@nina wij hebben alleen in het begin bij die balie gestaan en ze praten indd wel een stuk harder daar @Engeltje mag ik vragen of het bij jullie de 1e x gelijk gelukt is of meerdere keren en ivf of icsi gehad? super dat je nu zo'n mooi klein wondertje hebt! @hier gister naar de informatieavond geweest ondanks dat ik het meeste wel wist is het toch best zinvol geweest vooral voor vriendlief die vond het heel interessant allemaal. nu maar weer wachten op de intake en dan hopelijk beginnen
Het heeft zeker iets moois opgeleverd Dnice22: het is gelukt bij onze 1e ICSI De zwemmers van mijn man waren/zijn echt slecht. TE weinig en haast niet beweeglijk Destijds zijn er 28 follikels bij mij aangeprikt, ze konden er maar 3 gebruiken want meer zwemmers waren er niet. Uiteindelijk hebben 2 bevruchtingen het niet overleefd en de ander is teruggeplaats waar Keano uit is voortgekomen Er is er echt maar 1 nodig!! Ik gun jullie alle geluk en positiviteit om dit te doorstaan Liefs
Engeltje, mooi verhaal zeg! En 28 follikels, wow! Er zijn dus ook genoeg succes verhalen waar iedereen inderdaad lekker positief van moet blijven!
Engeltje, mijn man heeft ook echt extreemweinig zaadcellen (half miljoen), mijn grootste angst is dat hij na de punctie helemaal niets produceerd of dat na de bewerkings niets overblijft! Hoeveel heeft jouw partner gemiddeld aan zaadcellen? (we hebben met dit extreem lage aantal zaadcellen wel op de natuurlijke manier een zoon kunnen krijgen trouwens! Dus dat geeft weer moed).
he Engeltje! kijk dat geeft toch weer een beetje hoop bij de informatieavond werd verteld dat er maar 21% kans is op een doorlopende zwangerschap, daar schrok ik best wel van! maar we weten dat het mogelijk is 28 follikels! wow! dat is echt veel! mijn vriend z'n zaadjes zijn wel goed beweeglijk maar we hebben 6 rietjes van de pesa, weet niet of ze daar ook 6 mee kunne bevruchten of meer maar we zullen het vanzelf zien
Ja ik had een beetje overstimulatie Mijn man moest 3 x een zaad test doen de allereerste test waren het er maar 10 duizend Zijn rook en eetpatroon moesten dus duidelijk veranderen De 2e test (3 maanden later) waren het er 100 duizend Bij de 3e test waren het er maar een paar miljoen, nog steeds weinig beweeglijk, maar goed genoeg om ICSI te starten Nina28: Wow bijzonder dat je alsnog een zoontje hebt op de natuurlijke manier! Ik was daar ook heel bang voor! Door de overstimulatie heb ik erg veel last gehad, kon een week niet lopen en/of rechtop zitten Heb tijdens de punctie ook gehuild en zei dit wil ik nooit meer doen Ik was zo bang, dat hij geen goeie zou produceren en dus mijn pijn voor niets was geweest. Ik heb ook vreselijk gehuild toen ik 2 weken later een brief kreeg van het ziekenhuis, dat uiteindelijk van mijn 28 eitjes, ze maar 3 bevruchtingen hadden, maar uiteindelijk 2 niet hadden overleefd, dus ik het eigelijk maar moest doen met de gene in me buik. (ik voelde me net een broedkip die zo der best had gedaan voor niets eigelijk) Ik was me eigelijk al aan het voorbereiden op een nieuwe punctie, want had nooit gedacht dat het bij een 1e poging zou lukken. Dnice22: 21 % is niet veel nee. Ik weet hoe verdrietig je je kan voelen maar geef de moed niet op, ook jij kan bij die 21% zitten! Achteraf is het makkelijk praten, want ook ik geloofde toen niemand. Maar er is echt een zonnetje achter die donkere wolk Ik hoop voor je dat ze er zeker een aantal kunnen bevruchten, maarik hoop dat je 1 tp nodig hebt Wanneer heb je de punctie? Kem: er zijn inderdaad positieve succesverhalen. Ik hoop van harte dat jullie dit ook mee mogen maken en deze succesverhalen volgend jaar weer kunnen doorvertellen aan andere meiden
Na de een terugplaatsing van een verse embryo die helaas mislukt is, heb ik vorige week dinsdag een cryo terug geplaatst gekregen. Heerlijk relaxed was het deze keer, gewoon in mijn eigen cyclus en zonder die vieze bolletjes, hihihi. Wil natuurlijk niet al te vroeg juichen aangezien ik nog erg bang ben dat het alsnog fout kan gaan. Maarrrrrrrrrrrrr na 3 testen ( geloofde het gewoon niet), waren ze allemaal positief !!!!! De laaste was van clear bleu en die gaf dus echt het magische woord ZWANGER aan en tot mijn verbazing 2-3 weken?? Heb in mei de 1ste echo. Ik kan het gewoon nog niet echt geloven, misschien komt dat ook doordat ik toch nog bang ben dat het fout gaat.
Sanny, wow, dat klinkt toch wel stiekem erg goed hoor! Spanned zeg, en nog weer dat lange wachten naar de 1e echo. Een kleine felicitatie dan maar, eh?! Maar goed, een positieve test is een positieve test, proberen te genieten dus!
hee dames @engeltje dat is waar, we weten dat het mogelijk is en moeten maar proberen goede hoop te houden snap je verdriet om je eitjes, zoveel en uit eindelijk maar 1 echt bruikbaar maar gelukkig is dat genoeg geweest er is er tenslotte maar 1 nodig @kem hoe voel je je nu?? al last van kwaaltjes?? @Sanny 3 positieve testen is zeker wel een felicitatie waard gefeliciteerd!! en lekker proberen te genieten! wij hebben dinsdag de intakegesprek dus zal dan waarschijnlijk wat meer weten hoe of wat iedereen fijne paasdagen geniet ervan!
hee dames, vanochtend op het intakegesprek geweest en nu wachten op m'n volgende menstruatie (pas over 2 1/2 week) ze hebben een echo gemaakt om te kijken hoe het er van binnen uitzag en alles was goed gelukkig, waren zelfs meerdere follikels te zien waarvan er 2 13mm waren, misschien heel raar maar dacht dat je lichaam elke maand maar 1 eitje aanmaakte maar blijkt dus dat er meerdere groeien en je lichaam kiest er 1 uit die doorgroeit hihi was wel leuk om te zien daarna medicijnen meegekregen (die had het ziekenhuis alvast besteld ) en alle uitleg en prikinstructies gehad maar denk dat ik het de 1e keer toch maar even door vriendlief laat doen, gwoon het idee dat je jezelf prikt denk ik. moest nog even bloedprikken voor HIV en uhm nog iets haha maar daar krijgen we als het goed is niks van te horen (alleen als er iets mis zou zijn) medicijntjes in de koelkast en maar weer wachten :/
Het is wat he dat wachten. Dat is toch 1 van de ergste dingen wachten wachten wachten. Het hoort er helaas bij, maar leuk is anders. Je weet uiteindelijk waar je het voor doet en dat is het belangrijkste. Ik durfde mijzelf ook niet te prikken hoor, heb een poging gewaagd, maar heb na 10 minuten staren en twijfelen mijn vriend geroepen en die deed het alsof hij het al jaren deed. Heb het hem dus ook lekker laten doen. Hier gaat het ook weer afwachtend. Heb in het weekend bloedverlies gehad, niet veel hoor, maar schrok me kapot. Het werd daarna bruin en wat maffe sliertje erbij. Hebbben gebelt met het ziekenhuis, maar we konden niks anders doen dan afwachten of het zou doorzetten of niet. Heb het nog wel af en toe met afvegen maar het is dan niet veel en licht bruin. Nou je mag gerust weten, ben doodsbang. Ik wacht dus een paar dagen om te kijken wat er verder gaat gebeuren. Het kan een gescheurd adertje zijn, maar durf ook niet te positief te zijn voor het geval het toch fout gaat. Met andere woorden.......wachten wachten wachten !!!!! Succes voor de rest van de dames !!!
hey Sanny, dat klinkt niet echt super! hoop voor je dat het gewoon iets van een adertje is! nog steeds last van bruin verlies?? hoop niet dat het helemaal doorzet! zou echt balen zijn
Hoi dames, Ook ik meld me weer even hier. Het forum heeft al wat meer leven gekregen zag ik. Heb alles bijgelezen maar hoop niet dat ik iemand vergeet. @sannie allereerst gefeliciteerd! Je leest weleens vaker dat mensen bloed verliezen zonder dat het kwaad kan dus ga voor je duimen! @engeltje overstimulatie dat lijkt me erg pijnlijk, hoe heb je dat met werk gedaan of waren ze daar op de hoogte? @kem dat geeft weer moed na het lezen dat het ook in 1x raak kand zijn! @dnice super dat je al zo snel kan beginnen met spuiten lijkt me wel erg al dat wachten zeg! Maar je mag nu bijna beginnen! @all wij mogen woensdag naar intake gesprek met gynaecoloog ben erg benieuwd wat we allemaal kunnen verwachten. Afspraak duurt een half uur zelfs. Nu hebben ze bij mij vorig jaar alles van binnen al bekeken en zagen ze daar niks geks op ook al bloed geprikt op hiv etc was ook allemaal goed dus heb geen flauw idee. Nu baal ik wel dat afspraak na me eisprong valt zodat ik niet weet of ik mooie eitjes produceer al heb ik altijd wel me ei gevoeld en gemeten met testen. Oh de vragenlijsten hebben we in het andere ziekenhuis ook al bekeken daar zeiden ze dat ze mij niet gingen onderzoeken omdat ik een keurige cyclus heb en een eisprong. Wat deden ze allemaal bij jullie? Hoop stiekem dat we 7 mei naar voorlichting mogen en dat ik dan eind mei mag beginnen haha Suc6 all en hopelijk hebben we snel hier goed nieuws en blijven alle cryo's lekker plakken! Liefs
Heb nog steeds bruine bende dat eruit komt. Hebben vandaag weer gebelt want ben er niet gerust op. Ze vertelde dat het vaker voor komt dat vrouwen in het begin van de zwangerschap wat bloedverlies kunnen hebben. Het bruine verlies komt dus ook vaak voor, zolang het niet rood wordt moet ik me niet al te veel zorgen maken. Nou dat doe ik dus wel, dus na overleg met de arts mag ik vanmiddag toch langs komen. Hoop dat ze me kunnen vertellen dat het nog goed zit en wat het dan wel is. Ik hou jullie op de hoogte.
En oja Nina, ja heb ook krampen en steken net of ik ongesteld moet worden, dus ook pijn in mijn rug enzo. Maar ook dat schijnt vrij normaal te zijn, hoop dus vanmiddag goed nieuws te horen.
@Kirsten spannend woensdag al de intake! als het goed is krijg je bij de intake nog een echo om te kijken of je geen cyste's heb of toevallig toch zwanger ben of iets en dan gaan ze uitleggen hoe het in z'n werk gaat en krijg je prikinstructies en hormonen mee naar huis wij moesten ook nog bloedprikken op HIV dat hadden ze een jaar geleden ookal gedaan maar ze doen het voor de zekerheid denk nog een keer. en je vriend is ook helemaal door de screening geweest? wil je niet ongerust maken maar vaak zit de informatieavond al snel vol aangezien het maar 1x in de maand is, ik zou even proberen te bellen naar het ziekenhuis om te vragen of ze je alvast op de lijst zetten (normaal doen ze dat niet maar mij is het ook gelukt ) wel apart dat je eerst intakegesprek heb en dan pas informatieavond. wij kregen op de brief van de informatieavond gelijk de datum voor de intake. hoop dat je snel mag beginnen! @Sanny we blijven duimen! heb wel vaker gehoord indd zolang het bruin is dat je je geen zorgen hoeft te maken. ben benieuwd of ze je in het ziekenhuis meer kunnen vertellen
@dnice Ja ze noemden het vorige keer intake. Ze hebben mijn vriend eerst onderzocht en daaruit kwam dat hij geen zaadleiders heeft dus vanaf toen was het al duidelijk dat wij voor icsi zouden gaan. Daarom vind ik het nu wel spannend omdat ik niet weet wat ons/mij te wachten staat. Had vorige week al gebeld voor info avond maar ze zeiden dat alleen gynaecoloog ons daar op mocht zetten... Gewoon nog 2 dagen wachten maar ach we wachten nu al 4 weken haha