Hallo meiden, Ik lees al een tijdje met jullie mee alleen reageer ik niet zoveel. Wij zijn ook onder behandeling bij het erasmus mc nu sinds een jaar. Mijn ervaringen met het ziekenhuis zijn heel erg goed. Wij hebben ook 1 ivf behandeling ondergaan welke erg is meegevallen, omdat ik een poffer ben is al snel na eerste ivf naar voren gekomen dat doorgaan niet zoveel zin heeft. Er waren bij mij maar 2 eicellen gevonden welke van zeer slechte kwaliteit zijn. Nu gaan wij verder met eiceldonatie we kunnen hier waarschijnlijk in april/mei mee gaan starten spannend dus allemaal. Sanny1976: wat spannend voor jullie zeg ga duimen voor jullie voor een goed resultaat. Nina28 om nog even op jou te reageren ik ken dr schip wel heb inmiddels 3 gesprekken met hem gehad, omdat hij alle ecd gesprekken doet. Hij is zeker vriendelijk alleen is hij erg direct in zijn uitlatingen. Zie mijn weblog de weg naar eiceldonatie voor de verhalen van de gesprekken. Hij kan zelfs ook erg grappig zijn. Ik snap wel jouw gevoel dat hij een beetje nors overkomt dat had ik idd ook in het begin, maar valt erg mee als je hem een paar keer gesproken hebt. Groetjes Bittersweet
Sanny: Wow, wat goed zeg! Mooie score, nu hopen dat je een mooie terugplaatsing kan hebben van het weekend, of werkt dat niet zo snel met ICSI?? Ja, hier gaat alles goed, bijna 14 weken alweer, dus echt heerlijk! Bittersweet: veel succes, we lezen met je mee!
Ja met ICSI gaat het net zo snel, dus duimen dat we zondagochtend een belletje krijgen met goed nieuws . Ik moet zeggen dat ik totaal geen fout woord over het Erasmus heb. We zijn daar super goed geholpen en begeleid. Heb al heel wat verschillende dames gehad tijdens mijn echo's, maar allemaal even aardig en op elke vraag een antwoord. Wij wonen dichterbij het AMC in Amsterdam, maar heb er totaal geen spijt van dat ik elke keer als ik heen moet dik een uur moet rijden. We hebben het er echt voor over . Ik ga lekker alvast beginnen met mijn weekend, kan ik even rustig bijkomen. Jullie horen het zondag van me !!!! Groetjes Sanny
Hoi allemaal, Graag lees en schrijf ik met jullie mee. In korte lijnen is dit ons verhaal; man is onvruchtbaar ivm kanker, in 2009 20 rietjes ingevroren. In 1e instantie afgewezen voor IVF ivm overgewicht en levensverwachting man...nu vorige week 1e iui behandeling gehad maar eigenlijk zinloos ivm zaadkwaliteit die door de cryozaad erg is aangetast. Volgende week krijgen we definitief te horen dat we doorgaan met icsi (met cryozaad). Heeft iemand daar ervaringen mee, want daar kan ik echt niets over vinden. Omdat het in t emc in de vriezer ligt zal daar de icsi ook gaan plaatsvinden dus tips/adviezen zijn erg welkom.
Hoi Kaneel, Welkom hier. Jeetje wat hebben jullie veel meegemaakt zeg klinkt erg heftig allemaal. Heb zelf geen ervaring met icsi cryozaad dus kan je daarin ook geen tips op advies geven, maar wil je wel even heel veel succes wensen en ga voor je duimen dat het allemaal gaat lukken. Weet je al wanneer je kan gaan starten en ben je ook al bij de informatieavond geweest? Liefs Bittersweet
hoi allemaal is al weer een poosje geleden maar heb super nieuws na een terugplaatsing van 2 cryo's hadden we vorige week zondag een positieve test. 14 maart eerste echo. kem- alweer 14 weken wat gaat dat lekker hard he voel je je goed? veel kwaaltjes? sanny- hoe was het zondag? ben erg benieuwd. bittersweet- vind jou verhaal anders ook behoorlijk heftig eiceldonatie is ook niet niks denk ik zo wil je wel heel veel succes wensen. kaneel- wat een heftig verhaal zeg ik hoop voor jullie dat dit allemaal snel zal verlopen zodat jullie heel snel kunnen gaan genieten samen. groetjes choco
Choco: Wat een topnieuws zeg! Heerlijk! Nu aftellen naar de echo, spannend, kunnen er dus ook zomaar 2 zijn!! Sanny: Sanny, hier ook erg benieuwd, hopelijk mooie terugplaatsing gehad! Pfff, wat een verschillende verhalen hier weer zeg! Hopelijk dat iedereen snel mag starten met de verschillende behandelingen. Hier verder alles goed, moeheid begint af te nemen, voor de rest helemaal top!
Hey Hey We hebben zondag goed nieuws gehad !!!! Er waren mooie embryo's ontstaan en de mooiste is zondag terug geplaatst . Nu dus wachten en duimen dat we volgende week een positieve test hebben. Hoor over 2 weken of de resterende embryo's mooi genoeg waren om in te vriezen. @ Choco, Ben onwijs blij voor je dat je een positieve test had. En vraag me dan ook inderdaad af of je er straks 2 zult zien bij de echo .
Hoi allemaal, Heb nog niet een duidelijk overzicht wie/wat hoeveel met alles maar komt goed...Vandaag telefoon gehad we gaan definitief door voor icsi, donderdag intake en dan afspraak maken met de assistentes dus snel van start. Kan iemand mij wat duidelijkheid geven over het korte/lange schema en de ervaringen daarvan? Iedereen heel veel succes!
Kaneel, ik hoop echt dat het lukt! Heb jij ook de info avond al gehad? Dames, ik kreeg vandaag een brief van het Emc in de bus met de vraag of ik mee wil doen aan een trial onderzoek waarbij de juiste hoeveelheid eicellen in kaart wordt gebracht om overstimmulatie of te weinig eicellen te voorkomen... Klinkt goed, alleen ben ik aan het twijfelen geraakt toen ik las wat er allemaal mis kan gaan.... Doet iemand van jullie aan mee? @Bittersweet, wat is een poffer? Ligt het aan de leeftijd als ik vragen mag dat jouw eicelkwaliteit minder is?
Hoi Nina28 Pof betekent pre ovarieel falen. Ik heb eierstokveroudering wat betekent dat ik in de vervroegde overgang zit. Heb al sinds ruim 3 jaar een kinderwens en ben nu 32 dus erg jong. We zijn in maart vorig jaar de mmm ingegaan omdat ik anders wist dat ik er spijt van zou krijgen als ik nooit te weten had gekomen waaraan het gelegen heeft dat het niet mag lukken met de kinderwens. Bij ons is het trouwens erfelijk mijn moeder was al vanaf haar 40ste in de overgang mijn oma 41 en overgrootoma 39. Echt heel erg balen, maar heb gelukkig een hele lieve zus die mij met alle liefde wil helpen en daar ben ik haar heel erg dankbaar voor. Blijft natuurlijk afwachten of het mag lukken, maar dan weet ik wel dat ik er alles aan heb gedaan. Veel liefs Bittersweet
Bedankt voor de uitleg. Wel mooi dat je zus het voor je wil doen. De vrouwen in 'mijn familie' zijn ook allemaal heel vroeg in de overgang terecht gekomen. Mijn moeder zelf met 36 jaar! Daar heb ik ook altijd rekening mee gehouden en ben vrij vroeg begonnen aan onze kinderwens. Alleen jammer dat mijn partner een chromosoomafwijking heeft wat het zwanger worden bemoeilijkt. Maar hopelijk kan ons Dr. S verder helpen
@bittersweer jeetje dat is ook heftig zeg! Ik ben vrijdag begonnen met "de pil" en de 21e starten met spuiten.. Ons is verteld dat het lange schema vaak beter bevalt ivm de langzame opbouw van alle hormonen. Heel veel geluk iedereen!
Nou Kem, heb dinsdag getest en vandaag en beide negatief. Morgen zou ik officieel mogen testen dan zit ik op 12 dagen, heb er een hard hoofd in dat dat nog zal veranderen. Heb getest met clear bleu, en met predictor. Heb wel al 2 dagen 37,5 graden gemiddelt, weet niet of dat goed is. We wachten nu gewoon af of ik wel of niet ongesteld zal worden.
Heb eigenlijk ook best veel last van steken en krampen in mijn onderbuik en liezen. Nog meer meiden hier last van????
Spannend sanny, de hoeveelste poging is het voor jullie? Steken en krampen heb ik als ik ongesteld moet worden of bedoel je bij een icsi? Daar heb ik geen ervaring mee. Kaneel, is het zo dat het Emc altijd het lange schema hanteerd? ben er benieuwd na en is het zo dat je bij het lange schema altijd de pil moet slikken? Dit vraag ik omdat wij in Mai op vakantie gaan en het jammer zou zijn dat wij weer zolang moeten wachten. Baal ervan, vakantie hebben we al vorig jaar geboekt, had ik dat geweten hadden wij het niet gedaan. Zou zonde van het geld zijn als we het annuleren...
Tijd niet geweest maar dat had zo zijn redenen. Onze poging is helaas mislukt, op de uitgerekende dag van mijn cyclus zette het ook daadwerkelijk door. Baalde erg natuurlijk. We gaan binnenkort starten met ovulatietesten om hopelijk daarna een cryo te kunnen laten terug plaatsen. Vond het natuurlijk erg rot dat het niet gelukt was, maar als ik dan lees dat er sommige al zeker 7 behandelingen er op hebben zitten dan mag ik nog niet klagen. Het is dan wel onze eerste poging, maar het gevoel is er niet minder om. Gewoon weer positief blijven dus !!! Choco ???? Ben benieuwd hoe het nu met jou gaat???
Sanny, inderdaad balen, maar gewoon weer doorgaan! Hopelijk lukt het met een cryo wel, mooi dat jullie uit de eerste poging nog wat mogelijkheden hebben! Ja, Choco, had jij gisteren niet je eerste echo??
Hoi allemaal, hoe gaat het met jullie? Al een tijdje geen bericht meer hier. Ik heb inmiddels een mri gehad. uitslag daarvan krijg ik half april. Maar nu het gekke. Ik loop bij twee gynaecologen in het Emc. eentje ivm endometriose (die raadde ook de mri aan) en eentje ivm kinderwens. Nu zegt de eerste dat ik sowieso eerst geopereerd moet worden aan endocyste. (mri is om exacte locatie /ernst vast te stellen) De tweede zegt echter dat als op de mri alleen een cyste te zien is, we meteen ivf kunnen doen en dat een operatie niet zinvol is. Beetje vreemd dus. Nu vroeg ik mij af of jullie weten hoe lang de wachtlijst voor een operatie is. Want als dat heel lang gaat duren ga ik veel liever mee in het advies van dokter 2.... En heeft iemand van jullie een ivf-poging gedaan terwijl er een cyste was? dank voor jullie antwoorden. liefs, Muk