Wie ook ivf /icsi in het Erasmus MC Rotterdam?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Quinty79, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happytogether

3 jan 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mariska, fijn dat het achter de rug is en dat
    De resultaten goed zijn. Nu inderdaad afwachten
    En dat is het ergste can de hele behandeling.
    Succes met wachten en mijn duimen draaien voor je.

Poppetje, vorige behandeling was ook in emc inderdaad.

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Best een maf idee dan happy, dat ze ons geen tweede kans hebben gegeven. Wij hadden er van de 7 (die uiteindelijk bruikbaar waren) maar 1 die bevrucht was maar niet goed gedeeld.

Maar het voelt nu ok om naar Gent te gaan! Ga er gewoon vanuit dat ze ons daar wel kunnen helpen. Tja, moet toch positief blijven..

3. happytogether

3 jan 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja poppetje wel raar, jouw verhaal zet mij ook aan
    Het denken dat wij misschien ook geen volgende kans krijgen.
    Morgen bellen en vragen wat ze overlegd hebben.
    En natuurlijk moet je positief blijven en mijn duimen draaien overuren voor je. Voor je het weet is het half februari.

4. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Bij jullie zullen ze wel doorgaan, bij jullie is er via hun al een kindje gekomen.. Bovendien ben ik ouder, ben al 35! Dus ga er vanuit dat het goed komt.

5. happytogether

3 jan 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poppetje, ik ben ouder dan 35, maar dat even
    ter zijde.

We hebben net het emc gebeld en hebben groen
    Licht en mogen volgende menstruatie weer starten.

6. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben gisteren de punctie gehad en gehoord dat we dus 5 eitjes hebben. Had eigenlijk verwacht dat ze ook meteen zouden vertellen hoe de kwaliteit van de eitjes is, maar dat was niet het geval.
    Kregen jullie dit ook pas met de terugplaatsing te horen?

7. happytogether

3 jan 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mariska wij hoorden dat ook pas bij de terugplaatsing.
    We hopen met je mee voor mooie bevruchte eitjes.
    En wat vond je achteraf van de punctie?

8. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    @happytogether: Heb dat dan gewoon verkeerd begrepen. Ik dacht dat je op de punctiedag al iets zou horen over de kwaliteit van je eitjes.

Ik had vooral heel veel last van m'n eigen angst. Angst voor de punctie en angst voor wat het resultaat zou zijn.
    Lag dus binnen no time al te janken van de spanning. Ik vond de prikjes in de baarmoeder absoluut geen pretje en snap ook niet helemaal waarom dat niet kan als de morfine al werkt. Iig werkte de morfine verder goed toen ie er eenmaal in zat en heb ik van de punctie zelf vrijwel niks gevoeld. Je voelt het prikken heel even, maar dat is echt een nanoseconde. Het was ook zo gebeurd.
    Gisteren verder ook niet veel buikpijn gehad en geen bloedverlies. Vandaag helemaal nergens last van.

We moesten overigens een half uur wachten op de arts, want die was in de ok nog bezig met een punctie. Heel fijn dat ik dat nog even hoorde voor m'n punctie. Daardoor werd ik nog zenuwachtiger. En ik hoorde de verpleegkundigen daarna ook praten over dat de punctie heel pijnlijk was geweest enzo (wij zaten in de uitslaapkamer tegenover de punctiekamer te wachten en hoorden hun dus praten). Hierdoor werd ik dus nog zenuwachtiger. Heb daar nog wel wat van gezegd tegen de arts. Bleek dat die punctie op de ok, sowieso op de ok zou gebeuren en niet dat het dus mis was gegaan ofzo. Nou ja, het was voor mij iig niet fijn om te horen.
    Ik vond het team verder overigens heel aardig en zorgzaam.

Ben iig blij dat het achter de rug is en dat het geen hel was. Mocht het nog een keer moeten gebeuren, dan weet ik dus dat het wel te doen is.

9. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat jullie weer mogen starten bij de volgende ongi. Ik ga alvast duimen!

10. happytogether

3 jan 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mariska, elke punctie is anders. Ik heb de eerste keer geen verdoving
    Gehad in mijn baarmoeder en de tweede keer wel en die heb echt helemaal niet gevoeld. De arts vroeg of ik wilde hoesten en toen zette zij snel de verdoving. En een ander verschil was de napijn. Eerste keer geen last van gehad en nu ruim een week.
    Laten we hopen dat het allemaal goed gaat en je niet nog een keer moet, we blijven duimen voor een mooie bevruchting en terugplaatsing.

11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Happy, ben hier gewend dat iedereen jonger is bijna! Wel goed nieuws, groen licht!!! Hoop dat er een mooi brusje uit voort komt.

Misschien hebben ze ook wat met mijn klacht gedaan. Zou besproken worden in het team door de overkoepelende hoge arts daar.

Maris, ik had negen eitjes met de punctie en de dag dat ik de punctie hoorde te hebben lieten ze weten dat er zeven van goed waren.

12. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben gebeld door het Erasmus met de mededeling dat we vanmiddag terugplaatsing hebben!!
    Hoor dan dus hoeveel het er zijn en of ze van goede kwaliteit zijn. Het blijft dus nog even spannend, maar we zijn iig weer een stapje verder.

13. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Mariska,

Wilde toch even reageren. Wat super zeg dat je terugplaatsing hebt. En idd zoals je zegt en hele stap vooruit ga voor je duimen op een plakbeebje. Begrijp dat je dhea bent gaan slikken? Heb je ook een laag amh?

14. happytogether

3 jan 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mariska, mooi nieuws en hopen dat het inderdaad een mooie plakkerd is!

15. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    De tp is achter de rug en alles verliep prima. Van de 5 eitjes waren er 3 bevrucht, daarvan waren er 2 van goede kwaliteit. Eentje daarvan is vanmiddag teruggeplaatst en de ander mag hopelijk de vriezer in.

Nu die 2 wachtweken nog door zien te komen......pfffff

16. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik nu zo'n 2 maanden DHEA omdat ik idd een lage AMH heb (waarde van 0.9 bij 35 jaar). Geen idee of het echt heeft geholpen want kan het niet vergelijken zonder, maar feit is wel dat deze IVF tot nu toe goed is verlopen.

17. happytogether

3 jan 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mariska, mooie resultaten en hopen dat
    Het een mooie plakker is. Succes met de
    Wachtweken.

18. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Dames, ik heb mijn AMH binnen, met mijn 35 jaar is het 2,1, samen met mijn FSH van 6 (laagste categorie) en alle hormonen en schildklier verder in orde waren dat het EMC in mijn geval wel echt een fout heeft gemaakt.

Gelukkig voor jullie, ben ik een uniek geval want gaan zij jullie wel een mooi kindje/brusje geven! Althans, ik duim voor jullie..

19. happytogether

3 jan 2013
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    poppetje, fijn te weten dat het allemaal in orde is, wel raar van het emc. Bij mij is dat nooit onderzocht en ik ben toch al ouder dan 35, dus geen idee wat mijn waardes zijn. Wij blijven nog even in het emc en jullie veel geluk in Gent!

20. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Happytogether, dat meet het EMC niet, vinden ze onzin. Nu is het zo dat zowel DD als Gent er wel naar kijkt. Als het lager is, betekend het dat je nog minder eitjes klaar hebt liggen. Hoe ouder, hoe minder we er hebben natuurlijk.

En groot gelijk dat jullie daar blijven, als dat goed voelt, waarom zou je dan switchen en weer opnieuw wachten voor een intake en aanvullende onderzoeken????

Deel Deze Pagina