Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Is het nog goed afgelopen met de duif D?
    Begrijp het hoor!! Vogeltjes zijn zo kwetsbaar bij katten, ze winnen het bijna nooit. Vind dat ook zielig hoor :(
    Goed dat je zwager hem heeft kunnen redden uit de klauwen van die katten... hoop dat het beestje nog te redden was, maar vaak...

He leuk zeg, een nieuwe auto misschien!
    In Zeeland zijn tweedehands auto een stuk duurder dan buiten de provincie. Mijn vriend heeft er wel eens een uit Limburg gehaald. Scheelt zo 500 euro.
    Ben benieuwd of die auto het gaat worden!

@Lies: heel begrijpelijk, je hoeft er ook echt niet over te wijden!
    Denk aan jezelf en aan je kindjes ,jullie staan absoluut voorop!

@Armande: thnx, gelukkig genoeg afleiding door werk!

Ik ga nu richting zh... heb inmiddels best krampen en voel beebje ook niet meer sinds vanmorgen. Het zit vast wel goed, positive thinking!!

xxx

2. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hahahaha Armande :)

Succes Krullie! Zal tussendoor f op m'n tel kijken
    Laat je t zsm weten! Denk aan je!!!

We zijn er over klein half uurtje denk ook na twee u rijden
    Ben t zat
    En wil Mac Donalds
    Nu!

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @krullie doosje doosje hahah nee hoor is heel normaal dat je de kleine al zo goed kan voelen je heb waarschijnlijk je placenta op de achterwant en daardoor komt zij meer naar voren en voel je haar dus nog duidelijker niets om je zorgen om te maken meis, en die krampen horen bij het groter worden van je baarmoeder wel vind ik het fijn dat je altijd even langs mag komen dat heb jij gewoon soms even nodig en dat mag ook gewoon succes en we lezen je straks

@D83 jeey als je het zo stelt kom ik de mac wel voor je brengen hahaha :$:D:D

hier alles goed mag wederom niet klagen soms krampjes hoort erbij kleine vermaakt zich volgens mij prima daarbinnen

4. sunshineS1976

Ben weer terug!
    Had de verloskundige en een studente verloskunde.
    Geen echo, maar hebben het hartje even opgezocht met een doptone. Heel snel kunnen vinden gelukkig, mooie sterkte hartslag.
    En verder... moet ik me geen zorgen maken.
    Ja hehe, dat weet ik ook wel... maar dat zeggen ze tegen íedereen, ook bij wie het uiteindelijk wel fout gaat.
    Maar goed... ook even mijn buik gevoeld en baarmoeder lag heel goed voor qua groei Ze vonden het wel uitzonderlijk dat ik zo vroeg de kleine al kon voelen en ook al zo goed.
    Dat kwam niet vaak voor zeiden ze. Maar ook daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Het kan ook gebeuren dat ik de beeb 3 dagen achter elkaar niet voel en dan opeens weer wel.
    Pas vanaf 28 weken moet je de beeb elke dag voelen.
    Daarvoor nog niet.

Maaarrrr nu zijn alle zwangere vrouwen bezorgd, maar ze vonden mij toch wel net wat meer bezorgd dan een ander.
    En daar zit misschien wel een andere achterliggende reden achter.
    Dusss willen ze dat ik eens ga met praten met een klinische psycholoog, als is het alleen maar een kennismakingsgesprek/intake om te kijken of het klikt en of ik het wat vind en er iets aan heb...
    Want waarom is het zo dat ik altijd van het negatieve uitga (niet alleen nu met zwangerschap maar gewoon altijd met alles) en denk ik dat dit grote geluk mij niet gegunt is...

Nou ja... ze bellen binnenkort voor een afspraak. We zullen wel zien. Baadt het niet dan schaadt het niet... wellicht heb ik er iets aan.

@Dtje: je bent nog niet eens aangekomen dus bij de auto???
    Dan is het idd een flink eindje rijden!! Wat voor auto is het? Ben benieuwd of t m gaat worden!
    Oeeh lekker de MC Donalds :p Je klinkt ook behoorlijk standvastig haha
    Vriendlief nog niet gestopt??? Gewoon even de snelweg af en je komt er wel 1 tegen :p

@Mamaatje: ook jij weer bedankt voor je geruststellende woorden ;) Ben inderdaad echt een doos :p
    Fijn dat jij ook af en toe krampjes hebt en je kleine ook al lekker voelt bewegen! Komt ze ook al naar je hand zwemmen als je die op je buik legt??

5. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    hmmm ik denk ze te voelen.. Op de plek waar de twee zitten voel ik vaak een soort van gekriebel.. Maar voel nog geen duidelijke beweging, daar zijn ze ook nog wat klein voor.. ze bewegen wel goed :), gisteren nog op de echo gezien, maar ik voel het nog niet (misschien maar goed ook haha anders ben ik straks bont en blauw van binnen als ze eenmaal groot zijn en gaan schoppen)..

Ja ik wil witte meubeltjes en als het een meisje en jongen worden (wat ik vrijdag waarschijnlijk zeker weet) dan wil ik twee muren grijs verven en de rest leuk aankleden met accesoires en oh ja zo'n mooie muursticker met een leuke tekst :)

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zo sorry kon echt niet eerder antwoorden.. Batterij was uitgevallen, las nog wel f snel hoe t was geweest maar toen begaf die van m'n mannetje ook!

Lekker geluchnd lies? Hoe gaat t nu met jou en je dinnie!

Ik wist t Krullie! Er is helemaal niks mis met jouw beebje! Zoals ik al vermoedde en zoals mamaatje zei denk k dat je placenta meer naar achter ligt en dat in combi met je voorloop op groei ed is t eigenlijk wel heel Logish!
    Heel goed idee om met iemand te praten! Ik denk dat t je echt goed zal doen! Je herkent t ook in andere situaties, dus t komt wel ergens vandaan.. Ergens weet je misschien ook wel waar t vandaan komt
    Maar soms is t moeilijk om die vastgeroeste denkfouten als t ware om te buigen naar meer positieve reële gedachten..
    Hoop dat je snel terecht kan!

Nou wat een drama vandaag zeg!
    Kwamen we eindelijk na bijna 2.5 uur bij die garage aan..
    Was zo druk op de weg dat je denkt waar komt t vandaan
    Lopen we naar binnen, vertelt Ie doodleuk dat de auto net was verkocht!
    Pardon?!?!?!
    Dacht dat k gek werd!
    Tel daar de honger en t uit elkaar klappen van m'n blaas mee op...
    En je kan je vast een voorstelling maken van wat er door me heen ging!
    Zoon had blijkbaar niet met vader gecommuniceerd na ons belletje en was er van uitgegaan dat Ie er nog wel zou staan als wij paar uur later zouden arriveren..
    Op moment dat zoon blijkbaar vader belde was Ie net verkocht
    Terwijl ze al wisten dat we zouden komen al paar x over gebeld
    Kwam niet in zoon op om even ons te bellen
    Nee laat ons lekker door rijden voor Jan lul
    Hoe kan die zoon terwijl die van de zaak weg rijdt ons toezeggen dat Ie er nog is en we kunnen komen..
    Tijdstip alles afgesproken..
    Overleg dan eerst en zeg bel je zo terug
    Belde juist zodat we niet voor niks zouden komen
    Uiteindelijk gewoon in janken uitgebarsten
    Leuk hormonen
    Maar omdat k over m'n vader begon brak k
    Ik gaf aan dat ik deze auto niet eens wilde verkopen vanwege de emotionele waarde(deze auto van m'n vader gehad nadat ik m na 18 jaar terug in mn leven had, n hij onlangs is overleden)
    Maar dat k m puur en alleen verkoop vanwege ons beebje
    We hebben een comfortabele ruime 5 deurs nodig
    En dan heb je eindelijk een auto naar je zin, je er toe gezet, afspraken gemaakt over de inruil alles en wordt je zoooo teleurgesteld
    Sorry hoor heel verhaal maar ben zo boos geweest
    En nog als k er aan denk
    Uiteindelijk m'n benzine geld op geëist Hahaha

Toen eindelijk naar de mac
    En toen we beetje afgekoeld waren besloten te zoeken naar occasions in de buurt zodat we niet voor niks zo ver hadden gereden
    En toen troffen we t! In dezelfde straat een soortgelijke auto gevonden
    Met een goede inruil! Dus eind goed al goed!
    Was me t dagje wel
    En voor we thuis waren gedouched gekookt en gegeten hadden was t al weer zo laat..
    Maar moest f m'n verhaal kwijt!

Morgen 20 wk echo om 13.15!
    Duimen jullie voor me!

Slaap lekker!

7. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Pfff wat een verhaal zeg!!
    Heeeeeel veel succes en plezier morgen!

Ik zal morgen uitgebreider reageren maar voor nu truste!

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankje wel lieve Armande! Slapen jullie weer beetje door?

Krullie; t betreft een mercedes a140, donkerblauw..

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoe gaat t dames?
    Krullie hoe gaat t met je? En met je buikje? Ben je er toch wat geruster op nu?

Ik heb GOED nieuws! Ons jochie is nog steeds een jochie, dus Marita had helemaal gelijk! En ons jochie is helemaal goed gekeurd! Alles zit waar t moet zitten en werkt prima!
    Heel veel leuke foto's mee gehad en zal er een aantal met jullie delen!
    Wat heel leuk was, is dat we overduidelijk zagen dat t een jongen was! Ze kon t alleen maar beamen en zei dat ze veel jongetjes had gezien maar dat wel heel overduidelijk was!
    Ook leuk was om te zien dat Ie ging duimen!
    En wat is Ie gegroeid! Zo n 18 cm nu en alles was zo goed in beeld! Handjes en voetjes zo duidelijk en de botjes zag je nu ook echt goed ipv kraakbeen.. Hele ontwikkeling plaatsgevonden in nog geen 5 weken!
    We zijn blij met de bevestiging dat alles goed is! Alles goed op t gemakje met uitleg kunnen bekijken..

Hier onder de foto's!

http://i.imgur.com/6AKIy.jpg
    Its à boy!

Nou op een of andere manier werkt picup niet meer mee :( wordt vervolgd!

10. sunshineS1976

@Dtje: allereerst: jeeeeeh!! Gefeliciteerd weer :D:D
    Fijn dat jullie jochie helemaal is goedgekeurd :D:D
    Bizar he hoe hij gegroeit is! Had ook ergens gelezen dat ze deze weken zo hard groeien en ontwikkelen, die piek hebben ze nergens meer in hun leven straks. Je buik zal ook wel een groeispurt maken straks!

Prachtige foto en kan niet missen inderdaad :D:D
    Die zwarte vlek zal de blaas wel zijn denk ik he? Zo'n vlek zit er ook bij mijn beebje en de vk zei toen dat het 't blaasje was.
    Geweldige foto! Ben benieuwd naar de rest ;)

Wat een verhaal van gisteren! Jeetje ik zou ook echt pissed én emo zijn! Kun je gewoon echt niet maken wat die zoon heeft gedaan.
    Wat een geluk dat jullie niet meteen naar huis zijn gegaan en wat hebben rondgekeken! Toch diezelfde auto gekocht, wat een geluk! Leuk ding trouwens!!

@Linss: leuk dat je je twins weer lekker zag krioelen op de echo! Nog even en ze schoppen je idd bont en blauw ;)
    Dat kan eentje al doen, laat staan twee ;) Ben echt benieuwd naar jouw buik als je op knappen staat :D
    Leuk zo'n muursticker met tekst, zit ik ook aan te denken!!

@Armande: afgelopen nacht wel een beetje kunnen slapen?? Heeft zoontjelief zich stil gehouden? ;)

Hier zit de werkdag er weer op. Heb het ook eindelijk aan mijn leerlingen bekend gemaakt. Eerst verteld dat ze per 1 februari een nieuwe mentor krijgen. Vonden ze helemaal niet leuk, maar de reden dat ik wegging vonden ze wel erg gaaf. hihi Vooral de grote stoere jongens kijken dan ook helemaal vertederend naar de foto's. Vind ik echt schattig haha
    In de pauze kwam iedereen naar me toe, het nieuws ging als en lopend vuurtje door de school heen. Superleuk!

Ik voel de kleine vandaag weer af en toe, alles is dus nog stees goed :) Ik heb vertrouwen...
    Ik weet nog dat ik een week na de positieve test met een vriendin al ging shoppen bij de Prenatal, zomaar wat kleine dingetjes gekocht. Het was vroeg, maar ik wist gewoon dat het goed zat!
    Steeds als ik een dipje heb, denk ik daar nu aan terug. Vanaf dat prille begin wist ik dat het goed zat en ik deze baby veilig en wel in mijn armen mag houden als het tijd is.

Straks even naar de Prenatal om de Blije doos op te halen! Eindelijk de bon ontvangen in mijn mailbox! Ook even kijken voor wat schattige kleertjes, overal is nu 20% korting op.

Daarna naar het theater voor een concert van Racoon! Ben benieuwd! Vriendlief is er wel fan van. Ik vind sommige liedjes ook wel leuk, maar het is toch niet helemaal mijn ding. Maar word vast wel gezellig en een goed optreden. Alleen de sfeer alleen is al super waarschijnlijk.

Tot morgen weer!!

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankjewel Krullie! 😊

Goed om te lezen hoe j een manier hebt gevonden om weer vertrouwen in je beebje te krijgen! Het zit helemaal goed!
    Gebruik je energie maar lekker voor leuke dingen, zoals kleertjes kijken n naar een concert! Heel veel plz VNV!

Wat heeft j klas leuk gereageerd! Super leuk!
    Dan sta je toch wel te glunderen van oor tot oor!

De situatie van gister plus t lang in de auto zitten ed heeft me wel opgebroken hoor, voel me helemaal niet zo lekker
    Spanningshoofdpijn en alles zit weer lekker vast in m'n nek en schouders
    Bleh..

Ga zo f blokje om en nog f om een boodschap
    VNV lekker kipfilet braden met stroganoff saus en verse Brocoli en bbq krieltjes..

Fijne avond allemaal en smakelijk!

Linssiejj succes morgen met de echo!
    Ben heel benieuwd naar wat t wordt!

12. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @krullie meis ik denk dat het inderdaad goed is om eens met iemand te praten en idd baat het niet dan schaad het niet, ik zou zo graag een beetje van mijn positiefiteit naar jou toesturen, geniet meis van je zwangerschap voor je het weet vliegen de weken voorbij écht dit geluk is jou ook gegunt kijk naar je buikje voel je kleintje, en geniet hier voel ik de kleine soms wel soms niet heel soms komt ze naar mijn hand toe maar kan er nog niet echt een touw aan vast knopen s'avonds is ze vooralsnog drukker

@D83 wat een drama idd ik begrijp heel goed dat juist dat autootje je dierbaar is en was, maar ik denk dat je vader het een heel mooi idee zou vinden dat hij omgeruild word om plaats te maken voor zijn kleinzoon

@D83 superleuke echo en idd als dat geen jongen is hahahah overduidelijk

hier alles goed mag wederom niet klagen wij eten vandaag stokbroodjes met zelfgemaakte zalm en eier salade jammieeee :D

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O mamaatje ik heb zo n honger!! Mag ik mee eten hihi
    Klinkt zoooo lekker

Ga f tostitje eten want manlief is nog aan t sporten dus duurt nog ff voor we gaan eten!

J hebt gelijk mamaatje
    Dit is zo n bijzondere tijd..
    Vraag me af in hoeverre straks mensen nog naar me omkijken haha
    Want nu is t een en al bezorgdheid interesse, love All over
    Maar straks gaat t alleen nog maar om de kleine telg!
    Dus genieten genieten genieten!

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
  15. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hoi meiden,
    Niet uitgebreid gereageerd zoals ik beloofd had....wel alles gelezen!

@D wat prachtig!!!! Fijn hoor alles in orde!! Nu volop genieten van de tweede helft, dit komt niet meer terug!

@krullie, wijs besluit om te gaan praten, het zal je zeker goed doen! En dus ook je beebje!

@all sorry dat ik verder niet heb gereageerd, maar ben gewoon zo moe en tegelijkertijd druk met alles. Manlief heeft wat stress op t werk en mijn hormonen lijken nu pas op te gaan spelen...blegh...
    Zoontjelief roept nog steeds een paar keer 's nachts, hij is nu al twee weken of lang wakker of 's nachts wakker. En dat gaat deze zwangere niet altijd even makkelijk af...
    Gelukkig bijna weekend dus kunnen we de zorg weer delen.
    Morgen naar de vk op controle, ff vragen wat die pijn in mn zij is...

Truste!

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankje Armande

Succes bij de vlos, denk ook bij jou gelijk aan Bandenpijn.
    Lees t zo veel nu op t forum ook!
    Laat je weten hoe t ging?
    Hopelijk kun je in t weekend weer bijtanken!
    Vervelend dat t je allemaal f opbreekt..
    Probeer hoe kort ook mi-momenten in te plannen!
    U need it!

17. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Thansk D!
    Ja natuurlijk laat ik het weten:) ik denk dat zelf idd ook. Heb me net gewogen en ben nu 3kg aangekomen. Ik had ook het idee dat mn buik vanmorgen in bed ineens hard aanvoelde, daar schrok ik wel van...nu is ie weer gewoon...
    Ik hoop idd dat ik wat bijtank t weekend (en ik zou eens wat vroeger moeten gaan slapen...) maar vandaag eerst nog een volle dag...!

Fijne dag allemaal

18. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @benen scheren..... Dat is dus een week geleden he?! Normaal ongeveer om de dag!
    Ik heb het even nagevraagd bij die kennis van wie ik er ooit als eerste over hoorde. Zij heeft twee jongens en een meisje. Hopelijk geeft ze vandaag antwoord (ze woont in canada) haha zou toch zo maar kunnen kloppen he?!

19. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Goedemorgen meiden,

@Dtje wat een mooie foto´s. Nou en pieleman is niet te missen hoor.
    @Krullie ik denk voor jou een heel verstandig iets om te gaan praten.
    @armande. ik had ook pijn in mijn zij en dat was bij mij ook niet ernstig hoor. Heb extra echo gehad en helemaal opgelucht. Succe bij de VK.

Hier verder geen nieuws eigenlijk. Alles gaat zijn gangetje met mams en beebs. Zometeen even wat in huis doen en boodschappen halen.

@Benen scheren is hier ook niet zo erg als anders. Dus ben heel benieuwd. Maandag over 3 weken weet ik het ook. Of misschien maandag over een week al want dan heb ik nog echo time bij de gyn.

Fijne dag allemaal!

20. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Terug van de vk en alles was weer goed met het beebje! Sterke en regelmatige hartslag dus geen klagen ;)
    Wel is mn bloeddruk nog lager geworden (had ik bij mn zoontje ook) dat is wel vervelend....voor mij dan. Want verder is het natuurlijk prima om juist geen hoge bloeddruk te hebben. Ik begon met 100/60 en nu had ik 85/55 dus tja....
    Hebben jullie daar soms ook last van?

Wat wel gek wad is dat zij precies alles anders zei dan de vorige vk en de huisarts. Zo zou het pufje dat ik had gekregen niet helpen omdat het benauwd zijn te maken heeft met het extrs bloed dat rond gepompt moet worden. En zou de ontsteking in mn duim ook niks met mn zwangerschap te maken hebben. Volgens de huisarts dus wel...;)
    En de pijn in mn zij kon ze niet verklaren, geen bandenpijn misschien een spier...dus daar ben ik niet wijzer van geworden.

Ach met beebje gaat het goed dus dat is het belangrijkste!

Sorry maar het verder reageren schiet er weer bij in, moet weer verder!

Deel Deze Pagina