Hoi Hoi, Ik heb de intake 29 mei. Dus nog een kleine 3 weken wachten, gaat opschieten nu in ieder geval.Gister nog wel een tf gehad met de gyn om te vragen of er al iets bekend is over de toestemming van de medisch ethische commissie. Dit is eigenlijk het laatste waar we nog op wachten. Blijkt dat deze er nog niet is en nu ook nog dat overleg van mei gecanceld is dus zit lekker mee. Maar wel goed nieuws we kunnen als het goed is al wel gaan beginnen eind mei als eerste om onze cyclussen de synchroniseren en daarna verwacht hij wel dat er snel toestemming zal zijn. Nou ben benieuwd. Dnice heel veel succes morgen met de punctie en laat het maar allemaal over je heen komen, meer dan dat kan je niet doen en we gaan voor een mooi aantal eicellen. Ben benieuwd hopelijk ben je in staat ons morgen even te laten weten hoe het met je gaat toi toi toi!!!! Kirsten Ik vond het ook irritant dat mensen te laat kwamen. Sommige hadden de helft al gemist. Dit vindt ik echt niet kunnen eerlijk gezegd, maar ja niets aan te doen he er zijn altijd wel van die mensen bij. Ikweetniks Wouw wat een verhaal zeg, biedt idd hoop voor ons. Zo zie je maar dat de volhouder wint. En thanx voor de hart onder de riem kunnen we goed gebruiken in deze spannende tijden naar een wondertje.
Hallo meiden, @Dnice, 1e poging icsi is mislukt. Maar ik had al zo een voorgevoel want voelde echt helemaal niets tijdens de wachtweken. Volgende week een evaluatiegesprek en dan hopelijk gauw voor de 2e poging doogaan. Succes morgen met de punctie, hopelijk veel bruikbare eicellen en mooie bevruchtingen!
hoi dames! vanochtend de punctie gehad, en best pijnlijk ervaren had best erg bloedingen maar dat vonden ze neit heel raar, had in totaal 25 blaasjes die zijn aangeprikt en 15 eitjes! woehoejj nu hopen dat ze allemaal goed rijp zijn en er goede bevruchtingen plaatsvinden! we horen zondag pas of er bevruchtingen plaats hebben gevonden en hoelaat er zondag ook de tp plaats zal vinden(als er natuurlijk een goede emmy tussenzit) maar we hebben goede hoop! nu nog erg last van m'n buik pijnsteken en krampen en nog best veel bloedverlies zolang ik lig is het redelijk te doen maar opstaan en lopen is echt nog geen goed idee. erg moeilijk om stil te liggen en me mannetje bezig te zien zijn nu wachten tot de tp zondag, op moederdag toch! moet een goed voorteken zijn hihi @bittersweet, fijn meid.. komt toch steeds stukkie dichterbij cyclisse synchroniseren? hoe moeten jullie datdoen dan? wel echt heel apart @Nina meis wat balen zeg! een dikke knuff voor jou! hopelijk is het de volgende ronde wel posi! succes bij het evaluatiegesprek
Hoi dnice wat vervelend dat je toch veel last hebt gehad. maar wel een super mooi aantal zeg. nu duimen voor mooie bevruchting. en idd tp op moederdag dat is zeker een hele mooie dag moet helemaal goedkomen. Hoe ze precies onze cyclus gaan synchroniseren weet ik ook niet. we zullen wel medicijnen krijgen om ongi te worden. ik hoor dat 29 mei wel ben heel erg benieuwd. Succes he meid en hopelijk knap je snel op.
Wow, wat een oogst!!! 15 eicellen, dat is wel een hele goede score. Ik duim voor mooie emmy's en een heleboel cryo's En vergeet niet veel te drinken!
@dnice! Wow wat een aantal! Wel balen dat je zoveel last ervan hebt! Hopelijk worden ze allemaal supermooi bevrucht! Wel speciaal om op Moederdag terugplaatsing te hebben! Succes alvast zondag! Liefs
Hee meiden, Ik heb hier een tijd geleden al eens een keer wat gepost, maar ben vooralsnog vooral een meelezer.. Maar nu moet ik het toch even kwijt. Ik heb ernstige endometriose en krijg daarom voorafgaande aan de ivf 3 maanden zoladexinjecties. Nu hadden ze een foutje gemaakt bij het emc, ze waren uitgegaan van 3 echt maanden ipv cyclussen. Ik zou eigenlijk in juli de info-avond hebben, en daarna intake. Maar dan zit er te lange tijd tussen de laatste injectie en de eerste stimulatie spuit. Dus nu belden ze zojuist van het Emc dat de hele procedure vervroegd wordt. Ik ben nu dus aangemeld voor de info avond van 4 juni. Niks mis mee, maar.... mijn man kan dan niet mee. Hij heeft een kaartje voor een concert waar hij heeeeeel graag naar toe wil en dat heeft hij ruim een half jaar geleden al gekocht. Ik vind dus dat hij dat kaartje maar op mp moet zetten en mee moet naar de info-avond. Maar hij zegt dat het voor hem inhoudelijk niet veel toegevoegde waarde heeft omdat we alles al uitgebreid met de gyn besproken hebben. Bovendien is mijn man zelf arts. Daar heeft hij wel een punt, maar ik vind het ook wel iets wat je gewoon met zn tweeen moet doen. Hoe hebben jullie de info-avond ervaren? waren er meer vrouwen alleen? Ik kan mijn moeder ook wel mee vragen, maar ik vind het eigenlijk ook wel heel erg iets tussen mij en mijn man. Voorlopig hebben we de discussie even uitgesteld tot vanavond, maar ik vind het wel heel lastig. Hoe hebben jullie de avond ervaren? Is het echt verplicht en controleren ze dat? Wat werd er allemaal verteld? (behalve uiteraard de hele ivf procedure) liefs, Muk
Haai, Snap je lastige situatie! Wel fijn dat je eerder mag. Ik zelf vond de info geen toegevoegde waarde daar ik het meeste al bij gesprekken in het ziekenhuis had gehad. Er werd wel gecontroleerd of je er was maar ze vroegen alleen mijn naam en niet die van me partner. Nu is het in mijn situatie zo dat alles nu om mij draait en niet meer om me man.. Als ik jou was zou ik het verhaal uitleggen en vragen of je ook alleen mag komen. Als ze zeggen van niet dan kan je daar je man mee confronteren. Liefs
Hoi Dames, hier gaat het gelukkig al stukje beter ben zooo zenuwachtig voor morgen! en beetje bang dat is morgenochtend een telefoontje krijg dat er geen 1 goed is doorgedeeld..maar we gaan ervan uit dat er van de 15 toch wel 1 toppertje bijzit @Mukje fijn dat de infoavond eerder kan! ik wist ookal veelzelf wat er werd verteld bij de infoavond maar voor de mannen is het toch wel heeel intressant en denk dat het wel verstandig is dat hij gewoon meegaat, ook zodat hij meer weet wat jullie te wachten staat want mijn vriend had zich daar erg op verkeken. je vriend is arts maar ook op het fertiliteitsafdeling? dit is natuurlijk wel een traject/proces apart. ik zou ook graag willen dat hij meeging het is tenslotte iets wat je saampjes doet en waar je er saampjes voor elkaar moet zijn. bij ons bij de infoavond heb ik maar 1 vrouw alleen gezien (van de uhh 30 of 40 stelletjes) en sommige met ze 3en waarschijnlijk voor eiceldonatie of iets dergelijks. het is inderdaad wel echt verplicht want kom je niet op de infoavond dan starten ze ook de behandeling niet en bij ons werd wel gecontroleerd of we samen waren en van te voren hebben ze aangeraden zoveel mogelijk afspraken etc met ze 2e te ervaren dus durf je neit te zeggen of het erg zou zijn als hij er niet bij is. hoop voor je dat hij vanavond toch beslist om mee te gaan succes verder!
Ik ben ook alleen op de infoavond geweest omdat mijn man een noodgeval op zijn werk had en niet weg kon. Nou daar baalde ik enorm van, daar zat ik dan in mijn eentje in de volle zaal. Voelde me totaal niet op mijn gemak. Wat de inhoudt betreft hebben ze inderdaad niet veel nieuws verteld, wel hebben zich een paar artsen voorgesteld, een analiste en een verpleegkundige. @Dnice, van zoveel eicellen moeten er zeker een paar bevrucht zijn. Echt tof dat ze zoveel kunnen bevruchten. Wat is de reden dat jullie icsi doen? Weet iemand wanneer het Emc een zomerstop heeft?
Hoi Dames! vandaag gebeld en we hebben vanmiddag de tp! zoooo happyy! we weten nog niet hoeveel er bevrucht zijn en wat voor kwaliteit maar er is er in ieder geval 1 goed genoeg @nina bij ons is de reden dat vriendlief geen zaadleiders heeft dus de aanmaak was wel goed gelukkig alleen kon het nergens heen, nu hebbe ze door middel van een PESA zaadjes weggehaald en daarvan zijn 5 rietjes ingevroren
Hoi dnice wat een super nieuws. Veel succes vanmiddag en nu komen de spannende wachtweken. Vergeet niet te vragen van welke kwaliteit emmy is ben benieuwd. Mooie dag op moederdag moet haast wel goedkomen mijn duimen draaien voor je! Xxx bittersweet
@dnice en en en...??? @nina hoe is t gesprek met je man verlopen? @bittersweet hou je het wachten nog vol?
Hoi Kirsten, Ja hoor kan wachten nog volhouden. Tijd vliegt nog maar 2 weekjes en dan weten we meer. Hopelijk kunnen we snel starten. Maar dat denk ik wel want veel wachttijd is er volgens mij niet. Met jou verder alles goed?
Ik wil jullie ook graag succes wensen! In 2007, zijn we een behandeling gestart voor icsi (na 4 jaar proberen en 2 mislukte iui's). Dit was een samenwerking tussen het rode kruis ziekenhuis in beverwijk(voor de echo's tijdens het spuiten van de hormonen), het mcrz voor de punctie (nu maasstad volgens mij?) en het emc voor de terugplaatsing. Er werden 2 embryo's teruggeplaatst, maar kreeg een bloeding wat op ongesteldheid leek. Toch maar een test gedaan, maar had het ziekenhuis al gebeld dat het mislukt was. Bleek ik toch zwanger van 1 kindje. Ons zoontje is in 2008 geboren. Een jaar later was ik spontaan zwanger. Dus de wonderen zijn idd de wereld nog niet uit. Ik vond de behandeling in deze ziekenhuizen erg goed, vooral in het voormalige medisch centrum rijnmond zuid, erg lief personeel.
Hoi Dames! sorry dat ik even niet ben geweest maar heb het zooo druk! en Bittersweet ben alsnog vergeten te vragen wat voor kwaliteit de emmy was we hadden in totaal 6 bevrucht en 1 terug geplaatst maar weet niet hoe of wat als het goe dis krijgen we deze week of volgende week brief binnen over de overige emmy's. @miss40 mooi verhaal! altijd fijn om zulke verhalen te lezen, geeft ons weer wat meer moed
Hoi Dnice, Spannend hoor voor je hopelijk blijft deze plakken daar gaan we voor duimmmmmmmmmmmmmmmmmm. 24 mei testen dat is al over een week! Gaat snel de tijd maar waarschijnlijk duurt het voor jou errug lang allemaal. Hopelijk zijn de overige emmy's goed genoeg om ingevroren te worden!!! Hoe is het verder met de rest? Nina je had trouwens nog een vraag over zomerstop in emc, maar volgens mij gaan ze gewoon door hoor. Weet toevallig dat ze ook meer produktie moeten gaan draaien dit jaar dus kan mij niet voorstellen dat ze gaan stoppen vd zomer.
Hoop het Bittersweet! Vorig jaar hadden ze wel een zomerstop namelijk. Het liefst wil ik die 3 pogingen doen voor het nieuwe jaar...met al die onduidelijkheden over vergoeding zou dat fijn zijn. Er zijn nu geruchten dat er een eigen bijdrage gevraagd wordt van 500euro per poging... ps over 2 weken mag ik door voor poging nr 2