Wie ook ivf /icsi in het Erasmus MC Rotterdam?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Quinty79, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @bittersweet heel veel succes voor jou en je zus! Hopelijk maandag een mooie terugplaatsing! Blijf positief!!!!!

2. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    dank je kirsten en het komt allemaal goed! Zal positief blijven hoor. Je hoort het morgen hoe het gelopen is.

xxx

3. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes bittersweet! Ik ga voor je duimen!

Liefs

4. nina28

nina28 Actief lid

26 sep 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bittersweet, heel veel succes morgen!

5. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @bittersweet
    Hoe is het gegaan vandaag?

6. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    hoi meiden

even snel vanavond zal ik uitgebreider vertellen. maar ze hebben toch nog 14 eicellen gevonden alleen denken ze dat ongeveer de helft niet rijp zal zijn afwachten maar.
    tot laters

xxx
    bittersweet

7. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Meiden,

Een hele spannende dag vandaag, want vandaag is de dag van de punctie. Hij begon al vroeg. Was al om 6 uur uit bed, omdat mijn man niet meekon naar het ziekenhuis ivm werk moest ik zijn goedje al vroeg weg gaan brengen. Dus hij 7 uur zijn goedje gemaakt en ik direct door naar ziekenhuis om dit in te leveren om 8 uur.
    Toen weer terug richting huis. Uiteindelijk was ik kwart voor negen thuis. Heb nog een tijdschrift een hele lieve kaart en een reep hazelnootchocolade voor mijn zus gehaald en een paar gebakjes.
    Toen was het inmiddels half 10 en opweg naar zussie. Kwart voor 10 was ik er en we zijn maar direct weggegaan. Dat was maar goed ook want of we het uitgekozen hadden een wegafsluiting ivm spoedreparatie dus moesten we omrijden. Het was errug druk nu natuurlijk op de weg. Eindelijk aangekomen in het ziekenhuis opzoek naar een parkeerplaats. Wat een drama is dat zeg uiteindelijk ergens in een hoekkie nog een plekje gevonden t's maar goed ook dat ik een klein autotje hebt die past makkelijk ergens tussen. We waren 10 over half 11 binnen dus gelukkig nog optijd. Al snel werden we geroepen en ging het van start. Infuus erin bloeddruk en saturatiemeter aangesloten en hierna naar de punctiekamer door. Daar aangekomen mocht ik op een stoel naast haar gaan zitten. Wat was ik opeens zenuwachtig geworden zeg en hoopte ik maar dat het mee ging vallen voor haar. Het ging van start voorbereiding treffen en plaatselijke verdoving gezet en hierna morfine in infuus. Toen werd mijn zus niet zo lekker erg duizelig en ze kreeg het wat benauwd waar ze erg van schrok. Ze moest goed blijven doorademen want mijn zus is heel gevoelig om te gaan hyperventileren. Toe begonnen ze eerst aan de linker kant met aanprikken. Dit was goed te doen en pijnscore ging van 4 naar 0. Maar omdat ze best lang bezig waren met het aanprikken raakte de verdoving wat uitgewerkt en hadden ze zoiets van liever geven we niet meer bij omdat ze er best heftig op reageerde. Dus zo gezegd zo gedaan en verder met de rechterkant aanprikken. Nou dit was even heel pijnlijk. Had zo met haar te doen en door die pijn ging ze zich ook erg spannen waardoor die rechter kant follikels aanprikken door de gespannenheid echt gevoelig bleef. Ik moest zelf bijna huilen, omdat ik die pijn gewoon voor haar had willen dragen. Maar zo lief als ze is zei ze naderhand alweer ik zou het zo weer voor je doen. De schat!
    Eindelijk was het klaar voor haar en kon ze naar de uitrustkamer. Hier hebben we ongeveer 1 uur gewacht op de uitslag. En uiteindelijk toch nog 14 eicellen gevonden, maar er werd wel bij gezegd dat we er zeker rekening mee moesten houden dat de helft af zou vallen ivm niet rijpe eicellen. Zaadkwaliteit was voor bewerking 25 miljoen en na bewerking 5 miljoen en goed beweeglijk dus goed genoeg voor ivf. Nu wachten tot maandag en dan wordt ik tussen half 9 en 10 uur gebeld of terugplaatsing doorgaat echt superspannend hopelijk komt er in ieder geval 1 heel mooi embryo uit. Wel nog gevraagd als er cryo's zijn of ze per stuk ingevroren mogen worden. Toen vertelde ze dat je bij een cryoterugplaatsing zowiezo als ze beide goed zijn je kan kiezen voor 1 of 2 terugplaatsen, maar ik heb liever toch maar 1 teruggeplaatst per keer dus vandaar mijn vraag.

xxx
    bittersweet

8. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    #868 saard, 7 jul 2012
    Laatst bewerkt: 7 jul 2012
    Ladies een vraag:

Horen heftige menstruatie achtige krampen ook bij het gebruik van die vaginale bolletjes? Had vanmorgen even hele heftige krampen vlak na het inbrengen van de bolletjes, na paracetamol en een warme douche was het weer over. Overigens tot nu toe geen bloedverlies!!! Morgen terugplaatsing....

Liefs!

9. Kem

Kem Lid

15 nov 2011
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Saard,

Ik heb er nooit last van gehad, en denk ook niet dat de bolletjes hiervoor zorgen, eerder na wat na-last van de punctie denk ik.

Succes ermee!

10. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @saar ik mag pas morgen ochtend die bolletjes gebruiken!!!

11. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @ saar
    Ik heb s ochtends na het opstaan ook wat krampen dat is nog van het prikken mag ook echt niet op me buik gedrukt worden nu haha

12. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kirsten
    Ja klopt maar ik doe mee aan de OPTIMIST studie dus is net ff wat anders met een aantal dingen!

Ook al een beetje gespannen voor morgen? Ik wel een beetje hoor... Ik hoop op een super positief telefoontje!

Liefs

13. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Nee ben eigenlijk nog niet echt gespannen kan er nu toch niks meer aan veranderen en probeer er zo weinig mogelijk mee bezig te zijn anders worden het 2 weken hel ben ik bang haha

14. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Ladies!
    Straks om 12 uur terugplaatsing, ben benieuwd hoe en wat, maar er is er iig een goed! Laat jullie straks meer weten!

Liefs

15. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier om 12.10 uu terugplaatsing!
    Ook bij ons was het goed, fijn zeg!

@kirsten: Dan zal ik je vast nog zien, succes alvast!!

Liefs

16. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee ladies!

Het Embryo'tje zit in me buik, is al meer dan 8 cellig! Heel goed dus! Er waren van de 5, 3 bevrucht... Afwachten of deze in de vriezer kunnen... Heel goed dus en ben dik tevreden! Nu lekker broeden en er niet teveel aan denken... Moet volgende week 7 dagen werken dus afleiding zat!!

@kirsten: ook veel succes/sterkte komende weken!!

Liefs!

17. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Hoi allen,
    Terugplaatsing achter de rug... Wat gaaf en speciaal om te zien zeg! Bleken van de 17 eicellen er 10 rijp daarvan waren er uiteindelijk 6 bevrucht en de beste is terug geplaatst! Nu wachten haha meer kunnen we niet doen!
    Wel heb ik nog steeds een beetje buikpijn... Maar ach gaat vanzelf over!

Saar jij ook succes!

18. Kem

Kem Lid

15 nov 2011
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal mooie terugplaatsingen en dan nu..... dan verschrikkelijke wachten, pfff, gek werd ik ervan! Succes allemaal! Hopen op mooie resultaten binnen 2 weekjes!

19. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @kem ja nu wachten inderdaad! Proberen er niet teveel aan denken dat scheelt al..

@all hier nog erg last van buikpijn en hoofdpijn, hopelijk gaat dat snel over. Ben die bolletjes al wel beu bah wat een vies spul zeg haha

20. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Meiden,

Hoe gaat het met jullie?
    Gisteren terugplaatsing gehad van de 14 eicellen waren er 8 bevrucht. 1 is er stuk gegaan dus nog 7 over. 1 daarvan is gisteren teruggeplaatst een 9 cellig toppertje. De overige 6 worden vandaag bekeken of ze ingevroren kunnen worden. Hopelijk houden we nog wat cryo's over.
    Wanneer mogen jullie trouwens testen?
    Ik mag 21/7/2012 een zwangerschapstest doen. Hopelijk hebben we hier een vruchtbaar maand juli op het forum. Ik duim voor jullie allen.
    Zijn jullie er trouwens veel mee bezig?
    Ik vindt het tot nu toe erg meevallen voel weinig druk op mij gelukkig en heb ook niet het gevoel dat ik er de hele dag aan moet denken ik vergeet het gewoon zo nu en dan dat er een emmy in mijn buik zit.
    Nou meiden ik zou zeggen groei groei groei emmy tot een mooi beebje voor ons allemaal!!!

xxx
    bittersweet

Deel Deze Pagina