Hier ben ik ook weer even we hebben zondag 20-11 een topembryo teruggeplaatst gekregen mbv assisted hatching.... 1 december mogen we testen, dus er mag geduimd worden hoor X
Zal mijn duimen omhoog houden voor je . Ik heb na wachten op de brief voor de infoavond met 1ste intakegesprek vandaag maar even gebelt. Wat blijkt, had de lieftallige gyneacoloog het niet door gegeven :x. Vandaar dat de brief maar niet kwam :x. Het is nu dus wel geregeld, maandag 28 november hebben we de infoavond en 16 december ons intakegesprek bij de fertiliteitsarts. Ben blij dat we wat weten nu . Voor de rest die al begonnen zijn wil ik jullie allemaal veel succes wensen
@Delia: heel succes, spannend hoor! @ Sanny: Pffff, lekker dan, gelukkig nu wel goed geregeld! Hier heeft mijn lijf me lekker voor de gek gehouden. Ik kan normaal echt op het uur zeggen wanneer ik begin met menstrueren, maar nu dus ineens 3 dagen later, haha. Vanavond gaan we beginnen met de eerste prik, niet echt zenuwachtig voor, wel spannend dat het hele proces nu echt gaat beginnen. 1 dec. eerste echo om te kijken of de eitjes goed groeien. Succes allemaal.
@ Kem Hoe zijn de prikken je tot nu toe bevallen?? Hoop dat het meevalt uiteraard. Wel spannend allemaal hoor, dus je moet 7 dagen prikken en dan kijken hoever ze gegroeit zijn? Ik moet allemaal nog gaan meemaken en vind het super om te lezen hoe het jou vergaat. En natuurlijk ook de verhalen van al die andere, om te lezen dat je niet de enige ben en dat iedereen dus ook zo meeleeft met elkaar. Ik heb er bewust voor gekozen om het niet aan heel veel mensen te vertellen, gewoon het hoognodige zeg maar. En om dan toch zo verhaal kwijt te kunnen en de verhalen van andere te lezen doet me best goed.
@Sanny Hoi, prikken gaat super en stelt echt helemaal niets voor. Het is meer het idee dat je jezelf prikt, want van het naaldje voel je echt helemaal niets. Geen bijwerkingen (nog?), haha. Ben erg benieuwd naar donderdag. Succes vanavond!
Hoi! Ja, super goed. Ik was bang dat de hormonen niets deden, omdat ik helemaal niets voel van de spuiten en geen bijwerkingen heb, maar (ik heb maar 1 eierstok) er waren 4 a 5 grote eitjes te zien, ze waren al rond de 15/16mm dus dat gaat de goede kant op. Morgen -zaterdag- nog een keertje terug, dus ik denk eigenlijk op de Sint zijn verjaardag de punctie haha. Hoe vond je de info-avond??
Eerlijk gezegd vond ik het overbodig. We hadden na het laatste gesprek een heel handig boekje mee gekregen en daar stond/staat alles zo uitvoerig in beschreven dat we eigenlijk vrijwel alles al wisten en dus niet veel nieuws hebben gehoord. Maar goed, vond het wel fijn om te zien dat er zoveel meer stellen zijn die hetzelfde ondergaan. Nu op naar de 16de, weer stap verder dus. Maar wat super dat ze al zo groot zijn, ze willen graag 18 mm toch?? Je bent nu inmiddels weer geweest en hoop dat het maandag of dinsdag misschien zover is voor je. Zie jij tegen de punctie op eigenlijk?? Ik heb net de verjaardag van mijn oudste geviert, die wordt oorspronkelijk 6 december 17 jaar, maar vierde het vandaag. Ben erg benieuwd hoe het was vandaag en zal voor je blijven duimen.
Aloha, Dinsdag om 08:45h de punctie, ben benieuwd. Nog niet echt zenuwachtig, ik ga er gewoon vanuit dat het pijnlijk, maar draagbaar is haha. Als alles goed gaat, dan vrijdag hopelijk een mooie terugplaatsing. Succes allemaal, Delia: al getest???
hallo allemaal, wil me graag bij jullie aansluiten. wij hebben begin november de informatieavond gehad. vonden het wel intresant en bizar hoeveel mensen daar zaten. we zijn nu gisteren op cyclus dag 5 begonnen met 150 gonal f te spuiten en vandaag cetrotide erbij prikken. prikken valt me erg mee zat wel met bibberende handen. had alleen van de cetrotide een rode harde warme schijf op me been maar trekt nu langzaam weg. leuk om hier ervaringen te delen. we gaan dinsdag ochtend om half 9 voor een echo ben erg benieuwd. groetjes
Hey choco, welkom! Ja, die cetrotide is gek he?! Je moet echt zorgen dat er zo weinig mogelijk lucht in de spuit zit, dan heb je er het minste last van. Bij mij was de rode plek binnen 2h wel weer weg hoor, het jeukte alleen wel haha. Succes dinsdag! Misschien zien we elkaar, ik mag op voor de punctie. Groetjes
Oke, misschien ben ik niet helemaal het goede voorbeeld haha. Vandaag punctie gehad om 9:00h en werkelijk waar, vrijwel niets gevoeld, in ieder geval zeker geen pijn gehad, echt bizar. Infuus erin, op de punctiekamer morfine gekregen en een klein inwendig prikje. De verpleegster drukte op mijn buik, terwijl de arts de punctie deed en echt waar, ik voelde een soort 'klik' bij mijn eierstok, maar echt geen prik of steek ofzo. Haha, lig in een deuk, voel me top en we liepen om 10:00h alweer het EMC uit. Resultaat: 3 mooie, grote follikels, dus nu hopen op een mooie bevruchting. We krijgen vrijdagochtend een telefoontje of dat geukt is, zo ja, vrijdagmiddag terugplaatsing! Ik hoop echt dat jullie allemaal zo'n zelfde punctie mee mogen maken!
Jeetje Kem, als alle vrouwen het nou zo zouden mee mogen maken zouden we minder zenuwachtig zijn. Wat super voor je zeg, en dan hopelijk vrijdag terugplaatsing. Komt allemaal erg dichtbij zo he. Zal aan je denken vrijdag!! En Choco... Ook spannende dagen voor jou dus. Hoop dat je goed nieuws te horen krijgt.
hallo Kem, wat fijn dat je weinig van de punctie hebt gevoeld dat is ook wel eens prettig om te lezen. wij zijn gisteren geweest er is maar 1 eitje wat hard groeit en de rest groeit niet hard genoeg mee. we mochten kiezen om de behandeling gelijk te stoppen of nog 2 dagen te prikken om te kijken of de eitjes het nog in kunnen halen. we hebben voor het laatste gekozen. wat een domper weer. lig nu ziek in me bed heb erge hoofdpijn en me keel voelt alsof er messen in steken. groetjes choco
Hey choco, Balen zeg, daar zit je echt niet op te wachten, kom ik aan met mijn succesverhaal so far. Pfff, konden ze de dosis niet verhogen of ben je daarvoor al te lang onderweg?? Jeetje, echt balen, we gaan toch duimen met zijn allen voor een groeistuip morgen!
hoi kem, helaas maar medicijnen zijn gestopt en vanavond ovitrelle spuiten om eisprong op te wekken. volgende menstruatie echo om te kijken of er geen cystes zijn ontstaan zo niet starten op dag 2 met prikken inplaats van dag 5. voor jullie ook super spannend hoop dat er een hoop mooie bevruchtingen hebben plaatsgevonden ga voor jullie duimen. groetjes choco en hou me maar op de hoogte.
Hoi allemaal, Vanochtend een telefoontje gehad dat er bevruchting had plaatsgevonden. Over de telefoon werd niets gezegd of hoeveel en/of kwaliteit. Om 14:00h heb ik de terugplaatsing gehad (voel je helemaal niets van), en da's toch wel erg raar. Je ziet de arts iets in je baarmoeder 'spuiten' en klaar. Dag mevrouw, succes! We hadden trouwens 3 eicellen, waarvan er 3 bevrucht en gedeeld zijn. We krijgen binnen 2 weken een brief of er van de 2 overgebleven bevruchte eicellen nog iets ingevroren kan worden. Ja, echt vreemd allemaal, het grote wachten is begonnen, ik mag dinsdag de 21e testen. Ik hou jullie op de hoogte, succes allemaal!
jeetje kem, wat spannend allemaal hoe voel je je? merk je geen rare dingen aan jezelf? zullen wel slopende dagen zijn tot de 21e. ik ga in ieder geval voor jullie duimen. lijkt me zo raar om iets in je te hebben wat kan uitgroeien tot zoiets bijzonders. toi toi toi choco