Zo vroeg al ongesteld?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mona2202, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mona2202

Mona2202 Lid

22 okt 2008
    13
    0
    0
    Hallo allemaal,
    11 oktober heb ik een 1e (pijnloze) punctie gehad. 9 eicellen waarvan 6 bevrucht. 14 oktober 2 emmy's teruggeplaatst gekregen van matige kwaliteit (zegt niks, maar was wel teleurgesteld)

9 oktober 5000IE Pregnyl gespoten en meteen last van mijn borsten.

6 dagen na tp ineens de gevoelige borsten weg.

Gisterochtend (week na tp) na toiletbezoek een roze veeg op het papier. Sindsdien heel licht bloedverlies, alleen met afvegen. Het is roze, en soms een spikkeltje donkerder.

ik gebruik 3xdaags 2 bollen Utrogestan.

Het zet nog niet echt door, maar ben er niet gerust op. De 2 andere keren dat ik zo vroeg vloeide na een behandeling bleken 2x een bbz te zijn.

Zit dus eigenlijk met 2 kwaden in mijn hoofd.

Iemand ook ervaring met zo'n vroege menstruatie na een tp? Op innesteling hoop ik al helemaal niet.

2. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Oh mona, wat een onzekerheid voor je....bah!
    Tja, het is 11 dagen geleden na de TP, dus wat het dan is........?
    Wellicht houden de bolletjes utrogestan het doorbreken van de ongi tegen.....?

Ik hoop voor je dat dit allemaal niet zo is!
    Sterkte!
    liefs

3. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik word meestal precies 14 dagen na de punctie ongesteld....
    als je twijfelt zou ik een testje doen...wellicht zie je daar wat op mocht het bb zijn

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oh mona lees nu je berichtje, snap dat je je zorgen maakt. heb je naar het zkh gebeld? zet het door?

5. Mona2202

Mona2202 Lid

22 okt 2008
    13
    0
    0
    Ja heb het ziekenhuis gebeld maar krijg daar alleen te horen "wachten" en alsnog testen15 dagen na tp, dat betekend dus volgende week woensdag, zit nu pas op dag 8 na tp, dus als het mijn menstruatie is dan begon die op dag 7 na tp en dat vind ik erg vroeg, als ik kijk naar mijn lange luteale fases.

Man probeert positief te blijven, misschien 1 embryo afgestoten, misschien wel alle 2 ingenesteld, maar mijn gevoel zegt toch dat het over is, morgen een testje doen, dat is dag 12 na punctie, zou dat al kunnen?

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Wat een onzekerheid.

Je kan wel testen, maar er kan in die dagen nog van alles gebeuren. Ik zou het je dan ook niet aanrade.

Als bij mij een poging mislukte had ik ook al een paar dagen van te voren wat roze afscheiding, en hield de progestan het tegen. Het is voor iedereen anders hoor.

Ik wens jou heel veel succes de laatste paar dagen en ga keihard voor je duimen.

Groetjes
    Elvira

7. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hoi Mona,
    Wij zitten bijna in dezelfde situatie. Ik heb 10 oktober punctie gehad. Resultaat 9 eicellen waarvan 6 bevrucht en uiteindelijk 3 emmys (2 van topkwaliteit, 1 van gemiddeld), 14 oktober terugplaatsing van 1 emmy (en 1 in de vriezer) en precies 1 week na tp ook wat roze bloed bij afvegen, daarna was het weer weg, wel een beetje bruinig maar niet veel. Gisteravond ging het alleen mis, verlies sindsdien veel rood bloed met veel slijm. Heb vanochtend gebeld met ziekenhuis, ze zei ook dat ik er maar het beste vanuit kan gaan dat het niet gelukt is. Moet zondag (eigenlijk pas dinsdag) nog wel voor alle zekerheid een test doen en de uitslag maandag doorbellen.

Had in het begin ook gelijk last van mn borsten, dit verdween na een dag of 5/6 ook weer. Ik gebruik 2x daags Utrogestan bolletjes, alhoewel ik daar nu mee gestopt ben op aanraden van verpleegkundige, aangezien ze toch niet meer blijven zitten.

Nu maar weer wachten op mn volgende cyclus voor een cryo-terugplaatsing....

Hoest met jou nu Mona?

8. Mona2202

Mona2202 Lid

22 okt 2008
    13
    0
    0
    Hier ook ongesteld :cry:

Ben niet eens verdrietig als wel gigantisch boos op mijn lichaam dat het me geeneens de kans heeft gegeven. Ik heb altijd een lange LF, en nu opeens een super korte?

Ziekenhuis zei dat dit niet mocht gebeuren, en ik de volgende poging geen Utrogestan ga nemen maar Pregnyl.

Zou ook graag willen voorstellen om half IVF half ICSI toe te passen om te kijken of de kwaliteit beter wordt door ICSI en zo hopelijk een cryo kunnen krijgen.

17 november evaluatie gesprek en kan pas in het nieuwe jaar weer voor poging 2. Gelukkig krijg ik er 4 vergoed, maar zit nu toch al rond te lezen of ik nou wel of niet de keuze voor adoptie anders pleegzorg wil maken.

Ik zie ons leven gewoon niet zonder kinderen (misschien toch het verdriet wat hier spreekt)

Succes voor jou ook.

9. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hey Mona,
    Balen he! Ik zit ook echt ongelooflijk te balen en ben toch ook nog wel heel verdrietig.

Maar jij hebt IVF gedaan begrijp ik? Voor ons is ICSI de enige optie, mijn vriend heeft zo weinig goeie zaadjes (150.000 de laatste check) dat we niet eens voor IVF of IUI in aanmerking komen.

Wat ongelooflijk k*t zeg dat jullie pas weer in het nieuwe jaar voor poging 2 kunnen, pfff dat duurt helemaal weer zo lang. Ik hoop dat wij het nog net redden voor het nieuwe jaar. Als mijn cyclus weer normaal op gang komt moet het net kunnen denk ik. We zullen het gaan zien... weer wachten! Dat is echt het meest frustrerende.

Ik zie ons leven ook niet zonder kinderen, we hebben het er wel eens over wat we dan zouden doen, maar we willen eigenlijk ook nog niet zover vooruit denken omdat het theoretisch gewoon moet kunnen, dus dan richt ik mn energie liever daarop. Maar ik snap je gedachtegang hoor! Heel goed zelfs.

Ben je zeker bij Unive verzekerd of niet? Als je er 4 voorgoed krijgt.

Groetjes Linda

10. Mona2202

Mona2202 Lid

22 okt 2008
    13
    0
    0
    wij hebben inderdaad IVF gedaan. 6x IUI en 2x daarvan zwanger geworden, maar allebei bbz. Ik heb PCO en man was verminderd vruchtbaar, maar is door stoppen met roken dubbel vruchtbaar.

het zh wil geen IUI meer doen omdat de kans volgens hen groot is op herhaling, alhoewel de 1e bbz geeneens duidelijk was of het wel een bbz was, maar ze hebben nooit gezegd dat, ondanks manlief nu weer gewoon goeie zwemmers heeft, we anticonceptie moeten gebruiken om niet spontaan zwanger te worden. En het ziekenhuis gewoon blijft zeggen dat spontaan zwanger worden nog steeds kan. Vraag me dus af hoe dan.

Zal mijn kronkel wel zijn.

Ik heb nog een kans om per 21 dec. nog mee te gaan met het starten van de deca, maar dan moet mijn lijf weer ff meewerken. Anders in het nieuwe jaar wel weer.

Ik zit inderdaad bij Unive, jammer dat Unive al rekent vanaf stimulatie, dus dat moet ook maar weer eens goedgaan.

Hoop dat je cryo goed ontdooid en dat het blijft plakken.

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @mona: wat bedoel je met half ivf en half icsi? ben erg benieuwd naar jouw gesprek in november!

12. Mona2202

Mona2202 Lid

22 okt 2008
    13
    0
    0
    Ja dat is mijn idee weer om de ene helft van de eicellen te laten bevruchten met IVF en de andere helft door ICSI, kon best zijn dat een mindere zaadcel een goede eicel heeft bevrucht of andersom en daarom de kwaliteit minder is (lijkt mij logisch, maar of het zo is weet ik ook niet)
    door ICSI de beste eicel en zaadcel samen te voegen en kijken hoe de kwaliteit dan is.

gaan ze vast niet mee akkoord, maar ja kan het altijd voorstellen.

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    lijkt mij ook wel een goed idee wij hadden 5x c en 1x b vond ik niet super goed....... maar dat wilde ik nog gaan vragen

14. Mona2202

Mona2202 Lid

22 okt 2008
    13
    0
    0
    ik zou het niet weten wat wij hadden. 2C teruggeplaatst dus de andere 4 zouden nog wel slechter zijn.

Vinnut stom, ben toch 2x zwanger geweest, en wist ook niet welke kwaliteit ze hadden.

Je weet gewoon teveel wat goed is en wat niet.

15. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Hey Mona,

Hoe is het nu? Alweer beetje over het eerste verdriet/boosheid heen? Bij mij gaat het wel weer. Zit nu te wachten tot ik weer ongesteld word, dan kan ik het ziekenhuis weer bellen voor een echo. Zou zo'n beetje nu moeten ovuleren, maar voel nog niks, meestal merk ik het wel, dan doen mn tepels echt onwijs pijn, maar tot nu toe dus nog nakkes... :(

Groetjes

Deel Deze Pagina