Wie ook ivf /icsi in het Erasmus MC Rotterdam?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Quinty79, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

ik ga 15 maart bellen, kijk wel wat ze zeggen in het EMC.
    Gyn zei me dit te doen, dus ik hoop het echt!!!! kan niet meer wachten hihi :D

gyn zei ons ook dat het niet verstandig is om 2 embryo's terug te plaatsen.
    ik had het graag gewilt. gyn heeft het indd over vroeggeboorte en kans op suikerziekte.
    we hebben dus gekozen voor 1. (ben 26)

Sabine, alles goed gegaan ??? spannend zeg!

2. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

ik heb er 2 aanboord ze waren alle 3 goed ontdooid en de 2 beste zijn terug geplaatst nu is het weer 2 weken wachten
    wat een rommel zeg bij het zk zijn ze ook bezig met de parkeerplaatsen dus er was een stuk minder plek

3. Engeltje1

ow spannend Sabine!!! 2 nog wel!!
    2 rot weken nu, hoop op goed nieuws!

ja het is echt een zooitje daar he

4. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Engeltje; Maasstad gaat verhuizen in mei van de Kuip naar de nieuwe locatie in IJsselmonde. Vandaar dat ze misschien even dichtgaan.
    Mochten we gaan starten met ivf dan zijn wij ook pas in april aan de beurt. Ik vind het heel erg vervelend want ik heb het gevoel dat ik geen cyclus wil missen:)
    Gisteren poging 5 iui gehad. Mijn hele bewustzijn is nu gericht op krampen in mijn onderbuik. Als ik ook maar iets voel dan merk ik dat meteen. Hebben jullie dat ook:) Ik voel altijd na een week al of het is gelukt of niet. Spannend altijd... het lijkt me zo magisch om mee te maken een zwangerschap...

Dream on...
    Groetjes,

5. Engeltje1

Birgitte, ja Maasstad gaat indd ook nog verhuizen. maar onze bevruchting en al vind plaats in het EMC. vandaar dat we nu moeten wachten. Zodra het EMC open is kunnen we beginnen met hormonen.
    Ik hoop niet dat ik dan ook nog eens moet wachten tot afdeling gyn in ijsselmonde open gaat.

ik hoop dat het voor jullie raak is! ik heb nog geen behandeling gehad, dus weet niet hoe het voelt ;) heel veel succes!!

6. babyvis

babyvis Actief lid

21 jul 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    Wij zijn ook een keer in het EMC geweest en we vonden het 1 en al drama. Parkeren en dan nog de weg vinden... wij stonden eerst in het universiteit gedeelte. kwamen langs het snijlab enz. De 2de keer hebben we bij de kunsthal geparkeerd. Veel ruimte maar wel een stukje verder lopen.

7. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0
    Het parkeren is bij het emc idd een drama nu. Wij moesten ook een behoorlijk stuk lopen. We zijn even de boel gaan verkennen in het emc en de pons kaartjes laten maken. Ik hoop dat we het volgende keer allemaal nog kunnen vinden.

De echo's zijn in het Maasstad. Maar de punctie en terugplaatsing is toch in het emc? Ik had gelezen dat één van ons schreef dat manlief met het koffertje de eicellen naar het emc met de auto moet voeren. Dit zal toch niet waar zijn? Me boekjes over de ivf ook maar weer een keer doorlezen.

8. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Ik heb ook alleen de terugplaatsing gehad in het EMC, wij zijn samen met het koffertje naar het EMC gereden. Ik voelde me goed na de punctie, dus zijn lekker samen gegaan! Punctie en echo's heb ik in mijn eigen ziekenhuis gehad.

Parkeren is idd drama! Heb na de terugplaatsing manlief richting auto gestuurd en hij heeft mij bij de hoofdingang opgepikt.

9. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0
    Oke dus toch de punctie in het Maasstad. Ik zie ons al helemaal gaan met ons koffertje. En moet manlief dan daar in een kamertje het zaad produceren. Hoop dat het lukt normaal deed hij dat thuis.

10. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Volgens mijn manlief was er genoeg "lectuur" en zelf een DVD-speler! :D

11. babyvis

babyvis Actief lid

21 jul 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    oh hahaha, nou dan zal ik mijn man daar ook van op de hoogte brengen...;)

begin ik weer over mijn boekje:)
    maar daar staat dus: Na de punctie wordt u naar de 'uitslaapkamer' gebracht waar u wat te eten en te drinken krijgt terwijl uw partner met het warmhoudkoffertje, waarin de follikelvloeistof in potjes zit, naar het EMC rijdt.

Toch ben ik wel blij dat er een ingerichte kamer is in het emc voor manlief. In een ander ziekenhuis is hij zo vernederd. Hij komt met potje. zegt die vrouw van lab huh? hij is leeg. Ja zegt tie.. waar kan ik heen. Uhh ja weet ik veel, toilet...? Nou ik vind het schandalig. Er was ons gewoon helemaal niets verteld. En dit speelt dan af in een ruimte waar allemaal mensen zitten te wachten op bloedprikken. Man voelde zicht zo vernederd. Had echt medelijden met hem. Heb er later ook wat over gezegd maar uiteraard niets aan te doen. Klein ziekenhuis. Ze sturen het op naar het EMC, nou laat m dan daar heen komen. Kan er nog kwaad over worden...:x
    Verder was is het echt een super fijn ziekenhuis:), en vinden we het jammer dat we daar niet verder geholpen konden worden:(

12. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1
    0
    Nee hoor Babyvis, ze zijn in het EMC heel erg netjes daarin. ;)

Of je mee wil met je wederhelft en het koffertje ligt geheel aan jezelf hoor. Ik moest 2 valiumtabletjes en 2 zetpillen tegen de pijn nemen 2 uur voor de punctie. Ik kreeg dus geen roesje via infuus of iets dergelijks. Dus ik was klaarwakker en voelde me goed. Buik wat beurs maar verder niets en had geen zin om alleen achter te blijven in het ziekenhuis.

13. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0
    Zo wordt ik toch weer iets wijzer. Ook ik zal het goede nieuws aan manlief vertellen. Daar zal hij blij mee zijn. Hij dacht dat het in het toilet moest. Ik kan me voorstellen babyvis dat dit erg vernederd was. Maar gelukkig is het daar goed geregeld. Of ik mee kan bekijken we maar even op dat moment. Het liefst ga ik ook mee.

14. Engeltje1

Babyvis, wat erg!!! jeetje dat er zo met iemand word omgegaan :x
    het is al niet fijn voor een man toch ? om zoiets te gaan doen in het zh waar mensen er dan nog van afweten wat je gaat zitten doen..

mijne had al aan de gyn gevraagd, oftie niet gewoon ff naar huis mag. dat mag wel, maar nu ik hier lees dat er toch wel een "echte kamer" voor is, gaat manlief dat gewoon doen denk ik.
    Je zal zien dat je anders net in de file staat ;)

en het alleen achterblijven lijkt mij ook niet zo fijn, dus ga lekker met manlief mee en het koffertje :D

vandaag is me ei, dus op hoop van zeggen meiden ;)

15. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hoi meiden,

Mijn vriend is onder behandeling op het EMC, maar de ICSI-behandeling doen we op het MCK in Leiderdorp. Toen wij in de wachtkamer zaten, zat er ook een best wel gespannen man die even later met een transportkoffertje van het lab wegging. Ze wensten hem succes en hij moest lachen. Kan het dus ook zo zijn dat de terugplaatsing wel gewoon in een ander ziekenhuis is? Lijkt me wel onhandig, dat heen en weer gesjees! Zeker nu met de ellende van de parkeerplaats!

Wil jullie even allemaal succes wensen!
    Hopelijk wordt jullie wens snel waarheid!

16. welcomehome

ik loop in zwijndrecht voor de echo's en punctie en de rest in rdam omdat het maar een paar ziekenhuizen doen
    waarom ga je niet naar het lumc? dat is een stuk dichterbij?

17. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0
    Ja het lijkt me ook een heel gedoe met dat koffertje onderweg naar het emc. Je zal een ongeluk onderweg krijgen. Daar sta je dan met je koffertje. Leg dat maar eens uit aan meneer agent. Ik neem aan dat dit ook niet te lang mag duren. Daar gaan we maar niet vanuit. Maar ja zulke dingen kunnen altijd gebeuren.

Misschien zijn ze tegen die tijd dat we aan de ivf kunnen beginnen wel klaar met de parkeerplaatsen. Want nu is het echt een drama.

18. welcomehome

je moet het koffertje aansluiten in je auto want het moet warm blijven dus maakt niet zo veel uit als je wat langer onderweg bent gelukkig nog nooit mee gemaakt

19. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0
    Oké daar hoef je dus niet bang voor te zijn. Weer een probleem minder:D

20. Emesve

Emesve Bekend lid

26 aug 2009
    553
    1