nog twee keer naar de Gyn. Om te beginnen maandagmiddag.

Ik heb gisteravond 4! tassen met merk kleding gekregen. Zowel jongens als meisjes. Zitten echt geweldige dingen tussen dacht ik zo te zien. Ik ga vandaag alles eens goed bekijken. En wat ik niet mooi vind in een andere tas stoppen. Daar kan ik iemand anders weer blij mee maken dan.
    Ik weet waar het weg komt en die hebben zulke mooie dingen. Blij blij...

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hey meiden! Nog lekker rustig hier!

Ik ben vrij vroeg mijn bed uitgekomen voor de zaterdag (9 uur ipv 11 uur bijv) en zit nu pas voor het eerst ff lekker rustig op de bank. Ben een beetje door aan het slaan qua opruimen en schoonmaken ineens. Ontzettend veel opgeruimd en dingen weggegooid en ben een beetje panisch aan het worden voor bacterien… heel de keuken uitgesopt met een allesdodend middeltje en was continu mijn handen. Net toetsenbord van mijn laptop met bacteriedodend middeltje schoongepoetst… Vriendlief moet erg lachen maar moet er nu mee stoppen van hem :p

We hebben de rommelkamer nu voor driekwart leeg. Veel weggegooid en de rest in 8 grote dozen gestopt. Die brengen we over 2 weken naar mijn ouders waar we alles lekker op gaan slaan tot we een nieuw en groter huis hebben. Ik wil nu een schoon en leeg huis hebben gewoon!

@Armande: aaah wat heerlijk dat je morgen je mannetje weer in je armen kan sluiten! Ga je hem ophalen? Is wel vroeg zeg!!
    Zou je liever niet in het zh willen bevallen dan? Ik wil al dat gedoe niet thuis hebben hoor :p
    Liters vruchtwater en bloed en weet ik het allemaal :p Gekrijs waar de buren nog lang over napraten :p
    Wel een geluk dat je in het zh was bij de bevalling van je zoontje toen het toch een ks werd!

In de winter heb ik ook een fleecedekentje in mijn bed liggen waar ik mezelf helemaal inwikkel. Kom je veel sneller op temperatuur dan dat je direct onder het dekbed ligt.

Je jochie heeft energie genoeg zo te lezen :p Lekker laat op en weer vroeg uit de veren, wou dat ik die energie had! ;) Vervelend dat je man met 36 weken nog op reis moet. Ver weg? Kan hij zo terug als de bevalling zich aandient? 4 weken is wel krap vind ik! In theorie kan het dan toch al wel gebeuren! Veel plezier bij je vriendin vandaag, hoop dat je zoontje het ook naar zijn zin heeft daar ;)

@D: neeh joh ik heb stijl haar :p
    hahaha tuurlijk heb ik krullen ;)

Dus jij wilt ook in het zh bevallen? Gaat dat Goes of Vlissingen worden? In Vliss heb je dat geboortecentrum omdat je niet thuis mag bevallen geloof ik he? Maar in de informatiefolder heb ik gelezen dat als de bevalling niet gaat zoals zou moeten, je vaak direct met de ambulance naar Goes wordt gebracht omdat ze in Vliss kennelijk niet alles hebben voor jou en de baby bij complicaties.
    Bij mijn galblaasoperatie moest ik trouwens in Vlissingen geopereerd worden. Alleen als er kans is op complicaties bij een operatie moet je naar Goes. Dat klinkt mij dan een beetje in de oren alsof er in Vliss dus niets aanwezig is om levens te redden als het moet…

Gelukkig maar dat wij nog niets over de bevalling kunnen zeggen. Dat vind ik een voordeel van een eerste kindje, alles is nieuw. Ik denk dat ik wel ter plekke uit zal krijsen dat ik dit nooit meer zal doen :p Als het dramatisch was weet je bij een tweede wel wat je weer te wachten staat….

Je hebt al snel je 20wk echo! Gaaf zeg! Gaan jullie nog op vakantie daarna? Want dat waren eerst toch een beetje de plannen?
    Wij hebben maandag 15 okt vroeg de 20wkn echo. Daarna gaan we meteen een paar daagjes weg, naar een heerlijk hotelletje. Moeten nog wel even boeken en uitzoeken waar we heen willen.

Wij hebben verder geen plannen meer dit weekend, heerlijk. Vanaf volgend weekend zit ons weekend tot half oktober elke week vol. Zie daar wel tegenop met 5 dagen werken… maar goed. Nu nog even van de rust genieten!
    Jullie plannen???

@Marlies: we hebben de echo’s precies een paar weken na elkaar! Er staan meiden voor 8 oktober, 15 oktober en 22 oktober! ;)
    Aftellen hoor, je bent er voor je het weet!
    Gaaf van die tassen vol kleding!! Superleuk om daar nu al lekker in te snuffelen en de mooie stukken eruit te halen!

4. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi hoi,

Grappig krullie: net zo'n ochtend erop zitten. Samen onwijs opgeruimd in de aanstaande kinderkamer! Heb ook ontzettend de neiging om alles te gaan opruimen/poetsen ed.

Wij hebben 17 okt de 20 wk echo, ben dan 21 wk en 3 dg. Wel ff wachten nog helaas...

@marlies: echt super al die kleertjes zeg!!! Wil je niet eerst afwachten tot je weet van welk geslacht je uk en puk zijn??!

Ik ga morgen naar een collega die allemaal zw kleding heeft, kan ik overnemen wat ik wil! En na de 20 wk echo naar een vriendin om te kijken welke spullen en kleertjes ik zou willen overnemen (heeft jongetje en meisje!).
    Wil bepaalde dingen echt nieuw kopen, maar zoals een kruik, traphekjes ed. is echt handig!!

@bevalling: bij ons zh zit een heel mooi geboortecentrum. Daar wil ik graag bevallen, beetje tussen thuis en zh in. Hebben ze ook bad waar je in zou kunnen bevallen (zou weleens wat voor mij kunnen zijn).
    Vnvd uit eten met vriendinnen en daarna stappen. Ik kijk wel hoe lang ik meega, maar dat weet iedereen ook.

Net chocoladepepernoten gekocht... Kon ze niet weerstaan!!

Fijne dag allemaal!!

5. sunshineS1976

We hebben nu al nesteldrang Caroline :D
    Jij hebt dus ook veel meer energie nu??
    Dan heb je 2 daagjes na mij de 20wkn echo! Inderdaad nog even geduld, maar joh de tijd vliegt voorbij met al dat werken! ;)
    Leuk al die zwkleding! Hoop dat je er leuke dingen vindt tussen zitten! En ideaal dat je straks ook wat spulletjes van je vriendin kunt overnemen. Wij hopelijk ook van mijn schoonzus. Kruiken, luieremmers, babyfoon, babybadje... geen idee wat ik allemaal nodig heb, maar dat soort "kleine" dingen zijn wel handig!

Kinderwagen al besteld, volgende week gaan we de meubels voor de babykamer shoppen. Maxicosi kregen we bij de kinderwagen. Dat soort dingen wil ik wel nieuw hebben, ook handig voor eventueel kindje 2 en/of 3 :)

Gezellige avond heb je voor de boeg!! Heel veel plezier! Luister goed naar je lichaam, als het niet meer gaat en je bent moe, ga je lekker naar huis!

Lekker die chocopepernoten! Zag inderdaad al hele stellingen vol in de supermarkt!
    Veel plezier vanaaf :D

6. sunshineS1976

Poeh wat is het hier stil :(:( :p

Lekker broccoli met gekookte aardappeltjes gegeten, soort snitzeltje erbij en gemengd fruit na! Lekker gezond!

Hier energie te over... weet niet waar ik het kwijt moet :p Net op lekkere dancemuziek flink uit mijn dak gegaan in de huiskamer :D Mét vriendlief, die deed lekker mee :D Heerlijk! ;)

Vanaaf lekker op de bank met een goeie blue ray dvd. Nog even kiezen welke :)
    Fijne aaf allemaal!

7. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Goedemorgen meiden,
    Ik had een heel stuk geschreven (in klad) en zelfs dat ben ik nu kwijt...GRRRRRR
    Ik laat het hierbij voor nu, loop op mn tandvlees. Manlief is gelukkig weer thuis maar die kan dus lekker slapen ......zucht......
    Wie weet kom ik later nog wel even vandaag maar nu wil ik ff niks :(

Fijne dag!

8. sunshineS1976

Knuff Armande!!
    :(

Meiden waar zijn jullieeee?! ;) Als ik moet werken wordt het hier volgeklad en kan ik 's avonds pagina's teruglezen... in het weekend is het hier stil pfff :( ;) :p

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @koud hier ook koud maar ergens vind ik het ook heel lekker en mag wat mij betreft de winter beginnen gek want ben normaal echt een zomermens hihihi

@krullie wij hopen thuis te bevallen, en ben blij te horen dat ook je gyn je nu ff een klein schopje onder je kontje heb gegeven die roze wolk op genieten dus meide en doe waar jij je goed bij voelt als je bij de gyn wilt blijven lekker doen

@armande wij om half 12 maar hebben stiekem tijdens de pretecho ook de onderdelen voor de 20 weken echo gehad, en idd roze is wel echt barbie haar lievelingskleur hahaha

@marlies woow dat is mooi meegenomen en vaak is het ook zo als je weet waar het wegkomt dan is het vaak heel leuk en laten we eerlijk wezen met 2 tegelijk op komst kan je wel wat hulp gebruiken

@krullie je moet maar gewoon met je hoofd leeg de bevalling ingaan, echt elke bevalling is weer anders maar hoe ontspannener jij bent hoe vlotter het gaat (dit is echt echt echt zo) accepteren dat het écht vet veel pijn doet maar dat je er sterk genoeg voor bent (vertel mij deze woorden ook nog maar een keer als ik aan het bevallen ben weer hihihi:))

@kinderwagen besteld het is de bebeqo grand mocca geworden wij zijn blij

@armande och meissie toch wat is er nou doe maar lekker rustig aan en je mag hier altijd ff spuien hoor

hier alles goed mag niet klagen dinsdag weer naar de vlos maar voel me prima buik groeit goed :D:D en voel de kleine vaak flink bewegen

10. a1974

a1974 Bekend lid

5 mrt 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Lieve allemaal!

Even snel een berichtje van mij!
    Hoop dat alles goed gaat met iedereen en zal proberen een beetje bij te lezen !

Hier gaat op zicht alles wel oke en als het goed is .. krijgen wij een dochter!! Maar kan het niet geloven want was zelf zwaaaaar overtuigd dat het een jochie zou zijn .

Ben natuurlijk in de gloria maar kan het echt niet geloven dus ga maar even een potty shot bij de echo 's plaatsen en wie weet geloof ik het dan wel haha!

Tot later meiden!

11. sunshineS1976

@Mamaatje: gave kinderwagen!! Lekker groot ook als ik het zo op de plaatjes zie!

@A1974: waauw wat gaaf dat jullie een meisje krijgen!! Gefeliciteerd :D:D Hoop dat het ook echt zo is!! Met de 20wkn echo nog een keer laten controleren hoor ;)
    Zo zie je maar dat je gevoel niet altijd juist hoeft te zijn... ik denk/dacht ook een meisje, maar foto's tot nu toe laten jongen zien. Maar goed er is nog niet echt officieel naar gekeken, dus het kan hier nog alle kanten op. Maar als het echt een jongen is zal ik ook wel even op mijn hoofd krabben ;)

12. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Daar ben ik weer, heb vanmiddag getracht een uurtje te slapen. Telefoon ging natuurlijk dus weer wakker.... Maar goed ben er toch een btje van opgeknapt en zometeen op tijd naar bed. Dat zal ook wonderen doen! Manlief was vanmi ook weer op de been wel met een halve jetlag maar ja daar kan ik niks aan doen zullen we maar zeggen...;) Dus toen hoefde ik niet meer alles alleen te doen. Bedankt voor jullie lieve reacties iig!

@krullie, jep zoontjelief heeft op t moment echt energie teveel lijkt het wel... Voor de derde avond op rij is hij klaarwakker..... Gelukkig is manlief weer thuis dus die kan aan de bak ;) hij heeft net voor de 4e x geroepen en manlief is erbij, ik hoor hele verhalen van boven komen hihi

Nee ben manlief dit keer niet gaan halen. Hij zou om 6u vanmo landen maar t vliegtuig had wind mee en hij landde dus nog eerder. Dat is echt geen doen met een klein jongetje in huis. Als het andere tijden zijn, al is het een uur later, dan halen we hem wel op.
    Hij moet trouwens naar duitsland als ik rond de 36w ben, dus gelukkig niet naar de usa ofzo! Ik hoop dat hij misschien het eea kan regelen tegen die tijd...

@a1974 wat leuk een dochter! Dat maakt het zo echt lijkt mij als je weet wat het is!
    Wat is de stand nu wb jongens/meisjes? Kan ik inschatten wat mijn "kansen" zijn :D

@nesteldrang, hier ook lekker bezig. De hele voorraadkast uitgemest, dat ruimt lekker op!

Ik heb sinds 16:00u last van mn buik, beetje krampen. En vnml in mn linkerzij. Ook n btje menstruatiekrampen in mn rug. Heb al een aantal keer een zeurderig gevoel in mn linkerzij gehad maar dat ging steeds weg. Maar nu blijft het aanhouden. Kan ook niet goed inschatten of het mn darmen zijn of iets anders. Heb ook niet echt het idee dat het blaasontsteking is. Maar ik herken het ook niet van mm vorige zwangerschap... Lang verhaal, maar herkent iemand van jullie dit?
    Zou ik teveel gedaan hebben, puur de afgelopen week dat ik alles alleen moest doen, tillen enz. .??

13. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Nou vergeet ik nog wat, heb net via kruidvat een baby/mamatas aangevraagd. Hebben jullie die ook al aangevraagd? Moet wel via zo'n pasje van t kruidvat.

Voel beebje nu vrijwel dagelijks :) hij/zij komt even gedag ploppen en aaien lieeeeeefffff

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hallo dames! Sorry hoor kwam er echt niet van!
    Mannetje was heel t weekend onverwacht vrij dus veel op pad geweest met hem en gisteravond n meiden avond gehad n hij boysnight
    Zijn in Antwerpen naar Magic Mike geweest n hebben erna nog wat gedronken in zo n salsacafeetj
    Had niet verwacht dat Magic Mike zo leuk was
    We gingen omdat we de rest al hadden gezien en/of ons niet aansprak
    Maar werden aangenaam verrast door al dat lekkers
    Jum Jum 😜 genieten!
    Caroline had ook n meidenavond geloof ik hè? Was t leuk?

Hoop dat jullie allemaal n lekker weekend hebben gehad
    Had graag willen kletsen maar kwam er niet van
    Wel tussendoor ff snel gelezen maar was dan weer net te veel om te antwoorden
    Nu natuurlijk helemaal en vanuit m'n bed op m'n tel zal ik wel weer wat vergeten!

Lies, wat leuk die kleertjes, zat er wat tussen?
    Caroline Volgens mij ook wat uitgezocht?

Armande lekker dat je man er weer is
    F schakelen weer maar fijn die hulp!
    Zeker nu je zoontje energie voor tien heeft!

Heb sinds zaterdag ook "last" van m'n buik
    Kleine steekjes laag onderin m'n buik, veel plassen en bij hoesten en opkomen regelmatig trekkend/krampend gevoel bij m'n liezen/schaambot(heet dat zo?)
    Zal nu echt wat meer groeien/oprekken allemaal denk

Mamaatje zal j wagen nog eens googlen
    Ben benieuwd! Fijn dat je geslaagd bent!

Heb ook hier dagen dat k alles vies vind en wil aanpakken
    Maar niet altijd lukt t me om alles wat ik zou willen doen te doen
    Dus probeer steeds wat te doen, zo is t Bij te houden
    Hoewel de keuken echt wel van onder tot boven een grote beurt kan gebruiken hihi

Jeetje Krullie je zit voorlopig echt vol elk weekend
    Plan nog wat rust momenten in hè
    Evt dingen afzeggen/verschuiven/inkorten
    J moet na zo n weekend wel weer n week aan de bak!

Hier de kachel een paar x aan gehad zomaar f de ergste kou eruit en verder ook met dekbed op de bank
    Dikke sokken sloffen badjas etc
    Heerlujk ook wel weer dat winterse
    Meer ook nu omdat Ik t hele warme en t strand toch niet trek
    Zou wel nog paar lekkere zonder jas terras weekjes willen
    Lekker die nazomer zon!

We weten nog nie zeker Krullie of we nog weg gaan
    We willen eigenlijk onze auto in ruilen en een anders kopen
    Heb nu een twee deurs ford ka waar ik helemaal blij en gelukkig mee bent maar wat toch niet zo praktisch is met een baby en kinderwagen ed

Miss gewoon paar daagjes weg nog met de familie
    Lijkt me heel leuk om in zo n berghuisj in de sneeuw te zitten
    Of in zo n huisje aan n meer..
    F zien nog allemaal
    Wel leuk Krullie na de 20 wk echo paar dg naar n hotel, welke stad ga je aandoen?

Werkse voor diegene die moeten werken morgen
    Andere een plezierige dag,

Morgen mag k weer al naar de fysio
    Had vandaag Echt f last weer van m'n nek n prikkels in m'n hoofd
    Na n massage van m'n mannetje ging t beter
    Dus denk dat zij me echt goed gaat doen
    Jij al geweest lies, heb j er baat bij?

Hoe is t verder met iedereen?
    Poppenkop lang niet gezien!

A1974 dook wel op zag ik! Leuk! Een dochter waarschijnlijk hè
    Gefeliciteerd! Zal f nog naar je foto's zoeken!

Slaap lekker / goeie morgen dames!

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Krullie; online zijn er diverse baby uitzet lijsten te vinden waarop j kan afvinken
    Babydump heeft n hele goeie n complete ook vind ik!

Ik ga waarschijnlijk idd in goes bevallen! Lijkt me t beste, alles voorhanden daar!

16. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Goedemorgen!

Alles goed hier. Even niks laten horen maar had het druk met andere dingen. Waaronder ook het opruimen van een kast. hahahaha...

Fijne dag!

17. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Hey meiden,

Stil hier wederom. Ik ben net terug van controle van de gyn. Alles ziet er prachtig uit en de gyn is dik tevreden. 8 oktober weer komen. Dan gaat de frequentie ook omhoog kwa afspraken.
    Helaas is de echo foto niet heel duidelijk maar ze liggen Ying Yang naast elkaar hahahaha, nou meer achter elkaar. Ik ben helemaal verliefd. Hartjes duidelijk te horen dus wat wil je nog meer.

Ik zei dat ik het steeds zo koud had, hij moest lachen.... doe je maar een dikke trui aan. Gniffel.

Helaas volgens hem was het nog te vroeg voor geslacht. Nog even geduld dus.

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ben toch wel heel benieuwd naar de foto!
    Ze zijn niet een-eiig toch? Omdat ze zo dicht naast elkaar liggen?
    Fijn dat alles goed is! En dat je de hartjes kon horen!

Had vanacht n lange post gedaan! Vroeg nog naar je, Miss overheen gelezen
    Hoe t was met j nek n met j hoofd
    N of je baat heb bij de fysio?
    Vandaag ben k weer geweest en t voelt wel goed!

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat eten jullie vandaag?

Wij gepofte aardappel die lekkere waar k vorige x over schreef
    Die met yoghurt knoflook dressing
    Verse Bloemkool/Brocoli mix
    En stukje kipfilet met stroganoff saus
    Jummieeee

20. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Owwww helemaal over heen gelezen Dtje. Ik ben vorige week geweest en het heeft meteen verlichting gegeven. Morgen mag ik weer. Het zat goed vast zei ze. Maar het komt goed. Hoofdpijn was zaterdag aanwezig nu gaat het goed. Ben ook wel opglucht na de echo natuurlijk. :)

De twins is 100% 2eiig hoor. Alleen de echo foto is wazig. Ik heb maar weinig echt mooie echo's. Gek eigenlijk dat ik het daar dan wel op het scherm mooi zie. Er was een duidelijk tussenschot.

Hier patat gegeten vanaaf..... smaakte zo zo, maar hadden geen zin in koken. hahahaha....

Deel Deze Pagina