Wie ook ivf /icsi in het Erasmus MC Rotterdam?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Quinty79, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ik heb vandaag toevallig een vraag gesteld mbt ervaringen in het EMC met IVF/ICSI (Vruchtbaarheidsbehandelingen topic) en nu kom ik ineens dit tegen.
    Aangezien het nogal veel pagina's zijn, heb ik bij lange na niet alles terug gelezen. Wel vraag ik me dus af of jullie tevreden zijn over het EMC?
    Zou het leuk vinden om te horen hoe jullie het traject in het EMC ervaren, want mijn eerste gesprekken vond ik verre van top en vraag me af of dat beter wordt als je echt gaat starten met IVF.

2. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @mariska
    Welkom hier!
    Ik ervaar het super in het EMC, bij de artsen nooit het gevoel dat je we nummer bent en ze nemen voor mijn gevoel alle tijd voor je!
    Enige nadeel is dat als je belt je soms lang in de wacht hangt maar dat nemen we maar voor lief!
    Wanneer mag je beginnen?

3. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    @Saard uhhm... ik weet dat ik na de punctie en tp nog een aantal dagen echt krom heb gelopen van de krampen... 2x zo erg als normale menstruatie krampen... ik denk dat het erbij hoort maar als je je zorgen maakt zou ik gewoon even het zhuis bellen... kan nooit kwaad!

@Mariska welkom :)
    ook ik ben erg tevreden met EMC... je hoort vaak verhalen dat ze je behandelen als nummertje maar ik vind dat totaal niet, je krijgt wel steeds andere artsen maar allemaal zijn ze goed meegaant en hebben ze het beste met je voor! vooral als je met de behandeling zelf bezig bent... het voelt alsof ze precies weten wat je meemaakt en dat het echt wel een zwaar traject is lichamelijk en geestelijk... gelukkig weten ze daar heel goed mee om te gaan! enige nadeel wat ik vond is dat in het voortraject ze sommige dingen nogal 'bot' kunnen zeggen, zo vertelde ze ons in het begin dat mijn vriend 'onvruchtbaar was' en gingen ze daarna pas kijken waardoor... uiteindelijk bleek hij wel zaadcellen aan te maken maar mist hij z'n Zaadleiders. dus gelukkig een kindje van vriendlief was wel mogelijk.
    ook zijn ze erg streng met protocollen, maar alsnog blijf ik bij dit ziekenhuis... het gaat mij vooral meer om de kennis en ervaring en slagingskans dan om de rest, iedereen heeft wel is een slechte ervaring meegemaakt denk ik maar dat weegt niet op tegen de 10 goede ervaringen denk ik.
    Op dit moment alweer bijna 13 weekjes zwanger van onze Cryo poging! en wordt super goed in de gaten gehouden wat ik erg fijn vind, ook mag ik in het EMC blijven lopen mijn gehele zwangerschap bij de verloskundige en gynaecoloog omdat ik het zelf fijn vind dat alles dubbel gecheckt wordt en mocht er iets aan de hand zijn ik gelijk goed zit in het zhuis. dus voor mij is EMC de beste ;)

4. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mariska:
    Hoi! Welkom.
    Ook ik ben erg tevreden over het EMC. Wat dnice ook inderdaad zegt, ze leven enorm met je mee, je krijgt het gevoel begrepen te worden. Ze snappen dat het zwaar is, en ze hebben alle tijd voor je emoties. Ook tijdens puncties zijn ze heel lief en behulpzaam, ze vragen constant hoe het gaat, en luisteren als het ware naar jou lijf. Ook de intake heb ik niet als heel vervelend ervaren, tuurlijk is het allemaal vrij "technisch", maar had zelf niet het gevoel verkeerd te zijn behandeld. Ik kan het EMC zeker aanraden!

@hier
    Kramp is weer weg, en het "beurse" gevoel ook. Vind het nog steeds raar. Na de punctie kramp, toen was het helemaal weg, en 3 dagen na TP weer heftige kramp, en nu weer weg. Ben in ieder geval blij dat ik geen pijn meer heb! Raarrrrrrrr....

@kirsten: wanneer heb je weer TP?

Liefs!

5. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @saard
    Zondag mogen wij weer voor een tp dus ben benieuwd!
    We laten er maar 1 terugplaatsen omdat bij mij de kans 1 op 3 is voor meerling ook omdat we hierna nog 2 volledige behandelingen hebben.

Succes weer in de wachtweken!

6. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kirsten:

En en en?

7. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Meiden,

Hoe gaat het allemaal met jullie?

Saard ik zie dat jij in de wachtweken zit o wat spannend weer. Hoeveel dagen moet je nog tot de testdatum?

Kirsten ben benieuwd hoe het gegaan is vandaag hopelijk heb je goed nieuws gehad en krijg je weer een toppertje teruggeplaatst. Drie maal is scheepsrecht daar ga ik ook voor!

Dnice hoe gaat het met de zwangerschap? Het eerste trimester voorbij in ieder geval. Lekker genieten ervan meid!

Mariska11
    Welkom hier. Klets lekker met ons mee. Kwa tevredenheid erasmus mc moet ik zeggen dat er volgens mij in ieder ziekenhuis wel wat is hoor. Ik ervaar het als goed in ieder geval. Vindt wel dat het erg verschilt in welke arts je hebt. En ja nadeel van een academisch ziekenhuis is dat je heel vaak andere artsen hebt maar ze zijn allemaal even kundig en hebben het beste met je voor!

Ego,
    Ja hoe gaat het met mij mss dat jullie hier ook wel nieuwsgierig naar zijn. Ik voel me goed moet ik zeggen. Heb nog geen nieuwe terugplaatsing gehad, maar ben hier momenteel wel mee bezig. Laatste keer heb ik zoveel last gehad van de medicijnen dat ik bezig ben om te proberen om de laatste embryo's binnen natuurlijke cyclus terug te laten plaatsten! Vorige week maandag eerste echo gehad en al een eiblaasje van 15 mm. Toen woensdag weer terug eiblaasje was 20 mm en zou moeten gaan springen. Maar na 6 negatieve ovulatietesten moest ik gisteren weer terugkomen. Bij de echo was het eiblaasje er nog en iets groter geworden volgens arts zou hij nog kunnen gaan springen. Laten we het hopen in ieder geval nog 6 ovulatietesten doen vd week en als ze negatief blijven moet ik weer terugkomen voor een echo. Eventueel volgende cyclus dan verder en dan met een injectie eisprong op gaan wekken.

Liefs
    Bittersweet

8. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Jaaaa hier weer een terugplaatsing! Net klaar was weer vrij ver! Over 10 dagen weten we het weer dus nu ook weer lekker afwachten
    X

9. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    @kirsten, spannend weer, duim voor je. 10 dagen is te overzien he....

@bittersweet, waarom is er geen pregnyl gespoten bij 20mm?? Of wilde je dag ook niet??? Succes in ieder geval, hoop dat je snel een positief ovulatietest heb en 2 weken later een posi. zw. test.

10. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    hoi happy,
    ze hebben het aangegeven maar eiblaasje was daarvoor al te groot dus ging helaas niet meer.

kirsten
    super meid dat het doorgegaan is. succes met de wachtweken.

11. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Ik sta nu een stuk positiever tegenover het traject in het Erasmus. Ga er maar vanuit dat we bij de eerste gesprekken pech hebben gehad.

Nog een vraagje:
    Op basis waarvan wordt er eigenlijk bepaald of je start met een lang of kort behandelplan?
    Ik begrijp dat sommigen direct kunnen starten met spuiten en andere moeten eerst een paar maanden andere medicatie gebruiken. Waar hangt dat van af?

12. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    Hi Bittersweet
    lang geleden zeg! fijn dat het goed met je gaat :) tp in natuurlijke cyclus is wel fijn hoor.. zonder hormonen etc... en bij ons is dat emmytje nu alweer 13 weekjes! spannend hoor... al posi ovutest gehad??

@kirsten fijn meid! en nu weer wachten wachten wachten... mag je 7e testen??

@Saard... het is allemaal lastig te zeggen meid! de 1 heeft veel kramp de ander merkt niks... wneer mag je nou testen?!

13. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dnice
    Ik mag de 5de testen. Tot gisteren had ik een positief gevoel, vandaag zit ik helemaal in de put. Het gevoel dat het absoluut weer niet gelukt is. Uiteraard weer zo dom geweest om een testje te wagen (nu 8dgn na TP) en omo wit natuurlijk... Dat maakt het er niet beter op... Voel me machteloos, en heb het helemaal gehad. Het is nu de 3e Terugplaatsing, maar snap gewoon niet waarom het innestelen niet lukt, terwijl met ons allebei niets aan de hand is...
    Nog 6 dagen wachten, maar ben voor vandaag de hoop verloren. Sorry voor m'n "down" berichtje maar moest het ff kwijt..

Hoe is het met de andere meiden?

Liefs

14. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    He MAriska volgens mij kijken ze waar het probleem ligt, bij de man of vrouw en aan de hand daarvan kiezen ze voor een lang of kort schema... kan ook zo zijn dat een kort schema niet werkt en ze daarna een lang schema proberen...

@Saard geeft niks meid.. weet precies hoe je je voelt! en daar zijn we toch allemaal voor juist hier... maar meid het is pas dpo 8 nog niet de moed neerleggen hoor! bij mij is het ook vanaf wd 11 pas posi dus dat is dpo 14 of 15
    mijn duimen blijven voor je draaien!

15. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ongesteld hier.... Jammer!

Liefs

16. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @saard
    Jammer meid, flink balen! Hopelijk positief door voor de volgende keer!

17. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    @Saard wat balen meid!! mag je wel gelijk voor eenvlgende poging of heb je rustmaand tussendoor?

hoe is het met de andere dames?

18. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @dnice
    Hier alles goed hoor zitten nog rustig in de wachtweken.. Voel momenteel weinig af en toe beetje ongi gevoel wat erger word als ik veel doe maar ja zitten midden in verbouwing haha dus daardoor gaat de tijd wel lekker snel! Hoe is t met jou?

19. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    @kirsten dat is wel fijn een beetje afleiding... die wachtweken kunnen zooo lang duren! wanneer mag je testen??
    hier wel goed, laatste dagen beetje slapjes alsof ik ga flauwvallen... maar dat hoort er helaas ook bij...
    ben wel beetje verkouden aan het worden dus hoop niet dat ik echt ziek wordt!
    nog iets minder als 2 weken voor we onze kleine beeb weer zien pff wat duren die weken lang zeg! wordt soms wel onzeker of alles nog goed is met de kleine maar probeer mezelf niet te gek te maken... heeft weinig zin en is ook niet goed maarja aan de kwaaltjes te merken zal het nog wel goed zitten (hoop ik)

20. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dnice:
    Wij hebben nu 2 maanden rust. Ik moet zowiezo 1 maand rust houden, en zou dan in december weer door kunnen. Aangezien dit toch een feestmaand is heb ik geen zin om te gaan stressen of het wel of niet lukt, maar gewoon genieten van de feestdagen. Heb wel aangegeven per 2 cryo's terug te willen laten plaatsen, als ze allebei goed ontdooien. Ik word hier nog over terug gebeld door de arts donderdag. Ik zie geen bezwaren aangezien ik kerngezond ben... Maargoed, we wachten het wel af of ze akkoord gaan.

Met iedereen alles goed?

Liefs

Deel Deze Pagina