Wie ook ivf /icsi in het Erasmus MC Rotterdam?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Quinty79, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Nog 1 dagje wachten.. Hoop dat ze gelijk rond 08.30u bellen en niet pas 10.30u! Helaas kun je er verder niets aan doen. Zelf bellen zullen ze vast niet op prijs stellen.

Van ellende al de boodschappen gedaan, hachee aan het maken en vanmiddag een uurtje geslapen.

Op zich nergens last van gehad behalve dat ik wel meer slaap. kennen jullie dat ook??

2. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Succes poppetje, komt goed!!! Mocht ze toch later bellen, ga er dan maar vanuit dat het goed is hoor. 1e cryo werden we ook erg laat gebeld de laatste keer halvewege de afgespoken tijd.
    Duim met je mee dat het maar een plakbeebje mag worden!

3. Kem

Kem Lid

15 nov 2011
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Poppetje!

4. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Helaas slecht nieuws, ze hebben er 7 bevrucht, 1 is maar gaan delen maar vandaag tot 3 cellig dus plaatsen ze niet terug.

Ben er zo verdrietig van! Had toch wel gehoopt dat er minimaal 1 mooie ontwikkeld was. Morgen gesprek in het ziekenhuis.

Hoop dat dit niet het einde gelijk is.

Ze zeggen weleens karma, nou als ik naar mijn leven kijk, ben ik in mijn vorig leven schijnbaar een enorm slecht mens geweest.

5. Kem

Kem Lid

15 nov 2011
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, balen zeg! Dat hoor je ook echt niet vaak, meestal zit er wel 1 goede tussen. Succes morgen, benieuwd wat ze zeggen!

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    5% heeft helemaal geen embryo en 3% een embryo maar te slecht. Wij vallen dus bij die laatste categorie. Mogen we door? Is dit een garantie dat het de volgende keer weer zo is? Ik ben nu zo pessimistisch als ik weet niet wat, en ik begon zo optimistisch!!!

7. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    hoi poppetje

ach meis wat ontzettend balen zeg.
    je teleurstelling is zo voelbaar. helaas ook teveel tegenslagen gehad. wel fijn dat je morgen al op gesprek kan komen, dan weet je meteen waar je aantoe bent.
    laat je morgen weten hoe het gegaan is?

groetjes
    bittersweet

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik laat het weten.. maar voelt zo enorm kut. Je denkt bij 9 eitjes, dat er toch wel 1 goed bevrucht moet worden.. waarom waarom waarom?? dat is de vraag die in mijn hoofd spookt..

9. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    ahh jeetje poppetje wat balen meid! ben benieuwd wat ze zeggen morgen! gelukkig kan je snel terecht :)
    en krijg je hopelijk snel antwoord op de vraag waarom :)

10. happytogether

3 jan 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na een tijdje met jullie meegelezen te hebben en meegeleefd wordt het tijd voor een berichtje van mij. Wij zijn net gestart in het traject van ivf en vanavond hebben we voor het eerst de orgalutran gezet. We hebben in 2010 onze eerste kennismaking gehad met ivf en die poging bleek meteen geslaagd.we hadden 1 bevrucht eitje en vorig jaa zijn we trotse ouders geworden. We zijn nu weer gestart voor een eventueel broertje of zusje. Onze dochter is nu bijna 1 jaar. Wat me opviel is dat er wel het 1 en ander veranderd is in de medicatie,maar ze zeggen dat het nu vrouwvriendelijker is omdat je de eerste dagen maar 1 keer hoeft te prikken. Ik wens iedereen heel veel succes en hoop voor iedereen het geluk dat wij ook hebben.

11. cadeautje2604

23 jun 2011
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lang geleden dat ik hier geweest ben en heb even een aantal berichten terug zitten lezen. Net als kem wil ik zeggen dat het echt niet om het aantal eitjes gaat maar om die ene gouden. Wij hadden een geslaagde poging met 1 eitje dat bevrucht was, de gouden plakkerd. Laten we hopen op allemaal zo'n mooie. Heel veel succes allemaal!

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Het EMC heeft bedacht dat ze ermee gaan stoppen. Ineens denken ze dat mijn eitjes ouder zijn dan mijn leeftijd. Nee ze hebben mijn eitjes niet onderzocht. Alle bloedonderzoeken bij mij waren goed, hun lab vond dat mijn eitjes er goed uit zagen en nu ineens moeten ze niet meer goed zijn. Ze wilde geen tweede poging kijken om te zien of het dan wel een goed resultaat heeft. Ze baseren hun conclusie dus op 1 enkele keer. Op internet zijn meer dames met hetzelfde, alle dames hebben een tweede poging gekregen om te zien of het resultaat hetzelfde was maar het Erasmus denkt daar anders over.

Heb het nog over DHEA gehad en AMH maar dat was allemaal maar fout en hielp niet. Vandaar dat Dusseldorf het voorschrijft natuurlijk en zij een beter slagingspercentage hebben.

Conclusie, wij gaan ons oriënteren en of naar België of naar Duitsland voor verdere behandeling. Puur omdat zij daar gewoon veel verder zijn in methodes etc.

Ik ben even klaar met het Erasmus. Moet ook zeggen dat toen mijn moeder terminaal was, zij ook heel veel fouten bij haar hebben gemaakt. Heb toen al een klachtbrief na haar overlijden ingediend. Mogelijk doe ik dat nu weer.

13. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    @poppetje, jemig meid, ben er even stil van, vind het erg vreemd dat ze na 1 poging al niet meer verder willen. Lees vaker dat er geen bevruchting geweest is en daarna nog een poging gedaan wordt. Hoop dat je het een plekje kan geven. Net weer een positief verhaal gelezen over Dusseldorf, dus geef het niet op hoor!!
    Heel veel sterkte meid, knuffel van me!

14. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @happy wij twijfelen nog tussen gent of DD. Maar gaan nog wel door. Vind het uberhaupt stom dat ze dingen zeggen in het EMC zonder verder iets onderzocht te hebben. Alle onderzoeken waren goed, lab zei dat de eitjes er goed uit zagen. Waar baseren ze het dan op?! Wat ze denken... ik denk ook zo veel..

15. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Jeetje poppetje moet zeggen dat dit mij erg tegenvalt van het emc. Ik heb een laag amh en na 1 ivf waarbij er maar 1 eicel goed was alleen niet bevrucht raakte wilde ze nog wel een 2de poging doen alleen dan met icsi. Vindt het echt en heel heel vreemd verhaal hoor. Zouden regels per 1/1/2013 veranderd zijn of willen ze ook hogere slagingspercentage halen? Welke arts had je trouwens? Je hebt gelijk stap maar over naar een ander ziekenhuis want in het emc kom je toch niet verder wat een stelletje zeg daar kan mij voorstellen dat je erg boos bent! Heb je geen gynaecoloog gehad dat je daarmee nog een gesprek kan aanvragen om het af te kunnen sluiten?
    Liefs
    Bittersweet

16. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook echt een bizar verhaal poppetje, maar dat heb ik net in een privébericht ook al gezegd.
    Volgens mij is het EMC idd bang voor hun slagingspercentage, maar dan nog vind ik het heel voorbarig om na 1 poging al meteen te stoppen en conclusies te trekken die eigenlijk nergens op gebaseerd zijn.

17. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Hoi dames,
    Dacht meld me ook weer eventjes hier!
    @poppetje wat een k*t bericht zeg! Vind het zo erg dat je niet verder mag in EMC? Gekeken of je misschien in ander ziekenhuis in Nederland terecht kan? Weet niet waar je woont maar hoor ook goede verhalen over Tilburg? Hopelijk kan je snel weer verder en blijken ze gewoon een grote fout in het EMC te maken!

@dnice
    Hoe is het met jou

@bittersweet
    Wanneer mag jij weer beginnen?

@all
    Hier alles goed, inmiddels de beruchte 12 welen gepasseerd en vandaag nekplooimeting gehad. Deze was gelukkig goed! Kans was kleiner dan 1 op 5000 dus we gaan verder geen onderzoek doen. Nu voorlopig even niet naar EMC maar gewoon lekker naar de verloskundige! Ik zelf ben nog steeds tevreden over het EMC. Wij doen ook mee aan predict studie en dat was erg leuk om te doen! Tot nu toe alleen maar mensen gehad die ook echt de tijd voor ons namen!

Voor de rest succes allemaal!

Liefs

18. happytogether

3 jan 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ poppetje, wat en vreemd verhaal zeg. Ze moeten dan toch eerst je eitjes onderzoeken om te kunnen besluiten niet verder te gaan?
    En wist niet dat ze verder waren in dusseldorf en gent en dat slagingspercentage daar hoger is.

Wij zijn vanochtend voor de eerste echo geweest en zowel links als rechts zitten meerdere eitjes die goed aan het groeien zijn.
    Dinsdag terug voor een volgende echo, we zijn erg benieuwd.

19. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    @Bittersweet ik hoef geen gesprek meer, weet de naam van de arts niet meer, die rossige met die bril, man. Die hoe langer in het gesprek steeds zachter ging praten.
    Hij sprak zich ook tegen, in het begin zeiden ze dat ze streven tussen de 3-10 eitjes en gisteren deed hij of ik er weinig had 9 waarvan 7 bruikbaar).

@Kirsten, wat een mooi nieuws... gelukkig jij wel positief, was ik overigens ook tot dit gesprek en zij het nieuws van de week vrij bot brachten dat er geen bevruchting was, althans 1 maar slecht gedeeld.

@Mariska en Happytogether, hoop dat jullie Kirsten achterna gaan in het EMC

20. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Poppetje,

Kan mij voorstellen dat je er niet meer heen wil voor gesprek. Ik ken die arts die je gehad hebt hij krijgt natuurlijk ook de opdracht om dit aan jou te melden. Pff vindt het echt heel raar hoor. 7 eicellen is juist een hele mooie score. Wat ik weet is dat ze juist streven tussen de 6 a 10 eitjes dus ziet er prima uit ik snap er geen snars meer van. Weet je al naar welk ziekenhuis je nu heen gaat? Dusseldorf of gent?

Deel Deze Pagina