Wie ook ivf /icsi in het Erasmus MC Rotterdam?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Quinty79, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanny1976

Sanny1976 Lid

15 nov 2011
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou So Far So good !!!
    Het ziet er goed uit daarbinnen, geen rare dingen om me baarmoeder heen te vinden.
    Dus daar komt de bloeding niet vandaan.
    100 % zekerheid heb je nooit, maar het ziet er precies uit zoals het er met 5 weken uit hoort te zien.
    Mag volgende week terug komen met 6 weken en 3 dagen, als alles goed is dan moeten we een kloppend hartje kunnen zien.

2. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Gelukkig maar gefeliciteerd! En fijn dat je volgende week terug mag komen!

3. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hallo meiden,

Heb hier al wel eens meegeschreven en zie dat deze blog nu wel weer actiever is. Ik ben ook onder behandeling in het erasmus nu ruim een jaar. Inmiddels is bij ons naar voren gekomen dat ik in een verminderde eicelreserve heb waardoor ik onvruchtbaar ben. Wel 1 ivf poging gehad, maar daaruit bleek dat de eicellen die ik heb van slechte kwaliteit zijn. Inmiddels heeft mijn zus aangeboden mij te helpen en zijn we verder gegaan met eiceldonatie. Het is nu na 6 maanden bijna rond en we mogen dan ook in mei gaan starten. 7 mei info avond en dan in mei intake (datum krijg ik volgende week middels een brief te horen). Erg spannend moet ik zeggen. Als jullie het leuk vinden kunnen jullie ook meelezen op mijn weblog de weg naar eiceldonatie.

Sanny: wat spannend ook voor je meid, maar gelukkig was alles tot nu toe goed.Ga hard voor je duimen dat je volgende week een kloppend hart mag zien. Heel veel sterkte, want kan mij voorstellen dat die bruine bende je onzeker maakt.

Kirsten; ik denk idd dat je nog aangemeld moet worden voor ivf, maar dat zal je idd woensdag wel horen. Bij welke dokter moet je zijn? Als je geluk hebt zou het mei kunnen lukken om dan naar info avond te gaan en dan ook die maand de intake te hebben, maar mijn ervaring is dat je er rekening mee moet houden dat het een maand later wordt. Dat wachten en nog eens wachten wordt je idd echt niet goed van dat is echt het leven va de medische mallen molen heel veel geduld hebben en bellen bellen en nog eens bellen dat ze je niet vergeten. Succes in ieder geval.

liefs

Bittersweet

4. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    @Kirsten onze verhalen lijken in veel dingen best op elkaar, wij hebben 2 april informatieavond gehad en 10 april intake gehad en na de intake (nu dus) wachten op volgende menstruatie om te starten met spuiten dus als je eenmaal de informatieavond en intake heb gehad gaathet snel meid! ik moet rond 26april ongi worden en dan mag ik de 1eprik zetten :) hoop dat het voor jullie ook zo snel gaat! jammer dat je je niet alvast kan aanmelden voor de infoavond maar wie weet hebben ze nog wel een plekje over :) hoop het voor je! en anders zoals bittersweet zal het de maand erop worden.

@bittersweet ik heb je verhaal al eerder gelezen en vind het echt super dat je zus dat voor je doet! nu gaat het echt spannend worden he ! Succes en hopelijk komt er een mooi wondertje

@Sanny Gelukkig maar!! :) dat is in ieder geval goed nieuws :) hoop dat je wel een stukje geruster bent nu :)

5. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi dnice

leuk wat van je te horen. Voor jou wordt het ook spannend zeg je gaat al bijna starten met de eerste prikken. hou ons op de hoogte ben erg benieuwd hoe het gaat.

Groetjes
    bittersweet

6. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    hoi Bittersweet, jaa krijg al behoorlijk de zenuwen! (nu al! ) wordt soms moe van mezelf hihi maarja is niet anders :) tuurlijk hou ik iedereen op de hoogte :) ik ga is even je weblog lezen ;)

7. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed nieuws Sanny!!!

8. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Hoi dames,
    Hier even ego berichtje
    Vandaag op intake gesprek geweest en was positief! Ik ben onderzocht en alles was in orde. Volgende week krijgen we uitslag van bloedtest en horen we of we 7 mei naar info mogen. Volgende week op spreekuur bij gezond zwanger dus opzich gaat alles nu wel snel. Mochten we 7 mei terecht kunnen dan starten we ws eind juni!

Liefs Kirsten

9. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    Hoi Kirsten, altijd fijn als alles in orde is! hoe vond je de intake? heb jij ook gelijk al je prikinstructies gehad?

10. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Kirsten,

Spannend hoor allemaal. Denk dat je dan wel voor 7 mei uitgenodigd zal worden voor de info avond. Maar ik zeg hou het wel goed in de gaten en wees mondig dat ze je niet vergeten, want echt je bent een nummer daar, maar dat is denk ik in alle ziekenhuizen wel zo, om moe van te worden af en toe!
    Welke dokter heb je gehad een stafarts of arts assistent?

Liefs
    Bittersweet

11. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @dnice geen prikinstructies dat is pas na 7 mei dat we daar voor uitgenodigd worden. Nu alleen een berg info over icsi

@bittersweet Ehm weet eigenlijk niet meer hoe de arts heet haha een jonge gast was het was nog in opleiding volgens mij maar voelde me echt niet als een nummer hij nam rustig de tijd beantwoorde alle vragen etc was een erg prettig gesprek! Ik zal woensdag als hij belt goed luisteren naar zijn naam haha

12. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    Hoi Dames,

wat is het rustig hier...

@Kirsten wanneer krijg je de uitslagen deze week?

@Sanny hoe is het met jou? alles nog steeds goed? :)

en hoe is het met de rest van de dames? hier nog steeds wachten! om gek van te worden hihi... nog 4 dagen ongeveer maar aangezien ik er zo mee bezig ben zal het me niet verbazen als het een dagje of 2 later pas doorzet.

13. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Dnice,

Ja is idd rustig op deze weblog. Heb zelf ook nog niet zoveel nieuws. Alleen dat ik vorige week weer heb moeten bellen ivm de afspraken en dat ik maar niets te horen kreeg, echt wel een beetje irritant om moe van te worden. Maar goed volhouder wint zullen we maar zeggen. Als het goed is krijgen we deze week de afspraken te horen en kunnen we in mei gaan starten. Echt superspannend allemaal. Hoop zo dat het gaat lukken.
    Kan mij voorstellen dat het nu spannend begint te worden. Wanneer mag jij beginnen met prikken? als je ongesteld bent geworden? Of moet je nog voor een uitgangsecho?

Liefs
    Bittersweet

14. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    Hoi Bittersweet,

denk dat iedereen nog aan het wachten is ook inderdaad :)
    ik ken het :( heeeeeel vervelend dat je overal zo achteraan moet! zo zijn wij al 2x voor niks gekomen (hadden ze even afgebeld via voicemail) maar die had ik niet gehad. en bij de PESA van vriendlief bleek 4 dagen van te voren dat deze dus hlemaal niet ingepland was! en maar goed dat ik even had gebeld 'voor de zekerheid' want anders hadden we mooi weer voor niks daar gestaan!.
    krijg je deze week een brief? of telefonisch je afspraken te horen? spannend! weet je eindelijk wanneer jullie kunnen beginnen :)
    jaa moet eerst wachten op m'n menstruatie waarschijnlijk over 4 dagen en dan moet ik bellen en krijg ik te horen of ik gelijk moet prikken of pas na de uitgangsecho, die krijg ik zoizo wel.
    even afwachten maar dus. hoop alleen niet dat ik de uitgangsecho op koninginnedag krijg :p

15. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Bij mij was de uitgangsecho op dag 6 na menstruatie. mss dat dat bij jou ook zo is. kan ook anders zijn hoor. ga je decapeptyl en gonal-f 150 prikken?

16. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    uhm als het goed is heb ik op dag 1,2, of 3 de uitgangsecho... de arts zei uiterlijk op de 3e dag en denk dat ik dan ook gelijk mag beginnen met prikken. decapaptyl ken ik niet (wel van gehoord) maar waar dient dat voor? ik moet volgens mij alleen gonal-f 150 spuiten, en doe mee aan een studie dus vanaf dan houden ze bij of ik meer of minder zou moeten spuiten. en vanaf dag 7 of 8 ofzo moet ik de (Cetrotide) erbij prikken om je eisprong tegen te gaan en als laatste heb ik ovitrelle ...hoor van veel dat dat ipv pregnyl is? maar heb ik niks over gehoord eigenlijk.
    weet jij al hoe jou schema eruit ziet? of je weer hetzelfde krijg?

17. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Nou mijn zus gaat voor mij eiceldonatie doen. schema weten wij nog niet. Heb zelf 1 ivf poging gedaan en daarna besloten om te stoppen omdat ik maar 2 eicellen had die van slechte kwaliteit waren. best moeilijke keuze, maar weet gewoon dat de beste kansen liggen via mijn zus want zij is gelukkig niet in de vervroegde overgang.
    Decapeptyl is ook om eisprong tegen te gaan. ik moest dat toen eerst 2 weken prikken in die tijd werd ik ongesteld toen moest ik op dag 1 bellen en dag 6 uitgangsecho en daarna meteen starten met gonal-f. heb toen in 1 maand 47 prikken moeten geven. Ik heb ook een heel onregelmatige cyclus daaraan zal schema aangepast zijn. en er zijn natuurlijk verschillende schema's die ze kunnen doen.

18. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    Spannend! dit wordt dan de eerste keer dat je zus het voor je gaat doen :) dus je zus gaat nu eigenlijk de hormonen spuiten tot de punctie en dan wordt het bij jou teruggeplaatst? wel heel speciaal hoor!
    jaa het is lastig een beetje te pijle iedereen krijgt een ander schema en iedereen heeft weer een ander 'probleem' als ik het goed reken zal ik ongeveer 12/14 dagen prikken. mijn cyclus is meestal 26,27 dagen maar dat zal deze maand wel ineens heel anders zijn! wel apart dat de 1 op dag 3 bijv uitgangsecho krijg en de ander op dag 6 pas maar dat ligt ook weer aan je medicatie natuurlijk.
    toevallig al wat ghoord van je afspraken?? :)

19. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    Mooi Gedichtje:

Mijn Wens,

Ik doe mijn betraande ogen dicht,
    en denk aan jou
    je hebt een klein en lief gezicht,
    met ogen van het mooiste blauw

ik heb je stevig vast
    en laat je nooit meer gaan
    over jou zit ik niet in de rats,
    ben nooit ver van jou vandaan

beschermen zal ik je altijd
    mijn lief kindje, ik wil je nooit meer kwijt
    ik geef je mijn leven
    en zal je altijd mijn liefde geven

de vraag is of ik je ooit vast ga houden
    ik moet in de toekomst vertrouwen
    verlangen doe ik al heel lang naar jou
    afvragend waar je toch blijven zou

voor het ene stel is het makkelijk om een kindje te krijgen
    makkelijk, daar moeten wij helaas van afwijken

zal mijn weksn ooit uitkomen?
    je bent er al wel, zie je in mijn dromen

je bent veel in mijn gedachten
    tot die tijd zullen wij geduldig wachten
    het lijkt me zo ontzettend fijn
    om straks jou mama te zijn

20. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Dnice,

Wat een mooi gedichtje zeg krijg er tranen van in mijn ogen.
    Heb nog niets gehoord van de afspraken meestal sturen ze die anderhalf week voor informatieavond op. Ja idd mijn zus gaat de hormonen spuiten en dan hopen we natuurlijk dat er vele mooie eicellen/embryo's ontstaan zodat we ook nog een aantal cryo's over gaan houden en daarna wordt het bij mij teruggeplaatst. Het is echt heel bijzonder en mijn zus is echt een schat dat ze dit voor mij over heeft. Had het trouwens andersom ook zo gedaan zonder over na te denken. Heb jij al eerder een ivf/icsi poging gedaan? Ik moet zeggen dat mij het heel erg is meegevallen totaal geen pijn gehad. Reageerde ook heel goed op de pijnstilling.

Liefs
    Bittersweet

Deel Deze Pagina