Wie ook ivf /icsi in het Erasmus MC Rotterdam?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Quinty79, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @dnice ja 7 mei mogen we weer!
    @bittersweet waarom gebruik je de eicellen van je zus? Worden ze wel bij jou teruggeplaatst?

2. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi kirsten

De reden dat we de eicellen van mijn zus gebruiken is omdat ik een verlaagd amh heb dit houdt in dat mijn eicelvoorraad opraakt wat weer betekend dat ik vervroegd in de overgang zal komen. heb wel zelf 1 ivf poging gedaan en er waren toen maar 2 eicellen gevonden die van slechte kwaliteit waren. heb dus ook geen terugplaatsing gehad, uiteindelijk op advies arts verder gegaan met eiceldonatie. mijn zus had nl al aangeboden dit voor mij te willen doen. Als alles goed gaat en er mooie bevruchting ontstaan wordt het idd bij mij teruggeplaatst.

liefs
    bittersweet

3. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Wow super dat je zus het wilt doen! Wel minder dat je slechte eicellen hebt! Maar als het op deze manier ook lukt is dat alleen maar mooi toch! Gaat je zus ook meerdere eicellen kweken en heeft je zus er geen last van?

4. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    Hoi Dames,

@Bittersweet jaa mooi aantal :) nu hopen dat ze ook van goede kwaliteit zijn! net de 1e spuit gezet! of laten zetten hihi vond het wel even beetje eng maar stelt echt niks voor! en echt een schat van een vriend! helemaal me verzorgen haha voor een prikje! echt cute!
    voor jullie nog even wachten ja, maar gelukkig vliegt de tijd voorbij! lekker bezig proberen te blijven :)

@Kirsten jij ook op het wachtbankjee... maar na de info en intake gaat het ineens snel hoor meid!

5. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Kirsten,

Mijn zus krijgt gewoon een volledige ivf behandeling. Wat zeker niet zonder risico's kan zijn. Ze willen juist zoveel mogelijk eicellen gaan krijgen zodat er ook nog cryo's overblijven mocht het niet meteen lukken. Ik vond het best een moeilijke keuze hoor en het is heel wat dat ze dit voor mij wil doen. En hoop ook heel erg dat het bij haar ook allemaal zal meevallen. Ze is er zelf heel erg nuchter onder gelukkig. Ze zegt ook, heb zelf ook 2 bevallingen meegemaakt en dat is ook zeker geen pretje dus dit kan ik ook wel dragen. Het is wel zo dat ze met donoren wat voorzichtiger zijn, dus verwacht dat ze wat meer controles zal krijgen. Spannend spannend dus allemaal.

Liefs
    Bittersweet

6. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    Hoi Dames,

wat is het weer lekker rustig hier :p

@Kirsten en @bittersweet! alweer bijna 7 mei! gaat snell :)

hier nu op dag 5 van het prikken en merk echt helemaal niks! (nog niet haha) vanavond de 1e spuit cetrotide erbij ben benieuwd! :) dan alweer 1e FM over 2 daagjes :)

7. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @dnice
    Ja het gaat snel allemaal hè maar wat fijn dat je nergens laat van hebt!
    Pfff ben nu 2 dagen gestopt met roken haha valt toch wel tegen maar is voor een goed doel!

8. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi hoi,

Dnice; ben benieuwd hoe de echo is over 2 dagen. We horen het wel he? En gelukkig heb je weinig klachten van het prikken. Hopelijk blijft het zo.
    En de tijd gaat idd snel nog 3 en een halve week dan kunnen we echt gaan starten.

Kirsten: knap hoor dat je bent gestopt met roken. Nu volhouden dat lijkt mij echt het moeilijkste. Succes!!!

Veel liefs
    Bittersweet

9. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    @Kirsten haha komt goed! gewoon volhouden en proberen bezig te blijven ;) ik ben nu alweer een tijdje gstopt maar het zit echt tussen je oren, in je gedachte en het is een gewoonte en dat moet je even doorbreken, hoop dat je het volhoudt! :)

@hier net de cetrotide spuit gezet in m'n been maar heb echt een mega ei op m'n been nu! is dit normaal? :S jeukt een beetje maar voor de rest geen last ofzo :) voel me wel een stuk meer vermoeid maar of dat de hormonen zijn of gewoon het traject, geen idee.

fijne avond all!

10. Kem

Kem Lid

15 nov 2011
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dnice22,

Die eerste spuit in mijn been leverde bij mij ook een lekker ei op, haha, en een rode jeukende plek. Tip: echt zo min mogelijk lucht in de spuit laten zitten en goed recht in je been zetten.

Ik heb zelf ook niets van de hormonen gevoeld, was zelfs een beetje bang dat we op de 1e groei-echo niets zouden zien. Haha, maar dat viel allemaal mee en er waren lekker eggs aan het groeien.

Succes allemaal, hier inmiddels alweer 24 weken zwanger, dus ik duim keihard voor jullie allemaal!

11. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Dames,
    Hoe is het me jullie?

12. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    Hoi Dames,

hier net terug van het zhuis :) moet nog een dagje langer prikken en morgen weer terug voor 2e FM! had nu maar 4 eitjes die mee kunnen doen, hopelijk als we een dagje langer prikken worden het er nog meer :)

hoe is het met jullie??

13. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie?

Kirsten hoe vond je de info avond? Was echt druk. Ik heb hem natuurlijk al wel gehad, het maakt allemaal iets duidelijker hoe het in zijn werk gaat. Vindt alleen wel de paren die hun ervaringsverhalen vertelden echt niet meer van deze tijd maar goed blijft persoonsafhankelijk hoe je het hele traject ervaart. Mijn zus vond het heel prettig om te krijgen het is haar nu ook allemaal duidelijker geworden hoe het hele traject in zijn werk gaat. Heb wel gezien dat ze het ivf/icsi boekje hebben aangepast. Deze is echt veel duidelijker dan de oudere versie.

Dnice,
    Hoe was het in het ziekenhuis? Hopelijk doen er nu wat meer eitjes mee. Weet je ook hoe groot ze waren? Spannend wordt het nu voor je zeg. Ben erg benieuwd we horen het wel.

14. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    Hoi Dames!

hier weer echo gehad in het zhuis, gelukkig zijn er best paar ibj gegroeid :) :) heb er op dit moment 5 die meedoen, en hopelijk krijgen ze nog een boost door de pregnyl/oviterelle! ze hopen dat er donderdag 8 meedoen pfff ben zoooo zenuewachtig ineens!
    vanavond om 23:15 de oviterelle spuiten:)
    had in totaal ongeveer 22 follikels maar heel veel kleintjes.

weet niet allemaal hoe groot maar de grootste was 20mm en nog 2 van 18mm en 2 van bijna 17mm en de rest rond de 15,14,13mm dus hopelijk groeien die nog bij :)

@Kem heb je advies opgevolgd! en moet zeggen dat het stukke minder is nu ja :)

@bittersweet voor jou was de infoavond waarschijnlijk niet veel nieuws nee maar wel fijn dat je zus nu alles begrijpt, is ook zo moeilijk uit te leggen :)

15. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Dnice,

O meid wat spannend gaat het nu worden. Dus je hebt donderdag de punctie. Bij mij viel het erg mee, hopelijk zal dat bij jou ook zo zijn. Laat het maar allemaal over je heen komen meer dan dat kan je ook niet doen. 1 tip als ze de inwendige prikken geven vragen of ze dan willen zeggen wanneer ze prikken en dan hoesten (je voelt er dan helemaal niets van althans dit was bij mij zo). Nou meid heel veel succes donderdag en hopen op een mooie opbrengst. En idd de kleinere die kunnen natuurlijk ook nog wel een groeispurt maken duim duim duim in ieder geval en we horen wel hoe het allemaal gegaan is. Heel veel succes.

16. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    Hoi Bittersweet

jaa wordt nu echt spannend! ik ga de tip onthouden ;) alles om het wat verdraaglijker te maken haha :) hou jullie op de hoogte!

17. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    Kirsten1988 :waarschijnlijk 7 mei informatieavond

Nina28 :19 April punctie
    22 April terugplaatsing

Bittersweet:7mei infoavond
    intake?

Kirsten1988 :waarschijnlijk 7 mei informatieavond

Dnice22: 10 mei Punctie

18. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @dnice oh wat spannend!!! Komt vast helemaal goed! Gewoon tegen je eitjes praten ;)

@bittersweet
    Ik vond de info avond niet van toegevoegde waarde het meeste had ik al op internet gelezen als ik eerlijk ben.. Ook heb ik me eraan geërgerd dat mensen te laat komen maar ja... Oh en die stellen idd haha tja oud mag idd wel verandert worden!

Nu 5 juni intake dus ach klein maandje nog! Eind juni word ik weer ongesteld dus hopelijk dan beginnen! En jullie bittersweet?

19. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

15 dec 2011
    173
    0
    0
    meiden.. ik wil jullie even een hart onder de riem steken.
    ik heb 13 jaar in het zuider/maasstad/erasmus gelopen met behandelingen en nu is het toch nog gelukt!
    ik wil jullie heel veel succes wensen :D

20. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    @ikweetniks Wow 13 jaar! en dan toch nog gelukt! zo zie je maar wonderen zijn de wereld nog niet uit! :) altijd fijn om zulke verhalen te lezen :) succes nog met de laatste weekjes van je zwangerschap!

@kirsten fijn dat je nu in ieder geval een datum heb om naartoe te leven! :) spannend!

@bittersweet wanneer heb jij nu de intake??

@hier gister laatste spuit gezet! vandaag best last van misselijkheid en last van me buik maar neem het maar voor lief, elk kwaaltje is een goed teken denk ik maar hihi! en ben zoo zenuwachtig voor morgen! pfff

Deel Deze Pagina