@Babyvis: ik ben afgelopen dinsdag ongesteld geworden en moet op CD 5 met de medicijnen beginnen. Spuit tot de echo de volgende medicijn: Gonal-F 150 en vanaf CD 6 komt er cetrotide bij. Tot CD 8 en dan heb ik inwendige echo om te kijken hoeveel dagen ik de spuiten nog moet zetten. Dan hoor ik ook wanneer ze punctie doen. Dus morgen beginnen we dus. Ik gebruik geen Decapeptyl.
Ow nu snap ik m. Jij hebt dus een heel ander schema. Ik zag ook op internet dat cetrotide hetzelfde is als decapeptyl. Loop jij in het erasmus? Ik loop in het maasstad en het labwerk en de terugplaatsing is in het het EMC. Volgende week zondag heb ik mijn eerste echo. Fijn weekend allemaal
Wat een verschil qua medicijnen ook ik gebruik decapeptyl en puregon (150EH) Ik loop overigens wel in het emc. spannend meiden, zo'n eerste keer, ik hoop dat jullie net zoveel geluk mogen hebben als ik, onze eerste poging was gelijk raak ondertussen mag ik heel zwartgallig zeggen dat ik een oude rot in het vak aan het worden ben, we gaan onze 3e poging in. Dank je wel babyvis... vooral namens mijn man die kan me regelmatig met alle liefde achter het behang plakken !!
Tjeetje het is echt bij iedereen anders! missislove hoe gaat het nu? Lukt het prikken jezelf of laat je het doen? Wij zitten nu te wachten tot we on gesteld worden. Als het goed is is dat volgende week en dan moeten we meteen beginnen met prikken ( puregon 150) dan vanaf dag 6 komt er orgalutran bij, dan dag 8 een echo en dan horen we verder. We moeten nog even geduld hebben en kunnen dan starten. We lopen ruim 6 jaar te hopen dat we niet gaan menstrueren en nu zitten we erop te wachten. pffffffff tegenstrijdig allemaal. Iedereen heel veel succes!
Cadeautje dat tegenstrijdige gevoel ken ik. Hoop dat je snel ongesteld bent. Jij ook weer een heel ander schema. Heb nog nooit van orgalutran gehoord. Ik ben nu ook een paar dagen aan het prikken en dat gaat eigenlijk best goed. Ik doe het zelf in mijn buik. Heb vandaag alleen een off-day, hoofdpijn enz. Wat een troep is dat spul allemaal...
Hallo Dames, Wij zijn dan afgelopen CD5 begonnen met spuiten. Deze spuiten zet ik zelf ondanks ik niks van naalden moet hebben. Het valt me echt 1000% mee. We hebben op CD8 een inwendige echo gehad om te kijken hoe het ging. Ik had verschillende eiblaasjes die al goed op weg waren. Vandaag op CD10 heb ik weer een echo gehad. Nu hoef ik alleen vanavond Gonal F en Cetrotide te spuiten. En morgen alleen Cetrotide en Ovitrelle. Dan zaterdag niks. En dan vanaf zondag nuchter blijven omdat we zondag in de loop van de ochtend de punctie hebben. Dus begint nu wel spannend te worden. Hoe gaat het bij iedereen? Maar dames het is inderdaad erg tegenschrijdgig van de mensturatie. Normaal willen we hem niet en nu zijn we heel erg blij als hij er is. Succes!!!
Zeker spannend misslove!! Ik wens je nu alvast heeeel veel succes. Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren. Ik heb aanstaande zondag CD 10. Dan heb ik de eerste echo. Best laat eigenlijk als je bedenkt dat jij op CD 8 al een keer bent geweest Ik ben echt zo benieuwd hoe ik op de meds reageer. liefs
Mag ik hier even inbreken? Wij hebben vandaag te horen gekregen dat bovenop mijn pcos ook nog gebleken is dat de zaadkwaliteit van manlief erg slecht is ( 2 miljoen) wij moeten nu doorverwezen worden naar een ander ziekenhuis. Omdat ik in de buurt wil blijven heb ik keuze uit emc of Sint fransiscus. Ik neig naar de tweede omdat het wat minder groots is maar ik hoor goede berichten over de resultaten van het emc. Kunnen jullie mij jullie ervaring delen (misschien zelfs wel van beide ziekenhuizen) Bedankt voor de moeite alvast!
Over het fransiscus kan ik je helemaal niets vertellen en over het EMC eigenlijk ook niet, behalve dat het inderdaad heel erg groot is. Ik heb ook wel eens gelezen dat de resultaten van het EMC goed zijn. En dat dat dan zou komen omdat ze hoge eisen stellen. Maar dit is wat ik bij iemand anders gelezen heb. Ik loop zelf in het maasstadziekenhuis en daar ben ik tot nu toe nog zeer te spreken over. Vervelend nieuws zeg vandaag. Sterkte! Gaan jullie nu voor ICSI?
@ melief: ik ben erg te vrede over het EMC. Ze gaan heel erg goed met je om. Nemen ook de tijd voor je. We hebben er in totaal 1,5 jaar gelopen voor we bij deze stap kwamen. Maar ze onderzoeken echt alles goed uit. Kan altijd met vragen terecht. Je krijgt misschien bij elk bezoek een andere arts omdat het een univeriteit is. Maar weten goed wat ze doen.
@Babyvis: het is inderdaad per ziekenhuis heel verschillend. zelfs als je in het zelfde ziekenhuis loopt kan de behandeling anders zijn qua medicijnen. Maar wens je veel succes!
@ melief Wat een vervelend nieuws! wij zijn erg tevreden over het EMC, het is groot, maar ze nemen evengoed de tijd voor je. Wij lopen hier nu rond vanaf 2007 en hebben daar verscheidene onderzoeken en gesprekken gehad. Inderdaad wel vaak een andere arts. De resultaten zijn goed na wat ik heb gehoord en de eisen hoog. Wat ik begrepen heb is het emc ook 1 van de weinige ziekenhuizen dat een infuus geeft bij de punctie, wat franciscus doet weet ik niet. @missislove Het wordt nu zeker spannend voor jullie! Ik wens jullie heel veel succes en hoop dat je volgende week goed nieuws kunt tikken voor ons! ik kan niet wachten tot mijn menstruatie komt en we kunnen straten met de hormonen en dan maar afwachten hoe mijn lichaam er op reageert. dames succes allemaal en alvast een goed weekend!
Geen idee hoe het daar mee zit. Daar maak ik me eigenlijk totaal niet druk om. En dat heeft ook meer te maken met andere afdelingen denk ik. Heb vandaag eerste echo gehad. Maar was geen groei. Baal ernorm. Moet nu over 4 dagen pas terug en ga ook niet ophogen. Hier geen ervaringen met fostimon toch?
@Babyvis: dat is wat minder dat er nog geen groei was. Ik heb geen ervaringen met dat middel. Zal duimen voor jullie dat er over 4 dagen wel groei is. Wat gaan ze anders doen. Wij zijn vandaag naar het ziekenhuis geweest voor de punctie. We worden woensdagochtend gebekt hoe laat de terugplaatsing zal plaats vinden. Wordt nu erg spannend allemaal. We mogen wel woensdagochtend met de volgende medicijnen beginnen. Fijn weekend allemaal!
Ik weet niet wat ze anders gaan doen... Wij hopen er ook maar het beste van. Hoe heb je de puntie ervaren? Hoop dat er mooi embryo's uit komen!
Ik heb de punctie niet als pijnlijk ervaren. Was met het mofine-infuus en met verdovingsspuitjes goed te doen. Echt hartstikke mee gevallen dus. Hoop op woensdagochtend goed nieuws. Succes Babyvis!
Ja dat hoop ik ook voor je!! In het maasstad helaas geen infuus. Alleen 4 prikjes rondom de baarmoeder. Ik hoop dat het mij dan ook gaat mee vallen zoals bij jou. Vind van mezelf dat ik niet bang ben aangelegd maar ik vind het wel heel spannend. Slopend zeker dat wachten?
We hebben vandaag naar het erasmus gebeld en mogen morgen starten met de puregon, dan vanaf zondag de orgalutran erbij en dinsdag voor de 1e echo. Pffff ik me daar zenuwachtig! succes allemaal
Zo, hier ben ik weer eventjes, ik (en mijn huwelijk) hebben de primolutkuur overleefd en vandaag mag ik beginnen met de puregon. 22/8 de eerste fm. @babyvis... balen dat er geen groei is zeg en ze hogen niet op? @ missis... spannend hoor!! nog 1 nachie slapen... hoop dat je over een paar dagen een topper teruggeplaatst krijgt @cadeautje... spannend hoor en alvast veel succes gewenst @melief... ook wij zijn erg tevreden over het emc! Onze 1e icsi was gelijk raak en nu zijn we bezig voor een brusje. Ondanks dat het een heel groot is nemen ze echt wel de tijd voor je en mag je alles vragen. Op zich zijn alle artsen aardig en heb ik nooit het gevoel gehad maar een nummer te zijn groetjesss