White spot en een klein hoofd

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door miemel, 17 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miemel

miemel Lid

27 aug 2007
    7
    0
    0
    Afgelopen week heb ik de 20 weken-echo gehad. Daar werd een white spot in het hartje ontdekt. De verloskundige vertelde dat dat 'meestal niets te betekenen heeft' en dat daar niets mee gedaan hoeft te worden.
    Ook vertelde ze dat de baby een nogal klein hoofd heeft voor de duur van de zwangerschap, maar ook dat hoefde niets te betekenen, zei ze.
    Nu ik aan het zoeken ben op het internet kwam ik 2 keer tegen dat deze combinatie van symptomen kunnen duiden op een verhoogde kans op het syndroom van Down..................
    We hebben toendertijd geen combinatietest gedaan. Hadden we dat nu maar wel.

Heeft iemand heel toevallig ook ervaring met de twee symptomen?

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik denk als ze aan het syndroom van down dachten dat ze het dan wel verder zouden onderzoeken hoor.. hoeveel cm was de omtrek van het hoofd? die van mij loopt een weekje voor en maakt ook niks uit

3. diede

diede Lid

7 jun 2009
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Wij hebben 1van deze dingen gehad. Onze kleine had ook een white spot of soft marker bij het hartje en bij hem was het hoofdje iets aan de grote kant.Maar dit paste wel bij het totaal plaatje. ons werd ook verteld dat het meestal niks te betekenen had maar dat je iets meer kans had op een kindje met down (vond ik vrij vaag,want echt onderbouwen konden ze het ook niet bv met getallen). We werden niet doorgestuurd voor meer onderzoek. ik ben 's avonds ook meteen op internet gaan zoeken, maar alle verhalen( waren er niet zoveel) waren uiteindelijk positief. En ook onze zoon is gezond geboren.
    Ik hoop dat je iets aan dit verhaal hebt en als je je echt veel zorgen maakt dan zou ik het verder laten onderzoeken.
    Succes

groetjes Diede

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij ons werd bij de 20 weken echo ook een soft marker ontdekt, maar dan in de vorm van een verkort bovenbeen. hier werd er gelijk heisa om gemaakt, want een week later lag ik bij de gyn voor een uitgebreide echo.

er was niets aan de hand. overigens lag het hoofdje toen ook achter op schema maar dat doet het nu nog steeds. ik krijg gewoon een iets kleiner kindje.

niet gaan zoeken op internet want dan wordt je gek! vertrouw maar op je vlos en ga er vanuit dat het allemaal goed komt!

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Wij hadden een soft marker met een cyste in de schedel. Hier deden ze niks mee, in 99 % van de gevallen bij verder geen afwijkingen gaat dit vanzelf over. De gynaecoloog is wel verplicht om dit bij jou te melden maar hij heeft mij ook direct gerust gesteld. Ik denk ook dat je van je behandelaar op aan moet kunnen, zij zijn tenslotte toch wel geschoold.

Deel Deze Pagina