Wie ook ivf /icsi in het Erasmus MC Rotterdam?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Quinty79, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kem

Kem Lid

15 nov 2011
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend, streep=streep he?! Hoe donker of licht ook, mega spannend zeg, morgen vroeg op haha!

2. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    @Kem jaa dat hoor ik overal! vind het zooooo spannend komt echt ineens dichtbij nu! morgen maar nog een testje er tegenaan gooien en dan vergelijken! *duim duim duim*

3. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @dnice
    Ik ga je toch al klein beetje feliciteren hoor!!!! Streep is streep!!!maar morgen is de officiële dag dan! Succes en hopelijk blijft beebje plakken!!

4. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    ik zal is een fototje plaatsen misschien dat jullie even kunnen turen! hihi kwaliteit is barslecht had hem snel met m'n telefoon gemaakt dus lekker wazig maar je ziet toch wat.

Bijgevoegde bestanden:

5. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    He dnice,

Ik zie de streep ook hoor. O meid wat spannend weer. Stuur je morgen ook nog een foto van de test dan kunnen we hem vergelijken met die van vandaag. Hopelijk is het echt positief en kunnen we de ooievaar naar jou toe gaan sturen. Ga je nog niet feliciteren dat doen we morgen als we het zeker weten. Je kan evt ook test kopen met zwanger niet zwanger als je twijfelt zal ik dat zeker doen weet je het tenminste echt zeker.

Veel liefs
    Bittersweet

6. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    hoi hoi Bittersweet

nouu heb net clear blue gehaald digitaal hihi en die geeft aan ZWANGER
    1-2 weken woehoejjjj zooo happy! en nu hopen dat alles goed gaat! kan hier helaas geen foto uploaden en doe morgen zoizo nog een test dan zal ik morgen wel nog een fototje plaatse! hihi

7. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Dnice,

Wat super zeg dan is het echt wel gelukt. O meid nu de spannende 12 weken doorkomen. Wat is nu je uitgerekende datum?
    En met 7 weken krijg je nog een echo toch in het emc? En blijven jullie onder controle in emc tijdens zwangerschap of moeten jullie naar verloskundige? Ik weet wel dat als het bij mij mag lukken ik onder controle moet blijven in het ziekenhuis omdat je met eiceldonatie wat meer risico hebt op complicaties. Alleen balen vindt ik toch wel dat ik dan naar een ander ziekenhuis toemoet ben dan namelijk geen complex geval meer en dan mag je niet blijven binnen de academische zkh.
    Ga heel hard duimen dat er nu op de echo een kloppend hartje te zien is. Alvast van mij een voorzichtige gefeli na echo en kloppend hartje komt de echte felecitatie.

liefs
    bittersweet

8. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dnice, GEFELICITEERD !!!
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook een hele lichte streep met de kruidvat test. Streep is streep!

9. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    hoi dames!

@bittersweet uhmm uitgerekende datum is 31jan :p
    ja klopt volgens mij rond 7 weken ja, ik hoop dat ik wel in het emc kan blijven want het zhuis hier in de buurt is echt niks! echt een heeeeel slecht ziekenhuis wil ik never nooit heen!
    m'n vriend heeft hersenvliesontsteking gehad en ze hebben hem daar gewoon 3x weggestuurd met voorhoofdholte ontsteking! als hij nog een dag langer thuis had gebleven en niet opgenomen was in het zhuis had hij er waarschijnlijk bijna zeker niet meer geweest, dus dat ga ik ook wel even aankaarten... heeft toen zoooveel met me gedaan dat ik nooit meer dat zhuis binnen wil eigenlijk... misschien een beetje raar maar dit is ook in ons oude huis gebeurt en eerlijk gezegd kan ik daar ook niet meer 'fijn' op terugkijken omdat je zoiets daar heb meegemaakt en hij heeft opnieuw moeten leren praten, lopen en plassen. bijna een jaar revalidatie gehad.
    dus hopelijk zijn ze meelevendig en vinden ze het okee :)

@nina dannkje! heb er ook 1 van clear blue gedaan en daar stond duidelijk zwanger 1-2 weken :D

10. Kem

Kem Lid

15 nov 2011
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Top, van harte! Helemaal geweldig! Lekker genieten, meis!

11. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @dnice
    Gefeliciteerd nu van genieten!!!!

12. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @dnice gaat alles nog goed??
    @bittersweet jij mag morgen toch naar ziekenhuis! Veel succes alvast!

13. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Kirsten

Ja klopt moet idd morgen naar zkh. Ben benieuwd. Laat het morgen weten hoe het verlopen is. En dankje voor succes wensen gaat vast helemaal goedkomen.

Met jou verder alles goed? Jij moet volgende week toch?

Dnice hoe gaat het met jou meid?
    Wanneer heb je je eerste echo?

Veel liefs
    Bittersweet

14. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Meiden,

Hier weer even een update van mijn weg naar ecd.
    Vandaag hebben we intake afspraak gehad. We gingen vol goede moet op pad vanochtend om 10 uur. Dag begon heel mooi en zonnig maar al snel onderweg de eerste regenbui, wat een tegenvaller zeg na zo'n supermooi zomers weekend. Maar goed dat terzijde vandaag staat in het teken van onze weg naar een wereldwonder. We hadden om 11 uur afspraak staan we waren lekker optijd weggegaan en hierdoor dus ruim optijd 10:40. Wij gezellig kletsen over ditjes en datjes uiteindelijk was het 11:30 nog niet binnengeroepen toen werd het 12 uur nog niet. Denk ga maar even langs de balie straks zijn ze ons vergeten, maar dit was niet zo spreekuur liep 45 min uit inmiddels dus 1 uur. Uiteindelijk werden we om 12:30 binnengeroepen. Na een gesprek werd er bij ons beide een echo gemaakt alles zag er goed uit en we kunnen gaan beginnen. Zondag mag ik beginnen met de eerste prikken decapeptyl en tegelijkertijd primolut om menstruatie op te wekken. Omdat ik primolut ga slikken moest ik dus eerst een zwangerschapstest laten doen in het zkh:$, maar op echo was helemaal niks te zien behoudens een groot eiblaasje. Vond dit een beetje apart en omdat de meiden vh lab dachten dat ik zwanger zou kunnen zijn vonden ze het sneu voor mij dat test negatief was. Heb het uitgelegd en toen begrepen ze het. Voelde me wel een beetje staan hoor maar goed het zei zo. Het zal wel protocol zijn dat ze dit toch voor de zekerheid moeten doen. Verder verliep alles heel erg chaotisch. Verpleegkundige was volop in stress tijdens de prikinstructie omdat alles zo erg uitliep, ja ik begreep het wel alleen konden wij er natuurlijk ook niets aan doen. Toen moesten we ook nog het recept krijgen, want vanaf 1 april wordt er niets meer geleverd via de ziekenhuis apotheek. Nou dit was echt geen succes tot 3 a 4 keer toe ging het mis. Ze had de verkeerde medicatie voorgeschreven ipv puregon, gonal-f. ipv orgalutran de cetrotide, ze was primolut vergeten enz. Het is dat ikzelf in de medische wereld zit en er redelijk wat vanaf weet dus door mijn controle is het allemaal goedgekomen en waren we uiteindelijk pas om 14:00 uur klaar. Pff we waren allebei eigenlijk heel erg moe van de vele informatie het is toch niet zo simpel als dat ik dacht. Hierna mijn zussie getrakteerd op een lunch waren we erg aan toe want honger hadden we echt wel gekregen.
    Deze medi ga ik gebruiken:
    Decapeptyl en (primolut kuur 7 dagen) vanaf 3-6
    Dan komt er vanaf 19/6 progynova (opbouwen van 1 tab per dag naar 3 tab per dag) bij, deca natuurlijk hele tijd door blijven gebruiken.
    Donor rond 26 juni starten met puregon injecties afhankelijk menstruatie (dag 2 cyclus starten).
    Na 6 injecties puregon moeten donor en ik voor een echo dit zal rond 2/7 zijn.
    Vanaf punctiedag moet ik 2 maal per dag progynova tabl slikken en 3xdgs 1 vaginale tabl Lutinus. Hiermee moet ik doorgaan tot dag zwangerschapstest als posi test moet ik dit door blijven gebruiken tot 12 weken zwangerschap en als hij negatief is nog 2 dagen doorgebruiken hierna nogmaals test weer negatief dan stoppen.

Hadden degene die ook eiceldonatie hebben gedaan het soortgelijke protocol?

In ieder geval niet gedacht dat er toch nog zoveel bij komt kijken, maar heb er alles voor over op weg naar een wereldwonder.
    Nu ik dit schrijf gaan de spanningen toch wel opspelen komt nu zoooooooo dichtbij week van 9 juli gaat punctie plaatsvind mss zelf eerder. Hopelijk gaat alles goed en met minder stress vd artsen en verpleegkundige dan vandaag want dat was echt geen pretje. Hou jullie op de hoogte.

Liefs
    xxx
    bittersweet

15. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @bittersweet
    Wat een verhaal meid! Pff er komt echt super veel bij kijken als ik dat zo lees! We fijn dat e uiteindelijk toch zo snel kan beginnen! Gaan jullie nu toch starten ondanks verbouwing bij je Zus?
    Ik ga zo hard voor je duimen dat alles goed gaat!

16. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Kirsten

Thanx voor je duimen die kan ik idd goed gebruiken hoor. Ben benieuwd hoe het bij jou met de afspraak gaat volgende week!
    Heb trouwens om te gaan starten mijn zus de beslissing laten nemen wanneer te beginnen. Voor haar kwam het beste uit dat de punctie na 2 juli plaats zou vinden. Dus zo zijn we gaan puzzelen met zijn allen wanneer te beginnen met wat. Valt mij trouwens best tegen dat ik zeker 5 weken moet gaan prikken had ik eigenlijk even niet verwacht en dan die medicijnen hoop maar dat ik er niet teveel bijwerkingen van ga krijgen. Gelukkig voor mijn zus is zij met 2 weken klaar, alleen prikken vindt ze echt heel erg eng dus dat ga ik voor haar doen.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Veel liefs
    Bittersweet

17. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    Hoi dames

@bittersweet indd een verhaal zeg! en komt wel wat meer bij kijken qua medicatie als ik zo zie! duim voor je meid!

@hier niet zo goed :( m'n hcg waarde was maar 129 en dat vonden ze best aa nde lage kant! :( ook heb ik sinds gisteravond bruin bloedverlies en vandaag krampen en nog meer :( dus ben bang dat het hier einde verhaal is... moet 5 juni naar zhuis voor echo maar denk dat daarvoor al echt einde verhaal is :(

18. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Dnice,

Wat klootte zeg. Ga toch nog voor je duimen, maar kan mij heel erg voorstellen dat je er geen vertrouwen meer in hebt. Ik denk aan je meid en heel veel sterkte!

Veel liefs
    Bittersweet

19. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @bittersweet
    Wow 5 weken medicijnen, hoop voor jou en je mannetje dat het met bijwerkingen meevalt!

@dnice
    Wanneer was je hcg waarde zo laag? Hopelijk is het gewoon allemaal
    Een beetje traag! Ga extra hard ook voor jou duimen dat het blijft plakken! Zoals ze zeggen bruin bloed is niet erg maar snap dat je je druk maakt!!!! Sterkte meid en houd ons op
    De hoogte!

Liefs

20. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dnice, bruin bloedverlies kan ook oud bloed zijn.
    Ik heb ook een miskraam gehad, maar dat ging gepaard met echt helder rood bloed en verschikkelijke krampen.
    Ik duim dat het blijft plakken. Sterkte met wachten.

Deel Deze Pagina