Hoi Kirsten, Wij gaan wrs na volgende week weer van start. Eerst nog even gesprek afwachten en kijken wat kwa planning kan om te starten. Moet het natuurlijk ook met donor afstemmen maar dat komt vast helemaal goed! Verder vergt het best een hoop voorwerk omdat cyclussen weer aan elkaar gekoppeld moeten worden, dus tp zal denk ik pas 5 weken later zijn. Wat fijn dat alles er goed uitzag bij jullie beebje. Nu lekker gaan genieten, Liefs Bittersweet
Ik neig meer naar Gent, zij doen meer met eicelactivatie en hebben ook IMSI, vanaf ons huis is dat 1,5 uur. Gent werkt met het maasstadziekenhuis samen dus dan zou ik daar mijn echo's en bloedonderzoeken kunnen doen. Als het na een of twee pogingen nog niet lukt, kunnen we altijd nog naar DD. Daar is het iets goedkoper dus als we het zelf moeten betalen, dan liever iets minder kwijt. Maar ben strijdbaar dus geef niet op.. niet voor er bewezen is dat het niet meer mogelijk is, en dan hebben we altijd nog een kans met eiceldonatie. Maar voor hetzelfde geldt ligt het helemaal niet aan mijn eitjes. 7 is een mooi aantal en in Belgie hebben ze onderzocht dat het zaadje ook een onderdeel kan missen waardoor een eicel niet bevrucht raakt. Nu even denken, doen we poging twee in Nederland voor als we lang moeten wachten of gaan we direct naar het buitenland. Word in september toch al 36. Paar maanden wachten en ik heb een paar maanden DHEA geprobeerd.. afwegingen die best lastig zijn!
@poppetje: ik zou zsm contact opnemen met Gent om daar een afspraak te maken. En je kan wel proberen om in de tussentijd een tweede poging te doen in NL, maar ook daar zal wel wat tijd overheen gaan dus de vraag is of dat zin heeft. Daarnaast zou ik in jouw geval (omdat je dus geen goede bevruchtingen had) toch kiezen voor een ziekenhuis wat iets verder durft te gaan dan de ziekenhuizen in NL. Wel zou je misschien in de tussentijd eens bij je huisarts kunnen vragen of hij je AMH wil laten bepalen. Dan weet je alvast of het daaraan zou kunnen liggen en versnelt het je traject weer een beetje. De uitslag van dit onderzoek duurt namelijk meestal wel een paar weken.
hoi poppetje in het emc moet je idd zelf een eiceldonor meenemen. dit kan een zus zijn vriendin of kennis etc.... is lang traject voordat je daar mee kan starten ongeveer 6 mnd. maar idd laat eerst amh bepalen en kijk dan verder
Ik ga motregen naar mijn huisarts, vragen of mijn amh gemeten kan worden en we gaan voor Gent. De verzekering gebeld en pno heeft een contract met hen. De beste dat is de professor maar dan moeten we voor een intake een maand of vier à vijf wachten dus maakt het ons niet uit welke arts. Weer gaan er vanuit dat ze allemaal kundig zijn en toch samen werken of denken jullie dat we beter kunnen wachten op dr prof de sutter?
hee dames! @poppetje wat een verhaal zeg! ben der echt een beetje verbaasd over! dat ze zonder onderzoek zoiets zeggen... ook ik ken de arts waar je het over hebt maar moet zeggen dat ik hem juist het fijnst vond van allemaal! maar dat ligt natuurlijk wel aan wat voor nieuws hij brengt wij hadden 6 bevruchtingen van de 8 eicellen en bij ons zeiden ze ook dat dat ongeveer gemiddelde was dus beetje tegenstrijdig indd! maar geef je groot gelijk hoor dat je verder opzoek gaat, hopelijk horen we snel goed nieuws van je! @Kirsten wat fijn dat je over de 12 magische weken ben! zal wel een opluchting zijn he lekker genieten hoor meid! en gelukkig was de nekplooimeting ook goed wij hebben naderhand ook niet meer onderzoeken laten doen hoor... wel fijn dat je voorlopig gewoon bij de verloskundige loopt... ik blijf heel m'n zwangerschap onder controle van emc... om de 2/3 weken controle... wel fijn hoor maar soms ook lastig met werk etc @happytogether... dat is mooi nieuws meid! en nu die eitjes maar lekker laten groeien! succes morgen! @bittersweet weet jij al hoe het nu verder gaat bij jullie?? @All hier gaat alles z'n gangetje af en toe last van de bekende zwangerschapskwaaltjes maar die nemen we maar voor lief Vrijdag weer controle... hoop dat alles nog goed gaat met onze kleine meid
@allen half februari de intake in Gent!!!!! Na de intake geen wachtlijst... In nl had ik nu ook nog minimaal zes werken moeten wachten voor de volgende poging dis ikben blij. Wel kans dat zij opnieuw dingen willen onderzoeken.
Oh poppetje wat ontzettend fijn zeg dat het zo snel al kan!! Ben echt blij voor je! Ben benieuwd hoe het je daar zal vergaan.
poppetje, dat is al mooi snel, fijn dat er geen wachtlijst is in gent. wij hebben zaterdag de eerste echo gehad en er waren een stuk of 14 eitjes te zien waarvan er 4 13 mm waren en de rest nog wat kleiner. morgen moeten we weer voor een echo en zijn benieuwd hoe de eitjes gegroeid zijn. Gisteren hebben we de eerste keer puregon gespoten en vanochtend schrok ik, want ik had een heel klein beetje licht rose bloedverlies. Nu maar hopen dat er niets aan de hand is. Succes allemaal!
Mooi aantal hoor!!! En ik had geen bloedverlies maar je kan het altijd na vragen bij de artsen. Ze kijken je goed na dus ga er vanuit dat het niets is
@poppetje, wat goed dat je volgende maand al terecht kan! Toch weer even goed nieuws! Hier vrijdag 1e echo, ben dan 7w2d, vind het toch wel spannend hoor. Heb bijna geen klachten of wat meer pukkels en af en toe bandenpijn na dan. Idereen succes!
GElukkig bleek alles vanochtend tijdens de echo in orde. We hebben flink wat eitjes die goed gegroeid zijn en mogen donderdag komen voor de punctie! Happy78 die pukkels nemen we er graag bij he? EN ach, voor je het weet zijn de zwangerschapskwaaltjes weer verdwenen he? Succes allemaal !
Hoi meiden, happytogether spannend donderdag de punctie. Heel veel succes meid! Hoeveel follikels ware er totaal te zien? Happy1978 Vrijdag eerste echo ga heel hard voor je duimen op een mooi kloppend hartje! Poppetje, Hoe gaat het nu met jou? Je kan trouwens echt snel terecht in gent wel erg fijn. Hoop dat je daar veel beter geholpen gaat worden. Heeft huisarts trouwens ingestemd om amh te laten bepalen? Wij hebben deze week weer een afspraak in het emc om te gaan starten met de tweede ecd poging. Waarschijnlijk kunnen we meteen wel gaan starten. Hou jullie op de hoogte!
er waren in totaal een stuk of 13 eitjes waarvan er een stuk of 7 al boven de 13mm waren. Vorige keer waren er maar 5 in totaal aangeprikt en bleken er 3 bruikbaar waarvan er uiteindelijk eentje bevrucht was en dat was echt de gouden. We wachten het af, vanavond laatste keer prikken! Bittersweet voor jullie ook spannend he? Hopen dat jullie meteen kunnen gaan starten. We blijven onze duimen draaien!
Wel fijn als je snel kan starten, wachten is toch vervelend. Ga hopen dat het snel raak is voor je. Mijn schoonzus wil, als het ooit nodig is wel mijn eiceldonor worden maar ga toch eerst voor meer onderzoeken en zelf mijn eitjes. Happytogether ik vond de punctie me vallen maar wel heel veel succes. Hoop dat er mooie bruikbare eitjes bij zitten! Hier verder ups en downs, wel een stuk beter nu ik een datum van Gent heb. Na die afspraak zal het alleen ff duren in verband met onderzoeken. Wel gestart met dhea en vrijdag heeft mijn huisarts pas tijd, dab vragen of hij het één en ander wil meten.
Hier me eigen een beetje zenuwachtig zitten maken voor de punctie. Pfff morgen om deze tijd is het achter de rug en zitten we te wachten tot ze eindelijk bellen om te zeggen of er een terugplaatsing is of niet. Dat wachten is telkens het ergste hè? Succes allemaal!
Die punctie valt echt mee, geloof me, dat doen ze echt goed in het EMC!!!! Het wachten is zeker het meest zenuwslopende.. je weet dat je altijd uit moet gaan van het positieve. Naar mijn geval moet je niet kijken, dat komt maar 5% voor. Dus 95% heeft gewoon een tp. Ik hoop de volgende keer wij ook.. Het EMC vandaag gesproken in verband met onze klacht. Die vrouw vond het ook niet goed wat ze hebben gezegd zonder verder onderzoek. Ze gaat de klacht bij het hoofd medici gynaecologie neerleggen. Die moet hier iets mee. Wij hebben besloten zelf niet meer in gesprek te willen, zonde van onze energie want we krijgen alleen een wellis nietes gesprek. Voor ons, wij kijken liever nu naar voren, naar Gent!
Ja, je hebt gelijk niet meer in gesprek te willen. En je hebt nu gent ook in werking gezet toch? Maar wel goed dat er toch een klacht van is gemaakt en dat ze er iets mee doen voor de dames die na jou komen. Dit mag zeker niet zomaar gebeuren natuurlijk. En ik weet dat de punctie meevalt, maar toch maak je je druk he? Dat wachten maakt je gewoon gek. Ik heb al leuke dingen gepland voor de zaterdag als afleiding ha ha
Dat snap ik en ik snap ook dat je tijdens het wachten gek wordt!!! Afleiding is slim.. maar eh.. geloof me, je denkt er toch aan. en logisch, we zijn gewoon mensen.. Dus is normaal hoor. En dat je zenuwachtig op de dag bent van de tp is ook normaal. Beste kun je gewoon slapen en je wakker laten bellen. Zeg ik stoer, maar was die dag al 07.30u wakker, en ik ben een slaper!!! En ja, wij gaan naar Gent, 15 februari de intake.. duurt daarna vast wel weer een tijd ivm onderzoeken voor we aan de beurt zijn. Maar hopen dat het wachten beloond wordt.