Ik lees dat er hier meer meiden in hetzelfde schuitje zitten mbt beëindigen van het traject in het Erasmus. Wij hebben gisteren ook ons laatste gesprek gehad. Heb net in het andere forum een berichtje geplaatst, dus ik doe even copy paste.... Lieve dames, Gisteren ons evaluatiegesprek gehad na de tweede IVF en het zhuis heeft aangegeven dat ze ons niet meer willen behandelen. De kans op een zwangerschap is volgens hen zo klein, dat ze niet verder willen. Ik vond de motivatie zelf behoorlijk dunnetjes en ik zal even uitleggen waarom: 1ste IVF: 5 follikels, 5 eitjes, 3 bevruchtingen waarvan er 2 verder zijn gaan delen naar goede embryo's. Hadden 1 verse tp en 1 cryo. Helaas niet zwanger en cryo niet goed ontdooid. 2de IVF: eerste poging afgebroken ivm te weinig follikels. Tweede poging had ik 5 follikels en helaas slechts 2 eitjes. Deze bleken bij nader onderzoek niet goed genoeg te zijn voor bevruchting. Deze laatste poging was tijdens een periode van extreme stress (overlijden familielid), dus ik vraag me af of dit verband kan hebben met elkaar. Het ziekenhuis is de hele tijd positief geweest over de eerste poging en heeft nooit aangegeven dat ik me zorgen moest maken. Ook gaven ze steeds aan dat de AMH-waarde van 0.9 geen reden tot ongerustheid was. Nu kregen we te horen dat ons hele traject niet echt goed was verlopen en dat mijn eicelvoorraad en -kwaliteit niet heel hoopgevend zijn, dit was dus erg tegenstrijdig. Omdat ik zelf al m'n twijfels had over de behandeling in NL zijn we al een traject gestart in het UZ Gent (de derde poging wilden we sowieso daar gaan doen). De intake hebben we al gehad en over twee weken hebben we het gesprek met de behandelend arts. Ik vraag me nu alleen af of ik nog hoop mag hebben op een zwangerschap na de uitspraken van het Erasmus. Heb zelf het gevoel dat ze het nu ineens wel heel negatief maken, maar het kan ook zijn dat het dus idd een lastig verhaal gaat worden. En nu ben ik dus benieuwd wat jullie hier van vinden en of er meer meiden in dit schuitje hebben gezeten en uiteindelijk in het buitenland toch zwanger zijn geworden?
Ik wil hier nog even aan toevoegen, dat ik verre van blij ben met de manier waarop het EMC hier mee om is gegaan en de motivatie die ze hebben gegeven. Bij mij overheerst het gevoel dat ze hun eigen belang boven dat van ons stellen. Niks geen overleg terwijl we 1 goeie poging hebben gehad en we nog een derde poging vergoed kunnen krijgen. Vind het belachelijk dat zij nu ineens die beslissing voor ons maken. En ik vind het ook heel raar dat er nu ineens gesproken werd over dat het niet verstandig was om al die risico's te nemen die komen kijken bij een punctie (bloeding, infectie) . Dat zijn volgens mij diezelfde risico's die als minimaal worden bestempeld als je aan het begin staat van zo'n traject. Heel dubbel allemaal en ik heb er dan ook een enorm ontevreden gevoel aan over gehouden.
Het lijkt alsof Erasmus MC Rotterdam Ziekenhuis alleen mensen wilt helpen die voor hun meer slagingskans hebben dan voor mensen die het minder hebben. Ik word er zo scheitziek van dit soort treurige nieuws. Elke koppel moet gewoon geholpen worden. Het gaat alleen om de cijfertjes. Ik wens iedereen het beste die wel goed worden geholpen in het buitenland.
Mompelientje, je hebt gelijk. Happytogether, ik zou als ik jou was zeker ook voor een second opinion gaan. Het EMC is echt een klote ziekenhuis met redenen om te stoppen die niet kloppen met de dingen hoe ze ervoor gehandeld hebben en wat ze gezegd hebben!!! Mariska, voor jou ben ik blij dat jij al bijna naar dr. Gerris in Gent mag. Je zal merken dat ze daar zo veel prettiger zijn.. Ik denk dat we beter een anti EMC clubje kunnen starten
Dames heb de punctie gehad, 11 eitjes groot genoeg, van de 11 waren er 8 goed en zijn er 6 bevrucht!!!!! Zaterdagochtend, als ze goed delen, een terugplaatsing! Het EMC heeft dus ongelijk gehad, mijn eitjes zijn niet slecht en ik kan wel normale bevruchtingen krijgen!!
Wow poppetje wat een goed nieuws!!! Ga duimen voor een mooie plakkerd! Ga je er een of 2 terugplaatsen? Liefs
Het emc zijn echt kneuzen en hadden het zo fout!! De bekende professor de Sutter die door heel europa andere artsen scholing bij geeft heeft ons geholpen. Ze was super tevreden met ons resultaat. Drie toppers van acht cellen, waarvan één in mijn buik, één van zeven cellen, ook een topper, en van zes cellen die ook goed was en nog één van vier cellen maar die redt de inrichting sowieso niet. Volgende wel horen we hoeveel er ingevroren zijn maar zij vond het er goed uit zien. Zei dat we 40% kans hebben. Zo blij nu!! X
Poppetje wat heerlijk om te lezen! En je ze kunnen het inderdaad ook weleens fout hebben dat blijkt nu wel weer. Heel veel succes en mijn duimen draaien overuren voor je!
Dank je wel happy.. ben al hard aan het broeden.. jammer dat je er niets aan kunt doen.. mijn lichaam moet het nu echt zelf doen samen met het embryootje!
Gent smste gisteren dat ze op dag 5 nog eens 2 toppers hebben ingevroren!! Hoop zo dat deze blijft zitten, maar het is een prettig idee dat er nog iets in de vriezer ligt, voor een brusje later ofzo
Jeej poppetje dat is wel een fijn gevoel. Maar dit gaat hem gewoon worden hoor! Wanneer mag jij trouwens testen? Kreeg gisteren de brief van emc met ingevroren emmy's en blijkt dat ze nu per stuk ingevroren zijn. Vorig jaar kon dit nog niet en werden ze per 2 ingevroren. Weet iemand om welke reden dat veranderd is?
Wanneer mag jij testen? Ga je eerder testen? Vrijdag bloed laten prikken. Gewone test pas 23 juni terwijl 8-5 de tp was. Beleid is in Gent nu ook per stuk. In mijn geval mag ik er maar één per keer terug. Als je ze beiden ontdooit en overleven beiden is het zonde van die tweede. Denk daarom.. Maar weet het niet, het emc dacht ook over mij en zaten toch helemaal mis met hun denken.
In emc mag je testen 15 dagen na punctie. Dus ik kan een zwangerschapstest doen vrijdag 21 juni! Ga dit keer echt niet eerder testen. Het is nog maar 1 week dan zullen we het weten.
Gek hè dat dit dan per ziekenhuis anders is, de 21e laat ik bloed prikken, je snapt dat ik normaal op mijn vrije dag moeilijk op start maar volgende week daar 07.50u sta. Bloed onderzocht, waardes faxen zij naar Gent en die bellen dan denk ik. Maar doe zelf heus ook een test hoor die ochtend. Al zegt Gent dat ik het pas die zondag zie in mijn urine. Dan is het 16 dagen na de tp.
Ja dat vindt ik idd ook wel gek. Ik moet wel als test negatief is nog 2 dagen doorgaan met medicatie en dan zondag nogmaals testen. Gebruik jij nog iets ter ondersteuning? Ik progynova en utrogestan.
Alleen utrogestan.. En zelf slik ik ook vitamine d multivitamine, foliumzuur dhea en tarwekiemolie. Het laatste is goed voor de doorbloeding van je baarmoeder!
Bittersweet wat een mooi nieuws! En poppetje ik zie dat het mislukt is.hopelijk is de volgende poging raak. Ik ga mijn duimen weer overuren laten draaien. Wij hebben besloten niet verder te gaan, de moeilijkste beslissing die ik heb moeten nemen in mijn leven. Meiden succes!
Dank je poppetje. We hebben gelukkig een dochtertje, was dit niet het geval geweest waren we zeker naar Gent gegaan. Succes en ik blijf je hier volgen hoor.